logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
carpteamzhz  
#1 Gepost : zondag 6 februari 2011 19:28:56(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

hallo ik heb een vraag of er mensen zijn met ervaaring op het meer bel foret in frankrijk
zo ja laat het hooren lijkt me leuk
ik ga vanaf 7 tot 14 augustus hoopelijk een goede vangst


Gr Frank
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
Sponsor
jori  
#2 Gepost : zondag 13 februari 2011 19:36:50(UTC)
jori


25 ponder

Lid sinds: 18-7-2010(UTC)
Berichten: 443

nog nooit van gehoord
behandel iedere karper met respect!
correke  
#3 Gepost : dinsdag 1 maart 2011 06:53:42(UTC)
correke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 11

Hoi Frank,
wij gaan volgende week (12-3 t/m 19-3)(een week voor de officiële opening) naar bel foret. We hebben met 8 man het gehele meer en chalet voor ons zelf.
Ik zal hiervan wel een verslag uitbrengen.
op onderstaande link kan je het water op google maps zien. (het water met aan de rechter kant een ronding in de hoek.
(je moet de hele link knippen/plakken anders werkt hij niet goed)

http://maps.google.nl/ma....019248&t=h&z=16

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 1 maart 2011 06:56:07(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

carpteamzhz  
#4 Gepost : zondag 6 maart 2011 17:50:41(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

oke bedankt en vangse!!!! Blij
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
schuerman  
#5 Gepost : dinsdag 8 maart 2011 13:11:06(UTC)
schuerman


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-3-2011(UTC)
Berichten: 2

beste Cor,

Ik ga 2 weken na jou, in de chalet.
Zou jij mij wat bevindingen/tips kunnen/willen geven.
alvast bedankt
paul schuerman
correke  
#6 Gepost : donderdag 10 maart 2011 06:11:17(UTC)
correke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 11

@ schuerman,
ik zal zodra we terug zijn je het een en ander laten weten van wat wij ondervonden hebben. Een van ons heeft gister nog contact gehad met de mannen van carpconnections (die zitten nu op het naast gelegen belvare) en de vooruitzichten zijn iig hoopvol. Ze beginnen daar iig vis te vangen nu.
Ik weet niet of je al een precies adres gekregen heb van het water, want ik heb gister ondervonden dat het adres wat wij gekregen hebben niet echt klopt volgens mij ( Ferme de venau. 51800 chatrice ) ik heb ff zelf gezocht en kwam uit bij het dorpje le chemin, Marne ( dit dorpje ligt dichter bij het water als het opgekregen adres).
Misschien is het volgende al wel een bruikbare tip voor je;
als je de link in mijn vorige bericht knipt en plakt krijg je de kaart van google maps. Dan kan je aan de linker kant de route opvragen. route 3 is zo`n 88 km korter maar je rijd er 12 minuten langer op. bij komend voordeel van route 3 is dat je geen tol wegen tegenkomt. scheeld al snel € 45- per auto dacht ik.

Gr Cor

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 maart 2011 06:13:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

correke  
#7 Gepost : vrijdag 18 maart 2011 10:09:58(UTC)
correke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 11

@ schuerman,
Ik ben vandaag thuis gekomen, ik moest een dagje eerder naar huis. De anderen die mee gegaan zijn zitten er nog tot morgen.
Het water op zich is van redelijk formaat, alleen kan je niet overal vissen i.v.m met beperkte diepte (0,40 m tot max 1,50 m) rechts naast het chalet heb je een stuk met een diepte van 3 m maar daar mag niet gevist worden ivm de zuurstofpomp die daar ligt.
Twee van ons hebben redelijk zitten vangen gezien de temperatuur van het water (6/9 graden).
De gene die bij het chalet zaten hadden toen ik gister vertrok nog niets gevangen. En de twee die recht tegenover het chalet zaten hadden er 1, al na twee uur vissen daarna geen beet meer gezien.
Ik zat met een maat bij het sanitair gebouw (stek 6) en hebben daar de eerste 3 dagen ook geen enkele beet gezien. ik ben toen zelf eens op onderzoek uitgegaan en kwam tot de ontdekking dat tegen het riet aan de smalle kant tussen stek 5 en 4 zich veel karper ophield. Daar is het tegen de kant meteen 1 Meter diep en loopt bijna steil naar 1,50 Meter. Omdat wij het water allen voor ons hadden konden ik en een maat die op stek 3 zat tegen de riet kant vissen (max 1 meter uit de kant)toen is het redelijk beginnen lopen. Vanaf stek 3 zijn er toen 5 gevangen tussen de 11 en 15 Kg. (misschien nog meer nadat ik naar huis ben gegaan??!!).
ik had er zelf 3 en heb er 1 gelost op een grote tak die tegen die kant in het water lag. Mijn eerste vis was wel meteen mijn PB 22,8 Kg de andere twee waren 11;Kg en 12,5;Kg.
kleine kanttekening ik kreeg op die gene die ik loste na alleen s`morgens rond 5 tot 7 uur beet. op stek 3 bijna alleen 's avonds.
http://www.mijnalbum.nl/...7GF7M6&mct=upl_tv_ab
schuerman  
#8 Gepost : zaterdag 19 maart 2011 23:01:36(UTC)
schuerman


