logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
peter servais  
#1 Gepost : woensdag 9 maart 2011 12:23:13(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hallo allemaal,

Zoals de titel al zegt, ik zou graag het verschil tussen het gebruiksgemak van een 3-potige en een 4-potige rodpod weten.

De aspecten waar het mij vooral om gaat is:
- Stabiliteit
- Afstelgemak
- Waarom de voorkeur voor een 3 of 4 potige rodpod (welke rodpod gebruiken jullie)
- Verschil in hoogte en eventueel nog andere verschillen die belangrijk zijn.

Ik heb momenteel een Ultimate Protect RVS Rodpod (4-potige rodpod), op zich een mooi ding maar best een klus om m in en uit elkaar te krijgen.

Hopelijk kunnen jullie mij wat meer duidelijkheid verschaffen.

Gr. Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Sponsor
Jorden  
#2 Gepost : woensdag 9 maart 2011 12:27:06(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
ik heb op het moment een 3-potige. maar als ik kon, zou ik een 4-potige pakken! staat zowiezo stabieler!!
Me...myself...and my rods!
Erwin Krijgsman  
#3 Gepost : woensdag 9 maart 2011 12:40:21(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Op zeker een 4 poot. Ben, zoals ze dat zeggen, een ervarings deskundige en heb al wat pods in gebruik gehad.
Ik denk zo langzamerhand dé pod gevonden te hebben. Mag ik een klein beetje reclame maken:
[url=http://markerworld.nl/the-pod]
Stabiel, afstelgemak, hoogte verstelbaar, alles een dikke YES!

Mvg ErwinKnipoog
Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
peter servais  
#4 Gepost : woensdag 9 maart 2011 16:47:51(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
UserPostedImage

Iemand ervaring met zo'n soort Rodpotje?

Ziet er wel goed uit en is compact in te pakken.

mvg Peter

(fototje heb ik ff van google gepikt)

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 maart 2011 16:48:27(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Donnie  
#5 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:12:45(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Ik had een 3poot , maar weer heel snel verkocht , geef mij maar een 4poot meer stabieler , en veiliger voor je spullen.
Carpfishing is an important thing of living.
Arnold  
#6 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:25:57(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ik heb op dit moment een 3 poot. De Fox Eclipse pod, maar ook ik raad je een 4 poot aan. Staat altijd steviger dan een 3 poot. Als het moet kun je de meeste driepoots onderaan nog vastzetten met een haring en die met een stuk touw of elastiek aan de haak eronder vastmaken. Dan gaat ie nergens meer heen. Met een vierpoots pod is dit uiteraard niet nodig.
Ruud Gosselink  
#7 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:31:16(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

peter servais schreef:
UserPostedImage

Iemand ervaring met zo'n soort Rodpotje?

Ziet er wel goed uit en is compact in te pakken.

mvg Peter

De Agilia. Jarenlang gebruikt. Staat als een huis, maar is erg zwaar. (RVS)

Ik heb nu de horizon van FOX, maar die gebruk ik alleen als het niet anders kan. Meestal gebruik ik losse steunen.
Job Verweij  
#8 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:36:13(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

Erwin Krijgsman schreef:
Op zeker een 4 poot. Ben, zoals ze dat zeggen, een ervarings deskundige en heb al wat pods in gebruik gehad.
Ik denk zo langzamerhand dé pod gevonden te hebben. Mag ik een klein beetje reclame maken:
[url=http://markerworld.nl/the-pod]
Stabiel, afstelgemak, hoogte verstelbaar, alles een dikke YES!

