logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
timvanzanten  
#1 Gepost : donderdag 17 maart 2011 11:48:06(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Beste mensen,

Zoals jullie allen weten worden er binnen de hengelsport enorm veel producten gekopieerd met een net andere touch. Mooie voorbeelden momenteel zijn de 'nieuwe' Ultima Hyper Link Pro wat een regelrechte kopie is van de Rig Marole Hydrolink of bijvoorbeeld de nieuwe Trakker Armo Tempest tent die toch wel verdacht veel features heeft van de Nash Titan. Hoe staan jullie er tegen over of beter gezegd, beinvloed dit kopieergedrag jullie bij de aankoop van dergelijke producten?

Ik ben benieuwd!
Sponsor
Lodewijk  
#2 Gepost : donderdag 17 maart 2011 12:59:23(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
als het hetzelfde is en goedkoper ga ik uiteraard voor de goedkopere Knipoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
denkal16  
#3 Gepost : donderdag 17 maart 2011 13:08:00(UTC)
denkal16


15 ponder

Lid sinds: 11-1-2011(UTC)
Berichten: 154

ging pas geleden ook nieuwe swingers kopen zag daar een kopieer product van fox heb ik niet gekocht en waren ook nog 10 euro per stuk heb nu 3 skarp troika gekocht 29,79 en zoon nep fox zou 30 euro zijn.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 13:08:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

DavidT  
#4 Gepost : donderdag 17 maart 2011 13:13:13(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik maak me er niet druk over. Alles wat de mens maakt, wordt nagemaakt. Sommige natuurlijke produkten worden ook nagemaakt. Voor degene die het eerst een bepaald idee of produkt introduceert, lijkt het me vervelend. Aan de andere kant levert het in sommige gevallen de uitvinder een lekkere zak geld op. Niet vervelend en onbelangrijk.

De nagemaakte produkten wijken altijd iets af. Blijf je objectief, vind je altijd het produkt dat het beste bij je past door kleine verschillen in produkten die op het eerste oog hetzelfde lijken. Daarom bestaat m'n uitrusting uit materiaal van heel veel merken.
Say hello to my little friend
Jeroen Luppe  
#5 Gepost : donderdag 17 maart 2011 13:18:03(UTC)
Jeroen Luppe


25 ponder

Lid sinds: 12-6-2010(UTC)
Berichten: 437

Als het in mijn ogen goed lijkt dan neem ik het mee.
The Baits
robbin  
#6 Gepost : donderdag 17 maart 2011 13:23:59(UTC)
robbin


20 ponder

Lid sinds: 26-2-2010(UTC)
Berichten: 263

Ik ken een senior product manager van purefishing en die koopt producten van andere merken om ze daarna zelf te kopieren/verbeteren voor JRC, Penn etc.
Zie bijvoorbeeld korda adrena-line en JRC Gold series Connection Mono.

Je kunt het natuurlijk ook zien als beter goed gejat dan slecht bedachtBreede lach
Life is a game, fishing is serious
Mister X  
#7 Gepost : donderdag 17 maart 2011 15:22:24(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Kijk nu naar onze samenleving heel veel wordt gekopieerd gerestyled bestaande ideeen
iets aangepast ok kwaliteit gaat meestal achteruit NIEUW merk er op klaar. Orginalitijd
een speld in een hooibergen. Vroeger wordt je getriggert en gestimuleerd uitvindingen
& ontwikkelingen waren er toen genoeg! Alles draait om geld & geld het proces is totaal
omgedraaid wat niet stuk is ook niet maken. Geen vraag ook geen productie Waneer wij
stoppen met zooi kopen ok & overstappen naar kwaliteit materiaal wordt het alleen maar
beter! Wie helpen nu corporaties verdiensten moeten eerlijk verdeeld worden outsourcen
van productie voor (cheap labor) echt totaal niet mee eens. Goedkoop is niet altijd duur
koop ok heel veel gevallen wel, maar goed wij hebben het over domocratie kijk wat het
waard is rijker worden rijker armen worden armer! Je wordt dagelijk bespeeld op jouw
gevoelens ok (angst onderdrukking) (interesse reclame) (ideologie merken) waneer wij
(midden & lage klasse's) met zijn allen niet meer bang zijn kunnen wij de wereld naar
onze voeten zetten. Off-topic Waarom denken jullie dat alien & zombie films worden
gemaakt angsten regeringen zijn hier al lang achter het is maar de vraag waneer wij
hier achter komen. Inkopertje het leger krijgt niet voor niets genoeg tijd & geld toch 128fs31818

PS: Reactie geld op de vraag gekopieerd namaak Kopieergedrag producten!

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 17:02:00(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Frank Avezaat  
#8 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:04:23(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Veel producten die op elkaar lijken komen uit dezelfde fabriek en kennen nauwelijks prijsverschil. Ditzelfde geldt voor aas.
Ik vind het geen probleem en het biedt veel vissers de mogelijkheid om toch een dergelijk product aan te kunnen schaffen.
Erwin  
#9 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:12:38(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik denk zelf dat het wel goed is voor de marktwerking. Het dwingt bedrijven met hun prijzen te dalen of met nieuwe/betere producten te komen. Het is niet leuk voor de bedrijven die innovatief bezig zijn maar het houd de branche scherp. Wanneer bedrijven een alleenrecht zouden hebben op een product/dienst zouden ze kunnen doen met de prijs wat ze willen. Vooral wanneer de behoefte groot is.

