logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
edwinbaaijens  
#1 Gepost : woensdag 27 januari 2010 21:09:31(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Ik heb wel regelmatig dat, als ik met met partikels aan de haal ga en dan vooral met maïs, de meerkoeten hoe troebel of diep het water ook is ze het feilloos weten te vinden. En ze hun nodige deel van mijn voer weten te verorberen. Aan de ene kant heel vervelend van die stekken pezers, maar het zou misschien voor onze vriend karper ook wel eens een teken kunnen zijn dat er wat te eten te halen valt. Eten doet eten tenslotte...

Kortom, zouden de meerkoeten, die de hele dag druk aan't duiken zijn en hun graantje mee pikken, karpers aan het azen zetten?


des te harder des te gaat ie...



Sponsor
Erwin  
#2 Gepost : woensdag 27 januari 2010 21:15:07(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ze zeggen, zien eten, doet eten al ben ik daar in dit geval het niet helemaal mee eens. Ik denk dat het juist averechts werkt. Ik denk dat de plekken waar koeten veel duiken juist gemeden worden. Ik denk dat de karper dit juist met gevaar associeert.

Koeten duiken de hele dag door wel, alleen niet zo veelvuldig als wanneer hij een voerstek van een visser heeft gevonden. Ik kan me goed voorstellen dat een karper 'leert' - als hij vaker gevangen is op zo'n plek - hij dit juist met gevaar koppelt. Ik weet het natuurlijk niet zeker, maar kan me erg goed voorstellen dat dit een factor is die schuwe karper weghoudt bij je stek.

Erwin
ronpothuizen  
#3 Gepost : woensdag 27 januari 2010 21:18:03(UTC)
ronpothuizen


25 ponder

Lid sinds: 4-10-2009(UTC)
Berichten: 437

Voortaan de meerkoeten voeren?
Zelf heb ik het idee als de meerkoeten naar mijn boilies aan het duiken zijn,er geen karpers in de buurt zijn of misschien wel weggejaagd worden.
Als ik namelijk last had van meerkoeten,had ik in ieder geval geen last van karper.
Arnold  
#4 Gepost : woensdag 27 januari 2010 22:23:48(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

Als er een aantal meerkoeten over mijn stek zijn geweest en een deel van het aas hebben gejat, daalt bij mij vaak het vertouwen tot nul. Je weet namelijk nooit hoeveel er precies is weggevreten en wat voor effect het eventueel heeft gehad voor de presentatie van je haakaas. Aan de andere kant heb ik het ook weleens meegemaakt dat ik vlak nadat een paar meerkoeten op m'n stek hadden gedoken, er spontaan een run kwam. Toeval of niet? Ik weet het niet, ik denk dat het bezoek van de meerkoeten niet zozeer een probleem is voor de karpers.

Arnold
steef zenden  
#5 Gepost : donderdag 28 januari 2010 10:22:09(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb diverse keren al mee gemaakt dat een goed lopende stek verpest werd door duikende waterkippen en er geen enkele beet meer kwam zoland die rot beesten bleven duiken en in de avond en nacht begon de stek weer te lopen
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

carpfigter  
#6 Gepost : donderdag 28 januari 2010 14:21:40(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

ik kom dan meestal weer met een ander verhaal zoals meestal,al iemand bij stil gestaan dat meerkoeten niet alleen maar bollen en partikels eten maar ook driehoeksmosseltjes en ander natuurlijk voedsel? dus wat mij betreft kunnen die beesten veel verklappen van het onderwater gebeuren ,zo heb ik om op de vraag terug te keren dat alser meerkoeten op de stek zitten ik pas et vertrouwen krijg als ik die beesten raar zie doen als ze boven komen ,en als ze dan nog vertrekken zit ik vol ongeduld te wachten op de eerste tekenen van leven vanuit de hengels ,en meestal gebeurd et ook dat die hengel een karper teweeg brengt grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
Patje  
#7 Gepost : donderdag 28 januari 2010 14:56:02(UTC)
Patje


5 ponder

Lid sinds: 4-1-2010(UTC)
Berichten: 19

Mijn ervaring heeft me geleerd waar meerkoeten zitten zit dus ook karper
ik maak mijn stek namelijk heel breed en vis lanszij die duikers op een afstand van een 20m ong
moet zeggen heeft me al enkele mooi vissen opgeleverd als ze aan het duiken zijn
factor geluk speelt natuurlijk ook altijd mee
ik zou zeggen waar ze duiken ga er voor of naast vissen op een redelijke afstand 10 a 20 m

succes
Tim_Ellerman  
#8 Gepost : donderdag 28 januari 2010 16:47:10(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

Heb toch ook wel verschillende keren gehad dat als er koeten aan het duiken waren op mn stek dat ik niet heel veel later beet kreeg.

