logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : maandag 28 maart 2011 19:20:53(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Hallo mensen

Een beetje inhakend op het artikel over de stiff slide rig. Ik vraag mij af waarom bijna niemand meer vist met een stiff rig. Tegenwoordig vist iedereen met erg soepele onderlijnen.

Ik ben zelf in het verleden erg succesvol geweest met een stiff rig. Als ik zeg stiff..... dan bedoel ik ook echt stiff..... Dikke amnesia (minimaal 0,45 mm) dat ik stoomde tot hij snaarstrak was. Zoals ik al zei heb ik hier erg veel vissen mee gevangen.

De grootste drempel voor mensen is dat deze rig weinig bewegingsvrijheid heeft. Dit merk je al met de palmtest. Maar werkt dit ook zo onderwater? Waarom zijn ik en heel veel andere er dan zo succesvol mee geweest?

Ik denk zelf dat de veerkracht ervoor zorgt dat het heel erg moeilijk is om uit te spugen. Naar binnen wil prima (als een karper er voor gaat krijgt hij hem heus wel binnen), maar eruit wordt een stuk lastiger...

Vissen jullie wel eens met deze rig? En waarom wel of niet?

Gr. Erwin
Sponsor
chiele  
#2 Gepost : maandag 28 maart 2011 19:37:59(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

heb al eens met een volledige stiff rig gevist, incusief de hair uit fluorocarbon, en heb er aardig wat op gevangen.
alleen als ik deze rigs test met de palmtest heb ik er veel minder vertouwen in, maar ik ga ze dit jaar toch nog eens proberen Think
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Job Verweij  
#3 Gepost : maandag 28 maart 2011 20:20:44(UTC)
Job Verweij


25 ponder

Lid sinds: 17-2-2011(UTC)
Berichten: 447

He ik vis nog altijd met een stiff rigje , althans als je dat een stiff rig mag noemen , ik vis hem zo;
ik strip hem tot 3cm boven het haakoog dus dat is soepel , en dan een loodje op de overgang .
Werkt super en vang er super mee
timvanzanten  
#4 Gepost : maandag 28 maart 2011 20:20:49(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Het is voor mij ook een kwestie van vertrouwen. ik vis niet eens met combirigs, laat staan helemaal stiff. dat het werkt geloof ik graag maar ik heb vertrouwen in mijn huidige onderlijnen en blijven experimenteren met onderlijnen kan soms het begin van het einde zijn. hoe meer je probeert, hoe minder vertrouwen je soms hebt.
Erwin  
#5 Gepost : maandag 28 maart 2011 20:26:58(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Job Verweij schreef:
He ik vis nog altijd met een stiff rigje , althans als je dat een stiff rig mag noemen , ik vis hem zo;
ik strip hem tot 3cm boven het haakoog dus dat is soepel , en dan een loodje op de overgang .
Werkt super en vang er super mee


Ik bedoel echt helemaal stijf. Dus alleen bestaand uit fluorcarbon of amnesia
Ron van Houtum  
#6 Gepost : maandag 28 maart 2011 20:34:41(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
zou mijn meer vertrouwen geven met een shot on the hook
dan geloof ik dat het wel goed zou werken
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin  
#7 Gepost : maandag 28 maart 2011 21:04:27(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik heb er jaren mee gevist. Ik wist er altijd mee te vangen. Op de een of andere manier ben ik overgestapt op soepele onderlijnen. Ik kan niet zeggen dat ik meer heb gevangen met soepel. Toch de stijve rigs maar weer eens proberen....
josvanpinxteren  
#8 Gepost : maandag 28 maart 2011 21:27:34(UTC)
josvanpinxteren


25 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 513

ik vis altijd met de stiff rig van ruim 11 kg amnesia deze wel met een D rig geknoopt met een binnenwaartse no knot doorwikkelen tot aan de haakbocht ringetje eraan terug door het oog en afbranden dan hairtje of ijzerdraadje van de vuilniszak sluiting eraan kraal erop voor de draaing van de boillie en vangen en zeker niks lossen gebruik wel stevige redelijk grote longshank haken het liefst een hayabusa H1 mt 4.

ik heb er erg veel succes mee.