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-3-2011(UTC)
Berichten: 2

Beste Cor,

Bedankt voor de snelle reactie.
De vangsten vielen dus een beetje tegen??
Zal wel aan het koude water hebben gelegen.
Hebben jullie alles op boilies gevangen en gevoerd of met pellets gevoerd?
Als je nog wat relevante informatie hebt, lees ik het graag.
gr
paul
correke  
#9 Gepost : maandag 11 april 2011 20:28:14(UTC)
correke


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 1-3-2011(UTC)
Berichten: 11

UserPostedImage

22,8 Kg op de 2de dag bel foret
carpteamzhz  
#10 Gepost : maandag 25 april 2011 18:08:01(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

wat een beest Super vis !
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
monstercarps  
#11 Gepost : maandag 6 juni 2011 16:11:48(UTC)
monstercarps


30 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 610

ja frank en vangen gaaan we gewoon hoorBreede lach
Keep it simple...
carpteamzhz  
#12 Gepost : dinsdag 26 juli 2011 00:34:13(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

nog mensen geweest deze maand of die ook 5 augustes gaan laat het me weeten
ik heb al veel informatie en weet zeker dat het een leuke week gaat worden
alleen zou meer vangst meldingen (zien hooren lezen )
gemiddelde gewicht en aantallen dat weet ik wat me te wachten staat


Vriendelijke groet frank .
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
lander  
#13 Gepost : dinsdag 2 augustus 2011 11:40:12(UTC)
lander


5 ponder

Lid sinds: 26-6-2011(UTC)
Berichten: 23

carpteamzhz schreef:
nog mensen geweest deze maand of die ook 5 augustes gaan laat het me weeten
ik heb al veel informatie en weet zeker dat het een leuke week gaat worden
alleen zou meer vangst meldingen (zien hooren lezen )
gemiddelde gewicht en aantallen dat weet ik wat me te wachten staat


Vriendelijke groet frank .


Ik ben net terug van een lang weekend belvare, het naastgelegen meer. Vangsten waren bedoevend. Met 6 vissers op belvare in 60uur slechts één vis van 20lb gevangen. Op bel foret zijn 2 vissen gevangen in het gehele weekend. Er zat een man volgens mij uit Den Haag die in een hele week slechts 3 vissen had gevangen. Tevens zijn er op bel foret afgelopen zondag 3 grote vissen dood aangetroffen Sick Enorme wierbeden maakt het vissen erg beperkt zeker in de ondiepere gedeeltes. Al met al is het mij dus erg tegen gevallen en voor de mensen op bel Foret ook. Ik hoop dat jij meer succes hebt....Ik snap dat je andere verhalen wil horen :-s


carpteamzhz  
#14 Gepost : woensdag 3 augustus 2011 23:47:00(UTC)
carpteamzhz


25 ponder

Lid sinds: 31-1-2011(UTC)
Berichten: 429

ja dit is wat minder
hopen dat het nog wat word
hoeveel ponds vissen ? want
erg zonde
maar nog gewoon vertrouwne maar is het wier op alle stekken ?
karpers dit jaar 82 zwaarste vis 19.3 kilo

vorig jaar 83

als je niks gevangen hebt ben je tevroeg naar huis gegaan !
lander  
#15 Gepost : donderdag 4 augustus 2011 18:31:45(UTC)
lander


5 ponder

Lid sinds: 26-6-2011(UTC)
Berichten: 23

carpteamzhz schreef:
ja dit is wat minder
hopen dat het nog wat word
hoeveel ponds vissen ? want
erg zonde
maar nog gewoon vertrouwne maar is het wier op alle stekken ?


