logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
peter servais  
#1 Gepost : dinsdag 19 april 2011 13:16:44(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Gisteravond ben ik weer wezen vissen, al was er genoeg leven en registreerde de beetmelders een hoop piepjes en rukken er is weer niets op de kant gekomen.

Ik kreeg een aantal keer een flinke ruk aan de lijn, waardoor de swinger omhoog schoot maar met de zelfde vaart omlaag zakte als de rig weer werd losgelaten.
Hierdoor ben ik bang dat er iets mankeert aan mijn rigje, (25lb PB soepel onderlijnmateriaal ca 20cm lang, een hair van 3,5cm, een PB no escape hook maatje 6 met een 20mm bol aan de hair) Toch heb ik met hetzelfde rigje al 2 keer een brasem weten te vangen, dus hij zou toch goed moeten zijn.

Hoe zou ik dit op kunnen lossen? De hair of rig korter maken? of een kleiner/ ander model haak gebruiken?

Misschien hebben jullie nog wat suggestisch?
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Sponsor
Frank Avezaat  
#2 Gepost : dinsdag 19 april 2011 13:20:31(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Peter,

maak eens een foto van je rig en laat anderen erop schieten.
Erwin  
#3 Gepost : dinsdag 19 april 2011 13:21:03(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik denk persoonlijk dat dit vaak een gevolg is van te zwaar lood. Wanneer het gefixed is aan de wartel kan een vis met een klap met zijn kop de lichtelijk geprikte haak heel gemakkelijk kwijt raken. Dit lukt ze zelfs wanneer je je kwiklink in de loodclip duwt (semifixed).

We hebben met het onderwaterfilmen dit 3 keer achter elkaar gezien. We kregen geen enkel piepje terwijl hij geprikt was. Met een krachtige klap met de kop waren ze alles kwijt en zwommen weg of er niets gebeurt was....

Probeer eens een shocker of CF-sytem. Dit werkte namelijk erg goed voor de cam. Dit om de simpele reden dat ze het gewicht van het lood niet kunnen gebruiken.

Gr. Erwin

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 april 2011 13:21:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

peter servais  
#4 Gepost : dinsdag 19 april 2011 13:22:27(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik zal er z.s.m een fototje van maken. en deze posten. (ben nu aan t werkKnipoog ) dus het kan nu helaas niet.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#5 Gepost : dinsdag 19 april 2011 14:18:33(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Op goed advies van tim van zanten mijn systeem tijdje gelden over de kop gegooit bekijk
fotos moet zeggen het werkt geniaal. Mijn advies in-line lood systeem van fox zeker 85gr
omdat de wartel heel goed in de fox insert blijft zitten. Tijdens een run schiet nu het lood
weg met als gevolg dat het stukje tube +/- 30 cm lang blijft zitten. Rigje in mijn situatie
niet langer als +/- 15cm (soepel) vis niet meer met no escape hooks ok slechte ervaring
mee tot 2 keer toe mondhoek uitgescheurd. Mijn advies maatje 6 haak type's afhankelijk
van je visserij vis veel met Gamakatsu G-Carp A1 Camou Super Hook, Korda Wide Gape X
& de Korda Kurv Shank, prima haken hebben mij nog niet in de steek gelaten zeg hierbij
wel vindt gamakatsu naar veelvuldig gebruik toch scherper als korda. Dit alles met een
quick link lekker snel wisselen van rigje direct van af de wartel wijst de quick link naar de
grond. Met een zelf creatie van een line-aligner zeer tevreden haak super succes man!

PS: Gebruik sinking rig tube van korda met zwarte marker pen tube van kleur voorzien
om de zichtbaarheid onder water doorbreken. Tip verhit en bonkje putty trek rusitg tot
je sliertjes krijgt draai dit rustig rond je tubing beetje rond kneden en klaar is kees.
Op de haak zitten 2 stukje gecamoufleerde siliconen slangetjes voor het korten van de
hair (haak aas) het gewicht rust in de haakbocht of op de haak punt succes slack lines Knipoog

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 april 2011 14:27:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Rigje.jpg
Tube 1.jpg
Tube 2.jpg
Erwin  
#6 Gepost : dinsdag 19 april 2011 14:32:32(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ziet er goed uit Jowan!
peter servais  
#7 Gepost : dinsdag 19 april 2011 15:18:39(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ziet er zeker goed uit Jowan, ik ga mijn rig maar is even ombouwen tot een soortgelijk systeem.
Volgens mij heb je met zo'n inline lood ook minder last van het in de war raken van je onderlijn met het lood.

Ik vis momenteel met een zo'n savetyclip met daaraan 64gr. Foxlood. Daaronder een quicklinkje en daaraan mijn onderlijntje.

Bij het werpen schiet mijn quicklinkje voor een deel de savetyclip in.
Ik weet niet tot hoever dit kwaad kan of negatieve effecten heeft voor het haken van de vis?

Het bevestigen van die leadcore, kan dat gewoon met een albrightknot? want ik heb daar nog geen kaas van gegeten.
Ik heb wel 2 rolletjes liggen thuis en wil hier toch maar is gebruik van maken.

Misschien hebben jullie nog wat tips hierover?

PS. Mijn onderlijntje lijkt erg veel op die van Jowan. alleen heb ik de no-knot doorgeknoopt tot het niveau van de shrinktube die bij jowan op z'n haak zit. Alleen is het onderlijntje iets langer 15-20cm) Ik vis dan ook wel op een prutbodem.

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 19 april 2011 15:21:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Erwin  
#8 Gepost : woensdag 20 april 2011 10:32:41(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik zou aan het oog van de leadcore gewoon een kwiklink plaatsen. Deze kwiklink kun je zowel in een leadclip als een inline lood trekken. Bovendien kun je dan gemakkelijk van rig wisselen.

