logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Toine  
#1 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:02:34(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mijn vaste maat kon vandaag niet mee naar de waterkant. Om alleen te gaan vind ik maar niks. Ik ben rond gaan rijden en trof een oude buur. Hij gaf aan dat hij het liefst alleen gaat. A) geen concurrentieNot talking en B) dan kon hij doen en laten wat hij zelf wil. Ik vind dat vreemd. Daarom ben ik benieuwd wat jullie vinden!Think Alleen of meerdere maten?
Het is zoals het is.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:08:11(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het liefst ga ik met zijn tweeen! buiten het gezelschap is het zoveel makkelijker met fotograferen, scheppen etc. Vissen blijft een hobby en die kun je het beste delen met medegenoten die die hobby delen. Ik durf zelf te zeggen dat het mijn hobby meer kleur geeft!

http://www.carpfeeling.c...ntent.aspx?ContentID=799
ronald kingma  
#3 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:36:52(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Ik ga ook het liefst met mijn vismaat Chris. We weten door de jaren heen wat we aan elkaar hebben en respecteren dit ook van elkaar. Zo kunnen we veel babbelen over van alles en nog wat maar kunnen we ook best een uur stil zijn of elk met iets anders bezig zijn. Als je dit van elkaar kunt respecteren is het geweldig een vismaat te hebben en het geeft in mijn ogen meerwaarde. Voor de veiligheid, gezelligheid en elkaar aanvullen met de know how die er is. Knipoog


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Arnold  
#4 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:37:00(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Ik vind het gezellig om met een of meerdere vrienden te gaan vissen. Het is een stuk gezelliger als in je uppie en buiten dat om is het zoals Tim al aangaf ook nog eens verrekte handig als er iemand in de buurt is die kan helpen als er bijvoorbeeld een vis gevangen is.

Maar, soms vind ik het ook heerlijk om er alleen opuit te gaan. Als ik alleen aan de waterkant zit kan ik pas echt m'n verstand helemaal op nul zetten en als ik alleen vis ben ik vaak toch een stukje scherper aan het vissen dan met een of meerdere vrienden omdat de aandacht dan ook vaak uitgaat naar de gezelligheid.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 12 maart 2011 23:39:18(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

matszj  
#5 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:42:25(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

met zn tweeen.
is veel gezzeliger en je hebt wat te doen.
je kan gaan praten kaarten of een ander spel.
kan je helpen als je een vis beet hebt.
ga zo maar door.
Mister X  
#6 Gepost : zaterdag 12 maart 2011 23:44:27(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vis meestal alleen waneer mijn maten kunnen vis wij met 2 of 3 man afhankelijk van
situatie (werk) 1 van 3 maakt mij niets uit. Praktis alleen gestard met karper vissen
blijft dit toch wel interessant vinden. Geeft mij rust 1 met moeder natuur in je zone
maar goed vis ook graag met gezelschap balans hier in is voor mij belangrijk succes Knipoog
Toine  
#7 Gepost : zondag 13 maart 2011 00:07:26(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Tim, Ik had jouw verhaal niet gezien. Mooi stukje. Dat zegt genoeg. Ik ben altijd benieuwd wat anderen er van vinden. Daarom mijn vraag: alleen of met meer maten. Het is tenslotte toch veiliger als je niet alleen bent.oBlij
Het is zoals het is.
Guske  
#8 Gepost : zondag 13 maart 2011 02:40:55(UTC)
Guske


20 ponder

Lid sinds: 19-11-2010(UTC)
Berichten: 354

Ik vis tegenwoordig ook vaak met m`n vaste vis maatje, altijd wel gezellig en we weten precies wat we aan elkaar hebben kwa hulp.
Ook de vrouw gaat tegenwoordig vaak mee karperen,zij vind het echt prachtig...
Ron van Houtum  
#9 Gepost : zondag 13 maart 2011 09:18:33(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ik vis soms alleen of met andere
Vis ook wel eens met mensen die ik eigenlijk niet ken
Dus met andere worden ben net een H**R
voordeel is daarvan iedereen vist anders dus je kan er ook nog soms wat van leren
vorig jaar met een man een week gaan vissen
had mijn verhaal gelezen over bluewaterlakes en wilde wel een keer mee
hadden kennis gemaakt en 1 week naar een franswater was een feit
Ik heb me goed vermaakt die week ook al vielen de vangsten tegen
maar de man was 68 heeft zelfs nog met Dhr.Groothuis gevist
Dit jaar hebben we weer 1 week geboekt
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
ferenc  
#10 Gepost : zondag 13 maart 2011 09:42:10(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Liefst vis ik met zijn 2e, echter is het vinden van een geschikte vismaat vrij lastig. Klinkt mischien een beetje egoistisch wat ik ga zeggen Silenced maar de meeste willen mee liften met mijn ervaring. Opzich niet erg als ze er zelf ook maar vol voor gaan. Vind het niet leuk om steeds diegene te zijn die met de stekken, ideen en azen komt.

