logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
peterwiggerman  
#1 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 20:30:49(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Hallo allemaal.

Ik wil graag jullie mening weten over de vangstresultaten van Freezers vs Readymades. Ik heb vorig jaar tijdens een KSN meeting een presentatie gezien waarbij het team van Martin SB freezers en readymades onder het team verdeeld hadden waarbij niet verteld werd welke boilies de freezers en readymades waren. Ze hebben hiermee getest en uiteindelijk bleek dat de vangstresultaten gelijk waren.

Mijn ervaring is dat ik met readymades op lange termijn minder vang.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Frank, dit was op een regio utrecht meeting. Klopt het als ik dit zo vertel?

Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 21:10:00(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Instant visserij ok gebruik ik ready made boilies waneer een bepaald type boilie goed kan
vangen stap ik over naar de freezer variant. Vis kort kan hier geen uitspraak over doen
of freezer beter vangen als readymades? Moet hier wel bij vermelden ok probeer & test
best veel merken-smaken uit hier door instant meer gevangen als met freezerbaits. Dit
jaar vis ik mijn 1e vol seizoen eind 2011 meer duidelijk hopelijk kan je hier iets mee Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 februari 2011 21:12:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Jorden  
#3 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 21:10:34(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
ik gebruik liever freezers! ik weet gewoon niet waarom, maar readymades spreken me gewoon niet aan.
Me...myself...and my rods!
peterwiggerman  
#4 Gepost : dinsdag 22 februari 2011 21:22:22(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Dat was juist het leuke van deze test. De vissers wisten niet of ze freezers of readymades hadden. Ze kregen alle boilies in bevroren toestand aangeleverd. Dat is juist waarom het zo interesant si. ( Denk ik)
Frank Penning  
#5 Gepost : woensdag 23 februari 2011 09:55:36(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

dus eigenlijk hadden ze allemaal freezers...123
Frank Penning  
#6 Gepost : woensdag 23 februari 2011 10:03:34(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

persoonlijk vind ik dit een vergelijking van niks...je mag namelijk niet alle freezers of readys over 1 kan scheren..en al helemaal de readys (geconserveerd)niet. Hier zit namelijk een heel groot verschil in... Oja ik gebruik readys, waarom? omdat het beter bij mijn visserij past...Knipoog
Mister X  
#7 Gepost : woensdag 23 februari 2011 10:21:49(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vind een goed gedroogde freezerbait VS readymade beter vergelijking verschil kan je
bijna niet zien. Hoe zit het nou waneer je een readymade boilie bevriest is dit goed of
slecht? Lijkt mij extra werk met drogen (uitharden) Misschien kan de vergelijking toch
met iets anders? Bijvoorbeeld boilies met of zonder conserveermiddel hoor het wel thx Knipoog
carpfigter  
#8 Gepost : woensdag 23 februari 2011 12:55:58(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

zoals frank al aangeeft kunnen we onmogelijk vergelijken gewoon om het feit dat de 1ne fabrikant anders werk om zijn readymades te maken dan de andere , de 1 gooit er conserveermiddelen in de andere in mindere getallen en een beter droogproces , en daar ligt em het hé , als alles goed gebeurd heb je goede ready mades ,
en wat conserveermiddellen betreft , ben ik er van overtuigd als je die met mate gebruikt je niks verkeerd doet sommige mixes verreisen zelfs bij freezerbaits een beetje conserveermiddel
d'oh! mag ik dit wel vertellen haha grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
jori  
#9 Gepost : donderdag 24 februari 2011 17:35:03(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

ja kijk als je een lange vis sessie hebt neem ik wel freezer mee maar die gebruik en voer ik meteen op als die een paar dagen staan gaan ze schimmelen dus dan gebruik ik weer readymades,


ik vang er teminste allebij goed meeBreede lach
behandel iedere karper met respect!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.