logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : woensdag 12 januari 2011 22:43:28(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben bezig (nieuwe voornemen) om met hetzelfde aas het hele jaar door te vissen.
Is dit een beetje een normale samenstelling?

-Fish boillie met een fleugje zoet (10mm - 14mm - 18mm)
-Tijgernoten
-Birdfood
-Harde maís
-Tarwe

Kan iemand mij ook vertellen in welke hoeveelheden ik dit kan vissen?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
BartT  
#2 Gepost : maandag 17 januari 2011 11:09:42(UTC)
BartT


5 ponder

Lid sinds: 19-12-2010(UTC)
Berichten: 24


Op zich een mooi voornemen, maar het is niet te doen om hier als buitenstaander een passend antwoord op te geven.
Wat voor een water ga je bevissen?
Per periode zal je voerhoeveelheid verschillen(watertemp-->activiteit van de vis)
Hoeveel vissers zitten er?
Hoeveel word er door hen gevoerd?
Waarmee word gevoerd?
Wat is de bezetting van het water?
Zit er veel witvis/dwergmeerval etc?
Wat wil je bereiken(zoveel mogelijk vangen/specifiek target/etc.
Waarom kies je voor de combi van particles/boilies?

Daarnaast is het denk ik erg belangrijk om zelf ervaring op te bouwen, dan weet je in volgend stadium(ander water) het zelf ook beter in te schatten en groei je in je visserij. Ga op onderzoek uit en val een paar keer flink op je bek(doen we allemaal): je leert er veel van en krijgt meer inzicht in deze hobby.
Erwin  
#3 Gepost : maandag 17 januari 2011 13:08:36(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Davey

Bart heeft een goed punt. Om een goed inschatting te maken moet je meer over het water weten. Weet je dit niet en is hier niet achter te komen, zou ik vooral beginnen met weinig voer. Je kunt de hoeveelheid altijd opschroeven als het storm loopt.

Er zit flinke diversiteit in de soorten aas die je wilt gebruiken. Het ene is witvis gevoelig, het andere niet. Witvisgevoelig aas, is in mijn ogen heel goed om veel activiteit op je stek te creëren. Zien eten, doet eten. Bovendien houd je de vissen langer op de plek met klein aas (ze moeten meer zoeken en het aanbod is hoger). Wanneer je geen "last" wilt hebben van witvis, loont het meer met tijgers, boilies enz. te voeren/vissen.

Een onderscheidende voermethode brengt vaak meer vis op dan je collega vissers. Doe dus niet wat de anderen ook doen. Dan zul je namelijk niet zo snel meer vangen (tenzij je een betere stek hebt Knipoog )

Wat wil je bereiken op het betreffende water?

Gr. Erwin

ronald kingma  
#4 Gepost : maandag 17 januari 2011 18:42:44(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Davey,

Ik zou gewoon gaan proberen. Ik ga er vanuit dat jij het water kent. Jij wil het hele jaar met hetzelfde aas gaan vissen, pak dan niet groots uit maar wees vastberaden in je gebruik. Tijgernoten en mais zijn natuurlijk topaasjes en kunnen bijna altijd wel ingezet worden. Doet dit niets aan vangsten probeer dan eens een combi van mais en boilie of boilie en tijgernoten. Als ze een bepaald voedsel niet gewend zijn zullen ze er wat langer over doen dit als eten te zien, maar éenmaal gewend kun je nog verrast worden in je vangsten.

Dus wat Bart en Davey ook al schrijven is eerst prioriteit. Weet en ken je water en als dat zo is kun je gaan experimenteren. Houd het dan ook bij in een boekje dan krijg je vanzelf een patroon wat het goed doet en waar ze minder op reageren.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
davey knol  
#5 Gepost : maandag 17 januari 2011 19:59:15(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Erwin weet wel welke water het is...
Het gebied dat ik wil gaan bevissen is een stuk water tussen 2 plassen.
UserPostedImage

Obstakels zijn btw vakantie huisjes naja woonboten.
Schuin aan de overkant is een hele strook met riet.

Wat ik met die voeren wil bereiken:
Heel veel vis op de stek, karper, witvis noem het maar op.
Met mijn boillie wil ik de grote vis onderscheppen... grote vis: karper en brasem)
Niet dat ik brasem wil vangen maar meer het idee dat er heel veel activiteit op de stek is.
De stek wil ik blijven bijhouden met een spod.
Het water kwa dieptes weet ik wel, dit wil ik allemaal bij gaan houden in een logboek.
Hebben jullie nog tips?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Ray Schra  
#6 Gepost : maandag 17 januari 2011 20:49:15(UTC)
Ray Schra


15 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 169

Hoi Davey,

Bij mij is het meestal of/of en niet en/en. Ik bedoel hier mee te zeggen dat veel én grote vis niet altijd samen gaan. Als je gaat voeren met klein spul ga je over het algemeen meer beet krijgen, maar er zitten er ook een boel kleinere vissen bij.
Met 25 mm knikkers kreeg ik vorig jaar minder runs, maar wel de grotere vissen.

Natuurlijk vang je ook met (grote) boilies kleine vissen, en dikke vissen op 1 korreltje mais, maar het viel mij vorig jaar op dat ik de grotere vissen op boilies ving.

Je kan natuurlijk ook 2 stekken maken. Eentje met particles en een met boilies. Dan combineer je het een beetje en kom je er het snelst achter wat op dat water het beste werkt.

Succes, maar wacht eerst maar even met storten tot het water iets warmer is Breede lach
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.