logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

11 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfreak  
#1 Gepost : zaterdag 15 januari 2011 22:03:08(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

ik ben brian vd zeeuw ben 15 jaar en woon in sassenheim in zuid-holland

Wat doe je in het dagelijks leven ?

Ik zit op het voortgezet onderwijs het kts in voorhout en ik doe de opleiding consumptief breed
Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
ik viste wel eens gewoon met een vaste stok met een dobbertje en dat ging na verloop van tijd saai worden dus ik wou groteren vissen dus zo doene ben ik in aanraking gekomen

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

ik was toevalig aan het google en toen zag ik dit staan en toen ik naar de berichten en foto's keek en me heb aangemeld enzo was zag ik meteen hoe gezellig het hier is

vis je alleen of heb je een maatje ?

Ik vis op dit moment nog alleen omdat ik nog niet zo lang vis en nog niet echt bezig ben om een vis maatje te vinden

met welke hengel(s) vis je ?

ik vis met een majesti van TREND

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

iemand maakte een opmerking over me landingsnet...."er zitten hier geen haaien hoor"

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

in 1 woord SUPPERR !!!

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

nee.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

NOOIT OPGEVEN

Wat is je PB ( persoonlijk record )

20pond

Wie mag het volgende interview invullen ?

ik ben wel benieuwd daar Erwin

gr brian

ps:"weet je nog een leuke vraag die in dit rijtje thuis hoort laat maar weten dan zet ik hem er bij

Bewerkt door de gebruiker zondag 16 januari 2011 10:37:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Sponsor
carpfreak  
#2 Gepost : zaterdag 15 januari 2011 22:12:04(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?


Wat doe je in het dagelijks leven ?


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?


Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?


Vis je alleen of heb je een maatje ?


Met welke hengel(s) vis je ?


Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?


Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?


Wat is je PB ( persoonlijk record )


Wie mag het volgende interview invullen ?


Als je dit kopieert en plakt heb het het interview ( als je hem als volgende mag invullen )

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 15 januari 2011 22:30:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Erwin  
#3 Gepost : zondag 16 januari 2011 12:27:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats?
- Mijn naam is Erwin van Hensbergen. Ik ben 26 winters jong en woon in het pittoreske Kampen.

Wat doe je in het dagelijks leven?
- Vooral lanterfanten Knipoog. Ik werk namelijk voor mijzelf als grafisch vormgever/conceptdenker. Hiernaast ben ik ook verschrikkelijk druk met een website voor karpervissers. Is misschien wel leuk om een keer te bezoeken (Ik weet niet of het mag van de mododerators maar doe het toch > www.carpfeeling.com)

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt?
- Ik begon met vissen als mannetje van 3 turven hoog (al ben ik nou niet heel veel groter hoor....). Zoals de meeste denk ik met een vaste hengel voorntjes tikken. Het moest alsmaar groter (testosteron) en zo ging ik al snel over op de snoek. In de wateren waar ik dat altijd deed zag ik een vent, gehuld in groen een karper vangen.... Dat leek mij ook wel wat.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen?
- Ik vind het erg leerzaam om de visie van andere mensen te horen/lezen. Bovendien maakt dit het mogelijk ook thuis met vaker met je hobby bezig te zijn. Mijn vriendin was het aanhoren van karperverhalen zat en hier kan ik lekker mijn "ei" kwijt.

Vis je alleen of heb je een maatje?
- Ik vis het liefst met een maatje. Naast de gezelligheid is het ook erg handig een extra paar handen bij je te hebben. Bovendien is het geluk delen van de vangst in mijn ogen samen veel leuker dan alleen.

Met welke hengel(s) vis je?
- Daiwa Infinity's 2,75 lbs. Lekkere strakke werpkanonnen. Daaronder hangen Daiwa Tournaments 5500T.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad?
- Pfff...moet ik even nadenken hoor... het zijn er inmiddels al wel zoveel.... Dit klikt als een droom maar het is echt gebeurt. Ik werd ooit een keer wakker toen er plots een naakte jonge meid naast mijn hengels het water uit kwam klimmen. Tijd om mijn haar goed te doen had ik niet dus met mijn suffe hoofd keek ik haar aan en kwam we me vragen om een handdoek en een borrel. De meid was zo dronken als een tor en vroeg me wanneer ik weer ging beginnen met mijn de leger oefening..... (dat heb je als je gecamoufleerde spullen hebt).

Wat vind je van het CarpFeeling forum?
- Ja, super gaaf natuurlijk!Breede lach Het is hier altijd erg gezellig en mensen helpen elkaar erg goed. Dat is precies waar een forum om draait.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief?
- Niet meer. Dit vanwege tijdgebrek.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers?
- blijf genieten van deze hobby

Wat is je PB (persoonlijk record)
- 43,8 pond spiegelkarper


Wie mag het volgende interview invullen?
- Nou, dan zeg ik dat CarpFighter (Jurgen) aan de beurt is!

carpfigter  
#4 Gepost : zondag 16 januari 2011 20:47:45(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

UserPostedImage

mijn naam is jurgen voor de meeste bekend als carpfigter ik ben 31 jaar en woonachtig in harelbeke(belgie)

Wat doe je in het dagelijks leven ?
in het dagelijks leven ben ik werkloos en dus zoeken naar werk zit er ook bij, maar de meeste van mijn tijd gaat momenteel naar het zwangere meisje van me en af en toe es vissen , terwijl het nog kan er toch ergens een visje proberen uithalen .