Gr. Erwin
steef zenden  
#10 Gepost : donderdag 17 maart 2011 20:20:27(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Heb er ook geen problemen mee, als de kwaliteit het zelfde is en zeker goedkoper......
Het is zeker weten een groot voordeel voor de mensen met een kleiner budget...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

team nootdorp  
#11 Gepost : donderdag 17 maart 2011 20:24:05(UTC)
team nootdorp


35 ponder

Lid sinds: 2-1-2011(UTC)
Berichten: 956

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
je had die korda krucha net in de winkel liggen en 2 weken later was er al een variant op :-"

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
Jorden  
#12 Gepost : donderdag 17 maart 2011 20:36:06(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
vind het kopieergedrag niet heel erg. zoals al eerder gezegd is geweest, daalt de prijs dan! en meestal blijft de kwaliteit hetzelfde, tenzij je natuurlijk naar x2 fzo gaat... maar het ook al vermelde JRC is en blijft goede kwaliteit denk ik ...
Me...myself...and my rods!
timvanzanten  
#13 Gepost : donderdag 17 maart 2011 21:04:45(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
het is idd goed voor de marktwerking maar vooral voor de ontwikkeling van nieuw materiaal. De fabrikanten die WEL zelf hun producten ontwerpen, worden getriggerd om innovatief bezig te zijn. Het enige jammere aan dat kopieergedrag is de houding van desbetreffende bedrijven. ze zetten het gekopieerde product als super innovatief idee op de markt. een hoop bla bla dus. wederom een stukje marketing anders verkoop je het product niet. Bij mij vallen deze producten bij aanschaf wel af.

ik betaal liever meer voor een product waarover is nagedacht en waar moeite en passie in is gestoken dan de zoveelste imitatie van een of ander profiterend merk.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 21:05:37(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#14 Gepost : donderdag 17 maart 2011 21:11:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Maar Tim, bijna alle producten waar we vandaag de dag dankbaar gebruik van maken zijn ooit verzonnen en doorontwikkeld. De producten worden hierdoor alleen maar beter afgestemd op onze visserij. Denk aan de tenten met het frame. Dit is ooit ook verzonnen door een Engelse fabrikant. Nou profiteert elk merk hiervan en heb je toch duidelijk verschil.

Gr. Erwin
Frank Avezaat  
#15 Gepost : donderdag 17 maart 2011 22:00:35(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Tim,

het is niet meer dan logisch dat bedrijven een kopie innovatief noemen, anders verkoop je toch niet.
Als ze reclame maken met de tekst "gejat van de concurrent, maar wel goedkoper" levert dat echt geen winst op.
timvanzanten  
#16 Gepost : donderdag 17 maart 2011 22:40:45(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
dat klopt Frank, in mijn post maakte ik dat ook al duidelijk en jullie hebben ook zeker gelijk! Het valt me alleen meer op dat er steeds meer imitaties bijkomen van producten.
ronald kingma  
#17 Gepost : donderdag 17 maart 2011 22:50:52(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
misschien is een goede leus hier wel op zijn plek: "Beter een goede kopie, dan een slecht origineel"


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Mister X  
#18 Gepost : donderdag 17 maart 2011 23:20:20(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

ronald kingma schreef:
misschien is een goede leus hier wel op zijn plek: "Beter een goede kopie, dan een slecht origineel"


Of waarom scheel kijken als het ook beter kan ok je eventueel een ongeluk lopen
voor mij toch maar 1 goede origineel als 2 kopieen. Geeft mijn geld aan inventors
mensen met visie liever 1 goede koop als eventueel 2 keer hoofdpijn. Vinger aan de
pols niet in de oren hopelijk zien wij ideen die niet op Z lijken maar op een A. Het
muntje heeft 3 kanten boven onder & niet vergeten de zijkant oog voor details geeft
net dat beetje extra wat kopieen niet hebben ok. Stuk filosofie passie het helpen van
vissers met ontwikkeling van producten moet het uitgangspunt zijn geld komt dan wel :-$

PS: Zelfstandig ondernemers kleine bedrijfjes hebben deze gedachten meestel hoog in de
bol zitten. Dit zie je meestel terug in kwantiteit en kwaliteit niet vergeten prijs & service Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 maart 2011 11:15:25(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Stefan Huijsman  
#19 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 11:00:48(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ik heb niet zoveel moeite met het kopieergedrag. Ik heb namelijk het gevoel dat je voor sommige merken ook een redelijk percentage van de prijs betaald, omdat het product een bepaalde merknaam draagt. Door kopieergedrag worden producten over het algemeen goedkoper en dus beter bereikbaar voor iedereen. De merken die het duur verkopen vanwege hun naam/imago zullen zich daar denk ik weinig van aantrekken en gewoon dezelfde hoge prijs vragen. Dat is onderdeel van hun marketingstrategie lijkt me.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.