logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JulienH  
#1 Gepost : donderdag 7 januari 2010 20:54:47(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Een leuke plek om lol en leed met elkaar te delen. Hier kun je jouw visverhalen kwijt. Of het nou gaat om een haak in je vinger of een grap die je met je vismaat uithaalde; laat iedereen meegenieten. Ik zal zelf aftrappen.


Ergens in de winter, 4 jaar geleden...

...ging een jongen voor het eerst zijn geluk beproeven op karper. Niet met de pen, wat hij al langer deed, maar met het systeem. Al het denkbare aangeschaft aangezien hij niet eerder met het systeem op karper viste. Bepakt en bezakt naar de waterkant voor een middagje vissen. 3 Weken lang had hij deze stek aangevoerd. Elke dag een handje vol per stek met de goede hoop er later een mooie wintervis te vangen. Na enkele uren geen beweging op zijn swingers gehad te hebben, was het dan zover... een run! Het stelde niet veel voor en de angst voor brasem was snel aanwezig. Tot dat hij aansloeg en voelde dat dit wel een flinke brasem moest zijn, of een karper. Na een korte dril wist hij dat het een karper was en een van flink formaat. Na een kort gevecht gaf de vis zich gewonnen en stak hij het net onder de vis. "Poeh, best zwaar" dacht hij nog. Snel de weegschaal klaarmaken voor het wegen. Hij had een digitale weegschaal van Fox gekregen van een vertegenwoordiger en hing vol trots de lege weegzak onder de weger om hem op "0" te zetten. Gelukt! Weegzak los, vis erin en hangen maar. 33 pond gaf de weger aan. Wauw!!! Eerste keer met het systeem en dan zo'n vis vangen en dan ook nog eens in de winter. Dat kan niet beter. Gelijk mijn collega's opgebeld. Om het nog zwaarder te maken dat zij moesten werken en hij aan het vissen was, vertelde hij het extra vrolijk. "Je raad nooit wat ik net gevangen heb" zei hij. "Hoe zwaar" klonk aan de andere kant. "33 pond" schreeuwde hij uit. "Geweldig man, maar heb je die weger wel ingesteld op Nederlandse ponden? Want hij staat standaard ingesteld op een Engelse Pound wat ongeveer evenveel is als 450 gram! vroeg hij aan hem. Vertwijfeld en uit het veld geslagen bleef ik achter en hing ik op.


33 pound * 0,45 kg = 14.85 kg en dus geen 30er!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 7 januari 2010 22:46:51(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Sponsor
roy pluim  
#2 Gepost : donderdag 7 januari 2010 21:05:58(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

bijf gister avond was ik ef wat rigs aan het knopen en toen besloot ik een snaggerZ op een haak te gaan zetten alleen dat ging niet zo makkelijk en eens schoot die er op en schoot door met mijn hand Domme ik dat rezulteerde in een haak in mijn vinger, ha daar ga ik weer ( is al 4 keer eerder gebeurt) dit keer niet naar zieken huis en heb een tang hem er uit getrokken,doet minder pijn als de spuiten in het zieken huis.
timvanzanten  
#3 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 21:24:00(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Maar Julien, ookal is het geen dertiger, het was toch een mooie vis en een mooie ervaring ofniet? Daar gaat het om! Dat dit verhaal je is bijgebleven betekent alleen maar dat je het moment hebt beleefd! Enne net geen dertiger is toch een grootse vis hoor!
Tim_Ellerman  
#4 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 21:40:03(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Vorig jaar,mijn eerste nacht van het jaar op een zandput waar ik nog nooit eerder had gevist.

'S avonds en 's nachts vis gevangen,een spiegel en een schub,mijn nacht kon al niet meer stuk!

De volgende ochtend kreeg 1 van mn maten een harde run,na een kwartiertje weer een schub op de kant en toen,toen kreeg ik een run.. SNOEIHARDD!

De adrenaline gierde door mn lijf heen toen ik aansloeg,wat een giller was t!

Komt er zo'n 90mtr verderop,op mn stek een grote wilde gans boven water met mn boilie en haak in zn snavel!Verrast
En dat terwijl ik op een diepte van 2 a 2,5 mtr lag te vissen!

Toen begon het gevecht pas,Meneer Gans bleef maar schreeuwen tot zn vrienden en familie hem kwamen helpen,en jahoooorrr daar kwamen ze allemaal gillend en krijsend aangezwommen om hem te helpen.

Een heel gevecht volgde tot ik mn lijn door moest knippen,ging niet anders.

