logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

4 Pagina's123>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Erwin  
#1 Gepost : dinsdag 5 april 2011 15:29:57(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
We zijn al bezig met het schrijven van een item over de stropers in Nederland. Nou kwam ik toevallig vandaag het volgende artikel tegen:

http://www.totalfishing....tvisnieuws,33,11784.html

Hier moet echt wat tegen gebeuren.....
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : dinsdag 5 april 2011 15:37:51(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Gvd moet dit niet mee maken .... gasten gaan gewoon met harde hand het zelfde net in
(wel boven water) tot dat de politie komt. Hier werken geen swear1 maar maar actie Domme ik

R.I.P (karper) s roof & witvis 123

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 5 april 2011 15:40:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Stefan Schoonen  
#3 Gepost : dinsdag 5 april 2011 16:09:12(UTC)
Stefan Schoonen


Nieuwe uitzetting

Lid sinds: 2-3-2011(UTC)
Berichten: 11


Misselijkmakend dit...

Met name dit stukje tekst:

Daar er weinig sportvissers zijn op bovengenoemde wateren, wordt er ook weinig controle uitgevoerd door bevoegde personen zoals politie, BOA’s en verenigingscontroleurs. Die concentreren zich liever op de drukbeviste (hengelsport)wateren, waardoor er vanuit de bevoegde instanties ook weinig toezicht is op deze plekken.

In mijn ogen moeten de politie en verenigingscontroleurs de controle doen op drukbeviste (hengelsport)wateren.
MAAR de BOA's wat toch echt staat voor BUITENGEWOON OPSPORINGSAMBTENAAR, moeten toch JUIST dit soort taferelen aanpakken.

Dit is mijn mening he Knipoog

GrtZ
DannyAlmelo  
#4 Gepost : donderdag 7 april 2011 14:56:28(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Dit gaat echt te ver. Die gasten kunnen doen wat ze willen, maar oh wee mensen als je je 3e hengelvergunning vergeten ben. Dan krijg je wel 230 euro aan je broek. Domme ik GVSick ! Ik zal je nog is iets sterkers vertellen. Volgens mij hebben wij niet eens BOA's in Overijssel. Ik vis al ongeveer 8 jaar op karper (Ben nu 19) en heb nog NOOIT controle gehad. Zelfs op het Twentekanaal heb ik ze nog nooit gezien, maar wel elk jaar weer 65 Euro betalen voor de vergunningen. Er gebeuren te veel dingen aan het water( Netten, afslachting van vis door Polen,Duitsers etc) waardoor ik geen enkele boete meer zal betalen totdat er iets verandert. Moest er ff uit heBlij

En de Groetuh!
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Lodewijk  
#5 Gepost : donderdag 7 april 2011 15:16:48(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ACT2010 schreef:
Dit gaat echt te ver. Die gasten kunnen doen wat ze willen, maar oh wee mensen als je je 3e hengelvergunning vergeten ben. Dan krijg je wel 230 euro aan je broek. Domme ik GVSick ! Ik zal je nog is iets sterkers vertellen. Volgens mij hebben wij niet eens BOA's in Overijssel. Ik vis al ongeveer 8 jaar op karper (Ben nu 19) en heb nog NOOIT controle gehad. Zelfs op het Twentekanaal heb ik ze nog nooit gezien, maar wel elk jaar weer 65 Euro betalen voor de vergunningen. Er gebeuren te veel dingen aan het water( Netten, afslachting van vis door Polen,Duitsers etc) waardoor ik geen enkele boete meer zal betalen totdat er iets verandert. Moest er ff uit heBlij

En de Groetuh!


we hebben hier in zwolle een hele fanatieke hoor Knipoog
dat jij nog nooit ben gecontroleerd is gewoon puur geluk Knipoog
maar goed je weet wat ze zeggen he
ooit komt de eerste keer..........
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
peter servais  
#6 Gepost : vrijdag 8 april 2011 11:01:51(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dood zonde!

Verschrikkelijk om te zien, wat mij betreft stellen ze een verbod in voor alle visserij met netten op de Nederlandse binnenwateren en 100m van de kant af op het ijsselmeer en aangelegen wateren. Deze vissen hadden gewoon totaal geen kans.
Het uitkopen van dit soort broodvissers en ze omscholen tot controleurs/ adviseurs om dit soort ongein tegen te gaan
Ik zie het hier in de polder ook vaak genoeg. Ze zetten gewoon een compleet deel van een sloot af, op een anderhalve meter na dan, zodat z'n eigen boot nog tussen de netten door past. Precies op kruispunten van sloten of na duikers e.d.

Ik hoop dat deze vissen niet nutteloos vernietigd worden, dan maar op de consumptiemarkt terecht komen, zijn ze iig niet voor niets 't hoekie om gegaan.

