logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
chiele  
#1 Gepost : maandag 4 oktober 2010 00:27:51(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ik probeer al een tijdje boiliemixen uit met deze mixsimultor. Simpel en de voorspelde resultaten zijn redelijk juist (wat rolbaarheid en uitharding betreft Knipoog ).
un bekom ik afhankelijk van de ingedienten altijd zeer natuurlijke kleuren (wat misschien niet slecht is),
maar ik wil eens wat meer kleur geven aan mn mixen.

kan iemand hierover eens wat meer info geven?

alvast bedankt Knipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 4 oktober 2010 00:29:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : maandag 4 oktober 2010 08:07:51(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
natuurlijke kleur is zeker niet verkeerd
RR is de meest voorkomende kleurstof en geeft een andere wending qua smaak aan de bol
Maar kijk eens bij een toko bij jou in de buurt
die hebben ook natuurlijke kleurstoffen liggen.
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
chiele  
#3 Gepost : maandag 4 oktober 2010 13:32:01(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

haha, goeie tip ;D

maar is er een alternatief?
en hoe kan je van een boilie die natuurlijk donker gekleurd is bv. (fluo)geel maken?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
timvanzanten  
#4 Gepost : maandag 4 oktober 2010 14:23:47(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
d.m.v. kleurstoffen Chiele!

http://www.ultracarp.nl/...zoekterm=COLOUR%20POWDER

Er zijn meerdere aanbieders die kleurstoffen bieden, Sensas, UCP etc.Hopelijk kan je er wat mee!

gr

Bewerkt door de gebruiker maandag 4 oktober 2010 14:29:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#5 Gepost : maandag 4 oktober 2010 15:16:14(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

heb eens gekeken, bedankt voor de link & de tips! Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Henk Fonken  
#6 Gepost : maandag 4 oktober 2010 20:30:04(UTC)
Henk Fonken


20 ponder

Lid sinds: 11-1-2010(UTC)
Berichten: 337

@ ron...mijn ervaring met de kleurstoffen uit de toko is dat ze vaak niet sterk genoeg zijn... wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je vaak niet de gewenste kleur krijgt.
of heb jij dit probleem niet.....?
Gr Henk de platte koning.
Donnie  
#7 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 02:05:50(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Ik hou het altijd zo neutraal mogelijk , en anders een kleur net als de bodem zelf, althans dat geldt dan voor mn zelfgedraaide bollies Tong Want hier heb je veel last van waterkippen gisteren ging ik eventjes rondom de plas kijken en toen zag ik er al een stuk of 50 aan de graskant pikken naar wormen
Carpfishing is an important thing of living.
chiele  
#8 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 02:09:22(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

hehe een oude koe uit de gracht gehaald Breede lach

maar bv als je een groene of een gele bol wilt maken (visuele attractie), wat moet je daar dan indoen?
is er geen alternatief voor kleurstoffen (groene/gele ingredienten etc.)?
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Beetlejuice  
#9 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 08:51:26(UTC)
Beetlejuice


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 3

Hou het simpel mannen die kleurtjes vangen in de eerste plaats de vissers.
Ik heb nooit met kleurstoffen gewerkt en zie niet in waarom nu wel sinds die fluotoestanden bestaan.
timvanzanten  
#10 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 10:45:27(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja Chiele, neem geel gekleurde melen in je mix. Custard kleurt in combinatie met water mooie geel. groen kan je verkrijgen door te kiezen voor ingrediënten als Green Lipped Mussel. Groene flavours willen ook nog weleens helpen maar het effect daarvan op je boiliekleur is nihil.

@ Beetlejuice, ik kan me wel vinden in je visie. enkel pop-ups dienen voor mij fluo te zijn. veel fluo kleuren zijn onderwater trouwens ook niet goed zichtbaar.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 29 januari 2011 10:46:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter  
#11 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 10:59:11(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

timvanzanten schreef:
Tja Chiele, neem geel gekleurde melen in je mix. Custard kleurt in combinatie met water mooie geel. groen kan je verkrijgen door te kiezen voor ingrediënten als Green Lipped Mussel. Groene flavours willen ook nog weleens helpen maar het effect daarvan op je boiliekleur is nihil.

