logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : maandag 28 december 2009 21:23:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Aangezien we nu aardig wat riviervissers op het forum hebben, wou ik graag weten hoe jullie een rivier sessie aanpakken? Vinden jullie dat voorvoeren zin heeft? Zo ja, hoeveel voeren jullie? Aan de hand van wat maak je een stek keuze? enz.

Ik denk dat een hoop lezers dit erg interessant vinden om te lezen.

Erwin
Sponsor
stein jansen  
#2 Gepost : maandag 28 december 2009 22:57:04(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

erwin,

ik heb best wel veel op de ijssel gezeten.
ik heb dagen gevoerd en keihard geblankt.
ik heb niet gevoerd en goed gevangen.

ik ben er eigenijk zeker van, als je op de rivier zelf zit. dus niet in een kom of inlaat.
dat voeren echt geen zin heeft. wij gooien nu 2.5 kg. voer in het water als we aankomen. en rond 12 uur nog een keer.
dit ivm laatste boot ongeveer.
en dat brengt ons het zelfde aantal vissen op.

waar je tegenwoordig gek van woord op de ijssel is BARBEEL.
wat een poke beesten
steef zenden  
#3 Gepost : maandag 28 december 2009 23:09:15(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik heb toen ik nog in Limburg woonde, heel veel op de Maas gevist.....
Dat waren voornamelijk nachtsessies, van s'avonds 20.00 uur tot 's morgens om 6.00 uur weer inpakken als de eerste boten weer kwamen.
Dan gewoon weer om 8.00 uur weer werken tot 18.00 uur en dan weer om 20.00uur weer aan de waterkant, zo ging het het door de weeks van maandag tot donderdag....
Het was veel bicklen, veel voeren, mooie vangsten en regelmatig ook blanken
De stekken waar ik viste kon je lekker met 3 hengels vissen, nooit controle, was een wei van een boer waar ik alleen mocht vissen, na een leuk babbeltje en een fles lekkere alcohol.
De stekken waar ik viste was onder de kant, in de vaargeul en op de rand van de stroming.
De manier van voeren was altijd in een soort V-vorm
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#4 Gepost : maandag 28 december 2009 23:31:21(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Bedankt jongens! Ik heb een beetje dezelfde ervaringen als Stein. Je kan een week lang niets vangen, terwijl je zo ineens op een avondje de één na de andere vangt. Ik ben sterk van mening dat riviervissen bijna niet vast te houden zijn maar gewoon de kanten langs trekken en je geluk moet hebben dat ze er zijn.

Erwin
Wim vo  
#5 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 02:56:27(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Hoi
Men meeste tijd breng ik instant door op de rivier,vooral de gezinssituatie,werk,...en de afstand zijn een obstakelpunt om op regelmaige basis de rivier te bevoeren.Heb het hier dan over de maas die op een afstand ligt van 120 tot 160 km(enkel) van men voordeur tezien welk stuk ik bevis.
Je hebt natuurlijk in de eerste plaats de eilanden,barrage's,bochten waar minder stroming staat(binnenbochten),jachthavens,laad en loskaaien,inhammen,.....die je stekkeuze kunnen bepalen maar onderwater zijn ook hotspots die in mijn ogen nog veel belangrijker zijn.Noem er een paar op plateau's,kuilen,opeengestapelde stenen,mosselbanken,vaargeul,....onderwaterplanten die mee de stekkeuze kunnen bepalen.
Riviervissen zijn trekvissen,nomaden,ze kunnen enorme afstanden afleggen,...voer dan zeeeer verspreid en in het ruimste zin van het woord.Als het mogelijk is zelfs van eigen kant tot de overkant om de zwerfende karpers die meestal in groep rondtrekken tegen te houden/te onderscheppen.Echt vasthouden kan je niet,maar ze even bezig houden kan genoeg zijn om enkele vissen op de kant te krijgen.Hou natuurlijk rekening met de aaskeuze doordat in de meeste rivieren een nog groter bestand zit aan witvis.
grz


UserPostedImage
[/URL][URL=http://profile.imageshack.us/camerabuy.php?model=Canon+PowerShot+A650+IS&make=Canon]

