logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Lodewijk  
#1 Gepost : vrijdag 8 april 2011 13:28:53(UTC)
Lodewijk


55 ponder

Lid sinds: 17-3-2010(UTC)
Berichten: 4.290

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
ik vroeg me af hoe de mensen zich hier voorbereiden op een nachtje vissen.

staat dit meestal al gepland ver van te voren?
kijk je altijd precies wat je mee neemt of niet?
hoe werkt dat bij jullie?

meestal gooi ik me spullen gewoon in de auto en beslis ik in de auto waar ik heen ga.
is dit raar? of doen meer mensen dit??
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : vrijdag 8 april 2011 13:49:26(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Voorbereiding is voor mij alles (control freak) kan echt blindelings mijn spullen terug
vinden voor het geval einde oefening hoofdlamp. Dit geld voor voer aas materiaal de
plaats & stek keuze's ok, Ruim voor het vissen stek peilen op bodum structuur hier op
materialen aanpassen haak type onderlijn camouflage kort om systeem & rig keuze. Met
de kennis in hand momenten uitkeizen m.b.t het weer knallen maar, tot nu toe gaan spijt
van gehad alleen maar voordeel. Moet wel bekenen voorberijding kost mij zeker wel veel
tijd maar goed (verlening van de hobby) ok creativiteit gaat hier in zeker op zijn beloop.
Je kan het vergelijken met zelf boilies draaien krijg je beetje beeldvorming, het fijne hier
van is dat je alleen je spullen moet inpakken & je kan weg geen poes pas maar acite Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 8 april 2011 13:56:33(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

peter servais  
#3 Gepost : vrijdag 8 april 2011 15:11:36(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik neem niet al te veel mee, ik vis dan wel alleen maar dagen en geen nachten, dat scheelt natuurlijk ook een hoop materiaal en dus ook een hoop voorbereiding.

Voor mij is t belangrijkste dat ik mijn foudraal mee neem. Dan heb ik iig mijn Hengels/ rodpod en wat materiaal.
Verder moet ik dan nog een map mee nemen voor mijn piepers/buzzerbars/swingers/lood en een mapje voor de rigjes.
Natuurlijk de boilies. Die dingen heb ik vaak al standaard in de achterbak liggen. Dus hoef dan alleen maar het foudraal meenemen en t net/onthaakmat.

Dus heel veel voorbereiding heb ik niet mbt het pakken van spullen. Verder vis ik vaak instant. Kies een mooie stek uit en hoop dat ik ervoor kan zorgen dat ik vis op die stek krijg door te voeren (dit zal ook wel een reden zijn waarom ik nog iets gevangen heb dit jaar omdat ze nog niet actief azen. Bij een stek die regelmatig aangevoerd word zwemmen de vissen daar vaak even langs om te kijken of er nog wat te halen is.
Ik ga binnekort ook maar is beginnen met t opbouwen van een voerstek.

Dus niet heel veel voorbereiding van mijn kant, al zou een beetje extra aan voorbereiding wel wat extra vis opleveren.
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Stefan Huijsman  
#4 Gepost : vrijdag 8 april 2011 15:28:27(UTC)
Stefan Huijsman


10 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 96

Ga altijd met vrienden vissen, meestal met z'n 2en. Alleen vind ik niet wat. Dus dat wordt van te voren wel gepland. Kan wel iedere keer op een andere plek zijn. Dagen van te voren even voeren op die plek en een eventuele reserve plek maken als visplek 1 bezet is.

Ik heb laatst een checklist gemaakt van alles wat ik mee moet sjouwen als ik ga vissen. Dit heb ik gedaan aangezien ik eigenlijk altijd wel weer wat vergeet. Dan leg ik eerst alles klaar en pak ik het daarna in de auto, en dan zo dat ik mijn spullen om te vissen bovenop heb liggen zodat ik zsm inlig
DavidT  
#5 Gepost : vrijdag 8 april 2011 16:11:14(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Een degelijke voorbereiding is voor mij het belangrijkste en geeft me het meeste vertrouwen.

De trolly, slaapzak, stretcher, weighsling en onthaakmat liggen altijd in de auto. De rest laad ik in als ik ga wegga. 2 Maal per weekend want ik vis korte nachtjes.

Gezien de vissen die ik wil vangen, is het niet onverstandig voor te voeren. Instappen en bedenken waar ik ga vissen, is voor mij geen optie. Om m'n (eigen opgelegde) doelstelling te halen moet ik het hele jaar druk blijven uitoefenen op het water. Het is uiteraard een hobby maar ik investeer m'n tijd en geld niet in zgn running waters. Das leuk voor de recreanten, vind ik.

Alleen tijdens een lastige hete periode beslis ik soms dezelfde dag waar ik ga vissen. Dat wordt dan een water waar het overbevolkt is en waar je eigenlijk niet kan blanken. En soms blijf ik thuis.

Ik kom er eerlijk voor uit. Het gaat mij in eerste instantie om het gewicht. Schoonheid komt op een goede 2e plek. En vissen in het buitenland of een btw doe ik niet. Er valt zoveel te vangen in NL. De vraag is alleen wat heb je ervoor over?
Say hello to my little friend
stefan everts  
#6 Gepost : vrijdag 8 april 2011 20:55:09(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

de auto voltrappen,alles nog een keer na lopen in mn hoofd, nachtje slapen en dan volle bak gas geven Breede lach
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
ratjetoe  
#7 Gepost : woensdag 27 april 2011 23:53:26(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

een paar uur van te voren alles achter het huis klaar zetten 3 keer kijken wat ik vergeten ben nog even naar de supermarkt of vos..raven de laaste spulletjes bijhalen shit tog nog een lamp of wat anders kleins vergeten weer naar huis ophalen auto tot het dak toe vol en gassen.
maar ik weet minimaal 3 dagen van te voren wel waar ik heen ga.
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
timvanzanten  
#8 Gepost : woensdag 27 april 2011 23:56:47(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik probeer toch alles wel goed voor te bereiden. het komt bij mij nooit op als poepen zeg maar. ik maak wel degelijk een plan. als ik een instant nachtje doe, is het vertrouwen ook vaak niet hoog en vis ik meer voor de gezelligheid. instant nachtjes alleen vind ik niks.
peter van welij  
#9 Gepost : donderdag 28 april 2011 17:08:32(UTC)
peter van welij


15 ponder

Lid sinds: 20-10-2010(UTC)
Berichten: 174

Ik heb meestal alles klaar staan. Dus hoef alles maar op te pakken en in de auto te gooien en gaan.
Weet ook van te voren welk water ik ga. En vis eigenlijk standaard elk weekend.
joseph  
#10 Gepost : donderdag 28 april 2011 17:40:23(UTC)
joseph


5 ponder

Lid sinds: 7-3-2011(UTC)
Berichten: 32

als ik ga nacht visen met mijn neef is dat altijd al van te voren geplant en ik kijk altijd heel goed wat ik mee moet pakken want als je eenmaal aan de waterkant ben en je vergeet iets dan ben je gezien hoor
Davey Remmig  
#11 Gepost : vrijdag 29 april 2011 00:51:25(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

normaal plan ik me sessies alleen dit jaar bijna alle nachtjes gehaast en onverwachts.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.