logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Kees van de Belt  
#1 Gepost : donderdag 31 december 2009 10:07:55(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Hey,

ik zag bij de stekken dat ook de plek waar ik veel op witvis heb gevist als mooie stek staan.

even een kleine kanttekening is wel op zijn plaats

1.9 van de 10 keer is het er een rommel.
2.Er vissen heel veel mensen, kom je in de zomermaanden na 9 uur, dan kun je het wel vergeten.
3.In de weekenden komen er wel eens dronken mensen uit de Buitenwacht om daar...nouja weet ik veel..ze komen er wel eens. ( als ik afga op de lege bierglazen, foldertjes, gevonden muntjes en weet ik veel wat )

Verder is het een prachtplekkieBlij
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Sponsor
Nielsz  
#2 Gepost : donderdag 31 december 2009 12:04:00(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Is best jammer, dat veel mooie karper plekken in de zomer ook als hangplek worden beschouwd. Dit soort mensen laten de troep achter waardoor wij het bokje zijn...Not talking
steef zenden  
#3 Gepost : donderdag 31 december 2009 13:27:35(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

dat is al niks nieuw meer dat gebeurd overal.
Ik ken een paar mooie stekken bij bruggen waar je van de zomer als het warm beter niet kan gaan vissen want de jeugd springt de hele tijd van de brug en 's avonds maken ze daar dan een feestje.
En dan zwijgen van de troep
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Nielsz  
#4 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 20:58:44(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ja, erg jammer. Maar ik ga ervan uit dat toch ook de gemeentes hier wel van op de hoogte zijn? De troep van hangjongeren ziet er anders uit dan die van vissers
Kees van de Belt  
#5 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 01:12:13(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

De gemeente Kampen is in mijn opzicht niet echt begaan met het (vis) water.

Ik haal elk jaar de gemeentevergunning al vanaf ik kan lopen volgens mij en zover ik mij kan heugen heb ik nooit controlle gehad.
Dit terwijl ik eigenlijk elk jaar wel gevist heb en vrij veel ook op van alles en nog wat in alle wateren rondom/in Kampen.

Vroeger ook eens de gemeente gebeld naar aanleiding van wildgroei van bossage/paden waardoor er niet meer te lopen was...of gewoon gevaarlijk situaties onstonden.

tot op de dag van vandaag niks aan gedaan.
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Erwin  
#6 Gepost : woensdag 6 januari 2010 12:13:21(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dit klopt Kees. Ik woon zelf ook in Kampen en weet wat je bedoeld. Ik denk dat dit een probleem is bij meerdere verenigingen. Vaak is het zo dat ze een week per jaar even hevig controleren en het de rest van het jaar links laten liggen. Zo doen ze het bijvoorbeeld ook altijd in de polder. Dan heb je een twee tal weken, dat ze met een politiebus de hele polder doorkarren en iedereen op alles controleren. Ze nemen zelfs spullen in beslag op zo'n moment...
Kees van de Belt  
#7 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 23:31:04(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

Weet iemand mij trouwens meer te vertellen over het vissen op de rivieren?
over een jaartje of wat wil ik me hier toch wat meer op gaan richten.

ik kan er gewoon niet omheen, op de een of andere manier blijft de mooie ijssel mij aantrekken.
ik zie zoveel mooie stekken zo dicht in de buurt, maar ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen.

Iemand wat tips? ( Behalve veel geduldTong) dat had ik al begrepen van een vader van mijn vismaat die ook op de ijssel vist
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
robbin  
#8 Gepost : dinsdag 9 maart 2010 23:46:34(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Het lijkt me dat je in de kribvakken het meeste succes kan hebben.
Misschien kun je wat informatie zoeken over hoe barbeelvissers vissen?
Van een aantal karpervissers hoor ik dat ze barbeel regelmatig als bijvangst hebben (niet veel in de buurt van kampen maar toch).
Ik denk dat karpers ook zo gevangen kunnen worden.
Life is a game, fishing is serious
Erwin  
#9 Gepost : woensdag 10 maart 2010 10:37:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Kees van de Belt schreef:
Weet iemand mij trouwens meer te vertellen over het vissen op de rivieren?
over een jaartje of wat wil ik me hier toch wat meer op gaan richten.

ik kan er gewoon niet omheen, op de een of andere manier blijft de mooie ijssel mij aantrekken.
ik zie zoveel mooie stekken zo dicht in de buurt, maar ik weet eigenlijk niet goed waar ik moet beginnen.

Iemand wat tips? ( Behalve veel geduldTong) dat had ik al begrepen van een vader van mijn vismaat die ook op de ijssel vist


Ja....de ijssel is een moeilijk verhaal. Je kunt er een week zitten en niets vangen, terwijl je de volgende keer in 1 nacht je helemaal suf vangt. Zoals op elke rivier trekt de vis sterk langs de kanten op zoek naar voedsel. Mijn advies is op zoek te gaan naar een onderbreking in de rivier. Een keerpunt, overhangende bomen, tussen kribben, monding, splitsingen enz. Wanneer je tussen de kribben gaat vissen, leg dan je aas in het diepste punt. Hier blijft je voer ook mooi in liggen. Gebruik wat grotere boilies (er zit op de ijssel verschrikkelijk veel witvis die niet vies is van een boilie).

Betreft voorvoeren..ja...ik denk persoonlijk dat dat weinig zin heeft op de ijssel, omdat een paar karpers gemakkelijk een voerstek leegvreten en meteen doorzwemmen. Zelfs als jij denkt dat je veel hebt gevoerd is het zo weg. Ik denk dus niet dat ze op het voer blijven hangen.

Wanneer het voorjaar in zicht is en het water begint op te warmen trekken de vissen naar de ondiepe plekken (voor het paaien?). De ijssel kent veel ondiepe zijtakken/plassen. In het voorjaar heb ik hier altijd wel leuk gevangen.

Erwin
Kees van de Belt  
#10 Gepost : donderdag 11 maart 2010 17:30:29(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

ik ken een prachtig mooi gebied waarin ik elk jaar enorme aantallen grote karper zie zwemmen.
probleem is alleen er enorm veel houten palen in het water staan :s

en bijvoorbeeld een aftakking van de ijssel zoals bijvoorbeeld het gat van seveningen? ( ik denk dat
je dat wel kent erwin ) zou dat een goede plek zijn?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.