logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
davey knol  
#1 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 21:42:19(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hallo iedereen,

Ik ga in april met een paar vismaten vissen op een BTW water.
Het water is 6000m² groot en er zit een redelijk bestand aan vissen.
We komen op vrijdag rond de klok van 3 aan en er is die dag dus weinig tijd om stekken uit te peilen.
Kan dan dan het beste bij aankomst hotspots aanvoeren (rietkragen, bomen, enz), en dan na het avondeten gewoon 2 hangeltjes ingooien? (je mag er trouwens maar met 2 hangels vissen) en daarna op zaterdag vroeg op, en dan de hengels binnen halen en dan stekken uitpeilen en dan met mijn voorboot verschillende stekken aanvoeren.
mocht ik dan de nacht van zaterdag op zondag niets vangen andere stekken aanvoeren en dan maar hopen dan ik op zondag op maandag wel vis vang.
Daarna zijn mijn kansen toch echt op.

hoe zouden jullie dat aanpakken?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 21:51:58(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
hey Davey,

De hotspots op een betaalwater zijn vaak de stekken die week in, week uit worden bevist. Om op deze plekken te gaan liggen de eerste nacht is dan ook een goede optie. Ondanks dat er op betaalwater sprake is van een bepaalde dressuur, raad ik aan toch een hengel te blijven leggen op deze hotspots. De vissen weten namelijk dat er eten te halen is op deze voor hun bekende plekken. Als je die zaterdag ochtend gaat peilen, probeer dan nog een paar bijzondere stekken te vinden waar andere vissers niet zo snel voor zouden kiezen. Vaak deze stekken leveren (grotere) karpers op. Ik zou wel een stek een kans geven. Heb je een dag niets gezien, dan hoeft dat niet te betekenen dat het een slechte stek is. geef het maximaal twee dagen en ga dan pas verkassen!
Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 22:20:12(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Davey!

Kijk voor je die kant op gaat hoe de wind de week ervoor heeft gestaan en tijdens jou verblijf staan. Probeer een stek te krijgen met je gezicht in de wind.
Wanneer je een korte tijd hebt en geen tijd te zoeken naar een goeie stek, kun je grijpen naar herkenbare stekken, als overhangende bomen, rietkragen enz.
Toch zou ik het peilwerk zou ik zeker niet achterwegen laten. Werk je werp bereik af in een grote waaier vorm zodat je een beeld van de bodem hebt. Je weet meteen met wat voor soort bodem je te maken hebt, waar het dieper wordt, hoe diep het is enz. Stel dat je hier 2 a 3 uur mee bezig bent heb je tijd zat om je hengels goed neer te leggen. Heb je een goeie stek gevonden met je peilhengel, Leg er een hengel neer. Tot je 2 mooie stekken hebt. In de tijd dat je aan het peilen bent kun je 2 singels gooien op plekken waar je vis verwacht. Zo heb ik ze wel eens gevangen!
davey knol  
#4 Gepost : vrijdag 15 januari 2010 23:04:22(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik neem alle tips mee, even kijken of er nog meer tips en ideeën komen, voorlopig morgen me peilhengel en mijn molen ophalen bij raven.
Dus dat komt goed!
Leer van je fouten, geniet van je succes
carpfigter  
#5 Gepost : maandag 18 januari 2010 14:59:17(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ik zou zeggen anders doen dan de rest die er zit in de mate van het mogelijke , vaak worden op betaalwateren enkel die hotspots bevist die gekend zijn met een massa aan voer erbij , hou de andere vissers in het oog en let goed op meestal kund ge de trekroute bepalen door de aanbeten te volgen van andere vissers , ik vind het heel belangrijk te weten van waar de karper komt en wanneer ik ze kan verwachten ,zo kan ik mezelf ook aanpassen aan hun uren , om te verversen van aas , keuze van de stekken te maken waarmee ik bedoel ; komen de karpers van rechts moet uw rechtse hengel dichter liggen dan uw linkse hengel want anders komen de karpers al die strakke lijn tegen van die rechtse hengel en weten al dat er gevaar dreigd ,en zullen dan ook hoogst waarschijnlijk gewoon doorzwemmen . met als resultaat dat enkel uw rechtse hengel actie zal krijgen ,dus volgens mij kund ge met een beetje inzicht van zaken et dubbel vangen dan , als ge met deze stelling rekening houd natuurlijk .wat ik ook wil meegeven is zoek in de kant naar een mosselbank als die aanwezig zijn op dit water zou ik zeggen niet twijfelen gewoon doen ,denk wel dat ge met deze info alweer wat verder kund grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
davey knol  
#6 Gepost : maandag 18 januari 2010 17:58:12(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ja, maar we zijn het 2de koppel wat er komt op dat water Tong
ze hebben pas de vergunning
en we hebben het water voor ons zelf, dus kan ik ook geen andere vissers in de gaten houden Tong
ik ga in ieder geval me best doen, om ergens midden in het water een plateau te vinden en daar zo ie zo met een hengel op vissen en dan 1 hengel bij een hotspot. en dan zie ik wel waar het schip strand
overigens ga ik in april vissen, en ik heb zelf gemaakte fish boillies, kan ik daarme vissen in dit jaar getijde?
zoja, hoeveel kilo zal ik dan meenemen?

