logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
snowmanfisher  
#1 Gepost : woensdag 11 november 2009 02:05:08(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Hallo

Ik zie de laatste tijd steeds meer artikelen enzo. over de 360 rig.
ik heb er zelf nog nooit mee gevist,
Iemand hier die ze knoopt en ook mee vistKnipoog?
Ik zou graag weten of het echt zo goed werkt?
Op carpfeeling staat er nu een artikel op:

http://www.carpfeeling.c...ntent.aspx?ContentID=627
Wat zijn jou ondervindingen op deze rig erwin?

Groetjes dayo
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : woensdag 11 november 2009 10:17:33(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hey Dayo

Ik heb zelf maar een aantal keer gevist met de rig, dus echt veel ervaring heb ik er niet mee. Wel zijn er veel mensen (waaronder een aantal vismaten) die er echt bij zweren. Ze gebruiken hem vooral omdat de haak lekker zwaar is (mede door de wartel) en heel vrij kan draaien. Zo kan hij gemakkelijk haken.

Deze rig wordt eigenlijk alleen maar met een pop-up gevist omdat hij met bottem bait erg raar kan gaan liggen op de bodem. Dus wanneer je er veel waarde aanhecht dat de haak werkelijk alle kanten op kan draaien is het een super goeie rig. Ik hoor er heel veel goeie berichten over.

Wat ik wel een puntje van aandacht vind, is de veiligheid van de vis met het gebruik van deze rig. Omdat je lijn niet door het oog van de haak loopt, zit er nog een "scherp puntje" aan het einde van het oog (dit wordt normaal afgedekt door je lijn). Wanneer je een vis schept, kan dit vast zitten in je schepnet. Als dit gebeurt dan kan de haak uit de bek van de karper worden getrokken en de karper dus zijn bek beschadigen. Dit kun je voorkomen door een heel klein stukje krimpkous over je haakoog te krimpen. Let wel op dat het heel klein is zodat de wartel nog goed kan draaien.

Ik hoop dat er meer mensen reageren die ervaring hebben met de rig.

Erwin
Jochem IJmker  
#3 Gepost : donderdag 12 november 2009 11:09:31(UTC)
Jochem IJmker


10 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 78

Ik heb hem ook al wel vaker gezien. Ik heb er nog nooit mee gevist maar ga hem wel een keer proberen. Ziet er wel goed uit.
Erwin  
#4 Gepost : donderdag 12 november 2009 11:14:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het is zeker het proberen waard. Helemaal op wateren waar met "normale" rigs niet goed gevangen wordt. Dan kun je ook je ervaringen met ons delenKnipoog

Erwin
snowmanfisher  
#5 Gepost : donderdag 12 november 2009 15:11:42(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Bedankt voor de reacties, zal eerdaags even langs de hengelsportzaak gaan!

Mvg

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 november 2009 15:12:13(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#6 Gepost : donderdag 12 november 2009 15:18:31(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Belangrijk bij deze rig is het type haak dat je gebruikt. PB no escape en Fox Series 5 zijn goeie haken.
snowmanfisher  
#7 Gepost : donderdag 12 november 2009 15:29:06(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ik was van plan om deze haak de proberen van fox
http://www.bfpproducts.n...s/arma%20point%20LSC.jpg
Als die niet in de schappen liggen dan een soort gelijke haak.

Mvg

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 november 2009 15:29:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#8 Gepost : maandag 23 november 2009 14:23:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Snowmanfisher

De serie 5 van fox zijn er speciaal voor gemaakt. Hiervan zijn de stelen een stuk langer. Voor het stukje op CarpFeeling heb ik ook gebruik gemaakt van een Armo haak. Dit kan dus prima. De hoek wordt door een haak met een kortere steel wel kleiner waardoor hij 'iets' minder makkelijk draait, maar probeer het eens uit zal ik zeggen! Gebruik anders de haken van PB, fox 5 of de Owner C8. Dit zijn haken speciaal voor dit type rig.

