logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Wim vo  
#1 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 00:34:55(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Er is al een topic over men freezers kan bewaren,maar dit is ook een tip voor wie een lange tijd bv in Frankrijk verblijft.Waarschijnlijk voor niet iedereen bruikbaar maar riviervissers en/of vissers die wat krabben verwachten zullen er alvast wat mee zijn.natuurlijk heb je ook nog vacumeren,diepvrieskist meedoen,laten drogen,...
Het volgende,...
Je home made boilies kan je zelf ook bewaren uit de vriezer.
Ik doe het meestal zo....Na het koken gooi ik men boilies in een ton en doe er zout bij.Suiker kan ook en geef daar men voorkeur zelfs aan.Leg in een ton een laagje zout/suiker.Daar doe je de net gekookte warme boilies op(eerst drogen kan, maar prefereer warm),dan terug zout/suiker,terug boilies en ga zo maar door.De warme boilies gaan lekker het suiker opnemen en kunnen zo zelfs maanden bewaard worden.Zelfs jaren.De bovenste bollen kunnen schimmelen als ze niet volledig onder de suiker/zout zitten.Hier moet je wel op letten.Ze worden wel lekker hard.Maar boilies bewaard in zout/suiker hebben weer net dat ietje meer.Met suiker hetzelfde, de warme boilies nemen het suiker in zich op en er gaat zelfs zo een laagje kristal/glazuur rond je boilie vormen.Enige grote nadeel is dat vliegen,wespen er in de zomer door gecharmeerd worden,dus veilig deksel erop en een beetje afstand van de tent is geen overbodige luxe.
Zal het nooit vergeten dat jochie,....die me die ene keer vroeg in het voorjaar,.... me de broek uitviste met z'n gezoute bollen.
Hopelijk ben je er wat mee,....
succes
grz

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 januari 2010 02:30:14(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
carpfigter  
#2 Gepost : woensdag 20 januari 2010 01:29:20(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

wel wim ikzelf heb dit ook al gedaan , ik opteerde voor zout omdat het een vismix was en inderdaad et geeft je een extra atractie , zo een gezouten boillie zou tevens dressuurdoorbrekend werken en zout zelf zou de stress verminderen van de vissen , ook veranderd zout de ph waarde van het water naar een waarde gunstig voor de karper , als ik fout ben in iets verbeter me maar hoor !
verder moet ik zeggen een perfecte manier om bollen goed te houden tegen een gunstig tarief , ik heb trouwens pekelzout gebruikt dat is echt niet duur , vergeleken bij een vriezer die jaar in jaar uit staat te draaien
en trouwens is zout ook een eetlustopwekker , grtzz

Bewerkt door de gebruiker woensdag 20 januari 2010 14:27:16(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Henk Fonken  
#3 Gepost : maandag 1 februari 2010 14:55:11(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

inderdaad zout is een van de betere en goedkopere manieren,
het is een goede manier om je bollen langer goed te houden en het is een smaak versterker en eetlust opwekker.
plus het is vaak in vele gevallen ook dressuur door brekend.
ik persoonlijk gebruik liever zout dan suiker.
Gr Henk de platte koning.
vandersteenjan  
#4 Gepost : maandag 1 februari 2010 19:30:09(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

Ik weet nog toen ik met men vismaat naar Oriënt was geweest. We visten met dezelfde bollen als aan het thuisfront, maar we zetten , voor onze trip naar frankrijk, onze bollen wel op zout. Toen we achteraf terug thuis waren hadden we nog een 40kg bollen over. We hebben met die zoute bollen op ons thuiswater ons een breuk gevangen. 100% zeker dat da door het zout was.

Nog een ander verhaaltje: Een klant van me had zen bollen in emmers op zout gezet en had ze bij hem thuis onder hetb blote zonnetje gezet zonder deksel. even later een wolkbreuk... alle bollen zeiknat en als het ware gepekeld.
Ik heb toen zen bollen toen terug een droogbeurt gegeven en zen bollen zagen echt wit van het zout.
2 weken later kreeg ik een telefoontje van de gast. Hij had namelijk vrij zwaar gevoerd op een kanaal en in die 2 weken had hij de 2 toppers gevangen met nog een hoop 30ers erbij.

greets
Erwin  
#5 Gepost : maandag 1 februari 2010 20:49:50(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Grappig dat zout in je bollen zo'n verschil kan maken. Ik gebruik het altijd in mijn spodmix en stickmix. Gewoon een kwestie van vertrouwen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.