Je kan niet altijd vangen tijdens het vissen, anders had vissen wel vangen geheten!!!!!!!!


groeten jos van Pinxteren
chiele  
#9 Gepost : maandag 28 maart 2011 21:44:10(UTC)
chiele


45 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 1.902

Erwin schreef:
Ik heb er jaren mee gevist. Ik wist er altijd mee te vangen. Op de een of andere manier ben ik overgestapt op soepele onderlijnen. Ik kan niet zeggen dat ik meer heb gevangen met soepel. Toch de stijve rigs maar weer eens proberen....


idem Knipoog
velen gebruken hem niet omdat hij niet goed zou indraaien denk ik, maar op de 1 of andere reden lukt het wel elke keer
Carpfishing isn't about catching carp, but about the efford you have to do to make one of them bite

Help mij een boiliepakket te winnen door deze link te liken! Breede lach Alvast bedankt!
Arnold  
#10 Gepost : maandag 28 maart 2011 23:08:16(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Als je met een stiffrig de palmtest doet, dan zakt de moed je inderdaad al snel in de schoenen. Toch doet een stiffrig het in de praktijk vaak heel erg goed.
Ik ben ook zeker van plan om er dit jaar weer mee aan de slag te gaan.
Tim_Ellerman  
#11 Gepost : dinsdag 29 maart 2011 16:46:30(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Zelf nog nooit met een volledige stiff rig gevist. Wel n semi stiff dus iets voor haak n cm of 2 gestript.

Heb er altijd goed mee gevangen,blijf er dus ook gewoon lekker mee doorgaan!
Groetjes, Tim

Erwin  
#12 Gepost : dinsdag 29 maart 2011 17:06:29(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En waarom nooit helemaal stijf geprobeerd? Geen vertrouwen in?
Frank Penning  
#13 Gepost : dinsdag 29 maart 2011 17:32:12(UTC)
Frank Penning


20 ponder

Lid sinds: 27-8-2009(UTC)
Berichten: 375

als ik na ga van het afgelopen jaar heb ik op een bepaalde put alleen maar met fluocarbon stiff gevangen...al dan wel een combi, laatste stukje soepel, met longshankje...weet zeker dat dit te danken is aan het moeilijk kwijt raken en de onzichbaarheid van de rig...
Tim_Ellerman  
#14 Gepost : dinsdag 29 maart 2011 17:50:11(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Erwin schreef:
En waarom nooit helemaal stijf geprobeerd? Geen vertrouwen in?


tja.. Ligt denk ik idd aan t vertrouwen ja.
Het indraaien van de haak bij mn semi stiffrigs ziet r gewoon top uit,longshank eraan en altijd goed gehaakt..

Zo'n heel stijve rig.. Kweet t niet. Misschien toch eens n keer proberen..

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 29 maart 2011 17:53:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groetjes, Tim

jantjebeekx  
#15 Gepost : donderdag 31 maart 2011 18:16:22(UTC)
jantjebeekx


10 ponder

Lid sinds: 24-1-2011(UTC)
Berichten: 80

ik heb ook een tijd met stiff rigs gevist (fox rigidity)
maar ben op de een of andere manier toch overgestapt op de soepele lijntje.
ik ben nu weer een beetje aan het experimenteren met stiff rigs alleen kom ik er nog niet helemaal uit.\
kd rig of juist een D rig, longshank of juist een klauwhaakje.
voornaamste reden waarom ik ben overgestapt op soepen of combirigs is dat ik ze nog wel is ooit op aparte plekken haakte.
gr
Erwin  
#16 Gepost : donderdag 31 maart 2011 18:44:14(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat klopt. Dat kan nog wel eens voorkomen met de stiffrig. Maarja, ik haak ze liever een keer niet in de onderlip dan dat ik hem helemaal niet haak...
Ron van Houtum  
#17 Gepost : donderdag 31 maart 2011 18:49:58(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
kan er ook een stiff 360 rig van maken
knoop er een big eye swivel aan (mt 6)

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Sander  
#18 Gepost : donderdag 7 april 2011 11:03:17(UTC)
Sander


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 109

Wat te doen met stiff rig en slijkbodem??
Staat je rig dan niet recht onder water als het lood in de bodem getrokken word?

mvg Sander
Frank Avezaat  
#19 Gepost : donderdag 7 april 2011 11:40:47(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Zelf maak ik ook nauwelijks meer gebruik van stiff rigs. Ik zet ze enkel nog in bij de chodrigs.
Dan gebruik ik trouwens de Korda Mouth Trap, als er iets stijf is dan is dat het wel!
Erwin  
#20 Gepost : donderdag 7 april 2011 11:53:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat zou goed kunnen Sander. Dan zou je een ander type systeem moeten gebruiken. Chod of helicopter.
Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.