Mvg ErwinKnipoog


Dat ding weegt toch hardstikke veel !?! vind het bovendien er heel raar uitzien maar misschien moet ik er aan wennen ..
timvanzanten  
#9 Gepost : woensdag 9 maart 2011 17:48:00(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik heb ooit ook in een grijs verleden een agilia podje gehad. het grootste nadeel is draaiende buzzerbars. die dingen staan altijd scheef! heb al aardig wat rodpods gehad van 3 tot 4poots maar een 4 poot prefereer ik zeker. ze zijn gewoon veel stabieler en ik vind het er ook mooier uitzien!

ik heb nu een WW pod. prima ding en zijn geld zeker waard. de beste rodpod ooit vind ik trouwens nog steeds de Globetrotter. een vak appart.
peter servais  
#10 Gepost : woensdag 9 maart 2011 19:28:24(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik kan zo'n agilia achtig podje kopen voor 35euro + verzendkosten (van prologic).
Vinden jullie dit een goede deal of raden jullie mij deze rodpod af? het gaat om een nieuwe.


Ik was benieuwd hoe jullie tegen een 3-poots en een 4-poots rodpod aan keken, ik zag dat de een met een 3 en de ander met een 4-poots vist en wilde weten waarom de een voor een 3 en de ander voor een 4-poots rodpod kiest.

Ik blijf nu iig nu gaan voor een 4-poots podpod.
De 3-poot leek mij al minder stabiel, dan een 4-poot.

Gr. Peter
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Ruud Gosselink  
#11 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:00:03(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Is die van prologig alu of rvs? Dat scheelt aanzienlijk in de stabiliteit.
peter servais  
#12 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:04:21(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Die vraag heb ik ook gesteld aan de verkoper, maar tot op heden nog geen antwoord gekregen op de vraag.
Maar bij RVS is de Rodpod zeker een stuk stabieler dan bij Aluminium neem ik aan.

Als het om RVS gaat is het een goede koop?

Gr. Peter

Voor zover ik nu op Internet kan lezen is het Aluminium.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 maart 2011 20:17:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Jorden  
#13 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:14:58(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
die rodpod moet je niet kopen! een maat van me heeft er 1 sessie mee gedaan, en ik was er bij. egt een rotding om mee te werken! kan je beter gaan voor iets in de richting als een ultimate culture rodpod?
Me...myself...and my rods!
Ruud Gosselink  
#14 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:26:05(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Wanneer ik moest kiezen nam ik ook de culture. Dat model is licht en stabiel, lijkt op de stalker en horizon van fox.
Die prologic in alu uitvoering staat lang zo stevig niet.
Jerry  
#15 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:28:42(UTC)
Jerry


35 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 879

ik heb nog een gebruikte ultimate adjustable culture pod in de aanbieding. Prettig podje. nu de compact pod en zaterdag waarschijnlijk voor het eerst gebruiken!!
Groeten,

Jerry
griend  
#16 Gepost : woensdag 9 maart 2011 20:47:12(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
als ik jou was zou ik nooit een 3 poot nemen zijn echt onstabiel een redelijke wind zorgt er voor dat die om waait.
en zelf heb ik het gezien tijdens een run (vrij haaks op zijn rodpod zat die tevissen )dat die hem zo om trekte.
gewoon een 4 poot nemen zou ik doen.
Wind op de kant is vis in de hand.


Jorden  
#17 Gepost : woensdag 9 maart 2011 21:18:33(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
griend schreef:
als ik jou was zou ik nooit een 3 poot nemen zijn echt onstabiel een redelijke wind zorgt er voor dat die om waait.
en zelf heb ik het gezien tijdens een run (vrij haaks op zijn rodpod zat die tevissen )dat die hem zo om trekte.
gewoon een 4 poot nemen zou ik doen.

heb een 3 poot, kan dit alleen maar bevestigen! staat niet zo stevig als een 4-poots. heb spijt van de pod, maar moet er maar met door. voor mij nooit meer zon type rodpod! vanaf nu alleen maar het type zoals de ultimate culture adjusta pod!
Me...myself...and my rods!
matszj  
#18 Gepost : woensdag 9 maart 2011 23:10:30(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

ik heb de ultimate culture 4 poot.
is wel een goed en fijn ding.
stabiel wel maar dat veranderd na een paar sessies al.
de dingen die vastgelijmt zitten laten mee los.
niet het beste ding voor 40 euro denk ik.
Erwin Krijgsman  
#19 Gepost : woensdag 9 maart 2011 23:28:16(UTC)
Erwin Krijgsman


