logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : maandag 18 januari 2010 10:41:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik verzwaar het liefst altijd mijn onderlijnen met kneedbaar lood. Nou vis ik met korte onderlijnen en gebruik vrijwel altijd een sticky. Wanneer je dat sticky over je onderlijn trekt, schuif je kneedbaar lood van zijn plek. Nou kun je natuurlijk gewoon een klein loodhageltje gebruiken maar dit doe ik liever niet. Je maakt namelijk wel een zwak punt op je onderlijn.
Nou heeft korda een soort verzwaarde stoppers die speciaal voor dit probleem zijn gemaakt. Het nadeel hiervan vind ik dat ze nogal prijzig zijn omdat ik vaak van rig wissel en je deze dingen niet kunt hergebruiken.

Hebben jullie nog alternatieven of een manier om kneedbaar lood mooi op zijn plek te houden?

Erwin
Sponsor
carpfigter  
#2 Gepost : maandag 18 januari 2010 12:15:47(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

erwin , die korda sinkers heb ik ook gebruikt en vond et ook een prijzig artikel om 1 malig te gebruiken , maar ik laat de eer aan wie de eer toekomt , sander zal hierbij de nodige uitleg doen hoop ik, verder zou ik zeggen een knoop in de onderlijn leggen waar uw kneedbaar lood moet komen maar een knoop is een zwak punt natuurlijk grtzz

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 januari 2010 12:19:29(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#3 Gepost : maandag 18 januari 2010 12:35:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Bedankt voor je antwoord carpfighter.

Een knoop in mijn onderlijn vind ik echt een zwakke schakel. Dus is geen optie. Nou ben ik wel erg benieuwd wat Sander mij te vertellen heeft.

Erwin
Sander  
#4 Gepost : maandag 18 januari 2010 12:35:54(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Jip, ik heb een manier gevonden hoe je de sinkers kunt hergebruiken.. Maar hiervoor moet je wel je onderlijn kapotmaken dan.
Je moet gewoon je onderlijn dan terug aan zo'n ijzertje knopen met 1 knoopje en dan kun je de sinkers er terug opschuiven.
Werkt goed bij mij. Zal deze middag wel eens kijken om er een foto van te maken!

grtz Sander
Erwin  
#5 Gepost : maandag 18 januari 2010 12:44:49(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Te gek! Goed idee! Gaan ze alleen op deze manier niet snel kapot? Of dat ze losser gaan zitten en dan erg gemakkelijk schuiven op de onderlijn?

Erwin
Sander  
#6 Gepost : maandag 18 januari 2010 12:48:42(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Ja daar weet ik het antwoord ook nog niet direct op... Gebruik ze ook nog niet zodanig lang dus momenteel blijft alles nog goed zitten.. En nu met de wintertijd nog niet veel test mogelijkheden gehad ook...

mvg Sander
carpfigter  
#7 Gepost : maandag 18 januari 2010 15:25:10(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Te gek! Goed idee! Gaan ze alleen op deze manier niet snel kapot? Of dat ze losser gaan zitten en dan erg gemakkelijk schuiven op de onderlijn?

Erwin
mochten die sinkers beginnen schuiven kan je natuurlijk uw onderlijn eerst voorzien van een beetje putty die heel dun op de lijn ligt en dan de sinker erover schuiven ;-) grtz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
steef zenden  
#8 Gepost : maandag 18 januari 2010 17:15:59(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

je kan ook gewoon een druppeltje secondelijm gebruiken om het loodje vast te zetten als die schuift, dat deed ik vroeger met schuifloodjes om deze vast te zetten op de onderlijn
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

carpfigter  
#9 Gepost : maandag 18 januari 2010 18:08:46(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

steef zenden schreef:
je kan ook gewoon een druppeltje secondelijm gebruiken om het loodje vast te zetten als die schuift, dat deed ik vroeger met schuifloodjes om deze vast te zetten op de onderlijn
ook een mogelijkheid maar dan denk ik da ge de sinkers niet zonder schade er terug kund afhalen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sander  
#10 Gepost : maandag 18 januari 2010 19:55:10(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Hier ben ik met de foto's!
Leeg korda sinker tooltje.
UserPostedImage

Knoop de onderlijn aan een ijzertje.
UserPostedImage

Schuif het er voorzichtig over, het gaat aan het knobbeltje wel wat stroef dus..
UserPostedImage

En klaar voor hergebruik.
UserPostedImage


Grtz sander

Bewerkt door de gebruiker maandag 18 januari 2010 19:56:01(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

vandersteenjan  
#11 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:02:52(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

de loodkern van leadcore vind ik ook wel best interessant om te gebruiken. Met een beetje oefening lukt het je om de wikkels perfect rond je draad te leggen.
greets
roy pluim  
#12 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:11:28(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

kan ook wel een split needel maja dan op passen voor je vingenrs want ineesn aan andere kant er uitkomd zit die in je vinger
carpfigter  
#13 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:26:41(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

vandersteenjan schreef:
de loodkern van leadcore vind ik ook wel best interessant om te gebruiken. Met een beetje oefening lukt het je om de wikkels perfect rond je draad te leggen.
greets
dat is inderdaad ook wel een deftige oplossing hoor , zeer goe gevonden jan grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
vandersteenjan  
#14 Gepost : maandag 18 januari 2010 21:56:12(UTC)
vandersteenjan


10 ponder

Lid sinds: 24-12-2009(UTC)
Berichten: 61

Niet zelf gevonden hoor... ik doe het al van bijna vanaf de leadcore is uitgevonden en vorige week zag ik het ineens een vismaat van me ook doen. die had het gezien op een de visexpo aan de stand van pb.
Je kan de wikkels ook nog een beetje verstevigen door er een shrink tuubje er over te shrinken.
greets
Jan  
#15 Gepost : maandag 18 januari 2010 22:47:02(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Als je, je putty (kneedbaar lood) even met een aansteker verwarmd, kleeft hij stukken beter en blijft ook veel beter zitten.
ronpothuizen  
#16 Gepost : maandag 18 januari 2010 23:56:06(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

vandersteenjan schreef:
de loodkern van leadcore vind ik ook wel best interessant om te gebruiken. Met een beetje oefening lukt het je om de wikkels perfect rond je draad te leggen.
greets
`

Werkt inderdaad goed,maar waar het ook goed op werkt,is op je tube om te verzwaren.
Dit wikkelt er heel makkelijk omheen.
Gr.Ron
Erwin  
#17 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 00:19:30(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Bedankt voor jullie goeie ideeën mannen! Ik ga het allemaal even uitproberen!

Het is misschien ook een goed idee, een stukje krimpkous over je rig te schuiven en hierin een lood draad te(vanuit je leadcore) schuiven. Vervolgens even koken en je hebt een netjes ingepakt looddraadje strak tegen je rig.....

Erwin
steef zenden  
#18 Gepost : dinsdag 19 januari 2010 01:04:40(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

jouw idee Erwin bevalt mee eerder gezegd veel beter en is wat makkelijker
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

steef zenden  
#19 Gepost : donderdag 21 januari 2010 19:49:06(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Ik heb net op de site de foto's gezien hoe erwin het bedoelt en dat ziet er heel erg goed uit en je gebruikt zo de restjes van de looddraad van je leadcore
http://www.carpfeeling.c...zwaren&ContentID=736
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#20 Gepost : donderdag 21 januari 2010 20:34:26(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ja, vinden jullie het wat? Het blijft erg mooi op je onderlijn zitten. Je kunt ook meerdere stukjes over je onderlijn verdelen. Het werkt erg goed!

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.