logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Tim_Ellerman  
#1 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 05:29:08(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Heren en damens..

Een vraag aan jullie,wat zouden jullie doen,hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik ga het weekend naar een mooie oude zandput met mooie vis. Vis gezien en verspild waar k bij was dus er zit sowiezo visKnipoog
Om zoveel mogelijk kans te maken op zo'n mooie oude beschubte onderwater buffel vraag ik dit aan jullie:

Wat voor aas/voer zouden jullie gebruiken?

Gespreid voeren of compact?

Veel of weinig voeren?

Op wat voor diepte vissen?

En wat voor smaak/geur/flavout aas trekt jullie in deze tijd van het jaar het meeste?

Ben heel benieuwd naar jullie ideeen!Knipoog
Groetjes, Tim

Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 08:05:15(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ik weet niet hoe diep het water is maar zou 1 hengel diep 4a6 meter leggen en de andere tussen 2 a 3 meter
Ik zou persoonlijk een verspreid voerbed aanleggen met boilies (sorry ben geen particels man)
Als je breed voert heb je toch behoorlijk wat voer nodig
vis 1 hengel met bv een 15mm bol en 10mm fluor pop up(diepe stek)
en de ander een enkele boilie
Mijn voorkeur van smaak gaat uit naar een RR peach of een lichter verteerbare bol Kelp Black pepper
Maar dat is ieder voor zich uiteraard
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
ferenc  
#3 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 12:24:57(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Dieptes zijn door ons niet te voorspellen.Ik vang ze nu ook op 15 meter.Je zult eerst moeten peilen.Kijken of er ergens een interessante bodem is.
De hoeveelheid voer...hoe vaak en hoe lang ga je vissen?Wat is de populatie?Vissen en voeren met een lichtverteerbare boilie is opzich wel goed,beetje hennep erbij mischien?
Tim_Ellerman  
#4 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 16:45:27(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Ok.. Bedankt dat jullie meedenken heren!

@ Ferenc:

Ik ga 24 uur vissen,van vrijdagmiddag tot zaterdagmiddag,Populatie kunnen vrij weinig over zeggen.
Is een tiental jaren geleden vis uitgezet en daarna niet meer wat wij weten.. Vissen waarvan we weten die gevangen zijn zijn niet lichter dan 12kg. Ook een aantal 30igers.

Zat te denken aan sowiezo 1 hengel op scopex met wat gecrusde boilies en ietwat flavour voor de aantrekkingskracht.

1 hengel op tijgernoten met stukje popup mais,andere ben k nog niet uit.. misschien n squidboilie? ff denken nog..
Groetjes, Tim

chiele  
#5 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 17:13:52(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

heb onlangs ook vr de eerste keer op een zandput gevist en het viel my op dat ze meer op particles aasden dan op boilies...
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Tim_Ellerman  
#6 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 17:58:46(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

heb op de put in keer eerder dit jaar gevist met partikels.. Was een drama. Constant brasems op de stek die mij een slapeloze nacht gavenKnipoog Dus vandaar dat ik nu sowiezo 2 hengels met de boilie ga vissen. 3e zeer ws tijgernoot..
Groetjes, Tim

chiele  
#7 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 18:22:49(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

ja vooral de tygers werkten er goed!
tijgernoten met wat (geflavourde) mais en een beetje kemp deden het er goed!
hengel er op met tijgernoot en popupmaisje (snowman)
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
steef zenden  
#8 Gepost : donderdag 28 oktober 2010 18:34:40(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Zou net als jij Tim, ook 1tje met tijgernoten vissen en de andere 2 met boilies, maar zou met 2 maten boilies vissen 10mm en 20mm.....
Tevens zou op 3 verschillende dieptes proberen om te kijken welke het productiefste is....

Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 oktober 2010 20:03:15(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

matszj  
#9 Gepost : zondag 31 oktober 2010 12:39:27(UTC)
matszj


20 ponder

Lid sinds: 30-10-2010(UTC)
Berichten: 262

ik zou het met duivenvoer doen, mais kikkererwten bruinebonen en hennep.
groot voeren, waar je ze neer legt: ik zou kijken of er ergens een zandplaat licht, die een stuk hoger licht, daar een op leggen. en ik zou toch langs de kant zzoeken. gr.
Bob  
#10 Gepost : maandag 21 maart 2011 14:32:57(UTC)
Bob


10 ponder

Lid sinds: 4-7-2010(UTC)
Berichten: 66

als het de zandput in alkmaar is
is het streng verboden om daar te voeren.
laatste keer ze gingen meten hoeveel voer op de bodem lag.
lagen er op verschilende plekken 5 cm hoog aan noten, en bolies
Tim_Ellerman  
#11 Gepost : maandag 21 maart 2011 16:14:53(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Geen zorgen Bob,het gaat niet over de zandput in AlkmaarKnipoog
Groetjes, Tim

Donnie  
#12 Gepost : maandag 21 maart 2011 17:03:36(UTC)
Donnie


20 ponder

Lid sinds: 24-12-2010(UTC)
Berichten: 205

Ik zou 1 hengel met tijgernoten proberen met een schuimpje , en de ander met een single bollie
Wat mij wel opvalt is je vangt meer schubs op de één of andere manier als er anijs in je bollies zit Breede lach
Carpfishing is an important thing of living.
DavidT  
#13 Gepost : maandag 21 maart 2011 17:49:50(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Mooie uitdaging zo'n zandafgraving. Er gebeurt heel veel tussen de 2 en 8 meter. Zou iets te maken kunnen hebben met de spronglaag.

Plateaus zijn niet altijd nodig. Een vis zwemt en eet op dieptes daar waar de vis zich lekker voelt. Hebben ze echt geen plateau voor nodig. Natuurlijk voedsel leeft ook tegen de helling van een talud.

Helder en diep (25 meter)? 's Zomers overdag tussen 12 en 16 meter. 's Nachts tot 8 meter, 10 kilo per week. Najaar tot 10 meter, 20 kilo per week te voeren. Voorjaar toegangswegen naar paaigronden, pondje per keer voeren. Lekker met 20 mm + boilies strooien. Klein aas is ontzettend attractief. Niet teveel triggers. En uit de buurt blijven van mannen die heel veel voeren omdat ze boilies draaien leuk vinden of gesponsord worden.

Maarruh, is toch een oud topic? Succes gehad Tim?
Say hello to my little friend
Bob  
#14 Gepost : maandag 21 maart 2011 18:44:04(UTC)
Bob


10 ponder

Lid sinds: 4-7-2010(UTC)
Berichten: 66

nouja het is eigenlijk voor u bedoeld scheelt uw weer een dikke boete Knipoog
Mister X  
#15 Gepost : donderdag 24 maart 2011 11:54:57(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vis meestal op zandafgravingen begrijp ik het goed dat je instant een sessie wil doen
of wil je op die plek blijfen vissen? Wat mij echt is opgevallen tijdje gevist met boilies
met flavour (normaal) vangsten gingen redelijk snel achteruit naar mijn mening karper
was snel achter gekomen boilies met flavour niet veilig! Normaal Rond half 10 a 12 uur
vang ik mijn vissen toen ging het richten 12 a 03:00 uur wereld van verschil. Probeer
instant boilies grof van structuur 12uur soaken met het viswater in emmers. Vervolgens
beetje olie over de bollen & strooi hier over kruiden zoet zuur of scherp of een mix van
waar je goed op vangt. Vis nu met boilies direct uit de zak & gesoakte boilies succes Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 24 maart 2011 13:05:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Tim_Ellerman  
#16 Gepost : donderdag 24 maart 2011 15:28:03(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

DavidT schreef:
Mooie uitdaging zo'n zandafgraving. Er gebeurt heel veel tussen de 2 en 8 meter. Zou iets te maken kunnen hebben met de spronglaag.

Plateaus zijn niet altijd nodig. Een vis zwemt en eet op dieptes daar waar de vis zich lekker voelt. Hebben ze echt geen plateau voor nodig. Natuurlijk voedsel leeft ook tegen de helling van een talud.