Dus ik zit vaak alleen :-"
jvs  
#11 Gepost : zondag 13 maart 2011 10:07:39(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

ik vis het liefst met mijn maat,enige probleem is dat hij in ido ambacht woont,en ik in schijndel.
Ik vis dus altijd alleen,soms ga ik een dagje daarheen en hij hierheen,dan vissen we samen uiteraard.
houdoe en bedankt
edwin  
#12 Gepost : zondag 13 maart 2011 10:19:43(UTC)
edwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 28-5-2010(UTC)
Berichten: 635
Man
Nederland
Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands

Bedankjes: 27 keer
Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
Ik ga meestal vissen met 1 van m'n kids. Wel zo gezellig, al vind ik het zeker geen straf lekker alleen te gaan. Buiten de kids heb ik geen vismaat en zit er ook niet echt op te wachten, vind het wel lekker rustig en makkelijk zo, ik kom en ga wanneer ik wil en doe het mijn manier ;-)
steef zenden  
#13 Gepost : zondag 13 maart 2011 10:55:20(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik vis vaak alleen, omdat ik veel door de week vis.
ik vis wel met mijn vismaat ralph, maar dan moeten we de sessie van te voren plannen ivm ons onregelmatig werk.
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Toine  
#14 Gepost : zondag 13 maart 2011 11:05:21(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zo zijn er ook vrouwen die interesse hebben om te karperen. Die van mij helaas niet. Ik heb echtparen gesproken die samen naar Frankrijk, Amerika etc gingen. Nooit geen gedoe van wat doen we met de vakantie. Ron, je bent echt een HEER als je zomaar met een onbekende gaat vissen.Knipoog
Het is zoals het is.
DavidT  
#15 Gepost : zondag 13 maart 2011 11:20:25(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik geniet ervan om alleen te vissen. Mijn nachtjes zijn kort (in het donker arriveren en voordat het licht wordt, ben ik weg) en voordat ik m'n stekken bereik, heb ik het gevoel door een bus te zijn aangereden. Ik ken weinig mensen die bereid zijn korte nachtjes te pakken en heel veel moeite doen om de stek te bereiken. Degenen die ook zo vissen, vissen ook liever alleen. Ik begrijp heel goed waarom. Als ik andere vissers zie zitten met 4,5 of 6 lijnen op een strook van 80 meter, begrijp ik ze niet. Ik kan genieten van de dansende lichtjes van hun hoofdlampjes. Veel beweging, weinig vis. Waarom makkelijk doen als moelijk meer vis oplevert?

Een schepper heb ik niet nodig. Die mag van mij lekker boven blijven. Als je niet een hengel én een schepnet tegelijk onder controle hebt, zou ik zeggen nog even blijven oefenen. Het zal je maar gebeuren dat je een keer alleen bent en door onkunde een vis onder de kant verspeelt. Hengel net iets te verticaal, slip verkeerd afgesteld, een kopschuddende vis en weg is je vangst. Of de schepper schept verkeerd. Daarnaast zijn niet alle plekken groot genoeg om naast elkaar te staan.

En een fotograaf heb ik ook niet. Een statief, een afstandsbediening en klaar ben je. Kan je ook 's nachts een mooie foto maken. Ik geef toe dat de compositie nooit zo mooi zal worden als een compositie van een "dag foto". Ik zeg : lekker belangrijk. Liever een "nachtfoto" dan minder of geen foto's omdat er teveel lijnen in het water liggen.

Bewaarzakken heb ik dus ook niet nodig. Een recovery weigh sling is voldoende. Twee vissen binnen 10 minuten wil me wel overkomen, meer niet. Niet op de wateren die ik bevis.

Tot nu toe heb ik nog nooit iets geks meegemaakt aan de waterkant. In m'n uppie voel ik me veilig. De grootste gekken liggen in de tent aan de waterkant te vissen 128fs31818 Willen ze je spullen onder bedreiging van een wapen echt hebben, ben je a) te laat wakker om te realiseren wat er gebeurt en b) dan kom je met een koppel ook mankracht tekort. Everybody respects the gun.

Bewerkt door de gebruiker zondag 13 maart 2011 18:36:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Jorden  
#16 Gepost : zondag 13 maart 2011 15:22:21(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
alleen! met 2 is natuurlijk leuker, maar er is meer lawaai, en genieten van de natuur is er meestal niet bij. je hoeft je ook niks aan te trekken van de rest dan! wel jammer dat je dan met de zelfontspanner moet werken :(
Me...myself...and my rods!
Ron van Houtum  
#17 Gepost : zondag 13 maart 2011 18:26:21(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Toine schreef:
Zo zijn er ook vrouwen die interesse hebben om te karperen. Die van mij helaas niet. Ik heb echtparen gesproken die samen naar Frankrijk, Amerika etc gingen. Nooit geen gedoe van wat doen we met de vakantie. Ron, je bent echt een HEER als je zomaar met een onbekende gaat vissen.Knipoog


Heer hahaha goed gevonden

Mijn vriendin had vorig jaar 3 nachten geboekt als verrassing
was voor haar ook de eerste keer dat ze mee ging
is haar goed bevallen dit jaar weer geboekt maar dan voor een midweek

UserPostedImage
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gert Ververs  
#18 Gepost : zondag 13 maart 2011 18:49:07(UTC)
Gert Ververs


5 ponder

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 40

Ik vis ook het liefst alleen. Na een week werken met veel stress, weinig slaap, ben ik ook niet de gezelligste om mee te vissen :-).
nadat ik het aas in het water heb liggen, bakkie koffie en peuk erbij, de afgelopen week op z'n plek zetten in m'n hoofd en daarna rust..met als enige spanning een mooie karper!

Groet, Gert
Toine  
#19 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:27:54(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ron, ze straalt! Je had best een week kunnen boekenBreede lach
Gert, Ik denk dat ik toch maar eens alleen naar de waterkant ga.Think Mijn maat moet veel werken met 't gevolg dat ik nog niet weggeweest ben. Ik mis toch de spanning van gaat het lukken? Dan maar met 2 hengels in plaats van 3
Het is zoals het is.
Ron van Houtum  
#20 Gepost : zondag 13 maart 2011 21:33:40(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
kan ook wel een keer met mij op de fw zitten hoor Toine
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.