Aan de andere kant heb ik ook vele malen gehad dat ik die beesten vervloekte omdat ik om het kwartier weer kon bijvoeren omdat ze mn stek leeg gevreten hadden.. dusjah.. Hoe het nou zit? Ik weet het niet..

Heb wel eens onderwaterbeelden gezien dat er karper op een stek aan het azen was en dat er ff vlug een aalsgolver tussendoor kwam onderwater.
In eerste instantie schrokken ze wel,maar toen de aalsgolver weer weg was doken ze gelijk weer op het voer..

Zoals ik al zei.. hoe het nou zit,ik weet het niet.

Denk dat het per dag kan verschillen of de karper wel schrikt ja of nee.

groetennnnnnn
Groetjes, Tim

Jan  
#9 Gepost : donderdag 28 januari 2010 17:19:48(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Ik denk ook op basis van onderwaterbeelden die ik heb gezien dat onze vrienen redelijk aan de koeten zijn gewend.
Zoals Carpfighter al zei, ze azen beide op de zelfde plekken en op het zelfde voedsel.
Ik persoonlijk heb wel een enorme hekel aan die beesten, en heb er ook verschillende per ongeluk gehaakt, en deze beesten onthaken is ook geen pretje.

Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 januari 2010 17:20:38(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#10 Gepost : donderdag 28 januari 2010 18:09:23(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
En denken jullie niet dat het op zware dressuurputten juist de herinneringen boven komen drijven? Dus dat ze weten dat op plekken waar koeten veelvoudig duiden waarschijnlijk wel gevist wordt? Koeten duiken van nature niet zoveel op dezelfde plek. Wel wanneer wij aas strooien. Ik kan me voorstellen dan karpers een patroon herkennen.

Erwin
Jan  
#11 Gepost : donderdag 28 januari 2010 18:32:10(UTC)
Jan


15 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 114

Ik weet het niet, ik denk eerder aan voedselneid. Dus dat karpers niet willen dat alles onder hun neus weggegeten wordt.
carphunter  
#12 Gepost : donderdag 28 januari 2010 19:10:57(UTC)
carphunter


5 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 39

ik observeer ook veel de watervogels zo kom je veel te weten net zoals figter al zegde
ze kunnen je veel tips geven waar voedsel te vinden is of waar anderen hun voer hebben gedropt
net zoals ik ook denk als vogels actief bezig zijn op zoek naar voedsel de karper dat ook doet
en als ik op mijn stek de vogeltjes hoor fluiten begin ik al te hopen (drillen)
roy pluim  
#13 Gepost : donderdag 28 januari 2010 20:35:46(UTC)
roy pluim


20 ponder

Lid sinds: 14-12-2009(UTC)
Berichten: 274

Die er varing heb ik niet heb dit jaar plus minus 12 vogels gevangenDomme ik
Meestal kwamen er geen karpers op de nachten dat ik vogels ving.


MVG Roy
edwinbaaijens  
#14 Gepost : donderdag 28 januari 2010 22:56:51(UTC)
edwinbaaijens


50 ponder

Lid sinds: 27-9-2009(UTC)
Berichten: 338

Het ziet er dus naar uit dat deze koeten een neusje hebben als het gaat om voedsel localiseren, ook al zien ze het niet liggen.


des te harder des te gaat ie...



carpfigter  
#15 Gepost : donderdag 28 januari 2010 22:58:38(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

haha die nederlandse meerkoeten hebben mischien andere gewentes dan die hier in belgie gaah
nee ik denk dat we ook een onderscheid moeten maken welke maten en gewichten er van karper op het water zwemt ,denk niet dat een 20kg vis bang is van een meerkoetje maar eerder anders om ,als je op een water zit met deftig bestand zullen die beesten anders reageren dan op een water vol knollen
grtzz