Keihard aanpakken dit soort praktijken!
Net als die Oost-europeanen die ff komen stropen en er verder nog veel meer praktijken op na houden, behalve zich te gedragen naar de regels die hier gesteld zijn voor dit land.
Je haalt wat binnen als je de grenzen open stelt voor dit soort mensen met compleet andere mentaliteit en levenswijze.

Er moet toch is wat gaan veranderen hier,

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 4 oktober 2013 11:15:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Stefan Huijsman  
#7 Gepost : vrijdag 8 april 2011 12:04:57(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Mijn vrienden en ik hebben hier ook vaak te maken met Oost-Europeanen. Niet altijd het meeste fijne volk als je het mij vraagt. Nu wil ik niet discrimineren, maar er zitten gewoon ratten tussen. Als je het van de andere kant bekijkt, ze snappen het waarschijnlijk gewoon niet. Wij "gekke" hobby/sport vissers gooien vis gewoon weer terug. In hun ogen is dat misschien wel heel maf.
Maar ik keur zeker niet goed wat er gebeurd. Heb ook verhalen gehoord van strooptochten van Oost-Europeanen, of dat ze vis slachten op de kant. Verschrikkelijk gewoon, daarnaast is het nog oppassen dat ze je spullen niet jatten ook.
peter servais  
#8 Gepost : vrijdag 8 april 2011 12:29:26(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Op die manier bedoel ik het ook, is ook gericht op degene die ze eigen niet weet te gedragen.
Ze komen uit landen waar ze helemaal niks hebben, het zijn gewoon oppertunisten.
Als het op vissen aan komt zullen ze hier precies het zelfde tewerk als dat ze dat thuis zouden doen.

Het enige is dat ze weten dat er hier ook nog wat te halen valt, al die "rijkelui" met duur en mooi materiaal. En dan zijn het ook nog van die doetjes die zich zo opzij laten zetten als je een mes op pistool op ze richt. (ffies bekeken uit het oogpunt van een Oost- europeaan)
Het gaat ze gewoon allemaal te makkelijk en ze zijn hier gewoon als een kind in een snoepjeswinkel.

Kijk maar is naar opsporing verzocht... ze verschijnen er steeds meer, met de meest gruwelijke overvallen.

Ze horen hier gewoon niet thuis.
Wij als mensen die opgegroeid zijn in een relatief beschermde omgeving zijn niet opgewassen tegen de oppertunistische Oost-europeanen.
Deze mensen hebben een mentaliteit van "pakken wat je pakken kan" en "wie in de weg staat word opgeruimd" Ze zijn spijkerhard en opgegroeid op straat en in een omgeving waar niemand iets heeft. En degene die wel iets heeft daar moet je bij uit de buurt blijven.

1+1=2.... welkom in het paradijs dat Nederland heet.

(PS. begrijp me niet verkeerd, ik ken ook goede Oost-europeanen die zich wel aanpassen en hier echt wat willen opbouwen, daar is dit niet op gericht)

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 8 april 2011 12:34:42(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
snowmen  
#9 Gepost : vrijdag 8 april 2011 23:47:40(UTC)
snowmen


20 ponder

Lid sinds: 31-10-2010(UTC)
Berichten: 214

ik schrik hier niet meer van ik vind het echt verschrikelijk ik heb dit al zo vaak met snoekbaarsen mee gemaakt wij halen vis er uit bellen aid en steken de netten in brand
Erwin  
#10 Gepost : zaterdag 9 april 2011 00:00:02(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Mensen, met het starten van dit topic doelde ik niet op Oost-Eropeanen. Er zijn tegenwoordig ook veel beroepsvissers dit dit groots aanpakken. Paling mag niet meer en hier zit handel in. Het is welliswaar wel handel dat naar het oosten gaat, maar het zijn de Nederlandse beroepsvissers die de wateren afzetten met hun netten, en dus stropen. Ik heb meerde lijsten die dit aantonen en zal hier binnenkort een artikel aan wijden.

Hier moet snel iets aan gebeuren. Ze vissen namelijk alles weg.... Vooral op de grotere wateren.
steef zenden  
#11 Gepost : zaterdag 9 april 2011 09:11:32(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

je zou zulke mensen heel wat aan willen doen......
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

peter servais  
#12 Gepost : woensdag 13 april 2011 16:36:14(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
De Oost-europeanen doen het op kleine schaal in onze binnenwateren Erwin. (Achterbak vol met vis)
En de Nederlandse broodvisser op onze grotere wateren. (Bus vol vis)
De vissen hebben geen schijn van kans

Dit soort praktijken zijn zo gigantische aanslag op de natuur en de visstand in veel wateren. Vooral in deze periode nu de vis z'n kuit moet gaan afzetten.

Misschien kan je er een officieel verslag/artikel van maken en opsturen naar het desbetreffende ministerie.
Zodat die er misschien een halt op kan zetten. Anders valt er straks niets meer te vissen.