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
je kent het wel als kleine jongen met opa ééns mee gaan witvissen ,na enkele maanden zat er opeens links van ons iemand die geregeld redelijk grote vissen uithaalde , ik zo nieuwsgierig als iets iedere keer es gaan kijken naar wat die man vangde en dan es beetje uitleg gevraagd en diezelfde dag nog mijn eerste karper gevangen natuurlijk dat was kicken hé zo een kracht vergeleken bij een voorn dat was het dat ik wou iets die kon terug vechten en zo begon de grote liefde voor het karpervissen

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
deze vraag werd eigenlijk in de vorige vraag al beantwoord maar we gaan er even nog dieper op ingaan ,
toen ik enkele maanden voorns vangde vond ik het een zielige hobby gewoon die beestjes kunnen niks terug doen enkel hopen dat ze teruggezet worden kunnen ze maar hopen ,toen ik na een mooie uitleg goed geluisterd had en nog wat deeg meekreeg van die persoon links naast ons was ik de gelukkigste jongen ter wereld als er na zo een half uurtje de eerste karper in het net verscheen , en toen wist ik dit is het wat ik wil , je hart voelen bonken in je keel , de adrenaline die je voelt stromen in je lichaam , volgens mij kan niks het karpervirus vervangen het is iets geheel apart.

Vis je alleen of heb je een maatje ?
ik heb jaren met een vaste vismaatje gevist , maar die zag het geen ik wou doen niet zitten dan ben ik er maar alleen verder gegaan ,na enkele jaren alleen te vissen wat ik zeker niet erg vond en nu dit jaar ga ik terug met een vismaatje samenvissen .

Met welke hengel(s) vis je ? ik vis met een de fox conintal hengels in 3lbs, waarom ? die laten me niet in de steek , kan je ver mee werpen en heb nog een leuke dril mee .
UserPostedImage

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
de domste reactie vind ik altijd als je hengels mooi in het zicht staan en er dan nog komen vragen , ben je aan het vissen ??lig je wel even in een deuk toch .

ook als je zo een klein schubje van kg of 3 vangt dat er dan komen kijken en zeggen woooww zo een grote vis , moet ik me ook altijd omdraaien .

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?carpfeeling is mooi en leuk forum waar er eerlijk en zonder ruzie iedereen zijn mening kan geven en een eerlijk antwoord kan verwachten
Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
actief haha , neen niet echt ik lees heel veel maar reageer bijna nergens , enkel carpfeeling

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

kijk niet naar een ander , hoe hij zijn rig maakt of welke boilie hij/zij vist , doe je eigen ding dat je denkt te moeten doen en twijfel er geen maanden aan , als het virus je te pakken heeft komt alles vanzelf wel duidelijk ,het is en blijft puzzelen en niet op ieder water krijg je alle puzzel stukjes in de puzzel geplaats maar vroeg of laat lukt het je om alle stukjes juist te plaatsen en is het een bijzonder mooie tijd in je visserij ,veel peilen is volgens mij een goede tactiek om het juiste plekje te vinden , karpervissen is niet alleen aas,techniek en waterkennis maar zo veel meer ....

Wat is je PB ( persoonlijk record )
mijn pb is een geblokte spiegel van 22kg
UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen ?

davey aka lunatik mag van mij overnemen

Bewerkt door de gebruiker zondag 16 januari 2011 21:35:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Davey Remmig  
#5 Gepost : zondag 16 januari 2011 22:58:03(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

Mijn naam is Davey Remmig ben 23 jaar en woon in Veghel gelegen in Noord-Brabant.

Wat doe je in het dagelijks leven ?

Ik ben werkzaam in een dier en hengelsport speciaal zaak in Wijchen, waar ik met plezier werk en ook met me hobby bezig ben.


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

Ik ben zoals ieder ander begonnen met een vast hengeltje, dat is door me vader gekomen.
Hij nam me heel vaak mee en op een dag gingen we met het pennetje op karper vissen.
toen ik dus op 8/9 jarige leeftijd me eerste karper ving was ik helemaal verkocht!
het struinen met het pennetje was dus het begin, later leerde ik me huidige vismaat kennen met een paar andere vrienden. zij waren toen al met vast lood systeem op karper aan het vissen, zo kwam het er dus van dat ik niet lang achter bleef en deze manier van vissen ook op pakte.
Sinds dien besmet met het virusKnipoog

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Waarom ik op karper vis is een vraag met meerdere antwoorden voor mij. Ik vind de karper een schitterende vis. De kracht van deze vis is zo mooi om te voelen! Bovendien is het een uitdaging om ze te vangen niet alleen door de kracht maar ook omdat ze zo slim kunnen zijn.


Vis je alleen of heb je een maatje ?

Het liefste vis ik met me vaste vismaatje Roel, maar wegens tijdgebrek van beide is het moeilijk samen sessies te plannen en komt het ook voor dat ik alleen vertoef aan het water.

Met welke hengel(s) vis je ?

Ik vis met Shimano Beast Masters 2 3/4 lbs. Dit zijn voor mij fijne hengels die in mijn visserij passen. Het drillen met deze hengels geven me een kick. Ook de uitstraling van deze hengels mogen er wezen!


Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

Pfff heb al heel wat mee gemaakt, maar kan zo niet echt verzinnen wat de leukste of domste opmerking is geweest, misschien wel het bekende "meneer waar is je dobber vraag".


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Ik vind de site en het forum echt geweldig! de site is heel uitgebreid en kent veel vernieuwende informatie, En alles in begrijpbare taal.
Ook het forum mag er wezen, gezelligheid en veel informatie!


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

Ik kijk vaak op andere forums en was eerst ook actief op andere forums. Maar aan de sfeer op dit forum kan geen ander aan tippen en is dus vanzelf sprekend dat ik bijna alleen maar op dit forum echt actief ben.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Doe je eigen ding, laat je niet gek maken door andere. Tips zijn altijd leuk maar geef er wel je eigen draai aan. Ik kan me nog herinneren dat ik de mist in ging en alles klakkeloos geloofde en dus heel me eigen ding ging vervangen door het geen wat me werd verteld. Dus ga op je eigen ervaringen en gedachte in en het belangrijkste geniet van onze hobby!


Wat is je PB ( persoonlijk record )

Mijn persoonlijk record staat nu op 17 kilo.

