logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
DannyAlmelo  
#1 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 14:06:46(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Hallo mensen,

Ik kom er maar niet uit wat betreft de pva bag. Op welke manier moet mijn rig erin? Eerst een laagje stick mix,dan het lood, dan weer stick mix er overheen, dan je onderlijn? Of (zoals ze bij KGB baits op de beurs deden)het zakje eerst binnenstebuiten doen, dan je rig aan het einde in een hoek er in haken, weer terugdraaien, stick mix eroverheen, dan je lood in in de andere hoek drukken en dan vol gooien? (Volgen jullie het nog:-s?). En hoe zit het met de lengte van je rig? ik zat zelf te denken aan een centimeter of 6 tot 8. En dan het aas. Snowman, pop-up of gewoon een single hookbait? En ja ik heb al gekeken bij "Technieken"/ PVA BAG, maar ik kom er nog niet uit.

ALvast heel, heel erg bedankt!(karper)
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Sponsor
karphunter  
#2 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:20:27(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Goede vraag inderdaad! Ik wil binnekort ook PVA bags gaan gebruiken, ze zeggen dat de eerste methode juist is , heb ik zelf ook ergens gezien (weet niet meer waar.) ik vraag me eigen dit ook af!
Mister X  
#3 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:20:46(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Hier een instructiefilmpje krijg je een idee hoe het kan vis best veel met pva bags &
funnelweb. Belangrijk is dat je de haak punt door het pva prikt kan het voer niet op
de haak punt prikken. Hopelijk helpt je dit verder bij vragen hoor ik dit graag succes Knipoog



Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 februari 2011 15:21:34(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karphunter  
#4 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:27:31(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Bedankt voor het snelle antwoord Jowan !! Alleen 1 vraagje prikt hij nou de haak link onder in het zakje?
Dat kon ik niet goed zien. En is het niet te zwaar om te werpen al dat gewicht??
Mister X  
#5 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:41:25(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

karphunter schreef:
Bedankt voor het snelle antwoord Jowan !! Alleen 1 vraagje prikt hij nou de haak link onder in het zakje?
Dat kon ik niet goed zien. En is het niet te zwaar om te werpen al dat gewicht??


Je kan het beste de haak punt onder in het midden van het pva zakje prikken zorg wel
voor een basislaag druk het zakje stevig aan klaar is kees. Maak je geen zorgen het
lood zorgt er voor dat je het onderlijntje niet door het zakje werpt/gooit ok zeg maar
een stopper. Tip prik op de haak punt 1 klein stukje presentatie foam je haak punt
is nu beschermd tijdens het zaken van je pva bagje (plantengroei, obstakels, bodum)
Hopelijk geeft dit en extra dimensie aan jullie visserij hoor het wel ok veel succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 11 februari 2011 15:44:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#6 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:41:47(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
@karphunter, er zijn verschillende manieren die naar Rome leiden. je kan de haak door de pvabag prikken maar ook gewoon een pva wokkel op de haak prikken en in het zakje leggen. dan een beetje grondvoer, dan pellets en dan weer een beetje grondvoer. gebruik je alleen pellets, monteer dan zeker een pva wokkel om te voorkomen dat de haak in een pellet prikt. de lengte van de onderlijn maakt in principe niet zoveel uit. ik opteer er eentje van 15cm. wat je ook kan doen is eerst grondvoer in het zakje doen, dan de rig dan weer grondvoer. je kan afsluiten met pellets. als ze zo pop-up vist. ligt de pop-up centraal boven je aas wat de presentatie ten goede komt. succes!

ps. Denk eraan om ook wat lucht in het zakje te houden! zo explodeert hij echt onderwater en wordt je voer meer verspreid!

karphunter  
#7 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:45:13(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Beide bedankt voor jullie reactie's!! Hier heb ik zeker wat aan, en zal wat enkele tests uitvoere binnekort!
Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat , of der onderlijn niet in de knoop zat enz.
Ik zal zeker jullie informatie opvolgen!! Bedankt heren! Knipoog Breede lach
Mister X  
#8 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 15:52:54(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

karphunter schreef:
Beide bedankt voor jullie reactie's!! Hier heb ik zeker wat aan, en zal wat enkele tests uitvoere binnekort!
Ik hou jullie op de hoogte van hoe en wat , of der onderlijn niet in de knoop zat enz.
Ik zal zeker jullie informatie opvolgen!! Bedankt heren! Knipoog Breede lach


Graag gedaan man weer iemand kunnen helpen vergeet niet wat Tim zegt zeker doen lucht
in het zakje houden. Vergeten te vermelden hoor het wel hoe het jullie is vergaan ok bliss
karphunter  
#9 Gepost : vrijdag 11 februari 2011 16:01:36(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Zal ik zeker niet vergeten Jowan de tip van Tim Breede lach. Binnekort maar zakjes kopen dan!
Ik hou je op de hoogte jowan!! Breede lach
DannyAlmelo  
#10 Gepost : maandag 14 februari 2011 12:16:07(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Alvast heel erg bedankt voor al jullie reacties. Ik denk dat ik er zo wel uit kom. Als er nog meer mensen zijn met een andere techniek/mening hoor ik het graag. Knipoog

Groetjes!!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Erwin  
#11 Gepost : maandag 14 februari 2011 12:21:54(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik doe het zelf op deze manier: http://www.carpfeeling.c...-bags&ContentID=1117

Gr. Erwin
jori  
#12 Gepost : maandag 14 februari 2011 16:44:22(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ik ga denk ik ook binnenkort de pva bag halen en proberen!
behandel iedere karper met respect!
griend  
#13 Gepost : maandag 14 februari 2011 18:05:57(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Moet je altijd met een pop-up of snowman vissen of kan je ook goed met een zinkende boilie vissen met een pva-bag. Want leg Dan niet je boilie bedekt onder de pellet.
Wind op de kant is vis in de hand.


timvanzanten  
#14 Gepost : maandag 14 februari 2011 18:25:35(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
in principe kan je met allerlei aas vissen op de hair. alleen een pop-upje steekt natuurlijk mooie boven het voerbedje uit. dat er aas over je haakaas en rig ligt heeft voor een nadelen. het voordeel is dat je montage mooie gecamoufleerd is en als de karper lekker aan het vreten is van je voerbedje, je boilie waarschijnlijk argeloos meezuigt. het nadeel is natuurlijk als het aas over je montage ligt en de karper hiermee in aanraking komt tijdens het azen en schrikt. de beste manier is dan ook om de rig zo in het zakje te leggen dat je haakaas altijd aan de rand ligt van je voerbedje.
griend  
#15 Gepost : maandag 14 februari 2011 19:02:56(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
Bedankt voor je tip Tim
Wind op de kant is vis in de hand.


Gebruikers aanwezig in dit topic
UnknownOceanSpiders 0.0
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.