logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Kees van de Belt  
#1 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 22:41:27(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

na zo eens een aantal weken rondgespeurt te hebben op het net zie ik dat er de laatste 5 jaar ontzettend veel
nieuwe dingen zijn ontwikkeld voor het karpervissen.
ben toch een beetje benieuwd wat volgens jullie nu het beste is dat er de afgelopen 5 jaar is ontwikkeld. en dan niet alleen
met "volgens de bladen" of wat dan ook.

kortom, met welke relatief nieuwe technieken hebben jullie daadwerkelijk een verbetering van de vangst gezien?
Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 23:44:11(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
• Voerboot is één van die dingen mijns inziens. Je komt op plekken waar je anders niet komt (onder een boom) en ik heb op sommige waren veel meer vis gevangen dankzij deze uitvinding.

• PVA en dan zowel de funnerweb versie als tape. Ik maak hier altijd dankbaar gebruik van en heeft veel vis opgeleverd.

• En ja....de dieptemeter....het is dan al wel ouder dan 5 jaarKnipoog Maar mits je dit ding goed beheerst kan het veel meer vis opleveren. Je gaat dan namelijk vissen op de plekken waar ze zwemmen en dan kan je ze gemakkelijker vangen!

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 26 januari 2010 23:46:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

timvanzanten  
#3 Gepost : dinsdag 26 januari 2010 23:59:17(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
ik zelf denk dat er drie zaken de laatste jaren het karpervissen hebben beinvloed. dit is karperveiligheid ( denk aan speciale safety systems, carpcare, er is meer te doen om onthaakmatten etc etc. De tweede invloed is die van camouflage. van camouflage van de endtackle tot camouflage van visgerei. Vooral de camouflage van de endtackle heeft meer vis op de bank gebracht. tenslotte heb je altijd de technologische voorruitgang. Technologisch gezien werd de visser meer voorzien van luxe. Verder is daar natuurlijk de aasontwikkeling die maar door en door gaat. De laatste jaren zijn steeds meer lokmiddelen, darmracers en eetluststimulerende goedjes ontdekt die ongetwijfeld bij hebben gedragen aan meer vis op de bank. de zoektocht naar perfect aas zal nog wel even doorgaan.

ik zal vast nog zaken vergeten zijn.

tot zover,
edwinbaaijens  
#4 Gepost : woensdag 27 januari 2010 11:14:06(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Ik denk het internet!

Het delen en uitwisselen van ideeen is een grote aanwinst voor iedere visser en brengt de meeste weer een stap verder of dichterbij succes!

En dan vind ik de grootste aanwinst google earth/maps!!! Lekker stekken zoeken met de laptop op schoot.



des te harder des te gaat ie...



ronpothuizen  
#5 Gepost : woensdag 27 januari 2010 18:13:37(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Denk zeker dat de veiligheid voor de karper een grote sprong heeft gemaakt de laatste jaren,en zeker toch ook het aas.
De kwaliteit van de boilies blijft ook beter worden.In mijn ogen zijn dit ook de 2 belangrijkste verbeteringen.
Kees van de Belt  
#6 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 11:04:23(UTC)
Kees van de Belt


10 ponder

Lid sinds: 29-12-2009(UTC)
Berichten: 99

een dieptemeter haalt naar mijn gevoel een klein beetje van mijn sportbeleving weg.
Voorbeeldje, op een kolkje waar ik vroeger veel viste wist ik van een aantal stekken de dieptes...gewoon door zelf dat allemaal te onderzoeken ( zomers een paar flinke duikenTong) een dieptemeter haalt voor mij persoonlijk een klein beetje beleving weg.

maar das allemaal weer erg persoonlijk Knipoog

Gaat het niet zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Erwin  
#7 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 12:29:34(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat maakt niets uit Kees. Vooral op groot water waar je maar een beperkte tijd hebt, is het alleen erg gemakkelijk en preciezer dan met een goeie dieptemeter kun je de bodem niet aftasten..(behalve als je er gaat duiken natuurlijkKnipoog).

Ik heb altijd mijn peilhengel bij mij en die gebruik ik ook meestal, tenzij de boot meegaat.

Erwin
ronald kingma  
#8 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 13:38:29(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
Er is natuurlijk veel veranderd, zowel op materieel als voeding. Maar uiteindelijk is de bezieling van het karpervissen nog steeds hetzelfde. Als wij vroeger vrij waren van school en nog even bij de vijver gingen vissen ving je er soms 4 a 5 op een avondje. Nu niet meer.
(karper)
De veranderingen zijn natuurlijk ook de aantallen die op karper vissen en de aantallen die voeren en dus zorgen voor die hengeldruk. Kwalitatief wordt er steeds meer gedacht aan visveiligheid en dat is in mijn ogen goede zaak. Verder zal een ieder op zijn eigen unieke manier vissen op karper en dat lijkt me prima. Zolang het wederzijds respect van vissers onder elkaar er maar is.
(karper)
goed weekend,
(karper)
Ronald (vissen)


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Erwin  
#9 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 13:48:15(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Die veranderingen moesten natuurlijk wel. Precies zoals je zegt, leert de karper waardoor je niets vangt als je niets nieuws probeert.
Jan  
#10 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 14:03:35(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

ronald kingma schreef:
Er is natuurlijk veel veranderd, zowel op materieel als voeding. Maar uiteindelijk is de bezieling van het karpervissen nog steeds hetzelfde. Als wij vroeger vrij waren van school en nog even bij de vijver gingen vissen ving je er soms 4 a 5 op een avondje. Nu niet meer.
(karper)
De veranderingen zijn natuurlijk ook de aantallen die op karper vissen en de aantallen die voeren en dus zorgen voor die hengeldruk. Kwalitatief wordt er steeds meer gedacht aan visveiligheid en dat is in mijn ogen goede zaak. Verder zal een ieder op zijn eigen unieke manier vissen op karper en dat lijkt me prima. Zolang het wederzijds respect van vissers onder elkaar er maar is.
(karper)
goed weekend,
(karper)
Ronald (vissen)


Dit is de laatste paar jaar ook helaas veranderd.
Als je tegenwoordig hard hebt gewerkt om een stek te vinden en op te bouwen loop je kans om er gewoon vanaf geschopt te worden. Een aantal jaren geleden was er veel meer respect voor elkaar.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.