logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpfigter  
#1 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 21:20:18(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

bij een vorig onderwerp over de chod rig merkten we dat dat deze altijd bevestigd werd op een leadcore of een andere leader soms ook op tube , maar opeens werd de vraag gestelt bestaat dit systeem niet voor inline of leadclip systemen ?
na het you tube filmpje hoe men de spring fluorcarbon rig maakte bekeken te hebben ,begon er bij mij een lampje te branden en ben ik vandaag tot dit reseultaat gekomen
UserPostedImage
er moet enkel nog putty of iets anders op komen maar vraag me af wat jullie ervan denken ?
1) ik tors mijn fluorcarbon lijn in dit geval heb ik rigidity van fox gebruikt om te torsen tot ik dit reseltuut bekwam
UserPostedImage

de twee uiteinden heb ik met een 8 knoop geknoopt en daar dan een kwik change pop-up loodje erop gemonteerd net voor de knoop en de uiteinden heb ik met een aansteker een bolletje gebrand
UserPostedImage

nu heb ik al een stevig en stijf stuk getorste fluorcarbon dan neem ik een mini wartel en knoop er mijn normale chod rig aan
UserPostedImage
UserPostedImage
dan rest er enkel de kant waar de rig aan de hoofdlijn moet bevestigt worden , die laatste big eye wartel erniet bij gerekend die was om de lijn te testen

UserPostedImage
of zou dit ook werken zoals er op de eerste fotote te zien is zonder putty erop zodat de pop-up veel ruimte krijgt ,


ps ; kzal hem wel testen als ik kan want nu ligt alles nog dicht gevroren

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 22 januari 2010 23:09:50(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Sponsor
roy pluim  
#2 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 23:06:37(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

die fox pop up loodjes zijn niet vriendelijk bij lijn breuk
Erwin  
#3 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 23:17:24(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ziet er wel goed uit carpfighter! Leuke benadering. Mooie camouflage ook! Zal ook wel vrij stug zijn! Goed bezig!

Erwin
carpfigter  
#4 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 23:31:38(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ziet er wel goed uit carpfighter! Leuke benadering. Mooie camouflage ook! Zal ook wel vrij stug zijn! Goed bezig!

Erwin
thx erwin , wat ik vergeten te melden heb ; bij een aanbeet is het zo gefixt om de chod te vervangen ,
stug gedeelde losdoen van de kwik link mini swivel er af schuiven en nieuwe erover ,rubber erover en je kan terug inwerpen , wat veel vlugger zal gaan dan bij de chod op leadcore grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#5 Gepost : vrijdag 22 januari 2010 23:34:18(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ok. Zoals ik de Chod gebruik kun je ook heel gemakkelijk je rig vervangen. Ik gebruik ook kwik links voor de chod
carpfigter  
#6 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 00:11:28(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ok. Zoals ik de Chod gebruik kun je ook heel gemakkelijk je rig vervangen. Ik gebruik ook kwik links voor de chod
ik vond als ik er kwik link tussen monteerde , dat de presentatie een stuk minder was erwin , met de chod op leadcore dan bedoel ik ,nu vroeg ik me nog af of ik dit systeem zoals hierboven zou proberen zoals het nu gemaakt is , of toch beter de chod blokkeer met putty ofzo gelijk we op leadcore doen ?? grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#7 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 10:48:27(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Wat ik wel sterk vind aan jouw idee, is dat door het lood/putty het denk ik mooier (strakker) op de bodem ligt. Ik denk wel dat het boog effect minder is bij opname van de vis. Hij voelt meteen meer weerstand.

Erwin
Nielsz  
#8 Gepost : maandag 25 januari 2010 12:23:01(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Is dit niet veel te moeilijk om te maken carpfigter(voor de leken onder onsKnipoog)? Ik vind het wel heel mooi hoe je de boilie bevestigt op je haak. Met alleen een ringetje en een stuitje om hem tegen te houden.

Niels
JulienH  
#9 Gepost : maandag 25 januari 2010 13:06:46(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ik denk dat je dit in de knoop gaat gooien met dat loodje...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
carpfigter  
#10 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 18:46:11(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

@nielsz ; moeilijk om te maken ? nee da denk ik niet ,ok ja ik ben zelf wel iemand die af en toe iets ingewikkeld maak maar deze is echt niet moeilijk ,alleen het torsen van de fluorcarbon is een beetje een training .