25 ponder

Lid sinds: 6-11-2010(UTC)
Berichten: 533

Bedankjes: 27 keer
Is 4 keer bedankt in 3 post(s)
Job Verweij schreef:
Erwin Krijgsman schreef:
Op zeker een 4 poot. Ben, zoals ze dat zeggen, een ervarings deskundige en heb al wat pods in gebruik gehad.
Ik denk zo langzamerhand dé pod gevonden te hebben. Mag ik een klein beetje reclame maken:
[url=http://markerworld.nl/the-pod]
Stabiel, afstelgemak, hoogte verstelbaar, alles een dikke YES!

Mvg ErwinKnipoog


Dat ding weegt toch hardstikke veel !?! vind het bovendien er heel raar uitzien maar misschien moet ik er aan wennen ..


Eeeuuuh, tja, je kunt 4,2 kg zwaar vinden, maar het gewicht bepaald ook een stukje de stabiliteit. Weet niet precies wat een skypod weegt maar die is volgens mij nog een kilotje zwaarder (om over de prijs nog maar te zwijgen) en de solar pods zouden wel eens naar het dubbele kunnen lopen. Dat deze pod dat niet nodig heeft komt gewoon door de uitvoering.
Daar zul je misschien even aan moeten wennen, hoewel wij er aan de waterkant vaak zeer positieve reacties op krijgen. Het voordeel van dit systeem is dat de pod al zijn volledige stabiliteit heeft bij een beperkte hoeveelheid grond ruimte. Eigenlijk is een vierkante meter voldoende en dat kan ook zo z`n voordelen hebben.

Mvg ErwinKnipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 9 maart 2011 23:29:11(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Van de passie voor het karpervissen mijn werk gemaakt...
Jorden  
#20 Gepost : donderdag 10 maart 2011 01:20:48(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
Erwin Krijgsman schreef:
Job Verweij schreef:
Erwin Krijgsman schreef:
Op zeker een 4 poot. Ben, zoals ze dat zeggen, een ervarings deskundige en heb al wat pods in gebruik gehad.
Ik denk zo langzamerhand dé pod gevonden te hebben. Mag ik een klein beetje reclame maken:
[url=http://markerworld.nl/the-pod]
Stabiel, afstelgemak, hoogte verstelbaar, alles een dikke YES!

Mvg ErwinKnipoog


Dat ding weegt toch hardstikke veel !?! vind het bovendien er heel raar uitzien maar misschien moet ik er aan wennen ..


Eeeuuuh, tja, je kunt 4,2 kg zwaar vinden, maar het gewicht bepaald ook een stukje de stabiliteit. Weet niet precies wat een skypod weegt maar die is volgens mij nog een kilotje zwaarder (om over de prijs nog maar te zwijgen) en de solar pods zouden wel eens naar het dubbele kunnen lopen. Dat deze pod dat niet nodig heeft komt gewoon door de uitvoering.
Daar zul je misschien even aan moeten wennen, hoewel wij er aan de waterkant vaak zeer positieve reacties op krijgen. Het voordeel van dit systeem is dat de pod al zijn volledige stabiliteit heeft bij een beperkte hoeveelheid grond ruimte. Eigenlijk is een vierkante meter voldoende en dat kan ook zo z`n voordelen hebben.

Mvg ErwinKnipoog


ik heb al eens een paar keer naar die pod gekeken, en ik vind het er toch wel "gelikt" uitzien. zeer goede kwaliteit, want het is van duitse makelij, en dus niet van die Chinese (aka.lage kwaliteit) producten die aan ons word verkocht! en dan voor een redelijke prijs. (zie je maar weer eens hoe de grotere merken ons afzetten). het enigste wat nodig is, is wat meer reclame Knipoog want jij bent tot nu toe de enigste die ik zie, die de pods verkopen! zelf zou ik nooit meer dan 75 euro uitgeven aan en pod, als hij maar stabiel staat , en zijn werk doet. maakt me niet uit of het rvs is, of plastiek. het is maar wat je wilt eh Knipoog
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.