logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
michelmoeskops  
#1 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 20:51:15(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

heykes welke nylon draad is het meeste geschikt voor het echt zwaardere dril werk ! maar echt zwaar dril werk!
en zodiac is niet toegestaan en voorslag ook niet ! het is een put met zeer veel onderwater boomstronken de meeste bevinde zich voor de kant en tege de overkant dusja ni veel uitweg dan ! alsje me eventueel kan helpen groetjes
Sponsor
Patrick Wolters  
#2 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 20:57:33(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Denk dat je dan toch al gauw bij shimano technium uitkomt.
Waar je ook naar kan kijken is trabuco deze lijn is ook oersterk alleen net als technium
een beetje aan de stugge kant.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
louiskruyfhooft  
#3 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:04:53(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
idd de shimano technium is gewoon ultra sterk, en nog eens zéér schuurbestendig zou zeker voor deze draad gaan!!!
enige nadeel is dat hij nogal snel gaat kinken..
michelmoeskops  
#4 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:04:54(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

heb de technicum gehad maar vond deze niet echt super voor deze vissery! brak nogal redelijk rap had de donkere versie
Patrick Wolters  
#5 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:07:30(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
michelmoeskops schreef:
heb de technicum gehad maar vond deze niet echt super voor deze vissery! brak nogal redelijk rap had de donkere versie

Dan dril je wel heel zwaar of je heb een slechte klos gehad , welke dikte vis je mee dan?
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
michelmoeskops  
#6 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:07:46(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

michelmoeskops schreef:
heb de technicum gehad maar vond deze niet echt super voor deze vissery! brak nogal redelijk rap had de donkere versie
ja kinkte zeer hard maar is niet erg daar ik tog kan varen met tele boot
michelmoeskops  
#7 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:08:31(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

michelmoeskops schreef:
michelmoeskops schreef:
heb de technicum gehad maar vond deze niet echt super voor deze vissery! brak nogal redelijk rap had de donkere versie
ja kinkte zeer hard maar is niet erg daar ik tog kan varen met tele boot

HAD TOEN DE30 honderste laarja ga nu veel zwaarder gaan 35 40 HONDERSTE denk
Patrick Wolters  
#8 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:12:37(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
michelmoeskops schreef:
michelmoeskops schreef:
michelmoeskops schreef:
heb de technicum gehad maar vond deze niet echt super voor deze vissery! brak nogal redelijk rap had de donkere versie
ja kinkte zeer hard maar is niet erg daar ik tog kan varen met tele boot

HAD TOEN DE30 honderste laarja ga nu veel zwaarder gaan 35 40 HONDERSTE denk

Heb afgelopen jaar ook de 0.30 gehad maar nog niet een keer lijnbreuk tijdens de dril gehad.
Vraag me ook af als je daadwerkelijk zo hard moet drillen en niet met een boot het water op mag het nog wel
verantwoord is om er te vissen dit met het oog op visveiligheid.
mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
jeroen v oenen  
#9 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 21:21:44(UTC)
jeroen v oenen


20 ponder

Lid sinds: 9-11-2010(UTC)
Berichten: 341

http://www.goedkoperviss...cPath=7440_515_4753_7575

hiero heb je een sterke lijn

ik viste met de 0.30mm en daarmee trok ik eerder de haak recht als dat de lijn brak.
robbin  
#10 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 22:01:03(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

In mijn ogen is de dikte heel belangrijk met zware opstakels. Daarom gebruik ik dan het liefst 40/00. Dit schuurt veel minder snel af dan 30/00.
Je kunt dan met de zelfde sterkte vissen maar minder kans op het verspelen van vis.
Life is a game, fishing is serious
Frank Avezaat  
#11 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 22:02:07(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Beste Michel,

allereerst wil ik je vragen goed na te denken over je visserij zonder boot. Ik raad aan om een toch iets bij je te steken waarmee je indien benodigd het water op kan. Een stevige lijn kan een hoop hebben, maar wanneer een vis zich vast zwemt is het kansloos om vanaf de kant de boel kapot te trekken (zeker als je met dikke lijn werkt). Dan weet je zeker dat de vis schade op loopt.

Als je echt volle bak obstakelvisserij gaat uitoefenen dan raad ik je aan om gewoon met een 0.40/0.45mm lijn te gaan vissen. Dit is dik en het maakt je lijn wat zichtbaarder, maar je zult het nodig hebben. Zelf ben ik erg te spreken over de kracht van Xline. Helaas is behoorlijk prijzig.

Grt,
Frank
matszj  
#12 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 22:26:17(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

heb nu de tribal van technium.
goeie trekkracht, kan er veel druk mee opbouwen.
gr
griend  
#13 Gepost : dinsdag 18 januari 2011 22:36:57(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
ik heb het afgelopen seizoen gevist met pb control zeer schuurbestendig ik was daar tevreden over ik vis vaak op mosselbanken en dat heeft die goed door staan ik visde wel met 43 honderste.
ik heb zelf nooit met technicum gevist maar een vismaat van me had er geen goede berichten over qua schuurbestendigheid.
succes met de zoektocht.
Wind op de kant is vis in de hand.


Frank  
#14 Gepost : woensdag 19 januari 2011 00:30:32(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Shimano technium is een zeer goede lijn en zeker schuurbestendig, maar zelf gebruik ik liever de Sufix Synergy.

Vis er in alle omstandigheden mee met deze lijn.

Maar zoals reeds eerder aangehaald door mijn naamgenoot, bezint eer je begint!! Obstakel vissen waar je echt geen uitweg hebt, dan hou ik het voor bekeken, vind het te jammer de vis hierdoor te zien lijden.

Kind regards,
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

ferenc  
#15 Gepost : woensdag 19 januari 2011 11:07:36(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Als er geen boot tot je beschikking is en je moet de vis over de obstakel heen halen dan kan je beter voor een andere stek kiezen ipv brute kracht te gaan gebruiken.Wat als de vis vast zit?

Maar 30 tot 40/100 is veelste dun voor het echte schuur werk,kijk eens voor 50 of 60/100.
michelmoeskops  
#16 Gepost : woensdag 19 januari 2011 17:57:44(UTC)
michelmoeskops


10 ponder

Lid sinds: 24-10-2010(UTC)
Berichten: 59

hey water is een onder gelopen deel van wat vroeger 3 afzonderlijke vijvers was !! dus zowel links rechts vanvoor en achter staan eronder het water obstakels dit is al zo lang de vijver eris nu! de beste stek is redelijk te doen!
maarja je moet ze van de obstakels kunne weg houden en boot is niet te doen daarmee een lijn die tog tege een stootje kan! en vis altijd veilig!!! daar hebkervaring genoeg mee geloof me! weet wat ik doen ! maar wouw tog een sterk mylon lijn daar de meeste met echt zwaare gevlochte lijn vissen !
ik dit tog niet zo mijn ding is maar mess tog een uitweg gaat zijn ! groetjes
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.