logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Flexy  
#1 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 19:33:51(UTC)
Flexy


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 25-1-2011(UTC)
Berichten: 6

ik kan niet goed kiezen tussen deze 2 bootjes....
ze zijn van bijna de zelfde prijsklasse en hebben allebij graupner motoren en servo's.
mijn vraag aan jullie: hebben jullie goede of slechte ervaringen met 1 van deze bootjes en voor welke zouden jullie gaan???

groetjes karperfreak Flexy.
Sponsor
stefan everts  
#2 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 19:41:03(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ik heb de dreamcatcher...na enkele kinderziektes die door hele goede service verholpen werden ben ik er zeer tevreden mee,

over die andere voerboot weet ik niks te vertellen helaas...
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Lodewijk  
#3 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 19:54:33(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
dreamcatcher 100%
vind heel eerlijk die anatec dr niet uit zien
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
ronald kingma  
#4 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 21:44:23(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
heb ook de dreamcatcher en heb wat problemen gehad, maar hey............................ 3 jaar garantie op de gehele boot, dus dan is er ook vertrouwen lijkt me dat het een goed produkt is. De boot is vanaf begin goed geweest had wat problemen met de fishfinder.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Jerry  
#5 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 21:48:48(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Haha dat dillema heb ik nou ook maar dan met powercatcher. Denk dat het anatec word toch net iets meer compleey met toebehoren die je erbij krijg
Groeten,

Jerry
ronald kingma  
#6 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 22:06:59(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Hey Jerry zou toch nog maar eens goed naar die powercatcher kijken, bijvoorbeeld zo'n demo met fishfinder en veel meer extra's.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Jerry  
#7 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 22:23:44(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Ja ga op de beurs beslissen. Ook qua uiterlijk voordeel vab de abatec in mijn ogen is lader tas regenhoes voor handset
Groeten,

Jerry
ronald kingma  
#8 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 22:52:10(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik zou toch wat meer kijken naar de functionaliteit van de boten zelf en wat minder naar de dingetjes erbij. Maar goed dat is mijn mening, jij moet het toch gaan beslissen. Succes met je keus Jerry Think


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Jerry  
#9 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 22:56:52(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Daar heb je gelijk in en mocht er geen tas bij zitten goede reddn om nieuwe tas te kopen Tong

En die keus wordt moeilijk
Groeten,

Jerry
Ron van Houtum  
#10 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 23:09:56(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
vis je op groot water Jerry?
kijk de powercatcher heeft 2 720 BB motoren die heeft veel meer stuwkracht dan een eenmotorige voerboot


Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jerry  
#11 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 23:12:26(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Niet op groot maar kan hier wel flink woeie

Dit is echt niet makkelijk wie heeft er een beetje verstand van n wil de boten beetje vergelijken en misschien korte samenvatting maken? In normaal nederlands
Groeten,

Jerry
Ron van Houtum  
#12 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 23:20:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Anatec Spectrum

Deze voerboot is in diverse weerscondities uitvoerig getest op verschillende wateren van klein tot groot. In zowel het binnen- als in het
buitenland. En heeft met glans elke proef doorstaan. De Anatec Spektrum kan zich met recht scharen onder de beste voerboten die momenteel te koop zijn.

Door zijn unieke catamaran romp die als 2 kielen diep door het water snijden is de boot zeer koersvast. Ook voor de elektronica wordt gebruik
gemaakt van duitse merken die garant staan voor betrouwbaarheid. De motor geeft een hoog toerental van maar liefst 11000 toeren zodat er met
een veel kleinere stalen speedschroef gewerkt kan worden. Dit geeft de Anatec veel snelheid, maar ook heeft u minder last van wier.

Ook aan de onderhoudsbeurt is gedacht. U hoeft de boot niet jaarlijks langs te brengen, er is op de as een ventiel gemaakt waar u eenvoudig zelf vet kunt
inspuiten uit de bijgeleverde spuitbus. Mocht er toch iets aan de boot mankeren dan kunt u op 5 plaatsen in Nederland direct geholpen worden. Alle
onderdelen zijn met een stekker aangesloten, en de boot is volledig toegankelijk. Ook zijn alle onderdelen in de meeste modelbouw winkels verkrijgbaar.

