logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
steef zenden  
#1 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 14:28:48(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Wat zijn jullie ergernissen aan het water.
Mijn Ergernissen:

*Stekkenpezers
*Van die oude witvissertjes die denken alles te weten en je dat ook maar al te graag
duidelijk willen maken(ach mien jong, vroeger viste ik hier al op karper, en toen
waren ze meer dan een meter)
*onrustige vissers
*vissers die rotzooi maken
*vissers die geen respect hebben voor de karper
*hangjongeren, die het verpesten voor de serieuze jongens aan het water
*vissers die menen alles te weten (beste stuurlui staan aan wal)
*vissers die alleen maar aan zichzelf denken
*vissers die geen respect hebben voor andere vissers
*showvissers( je kent het wel, niet kunnen vissen, maar toch amiaud peche, 3 hengels,
alles rvs etc. voerbootje noem het maar op, maar kunnen vissen ho maar)
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Sponsor
Wim vo  
#2 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 14:55:07(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Mensen die allerhande vuil(nis) achterlaten kan ik me enorm aan ergeren.Vuilniszakken meenemen behoort hier ook tot de standaart uitrusting en zou iedereen moeten doen.Zoveel ik kan ruim ik zelfs dat van andere ook op,bij terugkeer naar huis stop ik bij de eerstvolgende parking om het vuilnis te deponeren in desbetreffende vuilnisbakken.Zo moet ik ook niks mee naar huis nemen.Zeg maar op de Nederlandse manier Knipoog Breede lach
Propere oevers maakt het toch voor iedereen aangenaam!
timvanzanten  
#3 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 16:22:01(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Mijn top vijf:

1. Het weer
2. Mensen
3. (water) vogels
4. Begroeiing
5. Andere vissoorten

1. het weer
Iedereen klaagt altijd over het weer. in Nederland is het nooit goed. zijn de winters niet te warm of te koud dan zijn de zomers dat wel. Voor de visser is het weer zeer belangrijk, zo ook voor mij. toch is het weer iets wat wij als mens niet kunnen manipuleren waardoor het weer een zeer negatieve factor kan zijn voor ons. denk eens aan wind als je wilt gaan vlokken, een verkeerde windrichting als je al een week hebt staan voeren op een bepaalde stek waar de wind wel op stond, te warme dagen waardoor de karper bijna de gehele dag loom in de zon ligt of te koude dagen dat de karper zo passief is dat de dieptemeter hen aangeeft als een blok beton. Vele malen heb ik het weer staan vervloeken. kom je net bij die ene vijver aan waar je een bepaalde lichtval nodig hebt om onze vrienden te spotten, zakken opeens de wolken voor de zon en sta je daar met je goede gedrag. Het weer is voor mij de ultieme nummer een!

2. Mensen
Het weer maakt of ik ga vissen en hoe ik ga vissen. Ondanks dat zijn mensen iets minder erg. zij zijn geen factor waarom je wel of niet gaat vissen. mensen kunnen wel de reden zijn waarom je je gaat afvragen waar je gaat vissen. Ik heb een enorme hekel aan mensen door verschillende redenen. Vooral vissers die hun rommel rondom de waterkant niet opruimen vind ik ronduit vervelend maar denk ook eens aan kleine luidruchtige kinderen rondom je stek die je zo rustig mogelijk wilt houden, bejaarden die telkens weer met de zelfde opmerking komen of de pan al aankan, kano'ers die door je lijnen heen varen, mensen die eendjes gaan voeren ( de reden waarom eenden bijna op je schoot zitten als je als nietsvermoedende visser wilt gaan vlokken) of zelfs mensen die met een speedboot of jet-ski over je stek razen. Natuurlijk moet ik toegeven dat velen van deze mensen geen enkel besef hebben wat karpervissen is. dat rust geboden is en dat andere activiteiten rondom je stek als negatief ervaren kunnen worden. ik zou een enorme lijst kunnen maken van zaken waaraan ik me kan ergeren als het om mensen gaat maar waarschijnlijk zullen deze mensen ook wel negatieve ervaringen hebben met ons vissers. Desondanks erger ik me meestal wel aan een menselijke activiteit.

3. (water)vogels
Tja, wat moet ik zeggen, de meeste karpervissers zullen het beamen, meerkoeten, futen en waterkipjes die je voer van de bodem opvissen wat meestal lijdt tot een belletje naar de dierenambulance dat je weer eens een gevleugelde beet hebt. Eenden, zwanen en gansen die dol zijn op een oppervlakte korstje en over lijken gaan om een broodje te bemachtigen. Ik heb meerdere malen meegemaakt dat de eend eerst de karper opzocht om vervolgens in zijn buurt te wachten op mijn vlokje. soms pikte de eend zelfs de karper weg! Buiten deze gevogelte kunnen ook aalsscholvers enorm vervelend zijn. Wie de dvd's van Korda wel eens heeft gezien weet dat karper niet geheel gecharmeerd is van deze vogels. het blijft een raar beeld als je opeens een aalsscholver door het onderwaterbeeld ziet schieten. Meerdere azende aalsscholvers op bijvoorbeeld een smalle beek zal niet veel goeds doen.

