logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mister X  
#1 Gepost : vrijdag 15 april 2011 12:20:35(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vis momenteel over wierbedjes op zandbodems hoe kan ik weten als de lijn van af de kant
niet op of boven wierbedjes blijft hangen ok? Gebruik flying backleads & bevis mijn hengel
toppen onder water. Gebruik geen toplood i.v.m afstand +/- 30 a 50 meter vindt het niet
prettig extra gewicht op de lijn. Vis momenteel met slappe lijnen naar de cast ongeveer
5 a 10 minuten rustig afgezakt. Wat is jullie advies wil hier zeker van zijn vast bedankt Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 13:46:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
martijn boerema  
#2 Gepost : vrijdag 15 april 2011 13:31:04(UTC)
martijn boerema


10 ponder

Lid sinds: 1-9-2010(UTC)
Berichten: 93

Beetje warrige omschrijving van de situatie. Je vist over wierbedden heen en laat de lijn afzakken en gebruikt daarbij ook nog een flying backled. Dan kun je niet voorkomen dat je wier oppikt.
Mister X  
#3 Gepost : vrijdag 15 april 2011 13:42:10(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Het probleem is dat bij 6 a 8 meter het talut begint wat richting de wierbedjes(en) gaan de
karpers zwemmen nu gezien "dresuur" net achter de wierbedjes. De randen van het water op
die plaatsen loopt hier nou juist net omhoog richting de kant ok. Probeer de situaite z.g.a.m
te verwoorden maar begrijp dat het beetje warrig over komt kom er zelf ook niet meer uit dat
is ook de de reden van mijn vraag. Wil graag de hoofdlijn strak mogelijjk over de bodem Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 13:46:30(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#4 Gepost : vrijdag 15 april 2011 14:02:46(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
hengels in het water zetten misschien??
of anders toppen omhoog
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
peter servais  
#5 Gepost : vrijdag 15 april 2011 14:08:38(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Jowan,

(probeer anders na een . in de zin gewoon een entertje te geven. Komt het verhaal al een stuk duidelijker over.Knipoog )

Volgens mij moet zo'n flying backlead genoeg zijn. en Anders leadcore gebruiken misschien?
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#6 Gepost : vrijdag 15 april 2011 14:17:53(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

peter servais,

Leadcore is idd wel een goede optie vindt het best wel beetje lastig bij lijnbreuk blijft de
vis achter met leadcore. Weet niet goed hoe je met leadcore moet omgaan nog nooit mee
gevist. Geen zin dat de vis zich zelf eventueel kan ophangen maar wil het wel proberen Knipoog

Lodewijk,

Nog nooit gedaan hoe gaat dit in zijn werking kan je mij dit beetje kort uitleggen?
blijft het stukje tubing met putty lood & het rigje onder water geen flauw idee man Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 14:23:24(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Lodewijk  
#7 Gepost : vrijdag 15 april 2011 14:22:04(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik ben een leadcore visser
ik vind het echt ideaal die dingen.
heb dr nog nooit 1 verspeeld.........
alhoewel ik nu ook best wel vaak vis met die tube van rig marole......
idee is hetzelfde een beetje
zinkt ook als een idioot maar de vis raakt het wel kwijt.
goed alternatief dus!!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
DavidT  
#8 Gepost : vrijdag 15 april 2011 18:15:16(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Een leadcore leader kan prima in combinatie met visveilige systemen waarbij na lijnbreuk alleen de rig in de bek blijft hangen. ER zijn verscheidene merken die hiervoor de benodigde spullen in het assortiment hebben. Vraag ernaar bij je winkelier. Zelf vis ik weleens met leadcore leaders van 2 meter.

Als je stek achter een talud ligt zul je het vanaf de kant nooit voor elkaar krijgen de lijn strak tegen de bodem te krijgen. Hiervoor zal je hulp nodig hebben van iemand die voor je gaat duiken.

Als je een boot hebt, kan je met polyballen aan de gang.

Mijn advies : Maak je niet al te druk over een lijn die over een wierbed ligt.

Je kan ook tegen het talud je aas presenteren. Dit gebeurt niet zoveel. Vissers willen altijd hun rig onderaan het talud leggen. Ik snap niet waarom. En als iets niet zoveel gedaan wordt, dan is het voor een vis veiliger en dat leidt tot .....

Je hebt mogelijkheden genoeg om een karper te strikken.

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 15 april 2011 18:44:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Say hello to my little friend
Mister X  
#9 Gepost : zaterdag 16 april 2011 14:15:45(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Bedankt voor de toelichting kijk het wel even een tijde aan blijf ik hier last van houden
toch maar experimenteren. Topic mag nu wel gesloten worden voorzien van informatie Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 16 april 2011 14:16:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.