Wie mag het volgende interview invullen ?

Dat mag Frank Avezaat van mij. Waarom om zijn leuke stukjes en zijn kennis.
Frank Avezaat  
#6 Gepost : maandag 17 januari 2011 00:49:07(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Ik ben Frank Avezaat, 26 jaren jong en nu een jaar woonachtig in Veenendaal.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik ben ambtenaar en werk in Amsterdam. Hierbij werk ik vrij onregelmatige diensten waardoor ik vaak doordeweeks mijn visuren kan maken.

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Het vissen zelf is me met de paplepel ingegoten door familie. Rond mijn twaalfde ontdekte ik het karpervissen. Tijdens een van de visdagen zag ik een man een karper vangen op een plaatselijke vijver. Ik was verkocht en de dag erna ving ik statisch mijn eerste karper. Vanaf dat moment was er geen houden meer aan.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
De karper is in mijn ogen een van de mooiste sportvissen. Vroeger viste ik veel op snoek maar de jacht op die grote reuzen vind ik toch veel spannender. De kracht en uitstraling van de vis vind ik geweldig.

Vis je alleen of heb je een maatje ?
99% van mijn vistijd spendeer ik alleen. Het is misschien wat minder gezellig, maar je kunt lekker je eigen gang gaan. Daarnaast vis ik op wateren waar extra hengeldruk zo veel mogelijk gemeden dient te worden. Mijn vistrips naar het buitenland zijn wel standaard met een maat. Dit voor de gezelligheid en de veiligheid.

Met welke hengel(s) vis je ?
Ik vis momenteel met de Fox Euro Warriors. Na een diefstal van mijn materiaal in 2006 werd ik gedwongen om voor wat meer standaard hengels te kiezen. Ik heb er echter geen spijt van gehad want de hengels zijn erg fijn in gebruik. Hiervoor viste ik met Daiwa hengels.
De planning is wel om in de toekomst hengels aan te schaffen die op mijn eigen wensen zijn gemaakt.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Enkele jaren geleden heb ik vrij actief gevist op het water de Zwaan. Dit water staat tevens bekend als een ontmoetingsplaats voor homo's. Tijdens een van mijn sessies kwam een zeer schaars geklede man (Sick) mij vragen of ik geen zin had iets anders te doen dan te vissen... Gelukkig nam hij mijn afwijzing sportief op en liet hij me daarna met rust.

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
De sfeer hier is erg goed en de drempel om vragen te stellen heel laag door de goede antwoorden. De combinatie tussen meer en minder ervaren vissers is ook super. Ik ben blij dat ik sinds kort het website/forum team mocht komen versterken.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Momenteel bekijk ik eigenlijk alleen de 'aanbod' pagina's op andere fora.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Vis voor jezelf en laat je niet gek maken door de verhalen en films. Niemand vangt aan de lopende band grote vis zonder daar (heel) veel moeite voor te doen. De succesverhalen zijn standaard, maar over afzien en blanken zul je weinig lezen Knipoog

Wat is je PB ( persoonlijk record )
Mijn persoonlijk record is een schubkarper van 17 kilo. Zoals je ziet geen megavis, maar ik ben er nog steeds erg blij mee Knipoog
Overigens heb ik tot tweemaal toe een gegarandeerde 20 kg vis verspeeld in het zicht van de haven.

UserPostedImage
Mijn persoonlijk record

Wie mag het volgende interview invullen ?
Ik ben benieuwd naar het interview van 'Ferenc'
ferenc  
#7 Gepost : maandag 17 januari 2011 10:09:22(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

Ik ben Ferenc van de Vorstenbosch,geboren in 1985 en woon in Lisse.

Wat doe je in het dagelijks leven ?

In het dagelijks leven ben ik zelfstandig ondernemer en ben bezig met het opzetten van een boilie bedrijf aangezien er hier nog veel vraag naar is.


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

Vissen doe ik al vanaf dat ik een kleine gup was,pas op mijn 12de kwam ik in aanraking met de karpervisserij.Werd toen op sleeptouw genomen door een buurjongen.Tijdens mijn eerste sessie vind ik een rijen van 15pond en sinsdien ben ik besmet met deze prachtige virus.


Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Ik ben een allround visser,vis op alles.Of het nou met de vlieg op forel is of met 50cm karpertjes op meerval.Karpervisserij behoort wel tot 1 van mijn favoriete vissoort en ben ook het meest gespecialeerd hierin.

En waarom?Tja....omdat het kan? Breede lach het in ondertussen een levenstyle geworden.


Vis je alleen of heb je een maatje ?

Beide,liefst met een maatje maar aangezien ik vaak doordeweeks vis is dit niet altijd mogelijk.


Met welke hengel(s) vis je ?

Owjee...dit verschilt per situatie.Heb 3 sets hengels.
1 set harrison slimline 3lbs hengels voor het buitenland
1 set berkley b1 3,5lbs 13ft voor het gooien naar de horizon,tegenwoordig genoeg wateren waar een boot niet is toegestaan en dan heb je een groot voordeel als je 30meter verder gooit als de rest
en heb 1 set harrison ballista 2,75lbs voor het werk in ons kikkerlandje

UserPostedImage

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

Waar ik me aan erg is dat mensen vragen of je die vis "hier" heb gevangen,beetje simpel natuurlijk maar waar anders?


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Ja top,leuk,mooi en gezellig forum.1tje die ongetwijveld gaat groeien aankomend jaar.


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

Carpboard en Carpcity,echter zijn het momenten,verwijnd ook weer rustig voor enkele maanden.


Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Tja gouden tip.....wil je grote vis,vis waar ze zitten.Dit vergeet men wel eens.En staar je uiteindelijk niet blind op ponden.Waarschijnlijk trap ik dit jaar de weegschaal de deur uit en ga genieten van de vissen ipv het getal dat het wijzertje aan geeft.


