logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
jantjebeekx  
#1 Gepost : maandag 28 februari 2011 23:31:24(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

hallo,
ik vraag me af hoe jullie laatste paar meters eruitzien?
ik vis zelf graag met de korda camo leaders (schocker system, slappe lijn, flyingbacklead)
of met de fuzz van strategy (slappe lijn, stukje putty op de fuzz, flying backlead/ of verticaal de fuzz direct omhoog als er veel wier is)
als ik bij snags vis gebruik ik ook weleens een leadcore leader maar dit geniet niet mijn voorkeur.
gr jantje
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 16:12:28(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Zonder rig?
Say hello to my little friend
jantjebeekx  
#3 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 16:24:27(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

nee met rig natuurlijk,
maar die is altijd verschillend.
Gr jantje
timvanzanten  
#4 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 16:32:51(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik gebruik zelf Freefall tubing van Rig marole. Voor mij de beste tube in tijden en lekker zwaar. Soms wil ik nog weleens een voorslag gebruiken. meestal Pb Power mussel. Vis ik dicht onder het eigen kantje, dan gebruik ik een dikke fluorocarbon voorslag. Over het algemeen probeer ik voorslagen te vermijden. bij lijnbreuk levert het vaak de nodige problemen op voor onze geschubde vrienden.
jori  
#5 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 16:35:05(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

wat ik meestal doe is een inline of shocker systeem met daar aan het volgende: de lijn korda adrena line met daar een een x2 slider en rubber kraaltje van x2 of korda, daarna een tube van korda die ongeveer 60 cm is daar aan een ruberkraaltj als ik met schoker systeem vis, daarna het lood van fox of van korda ik vis met lood vanaf 60 gram tot 100, daarna een korda wartel met hybrid soft van korda of pb skin less met daar aan een sinker van korda een wide gape haak 8 en soms wel eens een kurv shank, met daar aan een sukje krimp kous van korda/x2/pb met daar aan een xtra bait boillie of proline boilie, met daar aan een pop up of imitatie mais, popup soorten waarmee ik vis zijn : ik weet hoe die heet maar is iets met garnaal er in/ strawberry/robin red/mulbery en florentine van dynamite baits

Bewerkt door de gebruiker woensdag 2 maart 2011 22:00:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

behandel iedere karper met respect!
tom de maat  
#6 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 20:19:15(UTC)
tom de maat


35 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 836

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
bij mij leadcore met running rig systeem of helicopter systeem of syfti clip
DavidT  
#7 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 20:28:27(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik wil hierbij even kwijt dat ik het jammer vind dat ik niet de indruk krijg dat er volop met veilige systemen gevist wordt.

Running is (nog) niet te doen.

Voor de rest zijn er prima mogelijkheden.
Say hello to my little friend
Jorden  
#8 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 20:29:33(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
van boven naar onder:

1: flying backlead
2: leadcore (of soms een dikke fluocarbon draad)
3: safetyclip OF inlinelood
4: Korda Grippa Lead (70gr)
5: Men rig
6: Krill en Octopus bol van Dreambaits Knipoog

Me...myself...and my rods!
peterwiggerman  
#9 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 22:12:05(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

Ik vis nooit met voorslagen, lead core of leaders. Ik zal vertellen waarom. In het verleden ging ik wel eens perslucht duiken op wateren waar uiteraard ook karper te vinden was. Helaas heb ik verschillende keren gezien dat vooral kleine karpers als een kerstbal in de takken van bomen en struiken hangen (Dood). Zeker de kleinere vissen tot een pondje of 14 hebben simpelweg niet de kracht om de haak los te scheuren uit de bek. Dat is mijn omslag punt geweest voor het vissen met gevaarlijke montages.
Ik adviseer dan ook iedereen om het gebruik van voorslagen en leadcore zomin mogelijk te gebruiken en alleen te gebruiken in veilige situaties en in combinatie met een weehaakloze haak.

Peter

timvanzanten  
#10 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 22:15:42(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Alle voorslagen. leadcores en andere leaders zijn ook 100% visveilig te gebruiken! als je maar de tijd neemt om je erin te verdiepen, kun je gewoon deze materialen gebruiken!

dan nog een tip!

wanneer je een voorslag/leadcore/leader vastknoopt aan je wartel van je onderlijn ben je NOOIT visveilig bezig!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 maart 2011 22:24:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

mitchell35  
#11 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 22:22:11(UTC)
mitchell35


15 ponder

Lid sinds: 19-7-2010(UTC)
Berichten: 183

ik begin van boven naar benden: ultima hoofdlijn, X2 slider, X2 rubber balletje, 40.00 voorslag lijn, fox/korda lood 70 tot 98 gr, ashima wartel maat 8, PB stiff coted onderlijn materiaal brown/weed, ashima krimpkous, korda curv shank mt. 8/10 wide gape mt.8, Xtra Baits garlic + dynamite tutti frutti/ coconut/monster crab pop up. zo zien mijn laatste meters eruit!
Elke karper is er 1!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.