logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Wim vo  
#1 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 00:47:51(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Wat voor tube gebruiken jullie,...?

Gebruik de Anchor van esp meestal,al van korda,pb gebruikt en eigenlijk geen problemen om mijn draad erdoor te krijgen.Je kan gebruik maken van een treader of hoe ik het doe,...Belangrijkste is dat je uwe draad (30,35,... honderste ook)afknipt met een scherpe schaar,beginstuk bevochtigd met bv wat speeksel of nog veel beter uw beginstuk eventjes doppen in de een of andere olie(olijfolie,lookolie,notenolie,maisolie....maakt niet uit)
en dan hem erdoor steekt.Je zal zien dat het gaat als een fluitje van een cent!Ene kost niks . Knip mijn tube meestal iets langer dan men onderlijn lengte.15 cm onderlijn is 25 cm tube ongeveer.Meen me te herinneren dat Piet Vogel daar eens een hele uiteenzetting over gedaan heeft in een of ander karpermagazine.
Uiteraard is men tube langer als ik de rivier bevis,kan in sommige omstandigheden wel cm of 80 zijn.
Herbruiken jullie soms je tube,want een klein beetje vuil erin ,.......
Sponsor
Frank  
#2 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 01:18:24(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Tube gebruik ik al jaren niet meer. Noem het gemakzucht, ik gebruik steeds leadcore (ESP of PB) of leaders (Berkley of JRC). Heel wat makkelijker dan die vervelende tubes.
Indien ik nog één enkele keer tubes gebruik neem ik steeds "Carbonflex" kan je kopen de lopende meter, is héél sterk en is ook héél dun. Toch krijg je je nylon gemakkelijk door deze tube.

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 01:26:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ook ik gebruik meestal leadcore. Niet om het gemak, maar meer om het feit dat alles voor mijn gevoel prachtig op de bodem blijft liggen. Ik gebruikte voorheen de tube van korda, alleen heeft tube de nare eigenschap dat er lucht in blijft zitten. Je tube gaat onderwater dus opstaan. Noem het paranoïde maar ik denk dat vis er erg van kan schrikken en het hazenpad kiest. Vooral de schuwe (vaak grotere) vis.

Gelukkig zijn er een hoop verzwaarde tubes op de markt. Ik heb de verzwaarde tube van fox gebruikt. Nadeel van deze tube vind ik dat hij niet erg sterk is(nogal rubberachtig) en als je hem wat langer in je tas laat zitten het lood naar buiten komt, de tube aantast en hierdoor niet meer te gebruiken is.
Nou heb ik laatst de tube van rigmarole in mijn handen gehad (nog niet gebruikt) maar hierin zit een rvs spiraal. Hierdoor is het werkelijk een eitje je lijn erdoorheen te halen (zelfs nat) en door de spiraal zal het altijd mooi recht op de bodem liggen (het is erg stug). Nogmaals, ik heb er niet mee gevist, maar lijkt me een goeie tube. Het nadeel van deze tube is, dat hij vergeleken met de concurrenten wat prijziger is. Maar goed....als het beter werkt?..

Erwin
ronpothuizen  
#4 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 20:21:41(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik heb ook de tube van Rigmarole,maar sinds kort gebruik ik de Snide leaders van JRC.
Op deze leader gebruik ik inline lood,daar trek ik de swivel in.Op de insert van de inline zit een big-eye swivel,die ik losjes vastzet met een rubber kraal,en aan de big-eye swivel monteer ik mijn onderlijn.
Het gat van de kraal is zo groot dat hij makkelijk over de lus van de leader gaat,dus bij lijnbreuk heeft de karper alleen nog maar de onderlijn,en is de leader met het lood kwijt.
Eigenlijk ook een soort running rig systeem,dit omdat de kraal niet veel nodig heeft om los te gaan waardoor je rig over de leader schuift,waardoor de karper niet zo makkelijk het lood kan gebruiken om de haak te lossen.
Ik had in 1 van mijn laatste sessies steeds van die korte aanbeten van 1 of 2 piepen,en niets resulteerde in een run,ben toen op dit systeem overgestapt,wat snel 2 runs en zo 2 karpers opleverde.Sinds die tijd hou ik mezelf hieraan vast.
Gr.Ron
Erwin  
#5 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 20:42:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Klinkt vernuftig en slim! Ben benieuwd hoe het er precies uitziet (Heb je hier een foto van)? Ik maakte eerder gebruik van de leaders van korda. Ik gebruik nooit wartels maar kwik links(dus ik knip altijd de wartels eraf). Hierover je leadclip en je bent meteen je lood kwijt na een lijnbreuk. Belangrijker nog, is dat je tijdens een run het lood niet strak aan de wartel blijft zitten. Hierdoor kan de karper door het schudden met zijn kop de haak minder makkelijk kwijtraken.