Wat is je PB ( persoonlijk record )

Mijn pb is 16kg,niet extreem hoog,het boeit me eigelijk ook niet echt.Komt vanzelf wel eens een groot varken voorbij.

Wie mag het volgende interview invullen ?

Tim van Zanten Breede lach
timvanzanten  
#8 Gepost : maandag 17 januari 2011 19:06:59(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is Tim van Zanten en ben 24 jaar jong. Ik woon in de buurt van Amersfoort.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Momenteel ben ik Kredietacceptant bij ABN Amro. Daarnaast doe ik freelance werk in de hengelsport.


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Vissen maar vooral om het water lopen klooien, doe ik al mijn hele leven. zoals ieder ander begonnen met het voorntjes tikken en zo alle fasen doorlopen. Vooral in die jonge jaren bleven die zwarte mysterieuze schimmen die soms voorbij trokken, hangen. ze leken zo ontschendbaar. de koning der geschubten. De eerste vangst van een karper was de drugs voor een levenlange verslaving.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Karpervissen is uitdaging, afzien maar vooral beleven. het is denk ik de grootste visdisipline waarbij je met zoveel factoren rekening moet houden, wil je er een vangen. deze puzzel is dan ook zo enorm leuk en is elke keer anders. vissen is beleven!

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik heb enkele vismaten waar ik graag mee vis. Zowi Wanrooy, Edwin Baaijens, Robin Grotenhuis en als laatst mijn vader. De momenten die ik met mijn vader heb meegemaakt in alle uithoeken van europa zijn de mooiste herrineringen. het samen delen van geluk en succes verreikte mijn hobby enorm. Dank je Pa!


Met welke hengel(s) vis je ?
Ik vis met meerdere sets. een kleine greep:

Daiwa Mission ES Special Editions voor het zware werk
Shimano Beastmasters voor het lichte werk
en mijn grootste bezit, een handgebouwde Engelse glasstok voor de oppervlakte visserij.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Ik heb veel gekke dingen meegemaakt aan de waterkant. een van de meest memorabele momenten was denk ik toen ik bij mn hengels stond en over het water tuurde toen opeens twee duikers onder mn hengeltoppen uit het water kwamen. Mijn glazige blik zei voldoende.

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Carpfeeling is in 2010 een stukje van mijn leven geworden denk. door de gezamenlijke inspanningen van een ieder van ons, is CF iets geworden om heel trots op te zijn. Daarbij hoort dit gezellige forum zeker! We gaan er met zijn allen in 2011 nog veel mooiers van maken!


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Ik ben een enorme internetaddict. ik struin dagelijks lang tientallen nationale en internationale sites om de laatste nieuwtjes mee te pikken. het trendwatchen is een hobby binnen een hobby geworden wat ik nog steeds met liefde doe.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
vertrouwen! probeer niet teveel te switchen tussen rigs en aas. houdt vast aan je eigen gedachtes en aan de rigs en aas die in het verleden al succesvol waren! onzekerheid komt bij de meeste vissers als ze teveel gaan experimenteren. blijft realistisch en houdt je vast aan je eigen kennis!

Wat is je PB ( persoonlijk record )
Ik ben van origine een oppervlakte visser en velen jaren hebben bij mij gedraait om kwantiteit tot zelfs 170 vissen per jaar. de laatste 2 jaar ben ik meer bezig met gericht vissen op bepaalde exemplaren van een groter kaliber. het is alleen enorm doorzetten. mijn records zijn niet spraakmakend. 31,5p graskarper, 30pond schubkarper en een 32,5 pond spiegel. Doch weet ik dat mijn tijd wel zal gaan komen! ik lig er niet wakker vanKnipoog

UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen ?
Ik geef de pen door aan Edwin Wouters, iemand waar ik zeer veel bewondering voor heb en de laatste jaren fijn mee kan samenwerken.



Bewerkt door de gebruiker maandag 17 januari 2011 19:37:17(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Dennis Hessels  
#9 Gepost : donderdag 20 januari 2011 19:03:57(UTC)
Dennis Hessels


15 ponder

Lid sinds: 5-4-2010(UTC)
Berichten: 165

Omdat Edwin niet reageerde ben ik voor mijn beurt gegaan Knipoog We moeten dit natuurlijk wel actief houden Breede lach

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?
- Dennis Hessels, 24 jaar en kom uit Zwolle

Wat doe je in het dagelijks leven ?
- Ik ben Loodgieter / Electricien bij het grootste familiebedrijf van Nederland en tevens heb ik een eigen computerhandeltje, http://www.pchulpzwolle.com

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt?
- Ik ben echt besmet geraakt toen ik 8 jaar oud was en voor het eerst een dikke graskarper op mijn broodvlok zag 'klappen'

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen?
- Zie hierboven Knipoog :-"

Vis je alleen of heb je een maatje?
- Ik vis zelden alleen, meestal met één of meerdere mensen, niet echte een vaste maat

Met welke hengel(s) vis je?
- Ik vis met de Fox Euro Warriors

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad?
- Het standaard verhaaltje: Heb je die hier gevangen? Bijten die vissen ook? Is dat snoek?

Wat vind je van het Carpfeeling forum?
- Een leuk, goed draaiend forum waar zat informatie gevonden & gegeven kan worden

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief?
- Ja, ik verschijn nog wel eens op KCN en KWO

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers?
- Vis altijd anders dan een ander

Wat is je PB (persoonlijk record)
- 32 pond spiegelkarper

Wie mag het volgende interview invullen?
- Ik geef de bal door aan Edwin en als hij niet tijdig reageerd, Lodewijk de Roode

Bewerkt door de gebruiker donderdag 20 januari 2011 19:05:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

stein jansen  
#10 Gepost : vrijdag 21 januari 2011 00:29:10(UTC)
stein jansen


20 ponder

Lid sinds: 11-7-2009(UTC)
Berichten: 260

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

mijn naam is Stein Jansen en ben al bijna 31 jaar 100% Zwollenaar

Wat doe je in het dagelijks leven ?

