logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 06:59:19(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

mijn vraag welke Tripod Weighsystem(driepoot steun om de vangst mee te wegen) en weegschaal gebruiken jullie........
E wat waren jullie hier voor kwijt!!!!!!!!!!!!!!!!!!
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 16:14:08(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hieronder enkele voorbeelden waar je naar kan kijken:

Goede weegschalen die veel worden gebruikt zijn als volgt:

Analoog:
- Reuben Heaton, vooral de scalite die oplicht in het donker is super! Verder hebben ze leuke edities met bijvoorbeeld de Nederlandse vlag.
- Salter, je ziet ze steeds minder maar is een oerdegelijke klok met een metalen behuizing, hebben de Heaton's helaas niet.
- Waymaster, ze worden niet meer gemaakt, geloof zelfs dat Waymaster is overgenomen door Heaton. Mocht je nog een oude op de kop kunnen tikken, aanrader!

Digitaal:
- Fox digiscales, Ook nog leuk in Camou uitvoering te krijgen. Nette schaal incl. hardcase, wel allemaal plastic.
- Reuben Heaton digischales, de digitale versie van de analoge klokken wederom vervaardigd uit plastic.

De meeste van deze klokken liggen om en nabij de 100 euro.

Mocht je nu totaal iets anders willen dan moet je eens opzoek gaan naar weegschalen uit de industrie. Er zijn zat merken die goede weegschalen aanbieden maar niks met vissen te maken hebben!

Dan driepoten:

- Reuben heaton, stabiele driepoot die veel wordt gebruikt. Prijs rond de 80 tot 120 euro verschillend per aanbieder.
- Weegpoten van Amiaud Peche, mooie degelijk driepoten in verschillende uitvoeringen. Vooral de Amiaud RVS weegbrug is even vernieuwend, prijs ligt zoals bij alle Amiaud producten alleen vies hoog. (weegbrug is 160,00 euro!)
- Het kopen van een driepoot adapter ( bijv Gardner Triade) Kun je zelf poten van allerhande merken eronder kopen en de driepoot zo duur kan maken als je zelf wilt.
- De driepoot van DAM MAD. Het grappige is verlichting in de adapter waardoor het aflezen van je klok bij nacht een stuk gemakkelijker gaat!

deze lijst is natuurlijk bij lange na niet compleet. Er zijn talloze merken die deze producten aanbieden. Waar je voor moet kiezen is een combinatie die stabiel is, een lange levensduur heeft maar vooral een goede weging mogelijk maakt.

Gr. Tim,

Nielsz  
#3 Gepost : vrijdag 1 januari 2010 21:03:36(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik gebruik zelf altijd een stormpaal, met een opschroef haak van fox. Hier hang je de unster aan. Erg gemakkelijk om mee te nemen en werkt perfect.

gr. Niels
steef zenden  
#4 Gepost : zaterdag 2 januari 2010 04:02:33(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Dank je Tim voor de info....
Ik heb zelf een waymaster van 25kg met een weigh bar......
Maar ik vind het op deze manier het wegen niet precies en ben aan het kijken voor een betere manier, zoals een tripod van een goed merk of ik maak zelf een combi van een tripod driepuntaansluiting met 3 stevige stormsticks....
En als ik dan toch precies wil wegen misschien een digitale weger
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#5 Gepost : maandag 4 januari 2010 12:21:01(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Precies Steef, Digitaal is preciezer dan een analoge weger. Toch ben ik een oldskool fan van de analoge weger. Lekker dat wijzertje door zien schieten, heerlijk!
steef zenden  
#6 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 17:05:51(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zo kom net terug van catch 2010 en heb de Tripod Weighsystem van MAD coor 29,- euro op de kop getikt
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#7 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 18:43:05(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
steef dat is een mooie prijsje. Wat was de reden dat je hebt gekozen voor deze driepoot? Meld ons je bevindingen haha, vind deze driepoot zelf namelijk ook wel het overdenken waard.
steef zenden  
#8 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 20:35:03(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

De keuze is daarop gevallen ivm de stevigheid, de prijs en de makkelijke manier van vervoeren in een draagtas.(hij lijkt op die van Soul)maar ook nog met de mogelijkheid om er bovenop de mad megalite tentlight met 24lets te plaatsen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

timvanzanten  
#9 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 20:37:38(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
heb je de megalite er ook bij gekocht?
steef zenden  
#10 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 20:42:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

nee, die was al verkocht maar morgen zou ie er weer zijn. Ga hem morgen halen voor een prijs van 10,-euro zonder afstand bediening en 18,- euro met

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 januari 2010 20:53:39(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#11 Gepost : zaterdag 9 januari 2010 23:48:22(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Super handig, die verlichting erboven! Heb hem zelf niet, maar zit er wel aan te denken om hem aan te schaffen. Vooral de prijs vind ik zeer aantrekkelijk.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
steef zenden  
#12 Gepost : zondag 10 januari 2010 20:54:37(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

zo heb de mad megalite tentlight gehaald
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.