logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfreak  
#1 Gepost : maandag 17 januari 2011 19:32:57(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Ik weet dat dit een karper forum is ( natuurlijk ) maar ik ben uitgenodigd om eerdaags op barbeel te gaan vissen met een collega van me paKnipoog

mijn vraag kan ik dit met me karper uitrusting aan of heb ik speciaale dingen nodigThink

je mag ook anders een pm sturen zodat dit van het forum kan want eigenlijk is dit niet echt "karper" Silenced

Gr Brian
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Sponsor
snowmen  
#2 Gepost : maandag 17 januari 2011 20:02:44(UTC)
snowmen


20 ponder

Lid sinds: 31-10-2010(UTC)
Berichten: 214

gewoon simpel houden lang onderlijn als ze niet tehard bijten
als ze heftig door bijten dan pak ik meestal een korte onderlijn
verder als je een penhengel heb en je zit vol inde stroom een
loodje van 50 of 90 gram blokje kaas er aan
Davey Remmig  
#3 Gepost : maandag 17 januari 2011 20:05:58(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

hee Brian,

voor barbeel zou ik een pen hengel me nemen 1,25 tot 1,75lbs. afhankelijk ook waar je gaat barbeel vissen. je kunt ook rigs met kleine haak gebruiken die je voor het karpere ook kunt gebruiken maar dan is het beste maat 10 of 12 soms ook 8 maar dat licht wel aan de type haak. als aas kun je boilie,s ook gebruiken beste is 15mm of kleiner. En dan in een smaak met vismeel wil vaak werken rond deze tijd, ook kleine pallets om te voeren maar ook mee te vissen keren ze niet de rug toe. maar vergeet zeker niet mais, kaas of salamie mee te nemen. voor de montage zou ik wel een schuivend systeem maken of bijvoorbeeld een running rig. als lood kan je tot een gram of 50 gebruiken maar dat licht ook aan de stroming want als die sterk is kun je ook zwaarder nemen. nja mocht je nog iets willen weten dan hoor ik het wel mag ook via een pm.

UserPostedImage

UserPostedImage


mvg, Davey

Bewerkt door de gebruiker maandag 17 januari 2011 20:06:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfreak  
#4 Gepost : maandag 17 januari 2011 20:26:54(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Ik heb een vrij korte en ligte pen hengel dus mischien dan gewoon maar me karper hebgel die is namelijk ook 1.75lbs
En ik heb het mischien beetje verkeerd omschreven ik ga pas in de zomer ( april ongeveer ) en nou heb ik op vis tv gezien dat ze gewoon met vast lood viste en idd met een blokje kaas
Maar vis je op de pieper of alleen met strand stunen bv?


Mooie barbeel foto's !! In NL gevangeb ?
En barbeel zwemt toch alleen op stromend water ??

Gr carpfreak

Ps: zijn wel veel vragen:-"
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Davey Remmig  
#5 Gepost : maandag 17 januari 2011 20:34:41(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

carpfreak schreef:
Ik heb een vrij korte en ligte pen hengel dus mischien dan gewoon maar me karper hebgel die is namelijk ook 1.75lbs
En ik heb het mischien beetje verkeerd omschreven ik ga pas in de zomer ( april ongeveer ) en nou heb ik op vis tv gezien dat ze gewoon met vast lood viste en idd met een blokje kaas
Maar vis je op de pieper of alleen met strand stunen bv?


Mooie barbeel foto's !! In NL gevangeb ?
En barbeel zwemt toch alleen op stromend water ??

Gr carpfreak

Ps: zijn wel veel vragen:-"


vast lood kan ook wel maar is niet fijn als je tussen de stenen komt te liggen en hij neemt een spurt dan ben je hem kwijt, ik zeg al licht er allemaal aan waar je gaat vissen.
ik vis gewoon op een steun schuin om hoog, beetrunner of slip wel open zettenKnipoog

barbeel komt voor in stromend water, en die op de afbeeldingen zijn n iet in Nederland gevangen! maar in belgie, 1 met mais 1 met een kleine boilie.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.