Sinds 3 jaar ben ik werkzaam bij Zunnebeld in Zwolle. Voornamelijk hou ik mij daar bezig met
De hengelsportafdeling. (karperafdeling). Ook ben ik penningmeester van de plaatselijke vis vereniging.


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?

“Er was eens een dokter” die tegen mijn ouders zei Laat die jongen eens gaan vissen. Waarom hij dat zei? Was ik niet handelbaar?
Nee ik had in die periode veel last van hoofdpijn. (iets wat er niet zit, kan toch geen pijn doen haha). Een familie vriend JAN die was fanatiek visser.
Zodoende is het balletje gaan rollen. En van het een komt het ander.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Waarom ik deze vorm van vissen heb gekozen? Ja eigenlijk heel simpel ik ben een buitenmens. En omdat ik graag het “gevecht” aan ga met
Het ombekende. Is karper daar zeker de uitgekozen vis voor. Wat mij zeker aanspreekt aan deze hobby is: het hele plaatje. Het begint al op de eerste dag
van het jaar. Plannen maken en in mijn geval elke dag bezig zijn met je hobby, voeren voeren en nog eens voeren. Ja ik ben een visser die absoluut veel voert.


Vis je alleen of heb je een maatje ?

ik vis geregeld met diverse collega karpervissers. (zie karpervissers niet als concurrentie, maar als “nieuwsbron” 2 weten meer als 1
uiteraard vis ik ook geregeld alleen, dit komt ook door mijn werk. Ik werk bijna elke zaterdag in het seizoen. Dus heb ik andere dagen vrij als de rest.
Dit heeft trouwens wel heel veel voordelen.

Met welke hengel(s) vis je ?

ik vis momenteel met de x-ray hengels van strategy
hieronder hangen shimano aero techn. Magnesium.
In mijn ogen is dit wel een mooie combinatie.
Misschien dat er dit jaar nog wel een paar hengels van NASH bij komen.


Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

Hoe vaak je aan de waterkant/verjaardagen niet hoort WAT JULLIE DOEN IS TOCH GEEN VISSEN MEER.
Tegenwoordig zeg ik dan “je hebt gelijk”
Een leuk verhaaltje:
Op een zomerse ochtend rond 5 uur ben ik aan het pen vissen.
Na ongeveer 15 min. Hoor ik een paar mensen aankomen. Die mij niet zien. En die mensen gingen ongeveer 10 meter bij mij vandaan vadertje moedertje spelen.
Sinds die tijd zeg ik altijd er worden meer mensen gemaakt in het park dan gedood.


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

ik vind het tof dat ze elke keer met iets nieuws komen.
Bv. Live beelden.
Of items wat je dan 3 dagen later als nieuwtjes kan lezen op andere forums. Tegen deze mensen kan ik alleen maar
Zeggen. DOE JE EIGEN DING


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

ja,

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Ik verbaas mij vaak over het volgende. Er zijn vissers die gewoon rond een uur of 9 soms nog later hun tent uitkomen.
Mensen geloof het of niet maar in de ochtend kan je een hoop leren over het water. Inspelen op diverse situaties, levert vaak nog een bonus vis op.
Of misschien wel de enige vis van de sessie.


Wat is je PB ( persoonlijk record )

Mijn persoonlijk record staat nu op 26 kilo
Wel wil ik hier vermelden dat er meer is als gewicht.
Persoonlijk vind ik het mooier om vis te vangen als de rest niks vangt, in dat geval doet gewicht er niet toe.


Wie mag het volgende interview invullen ?

ik geef het stokje door aan ANNE Wassink uit zwolle
Met deze karpervissers heb ik vroeger veel uren gemaakt ik het beroemde park.
Leuk om te melden is dat ik dit jaar met hem nog een paar dagen ga vissen in Frankrijk.
Anne  
#11 Gepost : vrijdag 21 januari 2011 02:20:10(UTC)
Anne


25 ponder

Lid sinds: 30-8-2010(UTC)
Berichten: 516

Wat zijn je naam, je leeftijd en woonplaats ?

Mijn naam is Anne Wassing, 41 jaar en woon in Zwolle


Wat doe je in het dagelijks leven ?

Ik heb een eigen bedrijf gespecialiseerd in het plaatsen en afwerken van parket en laminaatvloeren. Af en toe lever ik deze ook maar hoofdzakelijk alleen plaatsen


Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Ongeveer 16 jaar geleden kwam ik een aantal karpervissers tegen en eigenlijk puur uit nieuwsgierigheid heb ik toen een hengel gekocht en kort daarop mijn eerste karper gevangen in Dalfsen. Sindsdien was ik verkocht aan deze mooie vis.


Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?

Deze manier van vissen vergt veel voorbereiding en onderzoek zodat je als je niet kunt vissen, toch lekker met je hobby bezig kunt zijn


Vis je alleen of heb je een maatje ?

Maakt me niet zoveel uit maar vind het wel een stuk gezelliger als er iemand meevist. Ik vis graag met Stein Jansen.
Hele normale gozer die ik al ken toen hij nog een jochie met een viskar was. Toen leerde hij een beetje van mij. Nu heb ik net een vispauze van ongeveer 10 jaar achter de rug dus leer ik nu veel van hem en id de cirkel compleet Blij


Met welke hengel(s) vis je ?

Ik vis met de X-Ray 2.75 ponds hengels. Hele mooie hengel met ene mooie actie voor grote of kleine karper.
de Shimano C14 Ultegra 10.000 molens maken het hele verhaal compleet


Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?

De vraag of ik aan het vissen ben krijg ik nog steeds vaak te horen. Meestal antwoord ik met: Nee, ik wacht op de bus


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Inkoppertje of niet?Knipoog Van alle forums vind ik dit forum het meest actief met leuke verhalen en goede adviezen.


Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

Ik heb een poosje op karperwereld gezeten maar vind de omgang tussen de forumbezoekers te grof.
Nu kom ik alleen nog hierBreede lach


Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?

Laat je niet gek maken door alle commerciële stunts van verschillende fabrikanten.
Koop alleen dingen waarvan je zeker weet dat je er niet zonder kunt. Tenslotte is alles al duur genoeg Knipoog

Wat is je PB ( persoonlijk record )

32 pond schub. Vroeger (16 jaar geleden) hoorde je echt bij de elite vissers als je een 30+ had gevangen.
Tegenwoordig is het allemaal wat makkelijker maar toch was ik in de wolken met deze grote vis.

Wie mag het volgende interview invullen ?

Ik geef de eer aan Ron van Houtum. Heb een mooie tentkachel van hem gekocht en er nog geen spijt van gehad met dit weerKnipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 21 januari 2011 09:06:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Karpers zijn net tieten, het maakt me niet uit of ze groot of klein zijn, als ik ze maar effe vast mag houden Tong
Ron van Houtum  
#12 Gepost : vrijdag 21 januari 2011 19:22:18(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is Ron van Houtum 36 jaar geboren en getogen in 's-Hertogenbosch

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik ben heftruckchauffeur/stuwadoor bij Spierings stuwalogistics
Wij laden en lossen zeecontainers

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Tja ik denk bijna zoals iedere karpervisser. Samen met je vader naar de waterkant tassen vol eten en snoep mee. Hij nam altijd zoveel mogelijk mee, want als ik alles op had wilde ik naar huis. Hahahaha!

Ik had een telescoop werphengel met een simpel systeem; een wartellood net daaronder een stuk siliconenslang die als stopper werkte daaronder je haak en als aas meestal polenta deeg. Je hengel in de steunen en een opgerold stuk aluminiumfolie als waker en dan maar achter je hengel zitten. Toen kwamen als eerste de optonics en een nieuwe generatie karpervissen was geboren. De boilies kwamen er vlak na en nu flink wat jaren later verbaast het me nog steeds dat de karper er op gevangen word.
Ik vis bijna elk weekend van vrijdag tot zondag. Ik ben een karpervisser in hart en nieren.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Lekker in de natuur
ontstressen van de dagelijkse sleur
Tot ik een run krijg

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik vis allen of met iedereen die mee wilt
vissen met en onbekende is ook goed
Je kan dan technieken van elkaar leren en of verbeteren

Met welke hengel(s) vis je ?
Met de Ultimate Bionic 2,75lb

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Dat is lang geleden
heb wel eens een vraag gehad toen ik aan het drillen was
"Meneer heeft u beet?"
Kregen ze van mij altijd direct als antwoord
NEE!!! Dit is een belgisch fabrikaat dat hoort zo!!!

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Er is er toch maar 1?
Een top forum blij dat erwin ermee begonnen is

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Ja karperen.net/carpmates.be/kwo(soms)

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Behandel ieder met respect en laat ieder in zijn waarde. Geniet aan de waterkant.

Wat is je PR ( persoonlijk record )
Dat is een 21,2kg wegende spiegel
UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen ?
Ik paas hem door naar Ruud Gosselink
Mijn Baldy broer



Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 januari 2011 19:58:21(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Edwin Wouters  
#13 Gepost : vrijdag 21 januari 2011 23:59:29(UTC)
Edwin Wouters


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 31-1-2010(UTC)
Berichten: 12

Hahaha,
jongens, sorry voor het wachten. Ik ben niet zo'n internet/computerman en wist van Tim dat ik de pen had gekregen. Maar ik vond hier nergens het pennebakje.

Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is Edwin (langzaam) Wouters. Ik ben 43 jaar OUD en woon in Friesland.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik ben werkzaam in de hengelsport. Ik heb een groothandel All Carp Products; die levert aan winkels in Nederland en België (RigMarole, Spomb, Carp TV, Snaggerz en de boeken van Steve Briggs en Alan Chilcott, ACP) ik ben agent voor GelBaits, Venture, Alienbaits, Sticky Baits, Finkelde intelligent tackle & baits en er komen nog enkele bedrijven op korte termijn bij.
Verder heb ik een visreis bemiddelingskantoor; De Vissende Hollander.

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Ik hobbel al 36 jaar rond aan de waterkant. Natuurlijk eerst de bamboestok op witjes. En als je niet oplette dreef opeens je bamboestokje in het midden van de sloot omdat een karper/zeelt je vlok had gepakt. Hier begon de mythe over de onvangbare monsters. Dit ging over naar de penhengel/vlokhengel. Drijvend proberen de schimmen te verschalken. De "roggenbrood met stroopbal" deed haar intreden en met een zilverpapiertje als waker en een vrije lijn werden de kanalen in Noord-Holland onveilig gemaakt. De ingevroren aardappel zodat je iets verder kon gooien. De glashengel van 1,5 lb voor de verre afstanden. De "boilie" deed haar intreden, afstandvissen, grote afstanden (tot 600mtr), Frankrijk, België, Polen, Spanje en Engeland (Thailand binnenkort?)Ook vind ik het leuk om vreemd te gaan met de snoekbaars en meerval. Van hobby tot way of life. Sinds 3 jaar heb ik mijn eigen "viswijf" Reclin dus nu ruikt alles in mijn leven naar vis.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Zoals ik al schreef; vele manieren van vissen kunnen mij bekoren. Mijn wens is trouwens om een karper met de vliegenhengel te vangen. Hierbij heb ik tot nu toe een 100% blank. Maar wat mij zo aanspreekt aan het karpervissen is de rust, weg van de drukte. Een vis die lekker sterk is maar die hier in eigen land ook goed te belagen is in vele vormen. Struinen, pen, vlok, boilie, kanaal, vijver of meer. Iedereen kan zijn eigen manier vinden om te genieten.