4. Begroeiing
Karpervissers kunnen niet met en niet zonder. begroeiing zorgt meestal voor mooie plekjes waar we onze vriend cyprinus tegen kunnen komen. helaas kost dit stukje natuur ook vele haken, lijnen, dobbers, molens en zelfs hengels. door de loop van de jaren weet ik dat de karpers in mijn woonplaats precies weten waar ze moeten zijn willen ze zich veilig voelen. helaas zijn de meeste van deze plekken onbereikbaar. natuurlijk willen we deze plekken wel bereiken met alle schade van dien. door de loop van de jaren heb ik heel wat groen weten vangen, zelfs takken van drie meter behoorden hierbij, haha. Ondanks dat wij als karpervissers een moeten zijn met de natuur, blijft het enorm oppassen geblazen en moeten we uitkijken dat we tijdens onze jacht naar de karper ons materiaal heel laten.

5. Andere vissoorten
Ondanks andere vistakken zijn wij karpervissers redelijk vast als het gaat om de vangst. we komen voor een karper en gaan daar ook voor. vervelend is het dan ook wanneer je een brasem of voorn op een oppervlakte korstje pakt, je een brasem pakt op een stek die 200 mtr uit de kant ligt en welke je net hebt uitgevaren of wanneer je voerstek wordt leeggevreten door witvis of poison chat. Ook ik loop soms te chagerijnen als ik een brasem vang op een plek welke ik rustig wilde houden, me lijn weer kan uitvaren omdat de brasem mijn veels te grote boilie niet kon weigeren of de voorns mijn oppervlakte korstje verpulveren voordat de karper de kans krijgt te slurpen. het zijn van die zaken die je soms even demotiveren. Soms kunnen bijvangsten ook plesant zijn. een mooie zeelt, kopvoorn, winde of meerval is leuk, zeer leuk maar verder niet.

tot zover,

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 23 januari 2010 16:23:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#4 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 19:02:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mensen die stekken claimen. Kom je bij een water aan, heb je alles opgezet en net je hengels uit liggen....staan er twee bonkige mannen intimideren naast je tent 'of je ff wil oprotten want ze hebben hier gevoerd'

Maar andersom is ook een ergernis.....hele week gevoerd.....dag vrij gevraagd, zit er iemand anders(helemaal irritant als het iemand is die weet dat je er voert...swear1 ..)
Jan  
#5 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 19:22:11(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Je slaapzak vergeten als je een week naar frankrijk gaat Domme ik
Erwin  
#6 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 19:28:04(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Jan schreef:
Je slaapzak vergeten als je een week naar frankrijk gaat Domme ik


Hahahaha123 hoe heb je het opgelost? Hele week onder een jas? Kartonnen doos om je heen?
Hennie Bodde  
#7 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 19:40:56(UTC)
Hennie Bodde


20 ponder

Lid sinds: 3-10-2009(UTC)
Berichten: 386

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
Als je langs een druk bezocht pad vist zijn er altijd 2500 mensen die je zo nodig moeten vragen, "heb je al wat gevangen" of "heb je die hier gevangen?" .........euh nee, 45 km verderop maar de achtergrond was hier mooier voor de foto!
"zit hier wel vis" ...........Nee ik zit hier omdat ik hier niks kan vangen enz. enz. enz.
Helemaal zelf bedacht.........




Jan  
#8 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 20:38:34(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Erwin schreef:
Jan schreef:
Je slaapzak vergeten als je een week naar frankrijk gaat Domme ik


Hahahaha123 hoe heb je het opgelost? Hele week onder een jas? Kartonnen doos om je heen?


De eerste nacht onder een (natte) jas. Dat beviel zeer slecht d'oh! De volgende dag gelijk naar een hengelsportzaak in de buurt gereden en een nieuwe gekocht.
Jan  
#9 Gepost : zaterdag 23 januari 2010 20:39:53(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Hennie Bodde schreef:
"zit hier wel vis" ...........Nee ik zit hier omdat ik hier niks kan vangen enz. enz. enz.


