logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
J to the P  
#1 Gepost : donderdag 20 augustus 2009 17:22:09(UTC)
J to the P


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-8-2009(UTC)
Berichten: 12

Mogguh,

Waar vissen jullie het liefst mee?
Inlinde of vast (wartellood)?

Gr(karper)
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : donderdag 20 augustus 2009 17:41:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He J to the P

Dat licht een beetje aan de manier van vissen. Het grote voordeel van inline is dat het veel compacter op de bodem ligt, dus wanneer een vis je aas oppakt zal hij sneller contact hebben met je lood. Een nadeel hiervan is, dat wanneer je op een zachte bodem vist en je lood wegzakt, hij je rig mee de modder in kan trekken. Ook is het met inline veel moeilijk om alles in de war te gooien(dus veiliger werpen). Omdat je lijn door het lood loopt zal het ook mooier op de bodem liggen (je lijn).

Wartelood heeft als voordeel dat wanneer je het juiste lood gebruikt, je veeeel verder kunt gooien. Op een zachte bodem zal alleen je lood wegzakken en niet je rig.

Het heeft dus beide voor- en nadelen. Wat ik al zei...het ligt er een beetje aan waar je vist. Al gebruik ik het aller liefst inline. Dus als dat kan, doe ik dat!

Erwin

Bewerkt door de gebruiker donderdag 20 augustus 2009 17:42:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 21 augustus 2009 00:47:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik gebruik het liefst leadcore ja. Dit omdat in tube altijd wel lucht zit. Dit kan ervoor zorgen dat de tube heel ver van de bodem af gaat staan. Dit kan vis afschrikken. Met een goeie leadcore camoufleer je alles veel beter, omdat het strak op de bodem ligt.
Reclin  
#4 Gepost : zondag 23 augustus 2009 22:22:55(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Erwin schreef:
Ik gebruik het liefst leadcore ja. Dit omdat in tube altijd wel lucht zit. Dit kan ervoor zorgen dat de tube heel ver van de bodem af gaat staan. Dit kan vis afschrikken. Met een goeie leadcore camoufleer je alles veel beter, omdat het strak op de bodem ligt.


Je kunt ook de tubing van Rig Marole gebruiken. Deze heeft een roestvrijstale kern over de hele lengte verwerkt, zoals en fietsremkabel. Soepel genoeg om de contouren van de bodem te volgen. Zwaar genoeg om de laatste meters op de bodem te houden. Grootste voordeel is dat je het knopen van het leadcore niet hoeft te doen. Iedere knoop is toch een zwakker punt. Plus er blijft geen alg/ wier aan je knoop blijft hangen wat weer tegen je kan werken tijdens een dril.
Groetjes

Reclin
Erwin  
#5 Gepost : zondag 23 augustus 2009 23:38:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar over die knopen Reclin, is het niet zo dat je altijd één knoop tussen je hoofdlijn en je rig hebt? Of dat nou je leadcore of je wartel is....je hebt er altijd één. Een nadeel aan leedcore ten opzichte van tubing is natuurlijk wel, dat het kan gebeuren dat een karper na een lijnbreuk met een stuk leadcore blijft zwemmen (tot de haak eruit zweert). Niet goed voor een karper. Wat betreft veiligheid voor de karper is tubing beter. Al vind ik leadcore fijner in gebruik.
Reclin  
#6 Gepost : maandag 24 augustus 2009 19:25:48(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Er zit inderdaad altijd een knoop/wikkeling tussen. Maar met leadcore 2 vandaar die vergelijking. Bij de tubing van Rigmarole zit je hoofdlijn vast aan je lood of je wartel, dit is niet het geval met leadcore. De tubing schuif je gewoon over je hoofdlijn wat bij deze "eindelijk" wel eens gemakkelijk gaat!
Doordat het roestvrijstaal als een veer zit verweven met het rubber zal het ook niet breken zoals leadcore wel eens wil doen. Het rvs is zo sterk dat je het niet kapot kan knippen met een schaar alleen met een tang. De tubing van Rig Marole volgt wel de bodem. Maar leadcore daarin tegen is eigenlijk te stug. Enzij het loodstukjes zijn zoals korda heeft. En inderdaad wat jij al aangeeft met leadcore blijft de vis hier mee zwemmen bij lijnbreuk, met deze tubing niet. Ook bestaat er een Micro tubing wat verkrijgbaar is in 13mtr! En dat jij leadcore fijn vind in gebruik is prima hoor, maar heb je de tubing al eens gebruikt? Veel komen hier niet van terug.
Groetjes

Reclin
Reclin  
#7 Gepost : maandag 24 augustus 2009 19:34:21(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Om terug te komen op het onderwerp Inline of vastlood.