@julien h.; het zou me sterk verwonderen dat dit in de knoop vliegt ,een helikopter systeem werpt ge ook niet in de war en dit is dan nog es zoveel stugger dan een gewone gevlochten lijn ,

word getest zodra het kan grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#11 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 18:54:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat lijkt mij ook carpfigter. Volgens mij maakt dit geen verschil. Ik zag trouwens dat jij je boilie bevestigt op een hair die je vastzet aan een ringetje. Ook zag ik dat je hier geen stoppertje tussen zet. Heb je het nooit meegemaakt, dat wanneer de boilie opzwelt door het water over het ringetje gaat en de beweging belemmert? Omdat hij nu al vrij strak op het ringetje zit.

Erwin
carpfigter  
#12 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 19:05:35(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Dat lijkt mij ook carpfigter. Volgens mij maakt dit geen verschil. Ik zag trouwens dat jij je boilie bevestigt op een hair die je vastzet aan een ringetje. Ook zag ik dat je hier geen stoppertje tussen zet. Heb je het nooit meegemaakt, dat wanneer de boilie opzwelt door het water over het ringetje gaat en de beweging belemmert? Omdat hij nu al vrij strak op het ringetje zit.

Erwin
wel erwin die hair die jij ziet is een elastiekje ,maar inderdaad dat heb ik ook al meegemaakt daarom kijk ik nu een beetje uit welk merk pop-ups ik koop , kmoet wel zeggen dat ik meestal met fluoro's vis die al op hun maximum uitgezet zijn door flavour die erin getrokken is Knipoog kmoet zeggen jij bent iemand die oog heeft voor details ,zo heb ik ze graag grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#13 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 19:08:48(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
KloptKnipoog Ik hou van details.
Maar vooral met elastiekjes trek je de boilie over het ringetje heen. Waarom zet je er geen stuitje tussen? Of een loodje?

Erwin
carpfigter  
#14 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 22:33:22(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
KloptKnipoog Ik hou van details.
Maar vooral met elastiekjes trek je de boilie over het ringetje heen. Waarom zet je er geen stuitje tussen? Of een loodje?

Erwin
heb da ook nog gedaan erwin maar 8 op de 10 keer is die stopper gaan vliegen tijdens het landen in het water denk ik rekt da rekkertje beetje en zo raakt die stopper ervan tussen , een betere oplossing is een wartel of mini swivel dan aan het 1 ne oog van de swivel/wartel een rekkertje monteren en dan de pop-up op erop en de wartel of swivel duw je dan beetje in de pop-up et andere oog van de wartel over de haak en stoppertje erop ,ik ben iemand die graag voluit werpt en dit is voor mij dan de beste oplosing geworden ,ook gebruik ik de D-rig met een miniswivel om de maximale aandacht te trekken op het bewegen van het aas ,heb wel nog een vraagje een loodje op een rekkertje dat is toch vragen om kapot te springen ? grtzz
UserPostedImage
begrijp je Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 januari 2010 22:39:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#15 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 23:41:05(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik doe het zelf anders carpfigter. Ik bevestig eerst een boilie op een hair. Rijg een stoppertje op de hair en knoop hem dan op het ringetje. Door het gebruik van floss of een dunne braid komt er minder spanning op de pop-up en zal hij niet over de ring schuiven.

Erwin
carpfigter  
#16 Gepost : woensdag 27 januari 2010 16:31:08(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Ik doe het zelf anders carpfigter. Ik bevestig eerst een boilie op een hair. Rijg een stoppertje op de hair en knoop hem dan op het ringetje. Door het gebruik van floss of een dunne braid komt er minder spanning op de pop-up en zal hij niet over de ring schuiven.

Erwin
ja zo kan et natuurlijk ook maar dan kund ge ook even goed baitfloss rond de pop-up leggen en knopen aan het ringetje ,pop-up zal beetje zwellen maar stoort de bewegingsvrijheid niet van de pop-up ,grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Erwin  
#17 Gepost : woensdag 27 januari 2010 16:42:59(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb sinds kort ook de solar spikes binnen en moet zeggen dat dit een betere oplossing is. Gemakkelijk te monteren en zit goed vast. Je zult ze op de beurs wel zien! Leuk en gemakkelijk spul voor deze manier van vissen!

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.