logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ruudje238  
#1 Gepost : vrijdag 15 april 2011 22:30:46(UTC)
ruudje238


5 ponder

Lid sinds: 9-4-2011(UTC)
Berichten: 37

Goedeavond iedereen,

Ik las zojuist het koi topic en toen viel er een vraag bij mij te binnen,
Wie van jullie heeft een vijver Of een aquarium thuis want ik hoor heel vaker dat vissers ook thuis een aquarium of vijver hebben en nu was ik eens benieuwd wie dat allemaal heeft,
En als je een vijver of aquarium hebt, wat voor soort vissen heb je er inzitten? Bv kois, goudwinde, blauwinde, onze oude vertrouwde goudvis, schubikin ,guppy, etcTong

Ps ik heb dit topic nog nergens gezien, mits deze al bestond graag ff verwijzen en dan kan deze gesloten worden:$

Ik heb thuis een aquarium met guppen,platy's, neon tetra, roodkopzalm, vuurneon en 1 algeneterTong en ook een vijver met goudwinde (helaas eergistere een gesneuveld van pakweg 35 cm en rond de 10 cm hoog:() een blauwwinde, paar schubikin en nog een paar zwarte en oranje goudvisseTong

PS nu had ik nog een subvraagje, in de vijver ligt er nu hoeveelheid blubber op de bodem en de filter moet ik nu vaak schoonmaken, is het verstandig om de vijver na 7 jaar eens leeg te laten en de rotzooi eruit halen en dan weer vol te laten lopen? graag ook reactie hierover:$

mvg Ruudje
"Many men go fishing all of their lives without knowing it is not fish they are after.”
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : vrijdag 15 april 2011 22:33:48(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik houdt bepaalde periodes spiegels, schubs en zilverkarper in mijn aquarium. super gaaf om te zien! mijn aquarium heb ik aan laten passen om de vissen een juiste accomodatie te geven. paars getinte uv verlichting om stress tegen te gaan, een zuurstofpomp en twee filters doen het werk!
louiskruyfhooft  
#3 Gepost : vrijdag 15 april 2011 22:36:53(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
ook ik heb een aquarium waar ik karpers heb in rondzwemmen,
deze kweek ik elk jaar opnieuw: tijdens het paaiseizoen eitjes halen en ze zo groot laten worden, fantastisch gewoon!! Knipoog
als ze groot zijn worden ze op onze vijver gezet, waar ze verder kunnen groeienBreede lach
Frank Avezaat  
#4 Gepost : vrijdag 15 april 2011 22:37:34(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ik denk dat ik met mijn antwoord op de vorige vraag al genoeg heb verklapt.
Ik heb een vijver van 14000 liter met daarin koi, spiegelkarpers en twee steuren.

Dit jaar wordt mijn nieuwe huisje opgeleverd en dan komt er een nieuwe vijver Knipoog Ik vind het een geweldige zijtak van mijn hobby.
ronald kingma  
#5 Gepost : zaterdag 16 april 2011 17:13:28(UTC)
ronald kingma


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 27-1-2010(UTC)
Berichten: 2.275
Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
super mannen, ik zou graag een vijver willen maar ik heb een idee dat daar best veel tijd in gaat zitten. Ik twijfel nog een beetje. Heb jij veel onderhoud Frank?


Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
ruudje238  
#6 Gepost : zaterdag 16 april 2011 18:14:54(UTC)
ruudje238


5 ponder

Lid sinds: 9-4-2011(UTC)
Berichten: 37

louiskruyfhooft schreef:
ook ik heb een aquarium waar ik karpers heb in rondzwemmen,
deze kweek ik elk jaar opnieuw: tijdens het paaiseizoen eitjes halen en ze zo groot laten worden, fantastisch gewoon!! Knipoog
als ze groot zijn worden ze op onze vijver gezet, waar ze verder kunnen groeienBreede lach


Waar haal jij die eitjes dan? ben wel eens benieuwd
"Many men go fishing all of their lives without knowing it is not fish they are after.”
Frank Avezaat  
#7 Gepost : zaterdag 16 april 2011 18:57:43(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ronald.

er gaat veel tijd en geld in de vijver zitten. Je gebruikt 24 uur per dag stroom voor de pomp/luchtpomp(en) en eventueel de UV.
Daarnaast wissel ik liefst eens per week wat water. Ik ververs dan ongeveer 2 kuub per week. Water is gelukkig niet al te duur, maar met veel liters gaat het aantikken.

Qua tijd... ik voer meerdere malen op een dag en bij het spoelen van het filter ben ik ongeveer twee a drie uurtjes bezig per week.

Helaas ligt de vijver bij mijn moeder in de tuin en ben ik inmiddels verhuist. hierdoor heb ik minder tijd voor de vijver dan ik zou willen.
louiskruyfhooft  
#8 Gepost : zaterdag 16 april 2011 22:07:47(UTC)
louiskruyfhooft


40 ponder

Lid sinds: 31-7-2010(UTC)
Berichten: 1.124
Man
België
Locatie: Kempen

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
je moet gewoon als je ziet dat de karpers aan het paaien zijn tussen de planten kijken, daar plakken er soms supperveel tegen Knipoog
Bob  
#9 Gepost : zaterdag 16 april 2011 23:42:28(UTC)
Bob


10 ponder

Lid sinds: 4-7-2010(UTC)
Berichten: 66

ik heb ook een mooi vijvertje
met wat paar sluier staarten en wat schubekins en kikker dril
mooie planten filter en een goed pompje en zo hou
ik mijn vijver glas helder.
kroon  
#10 Gepost : zondag 17 april 2011 23:31:24(UTC)
kroon


30 ponder

Lid sinds: 15-9-2010(UTC)
Berichten: 648

Bedankjes: 1 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
hier een 20 kubs bak
en een 2,5 kub qbak
en ja de tijd valt voor mij mee spoelen van de filters is in 15 min makkelijk klaar
en ja de kosten liggen eraan wat en hoe je de vijver bouwt
steel niet de overheid dult geen concurentie

gr paul
sven vq  
#11 Gepost : maandag 18 april 2011 11:11:58(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

hier een vijver van middelgroot formaat (ovale vorm met dieptes tot 1m80, maar ook ondiepe zones).
Bij het verhuizen zaten er enkel nog een paar mini schubjes in de vijver, achtergelaten door de vorige eigenaar.
Volledig de vijver leeggehaald, folie verwijderd en uitgediept, nieuwe folie gelegd en dan het water 2 maanden laten staan.

op regelmatige basis gaat er cocolietenkrijt in Knipoog

de vijver zit nu redelijk goed gevuld (de schubjes zijn vorige week verhuisd omdat ze uitgegroeid waren tot een cm of 25). Goudwindes zijn de orde van de dag en ook een gans pak voorntjes en bleitjes zijn in de vijver aanwezig. Ook een diamantsteur van 78cm zwemt er zijn baantjes en nu ook nog 4 spiegeltjes (welke binnenkort eruit gaan, ik overweeg om enkel steuren te steken).

Grtz
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.