logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Wim vo  
#1 Gepost : maandag 4 januari 2010 23:57:11(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Wie grote hoeveelheden eieren nodig heeft en niet direct een leverancier of kippeboer in zen buurt heeft.
Ga voor te beginnen eens op gouden gids , typ eieren in en uw provincie en je krijgt al heel wat informatie.....gebruik jullie google zoekmachine.je vind vast wel eentje in uw buurt!
Vraag naar de 2 e keus-eieren ,eitjes van buiten formaat ,beschadigde eieren,misvormde enz.... , teveel uitwerpselen eraan voor verkoop,te dunne schalen ...
Deze kan ik zelfs gratis afhalen bij de kippeboer hier bij me in de buurt.Goede exemplaren betaal ik ( 5 a 6 cent/ei).
Ze kijken alvast nieuwsgierig wat jij met die afdankertjes gaat doen,laat staan dat je begint te vertellen voor welk doel je ze gaat gebruiken.
Alvast succes met de zoektocht!
mvg
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : maandag 4 januari 2010 23:59:51(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Dat is een hele goede tip Wim voor de zelfdraaiers onder ons. Een andere tip is om opzoek te gaan naar liquid egg. Dit is niets meer dan ei in pakken. Hoef je niet al die schaaltjes meer kapot te breken met de kans dat je stukjes schaal in je mix krijgt.
Wim vo  
#3 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 00:03:37(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Gelijk heb je Tim al gebruik ik ook de schalen voor het chrunh(?) karakter aan men bol mee te geven.Gewoon alles in de emmer en mixen maar.Een ander alternatief is natuurlijk ook de eitjes weg te laten en bloedplasma bv te gebruiken.Zo zie je maar voor ieder wat wils.
grz

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 januari 2010 00:05:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#4 Gepost : zondag 7 februari 2010 13:28:02(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Wim vo schreef:
Gelijk heb je Tim al gebruik ik ook de schalen voor het chrunh(?) karakter aan men bol mee te geven.Gewoon alles in de emmer en mixen maar.Een ander alternatief is natuurlijk ook de eitjes weg te laten en bloedplasma bv te gebruiken.Zo zie je maar voor ieder wat wils.
grz
bloedplasma wim ,kennen we hier ook ,maar geef me toch maar eikes ,
mischien doe ik iets verkeerd als ik bloedplasma gebruik maar mischien geen slecht idee om een apart topic te openen over het bloedplasma als ei vervanger , denk da ge hier met een product afkomt dat velen niet kennen en nu ook wel nieuwsgierig zijn hoe het te gebruiken , ik heb er zelf te weinig ervaring mee grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
SnowMan  
#5 Gepost : zondag 7 februari 2010 15:09:51(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

He jongens,

al eens gedacht aan boilies zonder eieren ?

Het kan met lijnzaad.

Ik heb de gemalen lijnzaad gebruikt van Wilco
Neem 100 gr lijnzaad en vermeng dit met 300 ml lauw water (doe ook nu de flavour erbij als je dat nodig vind)
Laat dit papje 5 min. rusten (het gaat wat opstijven)
Voeg er vervolgens je mix aan toe, ik kom perfect uit met 850 gr mix,
maar hier kan de hoeveelheid verranderen naargelang de samenstelling van je mix natuurlijk hé

Gewoon kneden en verwerken tot toverballetjes.

Mijn ervaring is dat ze veel langer houdbaar zijn voor dat ze beginnen te zweten zeg maar.
Als je dit nu in diepvrieszakken stopt, en je kan ze vacum verpakken,
ze blijven zeker 15 tot 18 dagen perfect bruikbaar. (zomerperiode)

Je boilie zal wel wat grover zijn en donkerder van kleur worden.

Hoop dat je er wat aan hebt

grt Danny
steef zenden  
#6 Gepost : zondag 7 februari 2010 17:07:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

je kan ook lijnzaadolie gebruiken
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.