De Anatec Spektrum is uitstekend geschikt voor zowel de veeleisende karpervisser als ook voor de moderne snoekvisser.

De accu heeft een vermogen van maar liefst 10 ampère, hiermee kan men ongeveer 6 km varen.

Standaard wordt deze zeer snelle voerboot zeer compleet geleverd met o.a. :
- 6 kanaalszender Graupner X-412 incl. batterijen
- Graupner motor (metalic kleur)
- Graupner koppeling
- Teflon gecoate as
- Carbon speed propeller
- Voor en achter ledverlichting
- Camouflage gespoten
- Vol automatische acculader (druppel)
- 1 accu
- 400 meter bereik
- Stevige rugzak/draagtas
- Regenhoes zender
- Bus smeervet voor de as van de motor
- Nederlandse handleiding te downloaden vanaf de site
- Maar liefst 2 jaar volledige garantie

De voerboot is gemaakt van slagvaste ABS (4mm extra stevig), en heeft een voercapaciteit van 1,5 kilo.
Het is mogelijk om gespreid te voeren d.m.v. de trapsgewijze bestuurbare voerbak.
De voerbak heeft een uitsparing voor het uitvaren van de lijn.
De romp van de boot is zoals een catamaran waardoor de boot gewoon neergezet kan worden.
Het roer is zo gemonteerd dat bij het 'droppen' van uw lijn deze er niet in vast kan komen te zitten.

Afmetingen:
- Lengte: 75
- Breedte: 35
- Hoogte: 35
- Gewicht: 6 kilo

Opties:
- Verstraler
- Digitale accu indicator
- Zonnepaneel
- Fishfinder (opbouw of inbouw)
- Extra accu
- Lader handzender + 8 oplaadbare batterijen

De halogeen verstraler heeft een eigen accu waardoor de vaartijd niet beinvloed wordt. De powerled verstraler wodt aangesloten op de accu van de boot. Het stroom verbruik van de powerled verstraler is nagenoeg niets.



Powercatcher

Technische specificaties
Het casco

Het casco van de Power-Catcher is vervaardigd uit 4 mm dik, slagvaste en praktisch onbreekbare ABS kunststof hetwelk ongevoelig is voor UV-stralen en weersinvloeden. Er is gekozen voor een catamaran uitvoering waardoor de baitboat, zowel beladen als onbeladen en onder alle weersomstandigheden, zich met een uiterst stabiel vaargedrag over het water verplaatst. De actieradius van de Power-Catcher bedraagt minstens 500 meter. De laadcapaciteit van de hoofdvoerbak bedraagt ca 1,5 kg Casco afmetingen : 70cm x 35cm x 30 cm ( l x b x h) netto eigen gewicht: ca 2500 gram (excl. accu).
Elektronica

Alleen de beste elektronica is goed genoeg!
Daarom gebruik ik het topmerk in de modelbouw: GRAUPNER.
Natuurlijk zijn er van alle onderdelen verschillende types te koop maar ik kies voor degelijkheid en duurzaamheid, dus zijn dit de onderdelen die ik gebruik:
De motoren:

De Power-Catcher wordt aangedreven door maar liefst 2 stuks Graupner Speed 720BB Torque motoren. Geruisloze motoren met 4100 rotaties per minuut die een relatief laag stroomverbruik hebben, waardoor een vaartijd behaald kan worden van ongeveer 120 minuten op één loodaccu.
De snelheidsregelaars:

Natuurlijk ook 2 stuks, Graupner type V4R+.
Beide motoren worden gestuurd d.m.v. een V-besturing, deze maakt de boot uiterst wendbaar.
Het is hierdoor mogelijk 360 graden op de plaats te draaien.
Servo:

Graupner 5491, ultra sterke digitale servo met metalen tandwielen.
Deze servo kan een gewicht van 7 kilo verplaatsen! Ruim voldoende power dus om de inhoud van de voerbak te lossen.
Zender:

Standaard gebruik ik een 6-kanaals zender van Graupner, de X-412.
Bij de luxe modellen de Graupner MX-12

Accu:

Loodaccu 12 Volt - 7 Ampère/uur met een gewicht van 2,5 kilo.
Voor langere vaartijden 12 Volt - 9 Ampère/uur met een gewicht van 3,2 kilo.

