logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nicolas  
#1 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:17:28(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

Heb zonet even een rigje gemaakt, denken jullie dat dit iets kan opleveren?

Ik gebruik:

Wide gape maat 8
Soft N-trap 30lb gecoat
2 sinkers
1 hooklink ( voor op mijn hybrid leaders te verbinden )
pop up mainline 18mm indian spice
1 loodje voor alles plat te houden
putty op de haak

UserPostedImage
UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker zondag 6 februari 2011 23:20:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
chiele  
#2 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:21:36(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

is het shotje op de haak wel nodig?
de werking gaat verloren/ is overbodig door de popup
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Erwin  
#3 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:23:51(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Nicolas.

Dat moet wel goedkomen hoor! Je zou alleen de kwik link beter aan je hoofdlijn kunnen knopen. Dan maak je aan het einde van je rig een lus en bevestig je hem zo aan je rig. Dan hoef je niet aan elke rig een kwik link te monteren.

Ik denk ook dat het stukje putty op de haak misschien te weinig is om de boel op de bodem te houden. Test het even in het water. Ik kan me voorstellen dat -wanneer je meer putty moet gebruiken- het teveel is om op de haak te zetten. Je zou het dan op je onderlijn kunnen zetten.

Hoe lang is de rig? En wat is de voermethode die je gaat toepassen?

Ziet er verder goed uit!!

M.v.g. Erwin
Erwin  
#4 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:27:42(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ohh... ik zie dat je er een tweede foto bij hebt gezet. Dit loodje houd de boel wel op de bodem Knipoog
Nicolas  
#5 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:29:52(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

Ongeveer een 18-20cm, waarom, er liggen redelijk wat blaren en er ligt nog afgestorven wier.
Voeren zal zo compact mogelijk zijn, wat boiliekruim van een birdfood mix mooi in een pva stick geplaatst.
Erwin  
#6 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:33:43(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik vraag dit, omdat in mijn ogen de lengte van de onderlijn hier belangrijk in is. Wanneer ik compact vis, gebruik ik een heel korte onderlijn. Hoe groter de voerstek, hoe langer de rig.

Gr. Erwin
Nicolas  
#7 Gepost : zondag 6 februari 2011 23:41:05(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

Begrijp ik volledig, maar dan zit ik natuurlijk met het probleem bladeren/wier, dan moet ik een chod gebruiken en dat wou ik net vermijden. Bij mij is dit het enige twijfelgeval tijdens mijn sessie's tegenwoordig, en dat is de lengte van de rigs, terwijl ik vroeger hier geen rekening mee hield.

Kan het volgens jou dus geen kwaad om met een kortere rig te wintervissen?Bvb 10cm

Bewerkt door de gebruiker maandag 7 februari 2011 00:29:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#8 Gepost : maandag 7 februari 2011 11:59:52(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
in de winter beweegt de karper veel trager en aast daardoor ook trager. doordat hij langzaam aast, strekt een langere rig pas later. ik zou hem daarom lekker kort houden. ik zelf vis dan van 10cm tot 15 cm.
davey knol  
#9 Gepost : maandag 7 februari 2011 12:42:26(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ikzelf vis nooit langer als 15cm, gewoon weg omdat daar geen reden toe is.
Mijn mening is nadat je langer gaat als een cm of 15 je meer vissen niet haakt omdat ze te veel bewegings vrijheid hebben.
als de voerstekken goed lopen en er wordt geregeld een vis gevangen vis ik gewoon een cm 8 a 10, loopt het niet dan houd ik me rigs gewoon 15 cm.

in de kjoudere perioden kun je gewoon kiezen voor een snel prikkende rig van een cm of 12.
combirig (waarvan een gedeelte gestript)
longshank haakje eraan (maat 8)
shot on de hook

en voila
Leer van je fouten, geniet van je succes
jori  
#10 Gepost : maandag 7 februari 2011 20:54:12(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ziet er mooi uit de rigKnipoog wel een beetje aan de lange kant
behandel iedere karper met respect!
Frank Penning  
#11 Gepost : maandag 7 februari 2011 23:23:39(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

waarom vraag je het eigenlijk, ga hem gewoon eens vissen...en gewoon lekker lang latenKnipoog
Erwin  
#12 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 00:57:49(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Frank Penning schreef:
waarom vraag je het eigenlijk, ga hem gewoon eens vissen...en gewoon lekker lang latenKnipoog


Omdat sommige mensen er waarde aan hechten als andere mensen er even kritisch naar kijken en met tips komen.

Ik kan me voorstellen dat het geruststelt wanneer de meer ervaren vissers je vertellen dat je er vis mee gaat vangen Knipoog En wij helpen graag!