Bewerkt door de gebruiker donderdag 28 januari 2010 22:59:12(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

if you pay peanuts you catch monckey's ................
Nielsz  
#16 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 13:18:50(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Ik hou altijd mijn hart vast als die dingen duiken. Ik heb ze er wel eens aangehad en dat is geen pretje. Ik kan alleen niet vertellen of het verschil maakt. Heb er eerlijk gezegd ook nooit zo op gelet.
JulienH  
#17 Gepost : vrijdag 29 januari 2010 13:41:40(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ik denk dat de koeten op zich niet heel bevorderlijk zijn voor je stek, maar het troebele water dat ze veroorzaken daarentegen lijkt mij wel een voordeel. Ik meen me ook te herinneren dat op een van de Korda DVD's je eenden ziet duiken voor de camera, waarna de vis ook gewoon op de stek verscheen. Zo lang we niet kunnen denken als een karper, blijft het raden denk ik...
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
theetje  
#18 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 17:26:31(UTC)
theetje


5 ponder

Lid sinds: 25-8-2009(UTC)
Berichten: 19

ik heb met regelmaat volle runs gehad terwel er op dat moment flink wat koeten/kippen aan het duiken waren.
is zelf zo dat ik met regelmaat een karper de koet zie verjagen dit zeker op de opervlakte ook voor de eenden schuwen ze niet.
als het water wat ondiep is en helder vind ik ze vervelend maar dit alleen om dat ze dan tegen de lijn zwemmen of het spulletje van de bodum af pakken.
verder is het gewoon zo, zo als vaker hier boven staat ze veraaien mooie plekken want ze eten ook dingen die de karper lekker vinden
ik zeg zeker niet mijden alleen de wat fellere kleuren aas ff weg laten scheelt ook gauw al wat uit mij ervaring.
en vooral niet verjagen of verstoren want dat verjaagt ook de vis.
de vis merken en voelen het gedrag van koeten/kippen en eenden en reageren hier ook op

gegroet theet


Bewerkt door de gebruiker zaterdag 30 januari 2010 17:59:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

steef zenden  
#19 Gepost : zaterdag 30 januari 2010 18:05:04(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik heb alleen maar negatieve ervaring met die waterkippen.....
ik heb net als roy al diverse keren al zo'n waterkip gevangen op diverse dieptes zelfs al op 7m diepte(dacht tot toen dat ze niet zo diep konden duiken) en diverse keren gehad dat die waterkippen steeds mijn aas met rig op pakten en bij binnen halen dat alles in de knoop lag zodat het vaak onmogelijk was om een karper te haken.....
Zat zelfs op dat water met zwarte boilies te vissen en die waterkippen wisten ze nog steeds te vinden

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 30 januari 2010 18:05:48(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

rudy m  
#20 Gepost : zondag 31 januari 2010 14:26:19(UTC)
rudy m


5 ponder

Lid sinds: 30-12-2009(UTC)
Berichten: 38

heb de ervaring dat de meerkoeten de karpers verjagen,allee hangt ook af van tot stek,heb zo 11 jaar aan stuk de zelfde stek bevist op een water en iedere keer tegen najaar en ik spreek vanaf half september begon ik op de bewuste stek last te krijgen van de meerkoeten en gelijk me hier al zegt als de donker viel produceerde de stek karper op maar overdag als de meerkoeten de stek beaasde bleef de karper weg,zo heb ik eens op een namiddag mee gemaakt dat er surfers constant over mijn stek gingen en die zo de meerkoeten verjaagden en die 2 uur dat surfers over de stek ging leverde me toch 3 karpers op en na dat de surfers waren gestopt kwamen de meerkoeten terug en werd er geen karper meer gevangen tot dat donker werd,waar ik over spreek was deze stek maar een goede 3 m diep,en dan een ander verhaal op zelfde water maar dan aan eiland en met een diepte van 6 meter daar doken de meerkoeten ook maar daar ving ik dan wel mijn karper,dus daar verjoegen de meerkoeten mijn karpers niet,
de laatste jaren had ik op de eerste stek een oplossing gevonden om de meerkoeten van stek weg te houden,ik ging als volgt te werk,waar ik tegen viste waren palen die het zwembad van water afbaakte,in zwembad was de diepte maar 1,80 m diep,mijn stek lag net buiten de palen van zwembad op een schuine kant van een geul en smorgens voor ik begon dropte ik eerst een volle emmer mais en de meerkoeten doken daar als gekken ne ganse dag door en lieten ze zo mijn stek gerust en zo leverde mij tosh nog karpers op grts rudy
hou van je hobby en respeteer iedere vangst
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.