Helder en diep (25 meter)? 's Zomers overdag tussen 12 en 16 meter. 's Nachts tot 8 meter, 10 kilo per week. Najaar tot 10 meter, 20 kilo per week te voeren. Voorjaar toegangswegen naar paaigronden, pondje per keer voeren. Lekker met 20 mm + boilies strooien. Klein aas is ontzettend attractief. Niet teveel triggers. En uit de buurt blijven van mannen die heel veel voeren omdat ze boilies draaien leuk vinden of gesponsord worden.

Maarruh, is toch een oud topic? Succes gehad Tim?


Is idd n wat ouder topic DavidKnipoog
Zeker succes gehad David,een schub van 18 pond kunnen haken die mn net niet wilde zien van binnenKnipoog
Vis gevangen op een tijgernootje met een nep maiskorrel erboven. Vis kwam van +- 6mtr diep af.
Dit jaar weer n paar nachtjes maken daar!!
Groetjes, Tim

peterwiggerman  
#17 Gepost : donderdag 24 maart 2011 20:15:38(UTC)
peterwiggerman


20 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 256

He Tim,

Ik heb veel op zandputten gevist en gedoken van 20 ha tot 80 ha. Tijdens deze duiken bleek dat als je dieper gaat als 6 meter het natuurlijkvoedesel aanbod aanzienlijk minder wordt. Het begint aardig op een maanlandschap te lijken. Tijdens deze duiken kwamen we de meeste vis tegen tussen de 1 en 6 meter. (inde zomer)
in het voorjaar niet dieper als 3 meter vissen. Het is simpelweg veel kouder als je beneden de 3 a 4 meter gaat vissen. Tijdens de duiken in het voorjaar moesten we oefeningen doen op 6 meter diepte en was begin april. Het kwik van de termometer kwam niet verder dan 3 graden. Het duurt gewoon veel langer voordat zulke grote wateren weer op temperatuur komen. In het najaar daarintegen kun je veel langer doorvissen zonder dat je echt last hebt van de eerste nachten met vorst.

Wat betreftde hoeveelheid voer hangt af van de populatie. Ik zou nu nog rustig beginnen ze zijn nog niet op volle vreet sterkte.

Groeten,

Peter

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 25 maart 2011 11:57:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

jvs  
#18 Gepost : donderdag 24 maart 2011 21:11:42(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

Tim_Ellerman schreef:
Heren en damens..

Een vraag aan jullie,wat zouden jullie doen,hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik ga het weekend naar een mooie oude zandput met mooie vis. Vis gezien en verspild waar k bij was dus er zit sowiezo visKnipoog
Om zoveel mogelijk kans te maken op zo'n mooie oude beschubte onderwater buffel vraag ik dit aan jullie:

Wat voor aas/voer zouden jullie gebruiken?

Gespreid voeren of compact?

Veel of weinig voeren?

Op wat voor diepte vissen?

En wat voor smaak/geur/flavout aas trekt jullie in deze tijd van het jaar het meeste?

Ben heel benieuwd naar jullie ideeen!Knipoog


ik vis altijd op een zandput tim.
ik heb tot nu toe het meest succes gehad met weinig voeren(ik schiet max 10 boilies bij en als ik er 1 vang weer 5) enz enz
ik voer altijd op 1 plek,alles binnen de meter rond het haakaas.
Ik vis ook niet ver uit de kant(meter of 15) daarom kan ik precies de boilies bijgooien met de hand.
ik gebruik altijd aan iedere hengel een andere boilie een groene en een gele boilie.
ik vang altijd aan de gele,aan de groene slechts 1 vis gevangen(aan de gele denk ik wel 30 vorig jaar)dit jaar ook alweer 3 aan dezelfde gele boilie. ik gebruik van proline de scopex(geel) en de greenhell (groen)
Diepte kan ik je geen advies geven,omdat het op die plas overal een meter of 2,5m-3m diep is.

heb de laatste 3x ipv de greenhell boilie mais en tijgernoten geprobeerd,dit leverde enkele piepjes op van die vieze plekkezen,verder alles gevangen aan de boilie.(scopex)

Bewerkt door de gebruiker donderdag 24 maart 2011 21:13:22(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

houdoe en bedankt
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.