Bewerkt door de gebruiker woensdag 6 januari 2010 00:56:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jochem IJmker  
#6 Gepost : maandag 11 januari 2010 10:56:51(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Het vangen op een rivier, is dus heel erg een kwestie van geluk?
steef zenden  
#7 Gepost : dinsdag 12 januari 2010 21:07:35(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

het vangen van karper op een rivier is heel hard werken en vergt ook veel doorzetvermogen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#8 Gepost : dinsdag 12 januari 2010 21:12:46(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik had het niet mooier kunnen zeggen! Je moet knokken voor prachtige, sterke visKnipoog
Lodewijk  
#9 Gepost : donderdag 18 maart 2010 13:51:22(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
mij nog iets te gewaagd
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
sebastian25  
#10 Gepost : zaterdag 12 mei 2012 19:49:17(UTC)
sebastian25


15 ponder

Lid sinds: 25-4-2012(UTC)
Berichten: 137

Op zoek naar wat kennis over riviervisserij haal ik dit topic weer naar boven.

Ik heb een aantal keren op de dag een karper proberen te vangen op de lek en ga het vanavond voor het eerst een nachtje proberen. Ik heb dus eigenlijk nog 0 ervaring met riviervisserij, maar ben blij met een aantal dingen die ik hier heb kunnen lezen. Ik ga iig behoorlijk verspreid voeren en verder hopen dat er een mooie school karpers langs komt.Blij

Verder is het nu wat laat vragen te stellen en daarbij moet ik het eerst een paar keer ervaren voor ik met de juiste vragen kan komen.

Misschien vang ik wel m'n eigen ''geadopteerde'' SKP'er. Fingers crossed

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 12 mei 2012 19:51:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

sjaak de lange  
#11 Gepost : maandag 14 mei 2012 19:01:21(UTC)
sjaak de lange


15 ponder

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 91

Bedankjes: 4 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
wij zijn een aantal keren naar de moselle geweest en ik kan je vertellen dat het niet moeilijk is,alleen moet je weten waarneer,de karpers duiken met ze allen in de vaargeul
als de laaste boot is geweest en zoeken naar voedsel tegen de stroom in,overdag vissen hebt totaal geen zin,voeren daarin tegen wel en veel voeren om ze op je stek te houden.
de laaste jaren staat het mij een beetje tegen omdat het zo druk is met polen die nergens om geven.
de vissen die je ziet overdag in het filmpje zijn savonds en in de ochtend gevangen.


Bewerkt door de gebruiker maandag 14 mei 2012 19:15:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

SvA  
#12 Gepost : dinsdag 15 mei 2012 20:12:50(UTC)
SvA


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-4-2011(UTC)
Berichten: 9

Quote:
overdag vissen hebt totaal geen zin,voeren daarin tegen wel en veel voeren om ze op je stek te houden.


Zou je mij eens goed kunnen uitleggen waarom voeren wel zin heeft maar vissen zelf niet? Het zal niet zijn omdat ze niet eten in ieder geval. Ik ben benieuwd naar je bevindingen hierover, want mits op de juiste plekken moet je overdag ook gewoon vis kunnen vangen.

Heb je het over de nachtviszones of viste je er buiten?
Koen Debock  
#13 Gepost : woensdag 16 mei 2012 01:50:28(UTC)
Koen Debock


15 ponder

Lid sinds: 26-12-2011(UTC)
Berichten: 130

Voorvoeren zal volgens mij vroeg of laat wel beloond worden, echter is het vaak zaak om wat geluk te hebben!
Het feit dat er op rivieren overdag moeilijk vis op de kant komt is waarschijnlijk te verklaren door de boten. Er is geen enkele idioot die zijn voer overdag in het water gaat kieperen (boten sleuren het toch mee), echter is het wel niet onmogelijk om overdag een vis te strikken. De meeste karpervissers zullen dus pas voeren wanneer de laatste boot is gepasseerd, reden daartoe is dat de vis op de meeste wateren snachts actiever is en dat het voer min of meer op de voerplek blijft liggen.