@ Steef Zenden, we delen de zelfde gedachte op dit vlak...
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Patrick Wolters  
#13 Gepost : woensdag 13 april 2011 19:02:12(UTC)
Patrick Wolters


35 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 917

Bedankjes: 3 keer
Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
snowmen schreef:
ik schrik hier niet meer van ik vind het echt verschrikelijk ik heb dit al zo vaak met snoekbaarsen mee gemaakt wij halen vis er uit bellen aid en steken de netten in brand

Zoiets zou ik ook doen in ieder geval niet wachten tot de zogenaamd juiste instanties eindelijk eens actie ondernemen
en mocht ik zo'n visser/stroper toevallig tegenkomen dan sta ik niet in voor de gevolgen.Sick
Mvg Patrick
Mag hier niet meer plaatsen dat ik mijn hengelsportartikelen het liefst in Volendam koop.
Paul Jansen  
#14 Gepost : zondag 17 april 2011 16:34:34(UTC)
Paul Jansen


10 ponder

Lid sinds: 9-10-2010(UTC)
Berichten: 87

Hier weer zo'n geval ik vind persoonlijk 1000 euro veel te weinig.

Duitse visstropers opgepakt bij Maasplassen 9ROERMOND - Inspecteurs van de Groene Brigade hebben zondagochtend drie Duitsers betrapt bij het op grote schaal stropen van vis in de Maasplassen bij Roermond. Het drietal werd opgepakt en verhoord, maakte de politie bekend.


De Duitsers (49, 55 en 57 jaar) hadden netten met een lengte van tientallen meters uitgeworpen in het water van de Asseltse Plassen. Toen de inspecteurs hen betrapten hadden ze op die manier al ongeveer 250 kilo vis gevangen. Het Openbaar Ministerie (OM) heeft het drietal zondag via snelrecht een boete opgelegd van ongeveer duizend euro per persoon.

Milieuambtenaren en politie voeren al jaren campagne tegen wildvissen en illegaal kamperen langs de Maas in Limburg. Vooral Duitsers, Russen en Polen maakten zich daaraan de afgelopen jaren veelvuldig schuldig. Zij gebruiken meestal grote netten en fuiken en dat is verboden
Beter een slechte dag gevist dan een goede dag op het werk.
ajl11  
#15 Gepost : zondag 17 april 2011 20:27:11(UTC)
ajl11


5 ponder

Lid sinds: 27-6-2010(UTC)
Berichten: 21

heb voor 10 jaar geleden mijn handschoenen in de ring gegooid maar voor dit soort gasten trek ik ze nog ff weer aan
Lodewijk  
#16 Gepost : zondag 17 april 2011 21:02:17(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
dat is 12 euro de kilo...........
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
stefan everts  
#17 Gepost : maandag 18 april 2011 15:17:44(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ach lodewijk,jij bent zelf de grootste stroper die ik ken.....(WIJHE)

:-" :-$ Shame on you

haha nog een beetje aan het vissen de laatste tijd dan kerel?
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Lodewijk  
#18 Gepost : maandag 18 april 2011 16:05:30(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
stefan everts schreef:
ach lodewijk,jij bent zelf de grootste stroper die ik ken.....(WIJHE)

:-" :-$ Shame on you

haha nog een beetje aan het vissen de laatste tijd dan kerel?


och och och
krijgen we dit weer..............

ik ben vollop bezig.
geen nachtjes maar meer een beetje struinen door zuid heen met een broodkorstje.
sinds kort een pen hengeltje dus ik ben nu zwaar verslaafd aan de actie op die hengel haha
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
stefan everts  
#19 Gepost : maandag 18 april 2011 20:25:43(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

HAHA verwacht je niet he Tong

al eens geprobeerd aan dat slootje wat naast de weg van de ijc-kolk loopt?ligt daar tegen het spoor aan...zwemmen prachtige karper(tjes) op en enkele zeer grote grasbakken,was daar 2 jaar geleden aan het pennen en toen zwom er elke keer een grashapper voorbij dus ik een korstje eraan en binnen no time die hengel krom tot in het handvat...schatte hem echt zo rond de dertig pond terwijl het echt een prutsslootje is om te zien..


tis wel zeer dicht begroeid daar maar er word zelden gevist en dat is aardig uniek in zwolle Knipoog
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
Lodewijk  
#20 Gepost : maandag 18 april 2011 20:29:34(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
klopt helemaal.
maar ik loop iets door en ga bij die boer op zijn land staan.
net voor de ingang van de centrale zeg maar
daar heb je meer ruimte en zit net zoveel op
die sloot zit ook op de ij-c kolk he dus die vis kan dr in en dr uit.
dat gedeelte is zekers uniek de eerste zonnestralen en het is hier in zuid gelijk knetter druk!!
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Gebruikers aanwezig in dit topic
4 Pagina's123>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.