logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : woensdag 2 februari 2011 13:57:16(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

deze kwam ik net te zien op facebook zie er wel veel goede eigenschappen aan ,
daarom wou ik jullie het even meegeven , mischien iets om toe te voegen aan jullie lijstje
hier werd degelijk gebasseerd op safety first , veiliger vissen kan volgens mij niet !!!


Hit & Run Lead-Systems PB Products

Tijdens Carp Zwolle zal PB Products haar nieuwe Hit & Run Range presenteren. Deze range bestaande uit nieuwe leaders, wartels, inserts, tailrubbers, loodjes en loodclips, is gebaseerd op twee nieuwe revolutionaire loodsystemen. Met de komst van het Hit & Run wartel loodsysteem én het Hit & Run inline loodsysteem is PB Products het eerste End Game bedrijf ter wereld met drie verschillende 100% visveilige systemen in haar pakket.

Research & Development van PB Products heeft na de ophefmakende onderwaterbeelden in het diepste geheim gewerkt aan deze twee nieuwe systemen. Vele hindernissen zijn daarbij overwonnen waardoor ze voldoen aan de hoge moderne kwaliteitseisen die het bedrijf aan haar producten stelt. Naast het visveilige aspect(gebaseerd op hoofdlijn- en loodverlies na een lijnbreuk) is PB Products overtuigd dat deze systemen iedereen meer vis gaan opleveren omdat ze multifunctioneel inzetbaar zijn. Door het eigen ontwerp en de combinatie van verschillende leaders en wartels kunnen de systemen op vele manieren gebruikt worden. De ‘kopschudproblematiek’ staat daarbij centraal en ook hiervoor is een perfecte oplossing gevonden.

De nieuwe Hit & Run Range zal tijdens Carp Zwolle voor het eerst worden gepresenteerd. Kom dus langs op de stand van PB Products voor de nieuwste producten, de modernste rigfeiten, het leren knopen van een onderlijn of voor een ontmoeting met de teamleden: Roy Alofs, Koen Koops, Bart van Bezouw, Giovanni Vanhooren, Henk van Berkel, Bart Voeten, Mark Goossens of Martin Post.
Onderschrift toevoegen

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 februari 2011 14:59:55(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpfigter heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
pb hit and run.jpg
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
Bartello  
#2 Gepost : woensdag 2 februari 2011 14:45:19(UTC)
Bartello


10 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 72

Heuj carpfigter, ziet er inderdaad cool uit het zal mij benieuwen!

Verwijder trouwens even de dubbele tekst in je bericht ;-)
Gooi je rig eens in een emmertje water,...... wedden dat er wat te leren valt!
Erwin  
#3 Gepost : woensdag 2 februari 2011 15:00:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb ik al voor je gedaan CarpFigter. Ziet er zeker leuk uit. Had hem ook al in mijn mailbox liggen, wacht alleen op een prototype om er een review over te schrijven Tong
carpfigter  
#4 Gepost : woensdag 2 februari 2011 15:23:05(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

thx erwin , ja kvind er toch nie direct nadelen aan eigenlijk
if you pay peanuts you catch monckey's ................
sven vq  
#5 Gepost : woensdag 2 februari 2011 15:53:56(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik heb er toch nog steeds mijn bedenkingen over.
Voor stukjes leader van max 1 m lang na een lijnbreuk is dit systeem perfect. Maar laat we nu een situatie schetsen.

Ik vis bv op een stek 80m uit de kant, vlak achter een wierbed. 20m lijn loopt over het wierbed heen. In het wierbed kunnen steeds aangespoelde takken en andere ongein liggen. Ook zit het vergeven van driehoeksmosseltjes (nogmaals, dit is een fictieve stek, maar er zijn veel mensen die in zo'n situatie vissen).

Je krijgt een run en de mono leader pikt hier een daar al wat plukken wier op. Ook schuurt de leader lekker over enkele takken voorzien van mosseltjes. En ja, uiteindelijk breekt de leader.

Wie dan nog denkt dat die leader netjes door de dunne diameter van de leadclip kan schuiven, moet maar eens wat dikke nylon nemen en een paar keer over iets scherps schrapen. Je krijgt hetzelfde effect als het lintje dat je een keer over een schaar trekt en een mooi strikje vormt. De leader zul dus ook beginnen krullen en het wier (en specifiek de draadalgen) zullen er snel een schoon warboeltje van maken. En geloof me, eenmaal wier een pruikje maakt van wat nylon en leadermateriaal, dan krijg je het niet meer zo simpel los. Dus uiteindelijk stropt alles weer op aan de leadclip/inlinelood.

