logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Toine  
#1 Gepost : zaterdag 9 april 2011 22:06:08(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Onbegrijpelijk maar waar. Vandaag opnieuw aan het water gezeten. Nu van 06:15 uur tot 16:30 uur. 6 hengels.
Geen tikje..Niets. Oké het water is nog koud maar een brasem of wat dan ook moet toch kunnen.Think
Dit is al 4 weekenden op een rij. Mijn maat wordt er een beetje "kriebelig" van. Ik word er ook niet vrolijk van.Sick Sick Zit er nog wel karper in Den Bosch?

Hebben wij alleen dit gevoel? Think
Hoe gaan jullie daar mee om ? Think

Nog een fijn weekendKnipoog



Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 22:07:02(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : zaterdag 9 april 2011 22:30:56(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Tja, kan er helaas gedeeltelijk over meepraten. 4 sessies gedaan deze week. drie sessies had ik brasem. Ik ben net terug van een sessie. in een uurtje een karper. Het kan soms raar lopen.
leen  
#3 Gepost : zaterdag 9 april 2011 23:42:54(UTC)
leen


40 ponder

Lid sinds: 14-11-2010(UTC)
Berichten: 1.385
Man
Nederland

Bedankjes: 74 keer
Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
Toine schreef:
Onbegrijpelijk maar waar. Vandaag opnieuw aan het water gezeten. Nu van 06:15 uur tot 16:30 uur. 6 hengels.
Geen tikje..Niets. Oké het water is nog koud maar een brasem of wat dan ook moet toch kunnen.Think
Dit is al 4 weekenden op een rij. Mijn maat wordt er een beetje "kriebelig" van. Ik word er ook niet vrolijk van.Sick Sick Zit er nog wel karper in Den Bosch?

Hebben wij alleen dit gevoel? Think
Hoe gaan jullie daar mee om ? Think

Nog een fijn weekendKnipoog


Koud. toch ~12 graden in de periferie van Den Bosch. Alhoewel het in de Franse W. vlgs mij iets kouder water was dan hier vandaag.
Maar rond de middag had Ron ook nog niets gevangen hoor toen ik bij 'm langsging met mijn zoon, dus je bent in goed gezelschap ;-)

Zag overigens vandaag weer twee mooie bakken liggen te zonnen tussen de boomstronken. Nog niet eerder gezien, dus morgenochtend maar eens kijken of ik (erg?) vroeg uit de veren kan gaan. Maandag ook vrij, dus ben benieuwd of de eerste eruit kan komen :-).

> Mijn maat wordt er een beetje "kriebelig" van.
Ach, je moet maar zo denken, "je bent heerlijk buiten in de zon geweest vandaag" ;-)

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 9 april 2011 23:43:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Toine  
#4 Gepost : zondag 10 april 2011 10:36:43(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Leen, Natuurlijk zitten we lekker aan de waterkant. Het is geen drama maar ik vroeg me toch af wat anderen voor gevoel hadden. De kop is niet bruin meer maar onderhand zwart. Maar waar het om gaat blijft uit. De run...karper.. etc.. We blijven in ieder geval gaan en toch wel genieten.Knipoog Ik ben overigens ook benieuwd of ron en zijn vader iets gevangen hebben.Think
Het is zoals het is.
DavidT  
#5 Gepost : zondag 10 april 2011 11:50:41(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Maak je geen zorgen Toine. De periode na de "winterslaap" tot na de paai is een lastige. Veel mensen klagen nu en hoor je na de zomer,ook een lastige, zeggen dat ze hopen dat het najaar de vangsten van het afgelopen jaar goed maken. Zo gaat het ieder jaar.

Uiteindelijk leer je waar je in welke periode moet zijn gedurende het jaar. Zo kan je dan ieder jaar het hele jaar je visje vangen.