even een opsomming:
- proberen om op een plek te gaan zitten waarbij ik de wind van voren heb
- zoeken naar bekende hotspots en dan aanvoeren
- zoeken naar een plateau ergens in het (midden) water
- trekroute proberen te bepalen door middel van aanbeten en observeren
- veel geluk mee nemen
Leer van je fouten, geniet van je succes
carpfigter  
#7 Gepost : maandag 18 januari 2010 18:06:44(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

davey knol schreef:
ja, maar we zijn het 2de koppel wat er komt op dat water Tong
ze hebben pas de vergunning
en we hebben het water voor ons zelf, dus kan ik ook geen andere vissers in de gaten houden Tong
ik ga in ieder geval me best doen, om ergens midden in het water een plateau te vinden en daar zo ie zo met een hengel op vissen en dan 1 hengel bij een hotspot. en dan zie ik wel waar het schip strand
overigens ga ik in april vissen, en ik heb zelf gemaakte fish boillies, kan ik daarme vissen in dit jaar getijde?
zoja, hoeveel kilo zal ik dan meenemen?

even een opsomming:
- proberen om op een plek te gaan zitten waarbij ik de wind van voren heb
- zoeken naar bekende hotspots en dan aanvoeren
- zoeken naar een plateau ergens in het (midden) water
- trekroute proberen te bepalen door middel van aanbeten en observeren
- veel geluk mee nemen
ola wil dit dan zeggen dat er nooit op dit water gevist werd ? zoja laat de boillie's maar thuis dan grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#8 Gepost : maandag 18 januari 2010 18:39:50(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Als dat zo is, neem mais meeKnipoog Een absolute topper in Frankrijk.
davey knol  
#9 Gepost : maandag 18 januari 2010 20:22:34(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Nederland Tong
er is wel gevist, maar door de eigenaar zelf en ze maten denk ik
foto's van heel veel vissen gezien
Leer van je fouten, geniet van je succes
carpfigter  
#10 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:36:39(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

davey knol schreef:
Nederland Tong
er is wel gevist, maar door de eigenaar zelf en ze maten denk ik
foto's van heel veel vissen gezien
hopelijk dan geen geen water met gestolen vissen hé davey maar vrees er al beetje voor, heel veel vis komt er waarschijnlijk niet vanzelf ,zoals op de vele betaalwateren gebeurd , en de eigenaars zelf ook vissen hmmmm ..... grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
davey knol  
#11 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:46:40(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
nee hoor, alles word via een bureau geboekt met vergunningen dus ik denk niet dat er gestolen vissen zitten hoor
Leer van je fouten, geniet van je succes
carpfigter  
#12 Gepost : maandag 18 januari 2010 23:26:58(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

