logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
snowmanfisher  
#1 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 01:53:21(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

hee even een vraagje van mij kant,

Als je met backleads vist en tijdens het werpen schuift hij een paar meter naar achter zegmaar.
Is het dan niet zo dat als je je lood tegen houd dat hij niet weer naar voren schruift?

Mvg
Sponsor
JulienH  
#2 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 09:41:05(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

He Snowmanfisher, dat is een goede vraag. Zelf nog nooit over nagedacht en denk dat je er alleen achterkomt door te experimenteren. Zelf denk ik dat hij wel iets terug zal schuiven, maar niet heel veel. Er is immers nog steeds een kracht die je loodje enigszins naar achter duwt en op het moment dat het lood geen lijn van je spoel meer afneemt, neemt de zwaartekracht het over.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 10:05:16(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goeie vraag Snowmanfisher. Je loodje schiet weer terug richting het lood wanneer je de lijn tegenhoud (of het op je lijnclip loopt). Dit is iets waar ik ook altijd van baalde. Ik rem mijn worp vrijwel altijd af. Gelukkig is het niet zo dat hij helemaal terugschiet richting het lood maar een klein stuk terug komt. Het ligt er aan hoe hard en op welke afstand je gooit.

Erwin
JulienH  
#4 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 10:45:14(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Hoe harder en hoe verder je gooit, hoe verder de backlead naar achter komt en dus zal het naar mijn idee vrijwel altijd in verhouding zijn hoever hij terugschiet.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
roy pluim  
#5 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 13:30:16(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

als je geen korda,s gebuikt maar x2 en fox slider ze komen heel ver , en door je top om hoog terichten pepaal je zelf waar je slyder komd.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 januari 2010 13:40:05(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

JulienH  
#6 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 14:22:23(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

roy pluim schreef:
als je geen korda,s gebuikt maar x2 en fox slider ze komen heel ver , en door je top om hoog terichten pepaal je zelf waar je slyder komd.


Dat zou inderdaad ook wel eens kunnen werken. Wanneer je je top direct naar de worp naar beneden richt, loopt de lijn van de hengel af schuin omhoog, wat het voor de backlead makkelijker maakt om naar achteren te glijden. Ben alleen bang dat je dan moeilijk kunt afremmen, tenzij je dat zijdelings ook lukt. Op de lijnclip moet dat geen probleem zijn.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 januari 2010 14:23:14(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
steef zenden  
#7 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 15:00:27(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

als jij de backlead met de platte kant wijzend naar je rig hebt schuift de backlead verder weg dan dan als je backlead met de punt kant wijzend naar je rig hebt.Dit komt door de wrijving van de wind tijdens het uitgooien
De afstand die mijn backlead van mijn rig ligt bepaal ik vaak genoeg zelf. Als ik wil bepalen hoe ver deze van mijn rig ligt, maak ik met behulp van een pva-draadje een knop op de afstand waar ik de backlead wil hebben
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Erwin  
#8 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 15:49:13(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Goeie tip Steef! Thx!
JulienH  
#9 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 16:49:00(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

steef zenden schreef:
als jij de backlead met de platte kant wijzend naar je rig hebt schuift de backlead verder weg dan dan als je backlead met de punt kant wijzend naar je rig hebt.Dit komt door de wrijving van de wind tijdens het uitgooien
De afstand die mijn backlead van mijn rig ligt bepaal ik vaak genoeg zelf. Als ik wil bepalen hoe ver deze van mijn rig ligt, maak ik met behulp van een pva-draadje een knop op de afstand waar ik de backlead wil hebben


Welke kant voor moet, vind ik logisch en heb ze ook nog nooit andersom gebruikt. Er zijn wel vissers die het wel doen. Ik zie er alleen het nut niet van in om een pva draadje te knopen en zodoende je backlead af te stoppen als hij "ver genoeg" terug geschoven is. Misschien wil je het uitleggen. In mijn ogen is het de bedoeling dat de backlead zo ver mogelijk naar achter schuift. Waarom zou je hem afstoppen?
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Jan  
#10 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 17:01:34(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

b.v als je net over een taluud aan het vissen bent, of op een plateau. Anders heb je kans dat het loodje juist het omgekeerde doet dan wat je wilt.
steef zenden  
#11 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 19:55:39(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

het klopt wat jan zegt en je zorgt ervoor dat de eerste paar meters op d ebodem liggen
ik vis ook regelmatig dicht onder de kant, dan zet ik ook de backlead 1 of 2 meter achter de leadcore of tube vast met een stukje pva-draad zodat ik weet dat de eerste paar meters goed op de bodem liggen.
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

snowmanfisher  
#12 Gepost : woensdag 27 januari 2010 02:42:54(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Alvast bedankt voor de velle reacties na een dagje 128fs31818
Maar hoever komen ze nou eigenlijk van in mijn geval leadcore af ongeveer?
Licht een beetje aan hoe ver je gooit volgens jullie, maar een schatting tussen en tussen de zoveel meter.
Wil namelijk wel dat ze zoiezo wel een paar meter halen anders zijn ze mij te duur haha.
En dan als ze dat niet halen is zo'n knoopje ook geen optie denk ik dan licht mn lood op de grond tijdens het werpen en dat moeten we ook niet hebben denk ik haha 290 .
Of is het zo dat als ik dan met pva een stuitje maak dat die er dan inschiet?

Mvg vangse !
Erwin  
#13 Gepost : woensdag 27 januari 2010 10:11:22(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
He Snowmenfisher.

Kies voor de lichtste loodjes. Deze zullen het verst gaan. Nadeel is natuurlijk wel, dat hoe lichter het toplood....hoe minder goed hij je lijn naar beneden trekt. Laat hem dus goed afzinken. 5 Meter moet je op een worp van 50 meter gemakkelijk moeten halen lijkt mij.

Erwin
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.