Het gewicht van de dode vissen weet ik niet, maar er zou een echt zware bij gezeten hebben.
Nee er is niet overal wier vooral langs de kanten en de ondiepere gedeeltes.
Vertrouwen moet je altijd houden! Het kan deze week allemaal anders zijn, dat hoop ik voor je! Plaats maar een mooi verslag.
bennow  
#16 Gepost : maandag 8 augustus 2011 12:38:01(UTC)
bennow


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-8-2011(UTC)
Berichten: 2

Hallo ik ben van 29 april tot 2 mei geweest belforet op de chaletstek!
Het adress da je opgegeven krijg is van de eigenaar en je word naar zijn huis gestuurt.
Vanaf daar rijd je samen met hem een paar kilometertjes naar het water toe!
Aardige man (ik had sebastian) legde alles netjes uit.
Het geluk dat ik had was dat ik alleen op het water zat!
Veel diepte verschillen zijn het nie is maar zn 20 cm en het loop allemaal mooi in elkaar over.
Vanaf de linker zijde 1.3 overlopend naar 1.4/1.6 en dan aan de andere kant vant het water meschien net 1.8/1.9m.
Diepste stuk is tegen die zuiveringspomp aan die aan de rechter zijde van het chalet lag.
Ik had 11 vissen binnen 3 nachten, ving de visse snachts vanaf een uur of 11/12 tot 5 uur smiddags.
Heb van alles geprobeert als het waren particles,boilies(vismeel,readymates),popups en ving overal wel wat aan.
11 vissen gevangen zwaarste 16,2 kg schub, 5 graskarpers zwaarste 12,7 kg, 1 spiegel van 13,5 kg en de rest zat er onder.
Mooie vissen niet egt zo moeilijk vang baar, chalet egt prachtig lkkr voor als er vrienden of vriendin/hond/kinderen mee gaan.
Toen ik er was had ik geen last van wier.
De bodem is modder/klei achtig en het water was troebel (zandkleurig).
Heb me daar wel vermaakt ik en mijn maat gaan de eerste week van oktober terug at the chalet stek....(karper) (karper) (karper)

Bewerkt door de gebruiker maandag 8 augustus 2011 12:46:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

20191  
#17 Gepost : zaterdag 13 augustus 2011 14:09:48(UTC)
20191


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 3-9-2010(UTC)
Berichten: 6

Ik ben met mijn vismaat afgelopen week geweest. Even ter info voor mensen die dit topic lezen en naar dit meer gaan:

De dikke rietkraag bij stek 4 is een erg goede plek, wij vingen 10 vissen daar vandaan, waarvan 12, 12, 13, 14 en 16 kilo. En 4 vis tussen stek 4 en 5 in (ook vrij dichtbij de rietkraag) Vanaf stek 3 en vanaf het chalet is er degelijk gevangen. 10 vis vanaf stek 3 en 8 vis (+6 lossers) vanaf het chalet op werp afstand richting het midden. Het gehele meer kwam uit op 36 vis totaal. Met als grootste 17.2 kilo spiegel vanaf stek 2. Vanaf stek 2 werd korter gevist(4-5 dagen)en is de meeste activiteit geweest. De visser hier gebruikte freezerbaits van mainline. Wij zagen op stek 4 meer vis op de kant komen tegen het eind van de week, en visten met de noot boilie van SB.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik 'wilde' vis uit zeer ondiep water meer heb zien vechten dan de kweekvis op Bel Foret. Bijna elke vis kwam rustig richting de kant zonder al te veel drillplezier. Eenmaal in het net en op de kant begonnen de vissen erg druk te doen. We hebben genoeg moeite gedaan om de vis moe te drillen, maar ze hingen letterlijk te wachten aan de lijn totdat ze geschept werden om vervolgens kei wild op het land te doen. Dit was wel jammer.

De plattegrond foto klopt niet geheel meer. Er is tussen stek 3 en 4 een ondiepe baai aangelegd met een klein eilandje in het midden. Achter stek 4 is er ook een baai aangelegd. (Allemaal niet te zien op google earth)

Er werd ons toegezegd dat we in de opkweekmeren met de pen mochten vissen. Hier hebben we veel kleine schubjes gevangen tot een pond of 8 en hier en daar een spiegel.