Ik had vannacht een hommer. Mij hoor je niet klagen. 3 x Gevist dit jaar en iedere keer wel karper. Hopelijk gaat het gewicht onhoog want dat valt een beetje tegen.
Say hello to my little friend
Ron van Houtum  
#6 Gepost : zondag 10 april 2011 12:55:38(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Nou Toine
Wij hebben dit weekend ook gezeten
mijn vader zat vrijdag middag al ik en mijn maten kwamen rond 17:00
Vaders had al 2 vissen verspeelt en 2 brasems gevangen
veder leek er niets meer te gebeuren tot vanmorgen
om 7:30 ving vaders een schub van circa 14 pond en een uurtje later een spiegel van 26.3 pond

Dus ze zijn er wel
maar hou er ook rekening dat de zuiderplas wel 45Ha is
En de vis trekt daar de grachten in

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Toine  
#7 Gepost : zondag 10 april 2011 22:05:14(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Hee Ron,

Jammer dat je zelf niets gevangen hebt naar toch mooi voor je vader dat hij vanmorgen nog 2 karpers ving. Ik geloof ook wel dar er in de ijzeren vrouw en zuiderplas karper zit maar het resultaat op beide wateren is slecht. Het is wat je ook aangaf toen ik bij je op de koffie was. In feite zou je 2 nachten moeten zitten omdat je dan waarschijnlijk het meeste profijt hebt van de voerplek(ken) die je hebt aangelegd. Dat de vissen de grachten in trekken: daar heb ik nooit aan gedacht. Succes en tot ziens.Knipoog
Het is zoals het is.
Hennie  
#8 Gepost : zondag 10 april 2011 23:01:06(UTC)
Hennie


5 ponder

Lid sinds: 10-12-2010(UTC)
Berichten: 36

Vaders weer goed bezig Ron !!
First I was normal but then I caught my first carp.
peter servais  
#9 Gepost : maandag 11 april 2011 10:26:53(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Hier precies het zelfde probleem in Noord Holland, regio West Friesland.
Ik had er graag ook 1 gevangen dit weekend.

Had alleen maar piepjes van de brasem. Het lijkt wel of de brasem sneller een stek opmerkt dan een karper.
Of er zit gewoon een hele hoop brasem.

Volgende keer beter, misschien moeten ze nog op gang komen Knipoog

Bewerkt door de gebruiker maandag 11 april 2011 10:29:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
carpfigter  
#10 Gepost : maandag 11 april 2011 12:59:43(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

is overal hetzelfde hoor mannen , als je niet op een put zit die volgestampt zit van de karpers heb je dat probleem , de enige raad die ik kan geven is veel observeren en zoeken waar de karper uithangt ,meestal hangen die tussen de waterlagen in of ergens op de kant waar de zon hard op schijnt dezer dagen , maar geen paniek ze zijn niet verdwenen alleen lastiger om ze te vangen grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Ruud Gosselink  
#11 Gepost : maandag 11 april 2011 17:52:01(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Toine, wij hebben jullie karpers niet, want na 120 uur vissen staat de teller voor mij op 0 en mijn maat heeft er eentje.

Ron, volgens mij heb ik je horen zeggen dat Bobby is begonnen met karpervissen en jij het hebt geperfectioneerd, maar als ik het nu zo lees en nadenk over onze sessie van verleden jaar.....

Back to the basics dan maar! (Alleen wel de goede hengel afgeven)
Toine  
#12 Gepost : maandag 11 april 2011 17:52:16(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Leuk die reacties te lezen. Jurgen ik ga ervan uit dat je gelijk hebt! Ruud, jammer dat je in hetzelfde schuitje zit maar het zal ook voor jou goedkomenBreede lach

Bewerkt door de gebruiker maandag 11 april 2011 17:53:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
Ron van Houtum  
#13 Gepost : maandag 11 april 2011 19:26:22(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ruud Gosselink schreef:
Toine, wij hebben jullie karpers niet, want na 120 uur vissen staat de teller voor mij op 0 en mijn maat heeft er eentje.

Ron, volgens mij heb ik je horen zeggen dat Bobby is begonnen met karpervissen en jij het hebt geperfectioneerd, maar als ik het nu zo lees en nadenk over onze sessie van verleden jaar.....

Back to the basics dan maar! (Alleen wel de goede hengel afgeven)


Gaan we even terug naar die koude maart weekend Ruud
Wie heeft die stek voor jou aangewezen???
Vaders wilde bij de doorgang zitten
maar heb hem er op gewezen dat hij beter bij de muur kon gaan zitten

Ik had er beter zelf kunnen gaan zitten
Ik had wel foto's gemaakt van de vissen
vaders heeft geen foto's gemaakt ook niet van die 26 ponds beauty van een spiegel
maakt geen foto van zo,n visjeDomme ik Domme ik
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
DavidT  
#14 Gepost : maandag 11 april 2011 22:03:27(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Mag ik het niet met je eens zijn Carpfighter? Het heeft niets te maken met volgestampte putjes.