Hahahaha heb ik ook wel eens meegemaakt.
JulienH  
#10 Gepost : zondag 24 januari 2010 00:15:28(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

1. Lijnbreuk, dat gaat nog een keer een hengel en/of molen kosten. Het wordt dan letterlijk een werphengel en werpmolen.
2. Vis na enkele minuten drillen alsnog verspelen.
3. Je volbepakte kar omgooien op weg naar je stek.
4. Mensen die altijd vragen: "Heb je al wat gevangen?"
5. 's Nachts volk of geritsel rond de tent.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
carpfigter  
#11 Gepost : zondag 24 januari 2010 00:47:27(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Hennie Bodde schreef:
Als je langs een druk bezocht pad vist zijn er altijd 2500 mensen die je zo nodig moeten vragen, "heb je al wat gevangen" of "heb je die hier gevangen?" .........euh nee, 45 km verderop maar de achtergrond was hier mooier voor de foto!
"zit hier wel vis" ...........Nee ik zit hier omdat ik hier niks kan vangen enz. enz. enz.

deze heb ik ook tegen gekomen ,mischien dezelfde persoon die wereldreis maakt hehe Breede lach
en iedere visser die hij tegenkomt is die hier gevangen , dat zijn inderdaad zo van die dingen dat een mens denkt is die nu dom of doet die erom lol grtzz

Bewerkt door de gebruiker zondag 24 januari 2010 10:47:23(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
ronpothuizen  
#12 Gepost : zondag 24 januari 2010 11:15:12(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

1.Stekkenpezers
En dan zeker die mensen die weten dat je er elke week vist,en dan juist op je plek zitten als je aankomt,terwijl
er plek zat is.

2.Regen
Daarmee bedoel ik als je net op je stek bent aangekomen,en je tent nog moet opzetten.

3.Meerkoeten
Van die lelijke zwarte watervogels die binnen notime je stek leegvreten.

4.Honden
Mensen die de hond het water in laten gaan om b.v een balletje te pakken.Ben je de enige visser aan het hele
water,maar moeten het precies doen waar jij vist.

5.Pleziervaart
En dan laat ik de plezier maar varen.Jetski's,speedboten e.d.
Meegemaakt dat ze met waterfietsen van de overkant kwamen op een behoorlijk groot water,en dan precies op mijn
stek een gevecht gingen houden en het water in doken.En als je dan netjes vraagt of ze dit niet een stukje verder
kunnen doen,krijgt je als antwoord "waar is je dobber dan? en het is toch niet jouw water?
Even voor de duidelijkheid,Ik heb ze niet verzopen,maar heb er wel even aan gedacht.
Erwin  
#13 Gepost : zondag 24 januari 2010 11:42:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Heb ook wel last gehad van meeuwen....één plons in het water, stond garant voor 50 meeuwen boven je stek. Hierdoor kon geen enkele boilie het water meer bereiken.......
ronpothuizen  
#14 Gepost : zondag 24 januari 2010 12:49:11(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Erwin schreef:
Heb ook wel last gehad van meeuwen....één plons in het water, stond garant voor 50 meeuwen boven je stek. Hierdoor kon geen enkele boilie het water meer bereiken.......


Heb ik ook meegemaakt laatst op een vestingwater,was verplicht alles met de voerboot te doen, en dit terwijl de afstand nog geen 40 meter was.
carpfigter  
#15 Gepost : zondag 24 januari 2010 14:13:11(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

Erwin schreef:
Heb ook wel last gehad van meeuwen....één plons in het water, stond garant voor 50 meeuwen boven je stek. Hierdoor kon geen enkele boilie het water meer bereiken.......
heb ik een oplossing op erwin ,grijze boillie's gebruiken, ikzelf ben gans het jaar door gekloot met die beesten grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Arnold  
#16 Gepost : zondag 24 januari 2010 16:06:51(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

-Rotzooi aan de waterkant.
-Stekkenpezers.
-Wateren waar een soort van "vaste stekken" beleid wordt gevoerd.
Erwin  
#17 Gepost : zondag 24 januari 2010 18:28:20(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Het vergeten van materiaal....tantrumsmi
Kees van de Belt  
#18 Gepost : maandag 25 januari 2010 22:09:38(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

1. stadswachten die geen idee hebben wat een vispas is...zit ik lekker op een nazomerse dag te vissen vorige jaar....komt er een stadswacht ( waarschijnlijk verveelde die zich ) vragen of ik ook een vergunning had..Voordat ik die man alles uitgelegd had...Domme ik

2. Rommel langs de waterkant ( had ook prima op 1 kunnen staan, maar zoveel domheid in 1 persoon...you got the point )

3. Aan de waterkant je fietssleutel op de een of andere manier verliezen, zodat je vervolgens bepakt en bezakt langs de weg loopt je sjokken
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
roy pluim  
#19 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 12:52:47(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

1.Ratten
2.duik eenden/watervogels
3.troep aan de waterkant
4.stekken pezers
5.brommer gaat kappot(terug lopen met brommer en kar)
roy pluim  
#20 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 13:02:02(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Nog 1 blunder ik rij met mijn brommer langs een dijk beetje in het gras want was eer nog al druk met overrig verkeer.
Na een kwartier denk ik heej wat rijd dat soepel kijk ik achter me kar wegDomme ik
Ik terug, 10 minuten later tref ik mijn kar aan was gewoon naar beneden gestuiterd met mijn foudraal er boven opd'oh!
Wat een geluk er was niks kappot,zie je toch wat een goede foudraal doetBreede lach

MVG Roy

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 januari 2010 13:08:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.