Natuurlijk is dit mijn visie hier op (en deels ook veel ervaring met hetzelf fabriceren van montages die hier op lijken). Ik kan het verkeerd hebben en ben dus ook 1 en al oor naar een specifiekere uitleg hiervan. Een tekening is voor mij allesbehalve overtuigend, liefst een paar foto's die niet in scene zijn gezet maar gewoon lekker puur in de praktijk genomen Knipoog

Voor mij blijft de meest veilige montage (100% veiligheid is pas haalbaar als je niet meer gaat vissen, daar blijf ik bij)nog steeds de helichodmontage, maar dan wel met big eyed swivels met een zo groot mogelijk gat (wanneer gaat er eens een merk wat swivels uitbrengen met een echt groot oog). Maar ook daar kan de lijn vernestelen en bereik je ook een swivel die vastloopt (maar met wel meer kans dat het vogelnestje sneller door het grote oog van de swivel shiet dan door zo'n leadclipje).

wel top van PB dat ze blijven ontwikkelen, dikke pluim ! Als ik in Zwolle zou geraken, hoop ik dat ze even de tijd voor mij zouden willen nemen om het systeem eens kritisch onder de loep te nemen, want ik geloof er wel in dat er toekomst in zit. ik zou er graag meer info over vergaren, maar dan niet van die verkoopsinfo op het internet maar wel direct van de ontwerpers ervan. Dat is steeds iets specifieker vind ik.

Grtz

en nogmaals: don't shoot me als ik het hier ergens verkeerd begrepen heb en er een verkeerd beeld van heb Think
roy pluim  
#6 Gepost : woensdag 2 februari 2011 19:28:35(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Ik neem aan als ze het op de markt brengen dat de clip zo is (ruim genoeg) is.
En ik denk dat ze met leader een leadcore bedoelen en als die afsnijd blijft het soepel en glad.

Groeten Roy
sven vq  
#7 Gepost : donderdag 3 februari 2011 13:37:50(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

en toch zal de rig niet ruim genoeg zijn. tenzij ze een opening van 0,5cm of meer hebben, wat de clip onnodig loop zou maken.
En een leadcoreleader zal er wel vlot doorgeraken, maar het jammere is dat een lijnbreuk zelden op de leader gebeurt. Er zal steeds nog een stuk nylon/braid aan vasthangen en daar zit het miseriepunt.
Ik denk dat dat de enigste veilige manier ergens te zoeken valt in het buitenom monteren van de leader. Bv met grote ogen op de zijkant van de clip, alleen is dat weer moeilijker te maken.

Grtz
Mister X  
#8 Gepost : donderdag 3 februari 2011 15:04:47(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Met kijk op 100% vis veiligheid zijn hedendaags concepten simpel & beter uit deze lijst
http://www.carpfeeling.c...stemen&ContentID=243 opzicht het
systeem zoals vermeld heel erg benieuwd hoe het in de praktiek werkt? Vraag koop je dit
als compleet systeem of kunnen consumenten het maken hoe hij/zij het hebben wil? Laten
wij eerlijk zijn wij kunnen ons prima reden met bestanden systemen toch of pis ik hier erg
naast de pot? Denkt bij mij zelf gaan wij niet heel erg hard van stappel ok sleut mij aan bij
sven vq, oog op details klein zaken kan jullie maken of breken. Hopelijk geven fabrikanten
waneer hier vraag naar is toch gehoor naar. Kort samen gevat heeft het systeem echt een
meer waarden of is het (hard uitgedrukt) niet echt nodig. Even voor de duidelijkheid waneer
ik het fout zie brand maar rustig los mijn gevoel zit op mijn tong zeg wat ik denk bedankt Knipoog
PS: Vindt het wel een leuk bijdragen carpfigter zeker bedankt voor het posten van het topic!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 3 februari 2011 15:11:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#9 Gepost : donderdag 3 februari 2011 15:33:28(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vind het echt wel een gaaf systeem en denk ook wel dat het goed werkt. Ik heb het prototype (inline versie) in mijn handen gehad en dat werkte echt prachtig. We zullen het allemaal op de beurs wel te zien krijgen. Ik zal kijken of ik dan wat mee kan nemen voor een review.

Gr. Erwin
sven vq  
#10 Gepost : donderdag 3 februari 2011 15:38:43(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

Erwin, je hebt het prototype van de inline versie in uw handen gehad, kan je iets meer vertellen over de diameter van van het inline gedeelte? Het gaat me vooral daarom. Want dit is bij de bestaande systemen (over dit systeem kan ik niet oordelen, want heb alleen nog maar prentjes gezien en die maken me zeker niet wijer) steeds teleurstellend te klein.

