logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ralfvdboom  
#1 Gepost : woensdag 12 januari 2011 16:14:35(UTC)
ralfvdboom


10 ponder

Lid sinds: 11-11-2010(UTC)
Berichten: 71

Ik lees niet veel nederlandse bladen maar bijtoeval kreeg ik karperwereld 73 onder ogen.
op blz 86 het verhaal van hondebeten,zwijnen en vlondervissen.
lees het door en het staat er echt!!! filet silure!!!
Ik altijd maar schelden over de oostblokkers de polen en russen tot mijn zware teleurstelling eten ze een meter meerval op.
Ik ben een vis liefhebber maar zal nooit zo´n vis eten maar wat komt hierna...
karperwereld 77 filet a la carp!!
erg sneu!!!!!
Sponsor
René  
#2 Gepost : woensdag 12 januari 2011 17:47:47(UTC)
René


10 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 67

Wanneer komt het blad uit?
Visser Baits www.visserbaits.nl
Tim_Ellerman  
#3 Gepost : woensdag 12 januari 2011 17:49:35(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

en dit is een stukje over Nederlanders die karper eten ofzo?

Wel apart dat zo'n stuk in zo'n blad komt te staan vind ik zelf..
Groetjes, Tim

Leroy86  
#4 Gepost : woensdag 12 januari 2011 18:01:27(UTC)
Leroy86


25 ponder

Lid sinds: 7-10-2009(UTC)
Berichten: 412

heb je misschien een link naar een vooruitblik van karperwereld 77?
René  
#5 Gepost : woensdag 12 januari 2011 18:06:43(UTC)
René


10 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 67

Ik ben benieuwd hoe je dit te weten bent gekomen, aangezien nummer 76 nog moet uitkomen..
Visser Baits www.visserbaits.nl
ralfvdboom  
#6 Gepost : woensdag 12 januari 2011 18:11:51(UTC)
ralfvdboom


10 ponder

Lid sinds: 11-11-2010(UTC)
Berichten: 71

sorry jongens dit is een voorbeeld, had ik erbij moeten zetten.
Davey Remmig  
#7 Gepost : woensdag 12 januari 2011 20:06:55(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

het is niet goed dat zo iets word vertoont in de karper wereld mja we wisten toch wel dat zo iets word gedaan.
stefan everts  
#8 Gepost : woensdag 12 januari 2011 20:22:16(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ik stond vorige week bij een vishandel in zwolle en wat lagen daar tussen de kabeljauw en tong, makreel en andere vissen????

juist ja,5 schubkarpers van een pondje of 3-6....ik snap natuurlijk wel dat de meeste mensen net zoveel om een makreel geven als om een karper maar ik koop daar geen vis meer hoor!

nogmaals:ik begrijp dus best dat het grootste deel van Nederland geen onderscheid maakt tussen bepaalde vissen maar zit er op kaprer geen minimum maat of zullen die vissen gewoon door de beroepsvissers gevangen worden en dan voor een schijntje de deur uitgaan?
ik dacht ook dat karper niet te vreten was,ik waag me er in ieder geval niet aan!!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Jorden  
#9 Gepost : woensdag 12 januari 2011 20:24:23(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
stefan everts schreef:
ik stond vorige week bij een vishandel in zwolle en wat lagen daar tussen de kabeljauw en tong, makreel en andere vissen????

juist ja,5 schubkarpers van een pondje of 3-6....ik snap natuurlijk wel dat de meeste mensen net zoveel om een makreel geven als om een karper maar ik koop daar geen vis meer hoor!

nogmaals:ik begrijp dus best dat het grootste deel van Nederland geen onderscheid maakt tussen bepaalde vissen maar zit er op kaprer geen minimum maat of zullen die vissen gewoon door de beroepsvissers gevangen worden en dan voor een schijntje de deur uitgaan?
ik dacht ook dat karper niet te vreten was,ik waag me er in ieder geval niet aan!!!

in Oostenrijk dienen ze ook karpersoep op in hotels... dus zo slecht zal het niet zijn, maar als het mij voorgeschoteld word, eet ik het toch niet. puur uit respect voor deze prachtige sportvis!
Me...myself...and my rods!
stefan everts  
#10 Gepost : woensdag 12 januari 2011 20:43:09(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ja klopt,in het oostblok word het ook veel gegeten,heb al iemand gesproken die in Kroatie op vakantie was waar zeer grote karpers in het vriesvak van de supermarkt lagen...echt grote karpers!!!!
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Davey Remmig  
#11 Gepost : woensdag 12 januari 2011 20:46:34(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

stefan ben het met je eens maar om dat nu in een sportvis blad te zetten vind ik wel ver gaan. zou net zo iets zijn als vleesgerecht in een vegatarisch kook boek zettenKnipoog
ralfvdboom  
#12 Gepost : woensdag 12 januari 2011 21:52:54(UTC)
ralfvdboom


10 ponder

Lid sinds: 11-11-2010(UTC)
Berichten: 71

toch als karpervisser en liefhebber moet het je toch wat doen om een meerval die je zelf gevangen hebt gewoon dood maakt?
en vooral om zoiets dood leuk in een blad te zetten???
Toine  
#13 Gepost : donderdag 13 januari 2011 01:26:54(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ralf, het is inderdaad iets waarvan je over je nek gaat. Laatst ben ik aan het surfen gegaan. Gezocht op carp..spot. Ik kwam uit op You Tube waar ze met karpers aan het gooien waren en dat ze er op stonden te springen. Dat staat ook nog op mijn netvlies. Laten wij "onze" karpers maar goed behandelen.oBlij
Het is zoals het is.
Frank Avezaat  
#14 Gepost : donderdag 13 januari 2011 10:25:24(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ralf,

ik snap je bedenkingen over het stukje.
Ik wil je slechts 1 vraagje stellen want ik weet dat jij op meerval vist.