Groeten,

Tom

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 13 augustus 2011 14:13:40(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

lander  
#18 Gepost : zondag 14 augustus 2011 09:45:34(UTC)
lander


5 ponder

Lid sinds: 26-6-2011(UTC)
Berichten: 23

20191 schreef:
Ik ben met mijn vismaat afgelopen week geweest. Even ter info voor mensen die dit topic lezen en naar dit meer gaan:

De dikke rietkraag bij stek 4 is een erg goede plek, wij vingen 10 vissen daar vandaan, waarvan 12, 12, 13, 14 en 16 kilo. En 4 vis tussen stek 4 en 5 in (ook vrij dichtbij de rietkraag) Vanaf stek 3 en vanaf het chalet is er degelijk gevangen. 10 vis vanaf stek 3 en 8 vis (+6 lossers) vanaf het chalet op werp afstand richting het midden. Het gehele meer kwam uit op 36 vis totaal. Met als grootste 17.2 kilo spiegel vanaf stek 2. Vanaf stek 2 werd korter gevist(4-5 dagen)en is de meeste activiteit geweest. De visser hier gebruikte freezerbaits van mainline. Wij zagen op stek 4 meer vis op de kant komen tegen het eind van de week, en visten met de noot boilie van SB.

Wel moet ik er bij zeggen dat ik 'wilde' vis uit zeer ondiep water meer heb zien vechten dan de kweekvis op Bel Foret. Bijna elke vis kwam rustig richting de kant zonder al te veel drillplezier. Eenmaal in het net en op de kant begonnen de vissen erg druk te doen. We hebben genoeg moeite gedaan om de vis moe te drillen, maar ze hingen letterlijk te wachten aan de lijn totdat ze geschept werden om vervolgens kei wild op het land te doen. Dit was wel jammer.

De plattegrond foto klopt niet geheel meer. Er is tussen stek 3 en 4 een ondiepe baai aangelegd met een klein eilandje in het midden. Achter stek 4 is er ook een baai aangelegd. (Allemaal niet te zien op google earth)

Er werd ons toegezegd dat we in de opkweekmeren met de pen mochten vissen. Hier hebben we veel kleine schubjes gevangen tot een pond of 8 en hier en daar een spiegel.

Groeten,

Tom


Nou dat zijn al met al prima vangsten, duidelijk meer dan in de week dat wij er zijn geweest. Goed te horen! Jammer dat je er niet veel sport aan gehad heb in deze schitterende omgeving!
bennow  
#19 Gepost : dinsdag 20 september 2011 22:47:01(UTC)
bennow


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 8-8-2011(UTC)
Berichten: 2

Waarom die rietkraag zo goed loopt Breede lachBreede lach als je met de eigenaar praat legt hy uit dat daar een tube (buis) in de grond zit die naar het water er agter leidt. Waarom dat zou je zeggen die man legde uit dat dat tege dressuur is dat de visse die baai in kunnen zwemme en geen gevaar lopen om gehaalt te worden of tegen lijnen zwemmen, maar hier word niet gevoert ook nie door de eigenaar. En paaien doen de meeste visse daar ook, is een soort ondiepe put. Sinds begin vant aar word daar al goe gevangen.

Ik vertrek over 2 weekjes weer na belforet!! Grtz kevin

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 20 september 2011 22:47:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

frans hoogervorst  
#20 Gepost : zondag 9 oktober 2011 22:36:47(UTC)
frans hoogervorst


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 26-9-2011(UTC)
Berichten: 8

lander schreef:
carpteamzhz schreef:
ja dit is wat minder
hopen dat het nog wat word
hoeveel ponds vissen ? want
erg zonde
maar nog gewoon vertrouwne maar is het wier op alle stekken ?


Het gewicht van de dode vissen weet ik niet, maar er zou een echt zware bij gezeten hebben.
Nee er is niet overal wier vooral langs de kanten en de ondiepere gedeeltes.
Vertrouwen moet je altijd houden! Het kan deze week allemaal anders zijn, dat hoop ik voor je! Plaats maar een mooi verslag.


Er zat inderdaad 1 vis van 21 kilo tussen.
Dat heb ik vandaag vernomen van de eigenaar.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.