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Beide. Ik heb mijn vaste viswijf/maatje Reclin. Zij is soms bijna nog fanatieker dan ik. Maar ik heb meerdere maten/vrienden/vage kennissen die mij soms vragen. En als het water en het moment goed zijn dan ga ik graag mee.
Ook draai ik veel nachten alleen. Als ik winkels bezoek maak ik graag een ronde en eindig ik bij een water. Snel een nachtje de hengels uit hopen op een instant vis. Smorgens naar een benzinepomp om te wassen en schone kleren aan zodat ik weer een aantal winkels op de terugweg kan bezoeken.

Met welke hengel(s) vis je ?
Ik vis voor de (lange afstand) met Venture V2 13 ft en 3,25 lb. Snelle hengel voor verre worpen maar toch zacht met drillen.
Korte afstand handbouwers door Co Sielhorst (wie? haha) 13ft 2,25lb (aflaten bouwen met teak hout waar normaal foam zit)
Meerdere penhengels 13 en 14 ft, vliegenlat aft.9

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Ik heb snachts wel eens bij een kroeg gezeten in de tent. En dan al die dronken gasten die naar de bus liepen en je zagen zitten. Dan lig je in je slaapzak en hoor je: "Hé, vissers, kom we schoppen ze in het water". Ik snel de slaapzak uit, aankleden en om de hoek van de bivy wachten met een bankstick. Trillend van spanning en angst want hoeveel zullen het er zijn. En na een kwartier kramp en niemand gezien te hebben weer uitkleden en de slaapzak weer in om na 20 minuten weer wakker te worden van de tekst: "Hé, vissers, kom we schoppen ze in het water".
De hele nacht heb ik een aan/uitkleed spelletje gedaan met mezelf. Telkens op zoek naar mn backstick en het plekje op de hoek van mn bivy. Gelukkig waren ze allen te dronken om ook echt langs te komen want ik zat daar nu echt niet op te wachten. Mijn maatje werd de volgende ochtend uitgelapen wakker en had niets gehoord van het geheel.

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Netjes. Zeer verzorgd. Ook de stukjes van Tim, waarin hij weer eens laat zien hoe goed geinformeerd hij is vind ik altijd leuk.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Ik probeer altijd wel wat te lezen. Karperwereld, total-fishing en verder alles wat ik tegenkom. Reageren doe ik steeds minder.

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Denk zelf!! Er word zoveel gezegd en geschreven. Probeer mee te nemen wat bij je past, maar veroordeel niet als het toevallig niet in jou straatje ligt. Een ieder heeft zijn eigen manier van beleving. En zolang veiligheid en behoud van de vis boven aan het lijstje staan laat elkaar dan in je eigen waarde.

Wat is je PR ( persoonlijk record )
spiegel 29,2 kilo
schub 19,5 kilo

Wie mag het volgende interview invullen ?
Stein Janssen van Hengelsport Zunnebeld. Al is het alleen maar omdat ik nog eens met hem mocht vissen en ik nog steeds wacht op de uitnodiging.
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 09:27:30(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats ?
De naam is Ruud Gosselink, Nog even en ik ben 54 jaar en het grootste deel daarvan heb ik in Rotterdam gewoond.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik sta al bijna 32 jaar op een basisschool voor de klas. Van die 32 jaar heb ik 29 keer groep 8 gehad en nog steeds is er elke dag wel iets waar je je over verbaasd, of om kunt lachen.

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
In de familie visten een paar ooms fanatiek op van alles en nog wat. Zeker in de vakanties zat iedereen wel ergens in de buurt van water. Vissen hoorde er gewoon bij.
Op karper vis ik pas vanaf m'n 20e of zo. De uitrusting bestond toe alleen maar uit een forse telescoophengel en een net. Stukje brood aan de haak en daarmee de singels in de buurt afstruinen. Nadat ik een paar keer een karpertje gevangen had was ik verkocht en heb ik nauwelijks nog op andere soorten gevist.

Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Eerst vanwege de kick om die mooie sterke vissen te vangen. Dat heb ik niet bij witvissen of zeevissen. Dat is ook leuk om te doen, maar drie van die wijtigen aan de lijn, of een paar scharretjes is niet iets waar ik dan ook een foto van wil hebben.

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik heb jarenlang alleen maar samen met Hennie gevist. Als een van ons niet kon ging de ander ook niet. De laatste vijf jaar hebben we de kring van vismaten aardig uitgebreid en nu vissen we met iedereen die mee wil en zo niet, dan alleen. Van een ander forum ken ik ook een aantal mannen en daar vis ik ook een paar jkeer per jaar mee.

Met welke hengel(s) vis je ?
Voor de pen gebruik ik een lichte tri-cast hengel met een heleboel oogjes. Op de steunen liggen 2 3/4 spro-stokken (The experience)

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Dat Ron zijn vader me een heel weekend voor 'Jochie' uitmaakte en dat ie zelf maar 2 jaar ouder is.
En een dametje van een jaar of 90 die een hele poos bleef staan kijken en toen zei: Wat geweldig, wat leuk, wat een apparatuur allemaal

Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Lekker druk foum met normale reacties van iedereen.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?

Ik ben moderator van Karperen.net, ook een gezellig forum.
( Sinds de spam-filters valt er niet zo veel te moderaten.)

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Als je twijfelt of je wel zult gaan...Inpakken en gaan!!! Ik zelf vind namelijk dat ik te vaak thuis ben gebleven, terwijl ik had kunnen gaan.

Wat is je PR ( persoonlijk record )
Precies 20 kilo spiegel. Door Ron gewogen en gefotografeerd. De enige vis van een sessie van drie nachten bij -7.

Wie mag het volgende interview invullen ?
Hennie (The Hugger) van Drooge

Hennie  
#15 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 22:27:28(UTC)
Hennie


5 ponder

Lid sinds: 10-12-2010(UTC)
Berichten: 36

Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is Hennie van Drooge ben 51 jaar en woon al bijna mijn hele leven in Rotterdam dan wel omgeving.