Erwin
steef zenden  
#6 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 21:46:03(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

De manier van Ron ken ik van Korda het maakt zo van een vastloodsysteem een runningrig(tevens maakt het voor de karper makkelijker het lood te lossen bij een lijnbreuk), hij staat op carp tackle tactics & tips volume 2 van korda
Ik pas dit al toe op mijn leadcore als ik met inline lood vis
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

ronpothuizen  
#7 Gepost : dinsdag 5 januari 2010 23:42:16(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Ik zal morgen effe foto maken en hem er op zetten.
ronpothuizen  
#8 Gepost : woensdag 6 januari 2010 22:19:50(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Hier is tie dan.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 januari 2010 00:04:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronpothuizen heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
DSCF1377.JPG
DSCF1376.JPG
Frank  
#9 Gepost : woensdag 6 januari 2010 23:27:41(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Indien ik toch eventueel nog naar tube grijp is dit steeds in combinatie met de tube sinkers van Solar.

UserPostedImage

See you
Frank
Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

Erwin  
#10 Gepost : donderdag 7 januari 2010 00:07:17(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
@Ron: Doe je het op deze manier, zodat je dan een pva zakje kunt bevestigen aan het oog van je wartel?
Erwin  
#11 Gepost : donderdag 7 januari 2010 00:09:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Zijn die stukken lood van solar ook zonder tube te gebruiken? Dit vraag ik naar aanleiding van de methode van Eddy Sterckx. Hij gebruikt geen tube, maar zet fox loodjes op de lijn. Deze rollen over het lichaam van de karper. Aangezien deze groter zijn en mooi rond zouden deze misschien nog wel beter werken met dit systeem.

Erwin
Frank  
#12 Gepost : donderdag 7 januari 2010 01:43:46(UTC)
Frank


20 ponder

Lid sinds: 28-7-2009(UTC)
Berichten: 358

Bedankjes: 5 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
De methode die je bedoeld Erwin daarin wordt gebruikt gemaakt van deze loodjes, Fox Kwick Change Pop Up Weight:

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

See you
Frank

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 januari 2010 10:52:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Choose the right swim,... Choose the right gear,... Choose the right bait,... Use ... Baits

davey knol  
#13 Gepost : donderdag 7 januari 2010 11:55:40(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Denk toch dat tube beter is voor onze zwemmende vriend...
als je zware tube gebruikt dan ligt het overigens ook netjes op de bodem, en het is veiliger voor de vis...
zelf probeer ik altijd rig + 10cm tube te hanteren tenzij ik met een erg korte onderlijn vis dan gewoon een lange tube gebruiken he!
Leer van je fouten, geniet van je succes
Erwin  
#14 Gepost : donderdag 7 januari 2010 12:20:17(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De lengte van mijn tube/leadcore bedraagt ongeveer 75 cm. Liever te lang dan te kort. Alles blijft mooi op de bodem liggen (hoop ik) en je weet zeker dat de vis zich niet snijd aan je lijn.
ronpothuizen  
#15 Gepost : donderdag 7 januari 2010 20:36:35(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Erwin schreef:
@Ron: Doe je het op deze manier, zodat je dan een pva zakje kunt bevestigen aan het oog van je wartel?


Ja Erwin dat zie je goed,je kunt er alle soorten PVA aan binden.Zakjes,funnelweb en stringers.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.