davey knol schreef:
nee hoor, alles word via een bureau geboekt met vergunningen dus ik denk niet dat er gestolen vissen zitten hoor
haha die bureau's trekken zich da al nie aan ze maat of er gestolen vis zit of niet die mannen intresseerd et enkel da ge op tijd en genoeg betaalt , maar het kan natuurlijk wel dat het een origineel of uitgezet bestand is ,kwil die vijver nu nie direct afbreken ook hoor grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
steef zenden  
#13 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 02:13:31(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Net wat carpfigter zegt diverse bureaus boeit het niet of er gestolen karpers op zitten of niet, zo lang de klanten komen en goed betalen om te mogen vissen op dat water....
Er zijn ook uitzonderingen dat er bureaus zijn die daar op letten......

Het belangrijkste wat ik altijd doe op BTW is dat ik anders vis dan de andere, zoals bijvoorbeeld meer voeren of weinig tot niet voeren, gespreid voeren of op centrale plek voeren, je aas anders aanbieden, veel of weinig voeren met boilies, veel of weinig voeren met pellets, veel of weinig voeren met partikels. De wijze waarop ik ga vissen win ik altijd door eerder op het water aan te komen en een ronde om het water te maken en kletsen met de andere vissers die die dag vertrekken
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#14 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 12:02:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Voer vooral met instant aan, als hennep, mais, gebroken en hele boilies. Als er niet veel wordt gevist krijg je ze zo erg snel aan het azen.
Remco Grit  
#15 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 12:25:39(UTC)
Remco Grit


5 ponder

Lid sinds: 19-1-2010(UTC)
Berichten: 20

davey knol schreef:
Hallo iedereen,

Ik ga in april met een paar vismaten vissen op een BTW water.
Het water is 6000m² groot en er zit een redelijk bestand aan vissen.



Hoi Davey!

6000m2??? Heeeeeeeeeeeeeeel toevallig in Hengelo?? Knipoog Zo ja, dan heb jij waarschijnlijk dit water via www.eurocarpgroup.com geboekt......geloof niet alles wat er gezegt wordt. Dit water wordt al vele jaren zwaar bevist door locals. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik ken wel mensen uit die buurt. Dit is absoluut geen 'maagdelijk' water zoals het reisbureau je min of meer voorhoudt. Het enige wat wel in jullie voordeel gaat werken is het feit dat nu het een betaalwater is geworden de hengeldruk gaat kelderen. Als ik jullie was dan zou ik met zo min mogelijk hengels vissen...echt max 2 de man, maar beter nog 1. En de lijnen slap houden!!!

tight lines!

groetjes,
Remco
davey knol  
#16 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 14:26:42(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Remco Grit schreef:
davey knol schreef:
Hallo iedereen,

Ik ga in april met een paar vismaten vissen op een BTW water.
Het water is 6000m² groot en er zit een redelijk bestand aan vissen.



Hoi Davey!

6000m2??? Heeeeeeeeeeeeeeel toevallig in Hengelo?? Knipoog Zo ja, dan heb jij waarschijnlijk dit water via www.eurocarpgroup.com geboekt......geloof niet alles wat er gezegt wordt. Dit water wordt al vele jaren zwaar bevist door locals. Ik ben er zelf nooit geweest, maar ik ken wel mensen uit die buurt. Dit is absoluut geen 'maagdelijk' water zoals het reisbureau je min of meer voorhoudt. Het enige wat wel in jullie voordeel gaat werken is het feit dat nu het een betaalwater is geworden de hengeldruk gaat kelderen. Als ik jullie was dan zou ik met zo min mogelijk hengels vissen...echt max 2 de man, maar beter nog 1. En de lijnen slap houden!!!

tight lines!

