logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Yannick de Boer  
#1 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:34:13(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

Hallo,

Meerkoeten en andere duikers hebben mijn stek alweer ondekt!
Heb al verschillende dingen geprobeerd om ze weg te houden zoals voeren als ze er niet zijn of s'avonds, maarja :(
Hebben jullie misschien trucjes die ik nog kan proberen?
Mvg,
Yannick
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:39:23(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
pfff, ken het probleem maar al te goed helaas. hier enkele van mijn kant:

- Droog je boilies dat ze kneiterhard worden, daar zijn ze wel even mee bezig.
- vis met donkergekleurde bollen die minder opvallen op de bodem.
- maak een 2e voerstek aan om ze weg te houden van je stek
- laat je stek zitten, meerkoeten zijn zeer hardnekkig en niet bang. Vaak delf je het onderspit.

het gooien van takken of het schieten van boilies, roepen en schelden, zoals ik wel vaker zie aan de waterkant, haalt niks uit!
Mister X  
#3 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:49:54(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Gebruik je boilies of partikels voor jouw visserij ok mij is opgevalen bij donkere boilies
vinden zij het minder snel boven de stek als bijvoorbeeld geel & rood. Vis ongeveer op
4 a 6 meter diepte zodoende hier achter gekomen. Misschien is het handig om je wateren
in de gaten te houden wanneer meerkoeten zich ongeveer in of rond om jou stek bevinden
observatie voor dat je gaat vissen vis & voer hier globaal tussen door. Succes man okKnipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 19:51:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jvs  
#4 Gepost : donderdag 17 maart 2011 19:56:11(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

ik heb er ook al veel last van gehad,maar ik heb er wel een oplossing voor gevonden.
laatste 2x dat ik ben wezen vissen,hebben ze 5 min liggen duiken,toen geen last meer van gehad.
de oplossing zal ik maar niet op een openbaar forum zetten

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 19:56:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
Yannick de Boer  
#5 Gepost : donderdag 17 maart 2011 20:17:31(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

@ Tim; die tweede stek is idd wel een goeie, meestal doe ik wel als ik ze toch zie een paar boilies de hele andere kant op gooien zodat ze daar op af komen

@ Jowan; ja ik vis idd al met heel donkerbruine dumbels, ong. 3 meter diepte

@ JVS; denk dat ik weet wat je bedoelt Tong
Mister X  
#6 Gepost : donderdag 17 maart 2011 20:20:50(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Yannick de Boer schreef:
@ Tim; die tweede stek is idd wel een goeie, meestal doe ik wel als ik ze toch zie een paar boilies de hele andere kant op gooien zodat ze daar op af komen

@ Jowan; ja ik vis idd al met heel donkerbruine dumbels, ong. 3 meter diepte

@ JVS; denk dat ik weet wat je bedoelt Tong


Denk dat dit ook goed werkt misschien is het handig om je wateren in de gaten te
houden wanneer meerkoeten zich ongeveer in of rond om jouw stek bevinden ok
observatie voor dat je gaat vissen vis en voer hier globaal tussen door succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 17 maart 2011 20:25:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Job Verweij  
#7 Gepost : donderdag 17 maart 2011 21:10:11(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

jo yannick

ik heb er ook last van , ik laat ze altijd gewoon duiken . Ze gaan meestal wel weg na kwartiertje ofzo.
Als het niet werkt moet je gewoon 1 stek volgas met mais voeren en daar die meerkoeten op zetten en dan zelf ergens anders vissen..
Yannick de Boer  
#8 Gepost : donderdag 17 maart 2011 21:13:12(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

Ja idd Jowan!
@ Job, ja zou ik ook nog kunnen doen!
(even offtopic; mooi man dat je visje heb gevangen 15 pond, ben benieuwd naar foto's)
joris  
#9 Gepost : donderdag 17 maart 2011 21:59:30(UTC)
joris


15 ponder

Lid sinds: 4-1-2010(UTC)
Berichten: 147

yannick probeer het is met grotere diameter boilies,
heb laatst iemand gesproken die met 25 of 30 mm niks geen last meer had.
en als de meerkoeten dan wel de boilies pakten lieten ze het geijk weer los.
misschien het proberen waardKnipoog
Yannick de Boer  
#10 Gepost : donderdag 17 maart 2011 22:03:11(UTC)
Yannick de Boer