Wat gebruik jij als meerval aas?

Misschien een kromme vergelijking, maar in beide gevallen dood je een vis.
Of je hem zelf eet of op laat eten maakt in mijn ogen dan weinig verschil.

Grt,
Frank

(zelfde geldt voor het gebruik van levende/dode visjes bij het roofvissen)
Gaat natuurlijk niet op als je met pellets op meerval vist, maar velen gebruiken karper & paling.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 januari 2011 10:26:09(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#15 Gepost : donderdag 13 januari 2011 11:52:08(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
tja, Frank. Dan mijn vraag aan jouw: Is het nog van deze tijd dat we als primitivelingen ons eigen eten moet vangen? Leven we niet in een maatschappij waarin we zelf niet meer voor ons eten hoeven te jagen. we leven in een welvarende samenleving waarin het vangen van vis een tijdsverdrijf is, een hobby, en niet voor de consumptie. jaren is er geoppert voor verplichting van onthaakmatten en desinfectanten. ook voor meerval. nu opeens dit zeer tegenstrijdige artikel in de karper. dit is niet meer van deze tijd en gaat tegen alle principes in van het hedendaagse sportvissen. catch en release
peter servais  
#16 Gepost : donderdag 13 januari 2011 12:20:53(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Op de albert kuypmarkt liggen ook altijd wel een paar karpertjes. tot een pondje of 10.

Maarja, beter dat ze bij de visboer liggen dan in een achterbak van een Pool.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#17 Gepost : donderdag 13 januari 2011 12:44:17(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Op dit soort momenten schaam ik mij toch echt diep dat ik een mens ben los van mij
idealen en opvattingen. Wij staan bovenaan de top op de voedselketen dit laten wij
dagelijk zien d.m.v dierentuinen. Hier kan ik mij echt ziekelijk over opwinden ok wil
je dieren zien boek een vakantie & vertrek dat is goed voor het dier & de economie!
Wat weten wij nou eigenlijk over intelekt stel wij zijn de evolutie van de mensen apen
(apen) waarom experimenteren wij niet op ons zelf. Wij maken weer gebruik van ons
suprieur states ok. Vergeet niet wij zijn homosapien zoogdieren in dit geval gedragen
wij ons als dieren. Mijn mening karpers of meervalen met zijn of haar beperking die
zijn in staat om van associatie te leren in mijn optiek maar als zeker het leven waard!
PS: Dit is geen aanval op jullie wil dit even gezegt hebben staat hier los van goed Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 januari 2011 12:57:44(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frank Avezaat  
#18 Gepost : donderdag 13 januari 2011 13:21:25(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
timvanzanten schreef:
tja, Frank. Dan mijn vraag aan jouw: Is het nog van deze tijd dat we als primitivelingen ons eigen eten moet vangen?


Dat antwoord is natuurlijk logisch. Wij niet. Anderen in de wereld wel.
Nu is het wel zo dat het geen heel artikel is dat hier over gaat maar dat het een klein stukje is dat als grapje in een artikel verwerkt is.
Begrijp me goed, ik praat niets goed. Vanuit de hobby gezien is het jammer, maar qua levensbehoefte is het gewoon een stukje vis dat je op je bord legt. Je kunt het van twee kanten bekijken Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 januari 2011 13:22:19(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#19 Gepost : donderdag 13 januari 2011 13:56:38(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
daar heb je gelijk in Frank. het is alleen zo controventioneel tegenover alle hypes omtrent visveiligheid, catch and release etc. het hoort niet thuis in een magazine gericht op sportvissen.
peter servais  
#20 Gepost : donderdag 13 januari 2011 15:45:56(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Nee zo is het wel, de één doet nog zo z'n best om een vis zo gaaf en gezond mogelijk in het water te krijgen.
En de ander komt het dan wel even voor je verzieken door de zo geliefde vissen zo snel mogelijk weg te vangen en een tik op de kop te geven.

Die stroperij heb je en die zal je altijd blijven houden.

Vissen is in principe net zoiets als jagen, alleen bij vissen kun je beslissen of je 'm wel of niet doodt.
De beschadiging is wat dat betreft bij vangst vrij miniem. (een piercing dmv een haakje)
Jagen is destructiever. In dit geval zijn die oostblokkers aan het jagen, waarbij ze alles meenemen wat er gevangen word.

Jammer dat ze het niet in eigen land doen.
Er mag van mij streng tegen opgetreden worden dmv afpakken van spullen en een geldboete van een eurotje of 500 direct te betalen, en anders gevangenisstraf of uitzetting.

mvg Peter

Bewerkt door de gebruiker donderdag 13 januari 2011 15:47:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.