Gr. Erwin
peter servais  
#9 Gepost : woensdag 20 april 2011 10:46:44(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Gisteren even een de boel aangepast, maar geen verschil helaas.
Ik had een inline loodsysteem in elkaar geknutseld. Werkt perfect, alleen bij een aanbeet was het weer precies het zelfde geval. De swinger gaat omhoog en daarna in de zelfde vaart naar beneden met de bijbehorende piepjes natuurlijk.

Gister heb ik tijdens het werpen nog een complete montage verspeeld, mijn draad brak Domme ik
De bloedknoop had blijkbaar losgelaten, daarom vind ik nylon ook zo klote. In een knoop kan nog rek zitten waardoor je zo je hele spulletje kan verspelen. Vind dit zo vervelend weer.
Ik had de knoop volledig volgens het boekje gemaakt en ervoor gezorgd dat de knoop nat was tijdens het aantrekken.
Ook had ik nog een stukje van 7mm over gelaten zodat ik zeker wist dat ik m niet te kort had afgeknipt.

Pfff...het lijkt wel alsof je een bepaald leerproces door moet maken voordat je eindelijk een keer wat mag vangen.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Erwin  
#10 Gepost : woensdag 20 april 2011 10:51:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
De vele piepjes die je krijgt, kunnen ook lijnzwemmers zijn natuurlijk. Momenteel zijn er veel actieve brasems (paaien).

Gr. Erwin
peter servais  
#11 Gepost : woensdag 20 april 2011 11:09:34(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dat is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid.
Maar tussen een enkel piepje of een halve run zit natuurlijk wel een duidelijk verschil.

Af en toe word er duidelijk aan getrokken waardoor de swinger omhoog schiet, kort daarna word de boel waarschijnlijk weer uitgespuugd. Maargoed, de aanhouder wint zeggen ze toch.
Laten we dat maar hopen dan
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
timvanzanten  
#12 Gepost : woensdag 20 april 2011 11:16:10(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Peter, ik zit dit zo te lezen en ken het fenoneem erg goed! vis je toevallig op een kanaal?
peter servais  
#13 Gepost : woensdag 20 april 2011 11:34:17(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Je zou het meer een brede uitloper van een polder kunnen noemen.

2 poldersloten die verbonden worden door een verbreding van 100x60m.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
timvanzanten  
#14 Gepost : woensdag 20 april 2011 11:50:56(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
juist jah! dat d8 ik al! Ik heb dit ook erg vaak. die halve runs en d8 eerst dat het stroming was. de run waren alleen te fel daarvoor. Op een avond kwam ik erachter wat deze halve runs veroorzaakte. Winde! Windes jagen in de bovenste waterlagen en zijn erg fel. Het gebeurt mij regelmatig dat ik er eentje in de lijn heb. de gemiddelde winde hier op de kanalen, zit tussen de 40 en 50cm en zijn dus groot en sterk genoeg om een run te produceren. Strooi eens wat korstjes op de bovenste waterlaag. je zal snel genoeg zien of het windes zijn!
peter servais  
#15 Gepost : woensdag 20 april 2011 12:16:34(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Dat is altijd het proberen waard, bedankt voor de tip.

Ik zie wel regelmatig wat springen e.d. maar of dat nou brasem, karper of winde is?
Ik hoor iig niet dat er winde gevangen word maar wieweet.

Ik heb er wel erg grote brasem gevangen met de pen. 60cm+

Dan neem ik 1 hengel mee voor statisch en met een pennetje. Wieweet dat dat wat opleverd.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Mister X  
#16 Gepost : woensdag 20 april 2011 15:49:24(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Misschien handig voor ons maak even paar foto's van je systeem kunnen wij even kijken
of alles goed gaat ok. Heel benieuwd hoe het aan de over kant bij jou er uit ziet succes Knipoog
luukboons  
#17 Gepost : donderdag 21 april 2011 17:37:21(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

had gister een flinke run van een winde op een 20 mm boilie met nog een kleine 14 mm boilie
moet niet gekker worden
Toine  
#18 Gepost : donderdag 21 april 2011 17:56:36(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
peter servais schreef:
Dat is natuurlijk ook altijd een mogelijkheid.
Maar tussen een enkel piepje of een halve run zit natuurlijk wel een duidelijk verschil.

Af en toe word er duidelijk aan getrokken waardoor de swinger omhoog schiet, kort daarna word de boel waarschijnlijk weer uitgespuugd. Maargoed, de aanhouder wint zeggen ze toch.
Laten we dat maar hopen dan


Peter,
Ik ken het het gevoel, shit.., Bidden maar net als in de reclame denk ik maar: alles komt goed ...Knipoog
Het is zoals het is.
Bertus  
#19 Gepost : donderdag 21 april 2011 18:27:11(UTC)
Bertus


5 ponder

Lid sinds: 25-6-2010(UTC)
Berichten: 20

Probeer in zo`n situatie eens de Black Monkey systeem, werkte voor mij wel.
Het zelfde verhaal, slagen op de topp en geen tijd om aan te slaan.
"t`lupt zoals t`lupt
peter servais  
#20 Gepost : donderdag 21 april 2011 18:38:03(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Oke dat is wel een manier om dit soort problemen op te lossen. Waar zou je zo'n ding kunnen halen?

Maar dit is wel een systeem voor de luie visser.

Bedankt voor de tip!

@ Jowan, Ik zal zo snel mogelijk een fototje maken van mijn montage en ff op de site posten.
Niet echt tijd voor gehad nog.

Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.