15 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 124

Ja proberen waard idd, heb ook al met 20mm gezeten maar daar ving ik zelfs nog zo'n beest mee ook ;p
carpfigter  
#11 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 00:46:06(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

andere stek voeren in de kant met duive voer ofzo die geweekt en gekookt is , is ook de beste oplossing bij mij
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Arnold  
#12 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 02:05:51(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Erwin Vos vertelde me laatst dat hij tegenwoordig een laserlampje meeneemt. Als de meerkoeten op je stek duiken is het een kwestie van zo hard mogelijk op de kop/ogen schijnen en volgens hem hielp het. Helemaal als je een lasertje gebruikt die warm word Knipoog

Op echt langere afstand word het natuurlijk lastig, maar ik ga het zeker een keertje proberen.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 18 maart 2011 02:06:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Patrick Wolters  
#13 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 09:35:10(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
Eerste de beste die je haakt een stok in z'n *
naar je stek roeien en rechtop in het water zetten moet die hufters toch wel een tijdje tegenhouden.....
Bovenstaande natuurlijk niet serieus nemen hahaha
Zijn hardnekkige beesten heb ze op de sloterplas al naar 8 meter zien duiken dus ook dieper vissen
zal niet altijd werken.
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Stefan Huijsman  
#14 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 10:30:05(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

@Yannick

Heb zelf ook veel last van koeten, en ondanks dat ik er gister weer één gevangen heb, heb ik toch wel een paar tips die over het algemeen wel werken:

1. Voer verspreid, de koeten moeten dan meer moeite doen om je voer te vinden. Als je alles binnen een straal van zo'n 3 à 4 meter voert hebben de koeten alles binnen handbereik. Overigens op het water waar ik vis heb ik met zo'n "kleine" voerstek ook ontzettend veel last van witvis en graskarper.

2. Neem 2 soorten boilies mee. Zoals in bovenstaande tips al staat, kies ervoor om met een donkere boilie te vissen. Maar als toevoeging daarop, neem ook een lichte / opvallende kleur boilie mee naar de waterkant. Mocht het gebeuren dat er koeten op je plek komen, gooi dat wat van die lichtere boilies. De koeten zullen deze namelijk als eerst pakken.

3. Voer ze met brood, neem voldoende brood mee lok ze naar één plek en gooi ook genoeg brood. Zo kun je naar je voerstek gaan en rustig voeren zonder dat ze meteen op je stek zitten. Dit kun je ook doen als je aan het vissen bent natuurlijk. Doe het dan wel regelmatig zodat je ze weghoudt totdat het donker is.

Hopelijk heb je wat aan deze tips.
team nootdorp  
#15 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 00:08:16(UTC)
team nootdorp


35 ponder

Lid sinds: 2-1-2011(UTC)
Berichten: 956

Bedankjes: 1 keer
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
ik voer gewoon hennep dat is te klein voor ze en ze zullen het met rust laten omdat het te veel moeite kost
en als ik voer met groter voer dan maak ik een andere plek waar ik ze dan voer met goedkoop eten en soms als ze weg zijn leg ik daar ook ff een hengel neer, de karpers komen op die duikende kippen af:-$

it's an addiction, there is no treatment
www.teamnootdorp.weebly.com
ferenc  
#16 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 09:00:26(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Idd gewoon brood voeren of ze hun gang laten gaan. Jij bent immers de gast. Blijf je er last van houden dan verkas je gewoon. Stekken genoeg waar je er geen last van heb. Of is dat voor sommige teveel moeite gevraagt? :-"
Frank Avezaat  
#17 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 09:49:44(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
in het donker voeren en als de koeten dan de volgende dag je boilies opduiken weet je dat de karper je stek niet heeft leeg gevroten. minder voeren dan Breede lach
david_deman  
#18 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 10:59:50(UTC)
david_deman


15 ponder

Lid sinds: 28-1-2011(UTC)
Berichten: 182

Met bevroren boilies voeren werkt ook. Ze hebben meer moeite dan om ze te grijpen.
Geen fel gekleurde boilies ook zoals al gezegd...
mijn fotografie facebook-pagina: https://www.facebook.com/ddphotography99

Of voeg mezelf toe: https://www.facebook.com/david.dem.7
sven vq  
#19 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 12:48:53(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

met boilies van the boiliefactory vissen, geen enkel wezen vreet dat:-" grapje hé David Breede lach

Tegen meerkoeten valt echt weinig te doen, die beesten blijven gewoon doorgaan.

Grtz
Bob  
#20 Gepost : maandag 21 maart 2011 14:11:31(UTC)
Bob


10 ponder

Lid sinds: 4-7-2010(UTC)
Berichten: 66

zeg tegen de dicht bij zijnde chinees dat ze naar kip smaken (A) ben je zo van ze af Tong
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.