groetjes,
Remco


klopt ja...
hmmm, karper is dus ook al gewend aan boillies.
je mag er maximaal maar met 2 hengels, en ik ga proberen met slappe lijnen te vissen.
Kan iemand nog even toelichten hoe dat in ze werkt gaat?
ik vis met een rodpod althans daar ga ik vanuit want ik vermoed een keiharde bodem, ik heb fox mkII swingers met de duurste versie van de nieuwe lijn delkims
kan ik hiermee met slappe lijnen vissen?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Remco Grit  
#17 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 15:56:28(UTC)
Remco Grit


5 ponder

Lid sinds: 19-1-2010(UTC)
Berichten: 20

Hoi Davey,

het beste werkt het met (lichte) hangertjes, maar met swingers kan op zich ook wel. Zet in ieder geval de swinger op zn lichtst, je wil immers zo snel mogelijk een registratie hebben bij een aanbeet en hoe lichter, hoe gevoeliger.
Persoonlijk gebruik ik altijd zo'n slider toploodje boven mn tube. Als je met een swinger/hanger zou vissen en je lijn strak op het lood zou hebben staan, dan wordt dit slidertje gewoon van de bodem getrokken en werkt het juist averechts.
Met slappe lijnen vissen doe je als volgt; na het ingooien de lijn strak draaien op het lood en vervolgens trek je gewoon een meter of wat lijn van je spoel af. Heel belangrijk: geef de lijn tijd om af te zinken!!! De laatste paar meter lijn naar je lood zakt nu vlak op de bodem en vissen kunnen er niet meer van schrikken! Vervolgens hang je je hanger/swinger eraan en bij de minste beweging onder water vliegt die tegen de hengel. Zorg er tevens voor dat je onderlijn plat op de bodem ligt door deze te verzwaren met putty of knijplood!


De karpers zullen gewend zijn aan boilies...dus als je al met boilies gaat vissen, dan doe je er goed aan met stukjes boilies of dumbells te vissen (om ronde vormen te voorkomen), of door je boilies minimaal 12 uur voor te weken...dit omdat vissen op dressuur water meer vertrouwen hebben in aas wat al een tijd in het water ligt (omdat dit meestal oude 'voer'boilies zijn.

succes!!
Erwin  
#18 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 15:59:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Davey.

Het vissen met slappe lijnen is vrij gemakkelijk. Belangrijk is, dat je een lijn gebruikt die erg snel en goed afzinkt. Ook ik het gebruik van erg lichte wakers een pre. Je werpt in en laat je lijn goed afzinken door ze een tijdje in je steunen te leggen zonder hanger. Er moet geen spanning op je lijn zitten zodat hij helemaal af kan zinken. Als je lijn goed naar beneden loopt, hang je er een hangertje aan. Wanneer je geen hangers, maar alleen swingers hebt, klik je de swinger eraan alleen is het zaak dat deze helemaal los hangt. Je lijn hangt dus slap....

Om je lijn goed al te laten zinken kun je je spoel ook even in een bakje met water en afwasmiddel leggen. Dit ontvet je lijn waardoor hij nog sneller afzinkt.

Slappen lijnen vis ik altijd in combinatie met een shocker rig. Op deze manier voelt de vis helemaal geen weerstand en krijg je fantastische aanbeten.

Erwin
davey knol  
#19 Gepost : woensdag 20 januari 2010 08:00:25(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
als ik het goed begrijp dan hangen mijn swinger in dit geval dus helemaal kaarsrecht naar beneden? Want als ze iets gekanteld staan dan staat er spanning op de lijn heh?
Leer van je fouten, geniet van je succes
Remco Grit  
#20 Gepost : woensdag 20 januari 2010 10:37:54(UTC)
Remco Grit


5 ponder

Lid sinds: 19-1-2010(UTC)
Berichten: 20

ja klopt.... kaarsrecht naar beneden, zodat alle spanning van de lijn is. Als de swinger lichtjes gekanteld staat, dan zal hij langzaamaan de lijn weer van de bodem af trekken. (vissen)
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.