logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfreak  
#1 Gepost : maandag 24 januari 2011 21:48:45(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

heey

Ik wil deze zomer op een water gaan vissen waar toch wel aardig wat gevist word maar toch mooie vissen zwemmen en omdat met de boillie daar veel gevist word wil ik niet gaan voorvoeren maar als ik aankom gewoon een paar handjes spodmix inm het water gooien Knipoog

mijn vraag : wat is een goede spod mix? ( niet te duur ):-"

ik had wel het artikel op de hoofd pagina gelezen maar was toch nog even benieuwd naar jullie "mixje"

Gr Brian(vissen)

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 20:23:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Sponsor
tom de maat  
#2 Gepost : maandag 24 januari 2011 22:04:20(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
duiven mix of anders mais hennep en tijgers en wat pellets
louiskruyfhooft  
#3 Gepost : maandag 24 januari 2011 22:23:10(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
gwn verschillende partikels mengen en pellets toevoegen en je hebt een zalige spotmix Knipoog
zelf experimenteren Knipoog
ronald kingma  
#4 Gepost : maandag 24 januari 2011 22:30:10(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
duivenvoer aangemengd met hennep en een beetje grondvoer doet het altijd goed.


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#5 Gepost : maandag 24 januari 2011 22:30:50(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Om de mix goed in de spod te houden heb je een basis nodig van grondvoer en/of pellets. Deze basis kun je aanvullen met het aas waar je vertrouwen in hebt en waarmee je gaat vissen. Gebroken en hele boilies, mais, hennep, maden, meaples, tijgernoten, enz.

Ik mag er altijd graag tonijn bij doen. Hier zijn vissen gek op!! Ook gebruik ik veel verschillende formaten. Hierdoor zullen ze je haakaas minder snel opmerken.

Ga lekker spelen met het aas dat werkt op het water en wat je gebruikt als haakaas.

Gr. Erwin
carpfreak  
#6 Gepost : maandag 24 januari 2011 23:03:44(UTC)
carpfreak


20 ponder

Lid sinds: 30-6-2010(UTC)
Berichten: 221

Hhmm ik ga met mais/mais boillies vissen dus als basis maismeel met mais/duivenvoer en tonijn moet goed zijn ??


Gr Brian
Echte mannen eten geen kaas, die vissen op karper !
Kijk nooit achterom anders zie je niet wat de toekomst brengt ;-))
Mister X  
#7 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 14:17:33(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vorig jaar zomer gebruik gemaakt van duivenmix kruiden pellets & olijfolie toevoeging
met pinda's & grondvoer. Waneer de partikels klaar zijn verming hier knoflook zwarte-
witte peper pikant paprika door. Je kan het zo gek maken als je wil zoet mix of 50%50
zoet & scherp of alleen zoet. Verming het zaakje met voldoend olijfolie let wel op het
gaat goed stinken & je handen krijgen een kleurtje ok! Het is nu tijd voor de pellets je
kan ook boilies toevoegen gecrunsht heel of halfe boilies. Mijn advies laat het rusten
in de pan met gesloten deksel ongeveer 12 uur alles kan nu rustig goed vermengen!
Last but not least grondvoer kan je de volgend dag bijvoegen tot je mix mooie is van
structuur. Vergeet geen zout dit heeft zeker een meer waarden man gedachten gang
bereid het voer met liefde en passie waar mogelijk streef naar klasse! Variatie in de
keuken wordt het gezond eten of snacks voor de vis. Hopelijk kan je hier iets mee Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 25 januari 2011 14:53:52(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#8 Gepost : dinsdag 25 januari 2011 14:52:19(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
zout is een goed toevoeging maar niet teveel! zorg ervoor dat je zout gedoseerd toevoegt. net als elk ander levend organisme, kunnen karpers grotere hoeveelheden niet verdragen.
Donnie  
#9 Gepost : zondag 30 januari 2011 00:11:06(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Probeer eens cashewnoten , bruine bonen kikkererwten , en doperwten. Allemaal van de euroshopper.
Carpfishing is an important thing of living.
jori  
#10 Gepost : woensdag 2 februari 2011 19:38:05(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

verschilende soort particals ( wel minimaal 24 tot 48 uur wekene en 3 kwartier koken) met kleine pellets 2 mm halibut, met ge cructe boillie's en eventueel nog een blikje tonijn uit water

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 19:59:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

behandel iedere karper met respect!
chiele  
#11 Gepost : woensdag 2 februari 2011 19:40:16(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

jori schreef:
verschilende soort particals ( wel minimaal 24 uur wekene en 3 kwartier koken) met kleine pellets 2 mm halibut, met ge cructe boillie's en eventueel nog een blikje tonijn uit water


sommige particles moet je toch langer weken? Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
jori  
#12 Gepost : woensdag 2 februari 2011 19:59:06(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ja weet ik maar ik schreef daar (minimaal 24 uur) ik doe ze altijd 48 uur weken
behandel iedere karper met respect!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.