logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
luukboons  
#1 Gepost : donderdag 7 april 2011 16:05:11(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

ik had een paar vragen hoe kun je rond deze tijd een goede voertek opbouwen ?
welke hoeveelheiden?

ik ben van plan om te gaan voeren met graan tijgernoten en rozijnen in 1 mixje.

groeten
Sponsor
DavidT  
#2 Gepost : donderdag 7 april 2011 16:16:14(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Eerst niet teveel. Hoeveel hangt af van het bestand. In jouw geval zeker ook rekening houden met brasems enzo. Ga je karpers vangen dan kan je de hoeveelheid opschroeven.
Say hello to my little friend
Erwin  
#3 Gepost : donderdag 7 april 2011 17:27:45(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Naast het bestand, moet je ook in je achterhoofd houden dat het water nog erg koud is (op de meeste plekken). Ze eten dus niet veel en zijn snel verzadigd. Zoals David aal zegt, begin met een kleine hoeveelheid en schroef dit op als de stek gaat lopen.

Een paar handjes voer per hengel is vaak meer dan voldoende.

Gr. Erwin
timvanzanten  
#4 Gepost : donderdag 7 april 2011 17:31:21(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Verder misschien nog een tip om lekker verspreid te voeren! de karper houdt je hierdoor actief wat in je voordeel kan werken. probeer ze verder op 1 aas te zetten en het liefste in diverse milimeters. Ook olien nog proberen te mijden. het kan al wel maar liever niet teveel.
luukboons  
#5 Gepost : donderdag 7 april 2011 18:50:23(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

oek bedankt voor de tips
DavidT  
#6 Gepost : donderdag 7 april 2011 21:24:48(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Ik voer 4 keer per week 1 kilo boilies per hengel op ondiep water dat weinig vis bevat en niet zonder succes.

Een paar handjes graan, tijgernoten en rozijnen zijn snel verdwenen in Flevoland. Ik ga ervan uit dat er erg veel vis, van grote voorns tot karper, zwemt op het water waar Luuk vist omdat de regio barst van de vis.

De wintervisserij is voorbij. Het bewijs zijn de vele vangsten. Karper zit al op de paaigronden. Enkele weken geleden trok de karper al van een diepe ( max 30 meter) zandafgraving af de slootjes in. Ik zeg dus absoluut niet dat ze paaien maar de vis is actief. Dat zal ook zo op de Sloterplas in Amsterdam zijn. Ga maar eens kijken op de Plesmanlaan.

De komende weken kan je je slag slaan. Daarna hebben ze de paai in de kop.
Say hello to my little friend
luukboons  
#7 Gepost : zondag 10 april 2011 11:04:34(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

heb vanochten weer gevoer toen ik aan kwam allemaal aasbelletjes op de plek waar ik al de heleweek voer Breede lach

vanmiddag maar ecen zitten
DavidT  
#8 Gepost : zondag 10 april 2011 12:58:41(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Spannend man. Succes en laat even weten hoe het gegaan is.
Say hello to my little friend
luukboons  
#9 Gepost : zondag 10 april 2011 17:17:11(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

het is niet helemaal gelopen als ik wou.
me neefje was ook mee dus dat scheeld heel veel herrie

andere keer maar weer proberen
Stefan Huijsman  
#10 Gepost : maandag 11 april 2011 17:15:26(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Wat mij vorig jaar is opgevallen is het succes van hennep. Heb heel wat keren op één water gevist en als ik paar dagen had gevoerd met oa hennep dan had ik veel meer actie dan zonder hennep. Daarnaast ben ik het met Tim eens, verspreid voeren. Heb vorig jaar in één sessie de fout gemaakt om kleine voerstekken te maken met als resultaat het veel graskarpers en zeelt en maar 1 schub. Op een sessie van 3 dagen.

Bewerkt door de gebruiker maandag 11 april 2011 17:17:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#11 Gepost : maandag 11 april 2011 17:26:30(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Verspreid voeren heeft ook nog een ander voordeel. stel je maakt 3 stekken aan en voert op de vierkante meter. je hebt dan kans dat 1 populatie ( een groepje karpers) blijft hangen op die stek en telkens de stek leegvreet voordat andere karpers maar in de gaten hebben dat daar dagelijks wat valt te halen. In het slechtste geval zijn het niet eens karpers die je compacte voerstek leegvreten maar de nodige witvis. Je bent met een compacte voerstek dus dan aan het voeren voor die ene populatie. ga je dan vissen en je vangt er eentje, dan zullen de overige karpers van dat groepje niet snel meer terugkeren. Een tweede karper vangen op die voerstek zal dus wat lastiger worden tenzij je op een trekroute vist. Met verspreid voeren bereik je vaak meerdere karpers wat kan leiden tot betere vangsten!
peter servais  
#12 Gepost : maandag 11 april 2011 17:41:30(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Je kan heel goedkoop voeren.

Je kan bij de supermarkt van die goedkope zakken muesli halen, zitten verschillende granen/zaden en vaak ook nog rozijnen in, in diverse groottes. Verder rijst en pasta.. die je tijdens het koken ook nog een smaakje mee kan geven.

Verder dus hennep, kippenmais, tijgernoten, maples, bruine bonen, spliterwten, aardappels, pinda's enz enz.
Lekker mixen en voeren. Wel alles van tevoren goed laten weken (12-36 uur)en koken.
(Is natuurlijk vast al bekent bij je Knipoog )

Ik denk dat het bijhouden van een voerplek de sleutel tot het succes is, als je met regelmaat voert blijven de vissen komen. Verder natuurlijk wel goed je plekken uitzoeken natuurlijk, er moet wel vis zitten Knipoog

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
timvanzanten  
#13 Gepost : maandag 11 april 2011 18:08:33(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Niet te vergeten! rijst! goedkoop en een super aasje om te voeren. Grote bulk halen bij de Toko!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.