@ Beetlejuice, ik kan me wel vinden in je visie. enkel pop-ups dienen voor mij fluo te zijn. veel fluo kleuren zijn onderwater trouwens ook niet goed zichtbaar.

tim een klein vraagske hoe bekom jij een groene kleur door green lipped mussel toe te voegen ?? die poedertjes zijn toch helemaal niet groen ????
een mooi groen kleurtje en bovendien nog gezond voor onze vrienden kan je best bekomen met een beetje spirulina volgens mij , een product dat duur lijkt maar je hoeft er helemaal niet veel in je mix te doen maximum 20gr dacht ik per kg grtzz
verbeter me maar als ik verkeerd ben
if you pay peanuts you catch monckey's ................
timvanzanten  
#12 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 11:06:12(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hey Carpfighter. Green Lipped mussel poeder is zoals de naam zegt wel groen. maargoed, Spirulina zou een zelfde effect moeten hebben idd. Zelfs nog veel beter ook.

UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 29 januari 2011 11:07:49(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

chiele  
#13 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 12:33:17(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ik wil ze ook niet fluo, maar opvallender, heb al gemerkt dat die beter vangen op kleine dressuurputten.

maar ik zal dan toch maar (natuurlijke) kleurstoffen kopen... Knipoog

Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
carpfigter  
#14 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 13:46:35(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

timvanzanten schreef:
Hey Carpfighter. Green Lipped mussel poeder is zoals de naam zegt wel groen. maargoed, Spirulina zou een zelfde effect moeten hebben idd. Zelfs nog veel beter ook.

UserPostedImage
ok tim maarik geloof niet dat ge door green lipped mussel toe te voegen een mooi groen gekleurde bol kund krijgen .


ik hou ook niet van fluor gekleurde bollen enkel de pop-ups mogen mooi fluokleurtje hebben , al kan et wel mooie resultaten geven op sommige waters dat de hookbait in een fluorkleurtje aangeboden worden tussen gewoon gekleurde bollen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
chiele  
#15 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 13:49:23(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

awel ja, daarom wil ik een feller gekleurde boilie Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Jorden  
#16 Gepost : zaterdag 29 januari 2011 14:24:06(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
ik zou eens gaan kijken naar die kleurstoffen van Starbaits... heb me laten vertellen dat ze de beste kleurstoffen hebben.
Me...myself...and my rods!
bernard v k  
#17 Gepost : woensdag 2 februari 2011 10:05:34(UTC)
bernard v k


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-12-2010(UTC)
Berichten: 8

He mannen Ik heb dit wel eens meer geschreven kleurstoffen zijn gewoon slecht voor mens en dier.
Ik begrijp er dan ook niets van dat er fluo(keurstoffen) worden aangeboden voor in vis aas.
fluokleurstoffen zijn naar mijn mening kankerverwekkend.
wil je een gekleurde boilie zorg dan dat je basis ingredienten een neutrale kleur hebben.
kerrie poeder geeft dan een gelen kleur en spirulina groen/blauw.

groeten bernard van kapel
carpfigter  
#18 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:32:01(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

bernard v k schreef:
He mannen Ik heb dit wel eens meer geschreven kleurstoffen zijn gewoon slecht voor mens en dier.
Ik begrijp er dan ook niets van dat er fluo(keurstoffen) worden aangeboden voor in vis aas.
fluokleurstoffen zijn naar mijn mening kankerverwekkend.
wil je een gekleurde boilie zorg dan dat je basis ingredienten een neutrale kleur hebben.
kerrie poeder geeft dan een gelen kleur en spirulina groen/blauw.

groeten bernard van kapel


hoi bernard ,welkom hier
fluorkleurstoffen kunnen mischien niet gezond zijn voor de vissen maar moet je er rekening mee houden dat die niet opgegeten worden voor zover ik weet zijn we allemaal wel slim genoeg om te weten dat die fluorkleur er is om het visueel aantrekkelijker te maken zodat de nieuwsgiergheid opgewekt word , en niet om te verwerken in jullie boilie's die gevoerd worden enkel de hookbait's
in een ander kleurtje vind ik wel kunnen , kan volgens mij niet veel schade berokkenen grtzz

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 11:32:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
peter servais  
#19 Gepost : woensdag 2 februari 2011 11:40:19(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
je zou ook kunnen kijken bij een taartenbakwinkel, je weet wel zo'n hobbyzaak voor als je zelf taarten wilt maken. Die hebben wel goed geconcentreerde kleurstoffen.
Of ze blijven na ze gekookt te hebben weet ik alleen niet.

mvg Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
TimvanA  
#20 Gepost : woensdag 2 februari 2011 14:21:13(UTC)
TimvanA


20 ponder

Lid sinds: 9-5-2010(UTC)
Berichten: 237

hallo die potjes van de toko doen het ook gewoon goed, en na het koken zijn de boilies ook nog sterk van kleur.

en met betrekking tot het beriicht van bernard zijn deze kleurstoffen zeker niet schadelijk

Greetz Tim
Een dag niet gevist, is een dag niet geleeft.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.