Erwin
steef zenden  
#9 Gepost : zaterdag 19 december 2009 19:16:01(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

deze werkt goed als je hem perfect uitbalanceerd met een pop-up....
Ik gebruik de Korda Kurv Shank Hook en Korda Wide Gape Hook ze werken alle 2 ook heel erg goed
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#10 Gepost : zaterdag 19 december 2009 19:39:56(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Steef

De curved shank en wide gabe hebben een erg korte steel. Vind je de hoek haak/wartel zo niet te groot?
steef zenden  
#11 Gepost : zaterdag 19 december 2009 20:54:16(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Daar heb ik eerlijk gezegd nog niet zo opgelet en over nagedacht, daar zeg je me wat.....
Ze werken tot nu toe alle 2 maar vond wel dat de Korda Wide Gape Hook iets beter werkte......
Moet er wel bij zeggen dat ik viste met mini pop-up boilies van 10mm(zelf gemaakt met gemalen kurk) of met namaak mais
Misschien dat ik daarom geluk had met de hoek, ga dan eens een long shank gebruiken ipv die 2 haken als ik met grotere boilies ga vissen

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 19 december 2009 21:25:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#12 Gepost : zondag 20 december 2009 13:34:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ok, en probeer de pb, no escape en fox serie 5 eens. Deze haken zijn perfect voor deze rig'[!

Erwin
steef zenden  
#13 Gepost : zondag 20 december 2009 14:02:27(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Dank je voor de tip Erwin, zal het zeker eens proberen

Bewerkt door de gebruiker zondag 20 december 2009 17:22:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#14 Gepost : zondag 20 december 2009 14:52:00(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Graag gedaan! Zijn we voor toch?Breede lach
steef zenden  
#15 Gepost : zondag 10 januari 2010 12:37:15(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik was gisteren op Catch 2010 en had advies gevraagd voor de 360 graden rig bij het nash en jrc standen kreeg goed advies en een andere variatie te zien.
Ze hadden een long shank hook, Sliding Bait Rings & Hook Beads, Easy Glide Ring Swivels maat 11 en ipv gevlochten onderlijnmateriaal hadden ze fluorocarbon gebruikt.
dat zag er heel erg goed uit
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#16 Gepost : zondag 10 januari 2010 12:42:08(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja, je kunt eindeloos variëren. De 360 rig, is eigenlijk alleen het idee van de haak in de wartel(waardoor deze dan mooi om zijn as kan draaien). Met de verdere toepassingen kun je naar wens experimenten.

Erwin
steef zenden  
#17 Gepost : zondag 10 januari 2010 20:50:10(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

maar was leuk om je variatie van 360graden rig in de bak met water van de nash stand te zien liggen en hoe zij hem maakte.
Ook zij zeiden dat er diverse mogelijkheden zijn qua onderlijnmateriaal
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#18 Gepost : maandag 11 januari 2010 10:18:01(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En wat zag er volgens jou het beste uit? Jij hebt ze allemaal op een rijtje onderwater gezienKnipoog
steef zenden  
#19 Gepost : maandag 11 januari 2010 10:46:12(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb 3 versies gezien, die met gevlochten onderlijnmateriaal, fluorocarbon en gecoate onderlijnmateriaal. Die met fluorocarbon vond ik het beste uitzien, die zag je bijna niet op de bodemondergrond(ze hadden een klein aquarium met kiezel en zand ondergrond)
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#20 Gepost : maandag 11 januari 2010 10:53:43(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Precies. Het ligt natuurlijk ook aan op wat voor soort bodem je vist. Met fluocarbon en een sterk reliëf op de bodem lijkt me niet goed. Dan kan het namelijk maar zo zijn dat je stijve fluocarbon alle omhoog duwt. Op een harde vlakke bodem lijkt me dit top!
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.