Het is niet elk jaar hetzelfde maar er loopt een duidelijke rode draad door de vangsten. Ik woon temidden van zeer uiteenlopende types water. Kijkend naar de vangsten, kent elk water op verschillende tijden (en soms overlappende) betere en slechtere periodes. Even generaliserend gezegd : vangsten komen op gang in april en eindigen in november.

Mocht ik ervoor willen kiezen dan zou ik beginnen op ondiepe veenplassen, m'n weg vervolgen op diepe zandafgravingen, daarna in de zomer lekker struinen om als laatste weer een zandafgraving aan te pakken. Zo zou ik mezelf een jaar kunnen vermaken als het me om aantallen zou gaan.

Ga ik nu op een diepe zandafgraving zitten terwijl de vis al naar de aangesloten ondiepe sloten/grachten zwemt, gooi ik m'n eigen glazen in.

Het voorjaar is moeilijk maar zeer zeker niet onmogelijk. Maar vis je nu achter het net dan moet je wachten tot de vis is afgepaaid en zich verspreidt of op de vreetbuien tijdens de paai op de paaigebieden.

Hoe dan ook, het blijft een kwestie van stekkeuze. Ook in het makkeijke najaar kan je de plank misslaan als je de verkeerde stek kiest.

De reden van een blank ligt niet bij de vis maar bij de visser.
Say hello to my little friend
Ruud Gosselink  
#15 Gepost : maandag 11 april 2011 23:16:43(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Ha ha Ron, Ik zei het toch al eens: Jij bent te goed voor deze wrede wereld.
Welk koud weekend bedoel je? Dit jaar of vorig jaar? Dit jaar was helemaal niks en vorig jaar was maar 1 visje. Maar die staat wel leuk in mijn avatar, vind je niet?
peter servais  
#16 Gepost : dinsdag 12 april 2011 10:15:20(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik ben het wel met je eens David,

Het is een questie van logisch nadenken, als je de gedragingen kent van de karper dan zal je ze ook eerder vangen.
Maar zelfs dan ben je niet verzekerd van een goede vangst natuurlijk.

Het helpt iig wel met het opzoeken van de vis, zoek je op de verkeerde plek dan loop je ze mis.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
carpfigter  
#17 Gepost : dinsdag 12 april 2011 15:10:18(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

DavidT schreef:
Mag ik het niet met je eens zijn Carpfighter? Het heeft niets te maken met volgestampte putjes.

Het is niet elk jaar hetzelfde maar er loopt een duidelijke rode draad door de vangsten. Ik woon temidden van zeer uiteenlopende types water. Kijkend naar de vangsten, kent elk water op verschillende tijden (en soms overlappende) betere en slechtere periodes. Even generaliserend gezegd : vangsten komen op gang in april en eindigen in november.

Mocht ik ervoor willen kiezen dan zou ik beginnen op ondiepe veenplassen, m'n weg vervolgen op diepe zandafgravingen, daarna in de zomer lekker struinen om als laatste weer een zandafgraving aan te pakken. Zo zou ik mezelf een jaar kunnen vermaken als het me om aantallen zou gaan.

Ga ik nu op een diepe zandafgraving zitten terwijl de vis al naar de aangesloten ondiepe sloten/grachten zwemt, gooi ik m'n eigen glazen in.

Het voorjaar is moeilijk maar zeer zeker niet onmogelijk. Maar vis je nu achter het net dan moet je wachten tot de vis is afgepaaid en zich verspreidt of op de vreetbuien tijdens de paai op de paaigebieden.

Hoe dan ook, het blijft een kwestie van stekkeuze. Ook in het makkeijke najaar kan je de plank misslaan als je de verkeerde stek kiest.

De reden van een blank ligt niet bij de vis maar bij de visser.
ben ik met je ééns hoor , zit zelf op een zandafgraving en hebben lang moeten zoeken om de juiste stek te vinden , en na die gevonden te hebben al heel wat mooie vissen gevangen hebben in de maand maart ,hebben een betere tijd dan in de zomermaanden beleefd dus mij hoor je niet klagen hé grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Toine  
#18 Gepost : woensdag 13 april 2011 21:29:59(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heren, Jullie hebben wel gelijk. Wij vissen best wel passief. De wateren waaraan wij zitten zijn groot. Een water is zoals Ron al aangaf 45 Hectare. Komend weekend gaan we het toch weer proberenKnipoog Knipoog De eerste foto van de karper komt beslist op Carpfeeling te staan.
Het is zoals het is.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.