Persoonlijk vis ik het liefste met het inline lood omdat zoals Erwin al zei direct contact is met de rig en dus de vis.
Dat het bij zachte bodem ook mee kan zinken vind ik persoonlijk niet zo'n groot probleem. Als de karper gewent is om te wroeten is hij deze manier van eten gewent (lijkt mij. Het enige grote nadeel vind ik dat bij lijnbreuk de vis met zoveel lijn zwemt.
Ik baseer mijn keuze hierin aan de diversiteit van obstakels in en om het water.
Qua opties met werpen en hoever deze komt heb ik niet veel verstand. Maar als ik dit doe dan is mijn voorkeur een PVA-bag waar het hele systeem in komt.
Groetjes

Reclin
Erwin  
#8 Gepost : maandag 24 augustus 2009 22:37:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb bij het vissen met leadcore maar 1 knoop. Ik maak mijn leadcore namelijk met een kwik link aan mijn rig. Ik zou zeggen, probeer het beide een keer uit en dan kom je er al heel snel achter wat je het fijnst vind.

Erwin
Reclin  
#9 Gepost : woensdag 26 augustus 2009 00:09:27(UTC)
Reclin


10 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 72

Dat is inderdaad ook een optie Erwin. Zal em onthouden, maar mij bevalt rvs tubing Breede lach ipv lead core.
Groetjes

Reclin
Erwin  
#10 Gepost : donderdag 27 augustus 2009 18:25:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja he.....we zijn net getrouwd...hahaha
K3nny  
#11 Gepost : maandag 28 december 2009 00:40:39(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

het heeft zo alle 2 zijn voordelen en nadelen ...
Maar toch verkies ik het liefst een wartellood.
Grtz K3nny.
Sander  
#12 Gepost : maandag 28 december 2009 01:02:03(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Ja ik vis altijd 1 hengel leadcore en 1 hengel tube..
Meestal beiden outline gewoon omdat ik er meer vertrouwen in heb.
Als ik al inline vis is het een running systeem met iets verder een rubber stop.
Maar over je stelling van tube ben ik het niet helemaal eens..
Als je een flying backlead gebruikt ligt deze toch ook perfect plat op de bodem of heb ik het mis??

mvg Sander
carpfigter  
#13 Gepost : maandag 28 december 2009 01:07:50(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Sander schreef:
Ja ik vis altijd 1 hengel leadcore en 1 hengel tube..
Meestal beiden outline gewoon omdat ik er meer vertrouwen in heb.
Als ik al inline vis is het een running systeem met iets verder een rubber stop.
Maar over je stelling van tube ben ik het niet helemaal eens..
Als je een flying backlead gebruikt ligt deze toch ook perfect plat op de bodem of heb ik het mis??

mvg Sander
das dan ook weer te zien hoe het bodemverloop is maatje grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Frank  
#14 Gepost : maandag 28 december 2009 01:16:34(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Persoonlijk gebruik ik bijna steeds leadcore (ESP) met inline lood.
Ook maak ik enorm veel gebruik van de leaders, deze die ik gebruik waren vroeger van Berkley maar zijn nu uitgebracht onder de naam van JRC.

Je kan deze in twee verschillende lengtes krijgen namelijk 3 ft en 6 ft, kleuren zijn:
weed, gravel, brown en clear.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

K3nny  
#15 Gepost : maandag 28 december 2009 01:29:55(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

@ frank , Ik zelf gebruik ook altyd de leadcore van esp
Maar je spreekt van 3 ft en 6 ft ?
zijn dat dan de voorgemaakte leadcores ofzo ?.
Frank  
#16 Gepost : maandag 28 december 2009 01:57:02(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Ik spreek hier in verband met de leaders nu uitgebracht door JRC en die vroeger onder de naam Berkley verdeeld werden.

UserPostedImage

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#17 Gepost : maandag 28 december 2009 10:18:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Deze leaders hebben wij al eens uitvoerig getestKnipoog
http://www.carpfeeling.c...erkant&ContentID=577
K3nny  
#18 Gepost : maandag 28 december 2009 13:26:58(UTC)
K3nny


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 126

zien er defitge leaders uit Knipoog
Erwin  
#19 Gepost : maandag 28 december 2009 13:37:49(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja zeker! Het enige probleem, vind ik dat de lange leaders niet beschikken over een oog om deze te bevestigen. Ik snap wel dat het bijna niet anders kan(omdat een oog aan de leader bijna niet door de ogen van je hengel kan). Het is toch een erg zwak punt in je lijn.

Erwin
Sander  
#20 Gepost : maandag 28 december 2009 13:48:07(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Iemand enig idee wat deze leaders (90cm) kosten??
Ik weet dat die van korda rond de 8€ draaien.

mvg Sander
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.