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik werk al weer 26 jaar bij Martinair op Schiphol, momenteel als Flightcontroller op de afdeling OCC.
Kortweg gezegd volg ik de vluchten van Martinair van A naar B en mochten er zich problemen voor doen dan probeer ik deze zo snel mogelijk op te laten lossen.

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
Als jongetje ben ik begonnen met het bekende bamboe hengeltje welke later vervangen werd door een telescoopje waarmee ik op voorn en brasem viste. Toen ik op een gegeven moment iemand een karper zag vangen wilde ik dit ook en ben met een strandhengel begonnen. Na een poosje andere interesses gehad te hebben weer met goede moed begonnen tot nu aan toe en nog vele jaren erbij
Dit is een forum speciaal voor karpervissers. Waarom heb je voor deze vorm van vissen gekozen ?
Of je vind het leuk of niets, denk dat een ieder die terug denkt aan het vangen van zijn eerste karper op dat moment dacht dit is de vis om te vangen.

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik vis al heel wat jaren met Ruud, om precies te zijn wordt dat deze zomer 25 jaar! De laatste jaren is het aantal mensen waarmee wij vissen uitgebreid, dus er is altijd wel iemand om mee te gaan.

Met welke hengel(s) vis je ?
Voor de pen heb ik een glas hengel 1 ¼ lbs welke ik ooit zelf gebouwd heb.
Verder heb ik 2 x shimano twinpowers 2 ¾ en voor het zwaardere werk 3 x 2 ¾ lbs JRC.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
Bij ons in de buurt viste we vanaf een stenen plateau en als we daar waren kwam er vaak iemand in een scootmobiel langs die steevast vroeg of er al natte plekken waren??
Vaak wordt er nog steeds gevraagd of er ook haaien zwemmen als mensen je landingsnet zien liggen.


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?
Leuk aanbod qua onderwerpen met normale reacties van iedereen.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Ja, op karperen.net, ook een gezellig forum

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
Kijk om je heen en je ziet mooie dingen ook al vang je niets.


Wat is je PR ( persoonlijk record )
32 pond .

Wie mag het volgende interview invullen ?
denkal16 , ken hem niet persoonlijk maar komt uit de buurt 128fs31818

Bewerkt door de gebruiker zondag 23 januari 2011 18:07:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

First I was normal but then I caught my first carp.
louiskruyfhooft  
#16 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 23:02:07(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
leuke intervieuws mannen!!! =d>
Lodewijk  
#17 Gepost : zaterdag 22 januari 2011 23:10:08(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
we doen ons best he Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
davey knol  
#18 Gepost : zondag 23 januari 2011 16:52:33(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
kick, up, sprong
Leer van je fouten, geniet van je succes
denkal16  
#19 Gepost : zondag 23 januari 2011 20:02:49(UTC)
denkal16


15 ponder

Lid sinds: 11-1-2011(UTC)
Berichten: 154

Wat is je naam, je leeftijd en woonplaats ?
Mijn naam is Dennis Kalkman,en ik woon in Gouda ben 16 jaar oud bijna 17

Wat doe je in het dagelijks leven ?
Ik zit nog op school bij het ID college Daar doe ik de opleiding Midden kader engineering Bol niveau 4 daardoor heb ik best wel wat huiswerk en vis ik meestal in het weekend en in de vakanties.

Wanneer en op welke manier ben je met deze hobby in aanraking gekomen, met andere woorden, hoe ben je met het karpervirus besmet geraakt ?
nou vroeger toen ik 5/6 jaar was ging ik alltijd vissen met mijn vader en dat vond ik alltijd leuk maar ik heb een hele tijd eigenlijk niet meer gevist totdat ik vorig jaar eigenlijk weer is begon te vissen bij mij in de wijk elke keer ving ik dikke braasem en zeelt toen dat weer saai begon te worden ben ik het internet gaan af stuinen en toen kwam ik bij karper vissen nou dat werd het dus dan maar ik een onderlijn zelf in elkaar gezet en gaan vissen en ja hoor gelijk een vis als resultaat

UserPostedImage

Vis je alleen of heb je een maatje ?
Ik vis Jammer genoeg alleen ben wel een beetje opzoek naar een vismaat dus al woon je in de buurt van gouda laat het maar weten mischien kunnen we een keer vissen.

Met welke hengel(s) vis je ?

Ik vis met een hengel van shakespear een 2,5 lbs hengel en heb gisteren er nog een gekregen van mijn neef een 2 1/4 lbs hengel dus eindelijk heb ik twee hengel.

Wat is de leukste, domste, meest bijzondere of meest maffe reactie geweest die je tijdens het vissen van omstanders hebt gehad ?
ik was aan het vissen en me hengel zag je gewoon staan ik zat een beetje beschut in de bossjes komt er iemand naar mij toe en zegt ze zit je nou te vissen?? toen dacht ik wat zou ik anders in de bossjes doen?


Wat vind je van het Carpfeeling forum ?

Leukste forum wat ik ben tegen gekomen en ik wil graag van iedereen zijn ervaringen leren.

Ben je behalve op dit forum ook nog op andere forums actief ?
Nee eigenlijk niet ben een keer op een ander forum geweest en vond het hier toch wel leuker

Heb je misschien nog een gouden tip of goed advies voor je collega vissers ?
altijd blijven vissen

Wat is je PR ( persoonlijk record )
29 pond .

UserPostedImage

Wie mag het volgende interview invullen ?
snowmen mag de volgende zijn.
Jerry  
#20 Gepost : zondag 23 januari 2011 20:27:37(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

met die vismaat gewoon door blijven zoeken. Ik ben ook een "prettig"persoon tegengekomen op inet en pak ik ook wel eens een nachtje mee
Groeten,

Jerry
Gebruikers aanwezig in dit topic
11 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.