logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

PVA
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Nico Binard  
#1 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:03:30(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
Graag had ik jullie mening geweten over vissen met PVA of niet, en waarom?
grtzKnipoog
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
Sponsor
louiskruyfhooft  
#2 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:06:42(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
tegenwoordig vis ik meer en meer met PVA om de simpele reden dat ik dan een compact en net iets attractiever voerstekje rond met haakaas heb liggen, en om te voorkomen dat er iets in de war geraakt tijdens het uitgooien.
steef zenden  
#3 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:24:02(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik kan pva niet meer wegdenken bij mijn vissen....
ik gebruik het heel erg veel, vooral om net wat louis zegt om een compacter voerplek je te maken...
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Ruud Gosselink  
#4 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:25:03(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Zelfde redenen als Louis, zelfs met het uitvaren doe ik nog een schuimpje op de haak om de hair te fixeren.
Gert Ververs  
#5 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:27:28(UTC)
Gert Ververs


5 ponder

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 40

Er zijn momenteel 2 manieren hoe ik vis. 1 met Method en 2 met PVA.
De reden is zoals hierboven al geschreven (compacte voerplek om en nabij je aas ).

Groet, Gert
timvanzanten  
#6 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:34:34(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik ben gek op pva stickies. niet overal en ook niet altijd maar als het even kan. vooral stickies op visbasis met de nodige aminozuren in de zomer zijn een killer.
Nico Binard  
#7 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 22:44:26(UTC)
Nico Binard


40 ponder

Lid sinds: 25-2-2011(UTC)
Berichten: 1.024
Man
België
Locatie: Scheldewindeke

Bedankjes: 13 keer
Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
oke thx voor jullie mening en infoKnipoog , ga dit ook eens testen op mijn thuiswater en kijken of dit enige verandering brengt in de vangsten.
grtz
"Carpfishing it's a way of life, my life!"
chiele  
#8 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 23:18:28(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

nu er een topic over is:
is er een verschil tussen de verschillende PVAsoorten of helemaal niet?
want een vismaat van me heeft PVAmesh gekocht van cormoran en die loste bijna niet op, terwijl ik die van PB heb en die lost binnen de 20s op.

ben van plan een 20m refill te kopen voor het maken van sticks (gebruik ik bijna 90% van mijn visserij), vandaar mijn vraag Knipoog
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Gert Ververs  
#9 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 23:23:45(UTC)
Gert Ververs


5 ponder

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 40

Snelheid van oplossen kan te maken hebben met watertemperatuur. Dat PVA bijna helemaal niet wil oplossen heb ik (gelukkig) nog niet meegemaakt.

Groet, Gert

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 22 maart 2011 23:24:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Temmer  
#10 Gepost : dinsdag 22 maart 2011 23:25:06(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

Ik ben ook helemaal verslaafd aan sticks...:-" De Longchuck van Korda wel te verstaan.

A) een goede presentatie (gebruik ze zelfs met de voerboot)
B) extra attractief
C) instant erg goed

Een beetje witvis neem ik op de koop toe. Ik zorg er wel altijd voor dat ik twee onderlijnen met stick klaar heb liggen voor als ik weer een slijmjurk vang. Het zal je overigens verbazen hoe vaak ik kort na een brasem een karper vang. Sommige wateren kennen echter een dermate groot bestand aan brasem dat een stick niet meer verstandig is om te gebruiken... Hier gebruik ik vaak aleen boilies in een pva kous!
griend  
#11 Gepost : woensdag 23 maart 2011 06:58:54(UTC)
griend


50 ponder

Lid sinds: 21-1-2010(UTC)
Berichten: 2.371

Bedankjes: 10 keer
Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
ik ga dit jaar ipv veel voeren voor de pva bag kijken of een compacte voerplek beter werkt.
maar ik denk zeker dat een pva een meer waarde is voor je aas presentatie.
Wind op de kant is vis in de hand.


Temmer  
#12 Gepost : woensdag 23 maart 2011 13:56:47(UTC)
Temmer


20 ponder

Lid sinds: 14-2-2011(UTC)
Berichten: 199

Voeren doen anderen wel voor je, wees maar niet bang 128fs31818

Ik was in het verleden ook niet vies van een bolletje meer of minder te water, maar ben daar wel op terug gekomen... Er wordt hier zoveel gevoerd dat je nog nauwelijks de mogelijkheid hebt om middels ander voer of een ander voerpatroon het verschil te maken. PVA is voor mij op dit moment de beste optie (totdat een ieder hier weer mee aan de slag gaat...) Wel kies ik voor kwaliteit. Een goede stickmix met goede attractors gecombineerd met een goede instant boilie. Merken en smaken noemen vind ik minder intressant en verschilt per water zolang het maar vers is en instant werkt. Eén tip die ik je wel wil geven is; gebruik eens visvoer uit de dierenwinkel. Bijvoorlbeeld van die kleine garnalen of gewoon vlokken. Het voordeel hiervan is dat het drijft en je hiermee in de hele waterkolom een geur-/voerspoor krijgt. Het visvoer geurt van zichzelf al maar zal ook zeker nog de vloeibare toevoegingen uit je stickmix opnemen en dus verdelen!
timvanzanten  
#13 Gepost : woensdag 23 maart 2011 14:02:00(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
een goede tip Temmer! gedroogde larven gebruik ik sinds kort ook. is wel wat prijzig maar ze zorgen voor een mooie structuur.
Jorden  
#14 Gepost : woensdag 23 maart 2011 14:10:25(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
chiele schreef:
nu er een topic over is:
is er een verschil tussen de verschillende PVAsoorten of helemaal niet?
want een vismaat van me heeft PVAmesh gekocht van cormoran en die loste bijna niet op, terwijl ik die van PB heb en die lost binnen de 20s op.

ben van plan een 20m refill te kopen voor het maken van sticks (gebruik ik bijna 90% van mijn visserij), vandaar mijn vraag Knipoog

in PVA zitten er verschillende klasses. ik weet niet of dit op alles vermeld staat, maar als je in Duitsland PVA koopt, staat de klasse er op. hoe dichter bij klasse 1, hoe sneller de PVA oplost! ik vis het liefst met klasse 2. duurt bij mij ongeveer een 30 seconde voor het opgelost is. (ik haal al men PVA uit duitsland)
Me...myself...and my rods!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.