Grtz
Erwin  
#11 Gepost : donderdag 3 februari 2011 16:13:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Volgens mij was er "iets" meer ruimte dan in een normaal inline lood. Ik heb met het prototype ook geschud om te kijken hoe gemakkelijk het los kwam en het leadcore door het lood schoof, maar dat zat wel snor.

Het systeem dat ik even vast heb gehad werkt in mijn ogen erg goed.

Gr. Erwin
carpteamzhz  
#12 Gepost : vrijdag 4 februari 2011 19:20:19(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

ziet er goed uit !
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
leen  
#13 Gepost : dinsdag 12 april 2011 20:18:53(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
En.. al ervaring hiermee?

Waar ik mee zit, is het vastmaken van de leader die zich, naar het lijkt, in het inline lood bevindt.
Ik heb overigens zitten zoeken, maar de site van PB-products ( www.pb-products.com ) heeft jammer genoeg het product niet erg prominent op de website vermeld.
Ik kan het in ieder geval niet vinden. Maar dat zal aan mij liggen (alhoewel.. je zou verwachten dat zo'n website voor de allerdomsten onder ons (moi, als ik zo vrij mag zijn .. ;-) )dat product zonder moeilijk zoeken zou moeten tonen.


Die dubbele lijn afgifte is gelijk aan het ontwerp van de CF rig.
Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 12 april 2011 20:33:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hoe bedoel je dat Leen? De dubbele lijn afgifte. Bj dit systeem heb je een dubbele lijn, met als doel dat bij lijnbreuk de vis alleen met de rig rondzwemt. Het cf-system is een traditioneel inline systeem dat gefixed wordt met elastiek.

Gr. Erwin
Erwin  
#15 Gepost : dinsdag 12 april 2011 20:35:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Enne.... Ik wacht nog steeds op het prototype.... Hahaha... Ik zou hem binnenkort wel ontvangen omdat ze hem binnekort in de schappen willen hebben. Kan ik er een uitgebreid verhaal over doen.

Het zal nog niet duidelijk op de site staan omdat hij nog niet te koop is.

Gr. Erwin
leen  
#16 Gepost : dinsdag 12 april 2011 20:37:32(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Erwin schreef:
Enne.... Ik wacht nog steeds op het prototype.... Hahaha... Ik zou hem binnenkort wel ontvangen omdat ze hem binnekort in de schappen willen hebben. Kan ik er een uitgebreid verhaal over doen.

Het zal nog niet duidelijk op de site staan omdat hij nog niet te koop is.

Gr. Erwin


Dank voor de info. Meestal liggen de producten al in de winkel op het moment dat er advertenties in de vakbladen staan. Nu dus niet blijkbaar ;-)

Al wat gevonden..

http://www.pbproducts.nl/
"...Alle Hit & Run Producten zijn vanaf begin mei verkrijgbaar bij u hengelsportwinkelier...."


Bewerkt door de gebruiker dinsdag 12 april 2011 20:49:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

ronald kingma  
#17 Gepost : dinsdag 12 april 2011 22:22:01(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik ben ook erg benieuwd naar dit systeem, Martin Post heeft hem getoond op carp Zwolle en ik ben er best wel van onder de indruk. Dus Erwin ben benieuwd naar je bevindingen


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
leen  
#18 Gepost : dinsdag 12 april 2011 22:36:25(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Net even zitten stoeien met dat dubbele lijn principe. Lijkt mij dat je bij het aanslaan eerst een aardig stuk moet overbruggen alvorens je "contact" krijgt.
Feitelijk moet je eerst de meegenomen (dubbele) lijn "terugveroveren". Dit duurt net zolang totdat het lood weer tegen de ring van de rig aanzit. Dan pas heb je weer een strakke (contact) verbinding en kom je weer in de oorspronkelijk situatie terug van voordat de vis de rig meegetrokken heeft.

Geeft overigens een aardige tik als het lood weer in de oorspronkelijke toestand terugkomt.

Erwin  
#19 Gepost : dinsdag 12 april 2011 22:54:10(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hoi Leen.

Ik denk dat wanneer de vis gaat bolten en jij aanslaat je vrijwel meteen contact hebt. Vooral op een afstandje ga je het mijns inziens niet merken. Bovendien zal de rek van de hoofdlijn het lood tegen de wartel trekken.

Maar leuk om even te testen Leen!
Temmer  
#20 Gepost : dinsdag 12 april 2011 23:20:35(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

vis al een redelijke tijd met een inline shockersysteem en ben erg benieuwd naar de visveilige invulling van PB...
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.