Gr. Erwin
Nicolas  
#13 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 01:36:34(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

Was inderdaad wat aan de lange kant, heb zonet snel nog ffe eentje gemaakt. Ik vis al een hele tijd op karper maar begin de laatste tijd echt kritisch te worden op die laatste meter. Daarom dat ik hier ook even jullie meningen vraag,oke toch? Blij

terug hetzelfde materiaal als gisteren behalve nu met een longshank maatje 8 & een 14+10mm





UserPostedImage

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 01:42:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karphunter  
#14 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 02:31:08(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Ziet er heel leuk uit!! inderdaad ook wat korter ik hoop dat je hiermee succes hebt! we horen het wel! Breede lach
Frank Penning  
#15 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 09:58:30(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

Erwin schreef:
Frank Penning schreef:
waarom vraag je het eigenlijk, ga hem gewoon eens vissen...en gewoon lekker lang latenKnipoog


Omdat sommige mensen er waarde aan hechten als andere mensen er even kritisch naar kijken en met tips komen.

Ik kan me voorstellen dat het geruststelt wanneer de meer ervaren vissers je vertellen dat je er vis mee gaat vangen Knipoog En wij helpen graag!

Gr. Erwin



elke mafkees kan je vertellen dat je daar vis mee vangt, er zit immers een haak aan :-" Wat voor waarde moet je hechten aan de reakties? als er 1 roept hij is te lang, dan volgen er nog 10 die zeggen die dat het te lang is...ga gewoon zelf lekker bezig, ondervindt zelf dingen, leer van je fouten...
Persoonlijk vind ik dat men veel en veelste snel vraagt wat men er van denkt...zelfs tot welke kleur van een voerboot aan toeSilenced ...
Mister X  
#16 Gepost : dinsdag 8 februari 2011 17:44:21(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Even een omweg naar mijn punt dit heeft hier niets mee te maken maar is wel van belang
met hoeveel hengels vis jij man? Hier mag je maar met 2 hengels vissen zeg hier bij vindt
dit echt belagelijk 3 hengels zou ik zeer op prijs stellen. Maar goed even back to the point
stel je vist met 3 hangels kies je toch 1 hengel uit man waar op je dit onderlijntje kan gaan
gebruiken kom je zeker zelf achter of 20 15 of 10 cm werkt toch kan je lekker zelf testen.
Vergeet niet hou je eigen gevoel instincht in de gaten man dit kan voor leuke verrassingen
zorgen (spreek uit ervaring) mijn advies zou zijn doe lekker je dingen vragen kan altijd ok
als startend visser hier veel van geleerd i.c.m met eigen verstand en gevoel. Wil hier mee
zeggen wanneer ik iets wil testen maar 1 hengel tot mijn beschikking veel succes in 2011 Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 8 februari 2011 17:51:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Nicolas  
#17 Gepost : woensdag 9 februari 2011 20:47:28(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

Nu had ik nog 1 vraagje, ik vis namelijk met hybrid leaders en daar klik ik een quik link met mijn rig op geknoopt. Aleen is dat wat gevaarlijk als de lijn hier langs schuurt tijdens de dril. Er word namelijk ook gebruik gemaakt dan van een Loop link die op de hybrid link word geplaatst die zo in de wartel op de leader zit. Visveilig volgens jullie? volgens mij kan hij misschien wel loskomen uit die quik link...Think

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 februari 2011 20:48:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#18 Gepost : woensdag 9 februari 2011 20:51:29(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
als je een sleeve doet over de quicklink, kan deze in principe nooit loskomen. verder is dit systeem niet visveilig aangezien de vis als je lijnbreuk hebt, nog rondzwemt met de leader achter zich aan. ik ga er hierbij vanuit dat je een loodclip gebruikt.
Erwin  
#19 Gepost : woensdag 9 februari 2011 21:02:29(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
100% Visveilig is dat niet. Je leader blijft namelijk aan je onderlijn zitten. Zelf bevestig ik een leader altijd zo:

Semi fixed:
UserPostedImage

De kwiklink zit aan de leader/leadcore/hoofdlijn en het onderlijnje, bevestig je middels een 8 knoop aan de kwiklink. Zo hoef je niet aan elke rig een kwiklink te bevestigen maar hoef je alleen maar een lus te maken.

Gr. Erwin
Nicolas  
#20 Gepost : woensdag 9 februari 2011 21:02:48(UTC)
Nicolas


5 ponder

Lid sinds: 20-6-2010(UTC)
Berichten: 31

inderdaad een sleeve zou aan te raden zijn denk ik.

Zoals op de foto aleen nog een link loop op de rig en op de quiklink klikken met een sleeve er over dus. Graag jullie meningen
BlijUserPostedImage

@Erwin, schuurt u onderlijn dan niet tegen die quik link tijdens het drillen?Eventueel kan hiervoor toch ook een quik loop gebruikt worden?

Ik snap niet waarom Korda dan zegt dat dit visvriendelijk is, bij een lijnbreuk blijft de vis de rig+leader achter zich houden...Think

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 februari 2011 21:07:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.