Schroeven:

Twee 5-blads messing schroeven met een doorsnede van 55 mm. De schroeven worden beschermd door speciale RVS-vuilprotectors.
Deze schroefbescherming biedt u de kans om probleemloos strak tegen de waterplanten en overige begroeiingen, uw voerplek aan te leggen. De vuilprotectors zijn demontabel zodat hierdoor de schroeven goed bereikbaar zijn om te reinigen.


Dreamcatcher

3 jaar garantie
Rode en groene LED achterzijde
2 felle LED's aan de voorkant
Verstraler voor goed zicht in het donker
Verlichting via handzender in en uit te schakelen

Trimaran romp voor perfecte vaareigenschappen

Glans zwart 4,5mm ABS4.5 mm ABS 4.54.5 mm ABS 4.5 mm ABS4.5 mm ABS
Sterke Graupner 720BB Torque voor de krachtige en
energie zuinige aandrijving van de boot
RVS rooster voor bescherming roer en schroef
Robbe/futaba 2.4Mhz 4 kanaals zender
RVS voerbak-kleppen
RVS handvat
RVS afdekplaat

RF15 Humminbird Visvinder 300 meter
(op aanvraag verder)
OPTIE OPTIE
Camouflage uitvoering


Waarom geven ze bij de anatec niet door wat voor graupner motor ze gebruiken?
Zal waarschijnlijk een 500 of 600 versie zijn
die draaien 12000 toeren per minuut dus worden goed warm
terwijl de 720 maar 4100 toeren draaien maar meer kracht hebben en veel minder gebruiken

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 januari 2011 23:22:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jerry  
#13 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 23:23:33(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Dankjewel ron dit had ik idd ook al gevonden... Zal op de beurs kijken proberen en aanschaffen....

Voor tips en adviezen sta ik nog steeds open!
Groeten,

Jerry
Ron van Houtum  
#14 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 23:26:57(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Breede lach Breede lach Ik weet dat de dreamcatcher wat veranderingen aan het doorstaan isBreede lach Breede lach

Zal als het goed is op zwolle te zien zijn
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jerry  
#15 Gepost : donderdag 27 januari 2011 12:22:14(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Hoe belangrijk is een druppellader?
Groeten,

Jerry
Ron van Houtum  
#16 Gepost : donderdag 27 januari 2011 12:53:34(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Belangrijk dat houd je accus in goede staat
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jerry  
#17 Gepost : donderdag 27 januari 2011 13:03:37(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

Deze zit wel bij de spektrum een vol auto
Groeten,

Jerry
Erwin  
#18 Gepost : donderdag 27 januari 2011 13:14:09(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Jerry schreef:
Hoe belangrijk is een druppellader?


Hey Jerry

Een druppellader maakt je accu voller. Wanneer je accu vol is stopt een normale lader met laden. Vaak zakt daarna het niveau van je accu weer(en dus is je accu minder vol). Wanneer dit niveau zakt, zal een druppellader hem weer voldruppelen.

Gr. Erwin
Hennie  
#19 Gepost : donderdag 27 januari 2011 13:48:13(UTC)
Hennie


5 ponder

Lid sinds: 10-12-2010(UTC)
Berichten: 36

Ron, ik hoef niets meer te vertellen.
Alleen dan dat ik zeer tevreden en blij ben met mijn complete Dreamcatcher.
First I was normal but then I caught my first carp.
Ron van Houtum  
#20 Gepost : donderdag 27 januari 2011 17:19:15(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Jerry schreef:
Deze zit wel bij de spektrum een vol auto


ik heb de mijne gekocht bij de lidl was iets van 20 euro 6v 12v enz
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.