Even later hoorde we in de bosjes aan onze eigen kant meneer gans krijsen..
Wij door de bosjes en bomen heen geklommen en geklauterd,zattie vast in n paar takken met de lijn die die nog mee had genomen. Uiteindelijk toch de haak uit zn snavel weten te krijgen,en gelijk was het stil aan en op het water.. pfffffff wat een avontuur als er een groep van 15 of 20 ganzen klaar staat om te te pakken te nemen hahahaha!
Groetjes, Tim

JulienH  
#5 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 23:01:29(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

timvanzanten schreef:
Maar Julien, ookal is het geen dertiger, het was toch een mooie vis en een mooie ervaring ofniet? Daar gaat het om! Dat dit verhaal je is bijgebleven betekent alleen maar dat je het moment hebt beleefd! Enne net geen dertiger is toch een grootse vis hoor!


Tuurlijk Tim, dat is ook zo en ik was er niet minder blij om, maar het blijft wel een giller natuurlijk! En vooral voor mijn collega's...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#6 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 23:12:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De polder, the story

Het was een prachtige voorjaarsdag en daarom besloten twee maten en ik een heerlijk nachtje in de polder door te brengen. Het nachtvis seizoen was nog niet geopend dus was het zaak een mooie beschutte plek op te zoeken. Een plek waar niemand ons zou kunnen vinden.
Na een rit van een half uur outdoor zaten we heel diep in het bos langs een karnaal. Een fantastische plek, omgeven door natuur, rust en veel karper!!

Snel de hengels uit, voeren en al snel vielen de beten met regelmaat. Allemaal mooie, sterke karpers tussen de 10 en 18 pond. De avond viel en zo zaten we heerlijk met z'n drieën na te praten over de vangsten, koetjes en kalfjes enz. Toen plots........er een auto tergend langzaam kwam aanrijden...... 'hoe kan dat nou...we zitten in the middle of nowhere!' 'vlug, lampen uit, misschien is het BOA!' De auto naderde langzaam en bleef boven aan de dijk naast ons stil staan. We hielden onze adem in. De auto bleef met een ronkende motor stilstaan.......Na een minuut reed hij heel rustig verder het bos in. Gelukkig, ik denk dat hij ons niet heeft gezien.
50 meter verder stopte de auto en werd het portier geopend......de motor liep nog. Uit het niets, hoor de we een oerkreet die werkelijk door merg en been ging! Daar zaten we dan, drie bibberende knaapjes van een jaar of 18 met een brok in onze keel ter grootte van een bloemkool. In mijn linkerhand een busje pepperspray en in mijn rechter gebalde vuist een maclight...'Wat moeten we doen.....ssstttt....wat was het??' Plots hoorde we het weer. De oerkreet galmde over het water... 'wat is het in godsnaam?? Wat moeten we doen? Moeten we kijken? Wordt daar iemand afgeslacht?' Voorzichtig ging de rits van de tent open. Met gedoofd licht en bewapend met alles wat voorradig was slopen we voorzichtig de kant op waar we het geluid vandaan hoorde komen......
Plots hoorde we het portier weer dichtslaan. Heel langzaam reed de auto terug en naderde onze tent. 'Snel, terug, we kunnen zo altijd nog kijken zei een maat van me....' Met twee flinke stappen terug zaten we weer in de tent. De auto stopte weer, ter hoogte van de tent. "Wat moeten we doen? Moeten we op de auto afsprinten en kijken wat voor moorddorstig figuur erin zin? Moeten we wachten en kijken wat er gebeurt? Dan kijken we later wel...." Veel tijd hadden we niet, omdat de auto langzaam wegreed........en het was weer stil....heel erg stil...te stil?

We liepen zachtjes naar buiten. De gaslamp en koplampen gingen aan en met de schrik in de benen liepen we langzaam die kant op. Plots hoorde we het weer..."EEEEEHHHHHHHHH......EEEEEEHHHHHHHH......"

Maar......dit zijn bronzige herten merkte een maatje snugger op.......

Tuurlijk....het was de tijd van het jaar, dat herten heel veel geluid maken de hindes over te halen met hun te paren......God, wat had ik de schrik in de benen. De auto was van iemand die dit wist en ging spotten....

Ik zal het niet snel vergeten....want wat was ik geschrokken....
JulienH  
#7 Gepost : vrijdag 8 januari 2010 23:18:27(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Erwin schreef:
De polder, the story

.........

Ik zal het niet snel vergeten....want wat was ik geschrokken....


Haha, geweldig en heel herkenbaar. Je kunt je soms best machteloos en onzeker voelen met die mafkezen tegenwoordig. Adrenaline giert je door het lichaam.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#8 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 18:40:40(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat kun je wel zeggen Julien. Ik heb het er nou nog overKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.