Grtz Blij
sander Janssen vd laak  
#14 Gepost : woensdag 16 mei 2012 07:21:27(UTC)
sander Janssen vd laak


20 ponder

Lid sinds: 27-9-2011(UTC)
Berichten: 271

alles ligt natuurlijk ook aan je stekken
wij hebben diverse 'hotspots' en voeren vaak voor en nog moet je geluk hebben wil je ze op de stek hebben
maar onze rivier lijkt dan ook meer op een kanaal Tja
griend  
#15 Gepost : woensdag 16 mei 2012 08:53:04(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Wij voeren ook altijd voor op de rivier 1 ding hebben we wel geleerd dat het moeilijk is om de vis op je stek tehouden.
Ze trekken meestal na het azen door op de honkvaste vissen na dan.
Wind op de kant is vis in de hand.


Mister X  
#16 Gepost : woensdag 16 mei 2012 09:41:21(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Naar het haken van een vis is het zaak z.s.m voeren naar het landen van de karper(s)
Afhankelijk uit welke richting sactor voeren proberen vis op de stek houden. Vis je
met 2 hengels leg 1 bijvoorbeeld links halverwege de voerstek, de ander rechts op het
randje of iets terug. De vis komt over een groot oppervlakte voer tegen wanneer een
stek is verstoord. Grote kans dat je het een tijdje aan de gang houd. Het is jammer
dat je niet standaard met 3 hengels mag vissen, wie dat wel doet kan 1 in het midden
deponeren. Voor het gemak een halve maancirkel je geeft geschrokken vissen, de tijd
tot rust te komen op 1 van 2 a 3 stekken. Zie bijlage voor illustratie (zwarte stippen
onderscheppen passerende karpers) kleine stipjes in dit geval boilies veel succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 16 mei 2012 09:56:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Halve cirkel..jpg
SvA  
#17 Gepost : woensdag 16 mei 2012 13:48:27(UTC)
SvA


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 18-4-2011(UTC)
Berichten: 9

Nog even een opzetje:

Zou het uitmaken volgens jullie of de scheepvaart stroomopwaarts vaart of stroomafwaarts?
En het verschil tussen een leeg schip en een geladen?
Wie denkt er dat de stroomsnelheid op de bodem hetzelfde is als aan het oppervlakte in de stroomnaad?

sjaak de lange  
#18 Gepost : vrijdag 18 mei 2012 19:23:48(UTC)
sjaak de lange


15 ponder

Lid sinds: 15-1-2012(UTC)
Berichten: 91

Bedankjes: 4 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
SvA schreef:
Quote:
overdag vissen hebt totaal geen zin,voeren daarin tegen wel en veel voeren om ze op je stek te houden.


Zou je mij eens goed kunnen uitleggen waarom voeren wel zin heeft maar vissen zelf niet? Het zal niet zijn omdat ze niet eten in ieder geval. Ik ben benieuwd naar je bevindingen hierover, want mits op de juiste plekken moet je overdag ook gewoon vis kunnen vangen.

Heb je het over de nachtviszones of viste je er buiten?


Wij hebben het uiteraard wel geprobeerd om overdag te vissen,maar om een uur of tien in de ochtend was het gewoon gebeurt,of dat met de boten te maken had weet ik niet.
we voerde savond na het eten om een uur of zeven en viste pas als de laaste boot was gepasseerd.
wat wij ook wel eens deden om een basis kamp op een nachtviszones te zetten en vandaar uit naar stekken te vissen waar je normaal niet mag vissen,ook snachts met een parapluutje.
we pakte overdag ook wel vis,maar dan aan meren die er aan vast zitten bv het Ruud hagemans meer,maar dat vind ik niet meer een rivier.
ferry  
#19 Gepost : maandag 11 juni 2012 19:17:47(UTC)
ferry


10 ponder

Lid sinds: 19-9-2010(UTC)
Berichten: 52

JONGENS 1 DING KUNNEN WE ZEKER VAN ZIJN ,HET VISSEN OP DE RIVIEREN VOORAL BIJ KAMPEN EN OMSTREKEN IS MOEILIJK VEEL MOEILIJKER GEWORDEN ,JE MOET NIET BANG ZIJN OM 20 NACHTEN OF MEER KEIHARD TE BLANKEN,ER IS NAAR MIJN MENING NOG WEINIG VIS
OVER
sebastian25  
#20 Gepost : maandag 11 juni 2012 19:33:58(UTC)
sebastian25


15 ponder

Lid sinds: 25-4-2012(UTC)
Berichten: 137

Misschien moet je dan ook niet zo schreeuwen, maar fluisterenDrool
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.