logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Toine  
#1 Gepost : zondag 1 mei 2011 23:15:00(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heren en Dames, Over 2 weken heb ik een koppeltoernooi.(13 t/m 15 mei a.s) Gezelligheid staat voorop maar een keer een karper vangen zou wel leuk zijn. De weger/scheidsrechter is Ron van Houtum. Jullie wel bekend van dit forum. Ik heb hem 1 keer ontmoet en ik verwacht niet dat hij om te kopen is. :-$ Zover ik weet doen er 25 koppels aan mee. Op dit water zit voldoende karper maar er wordt slecht gevangen. Voerboot mag niet. Spod wel. Waar ik dan nieuwsgierig naar ben is:

Waar zouden jullie mee vissen? Wat voor boilies, smaak, reuk etc.
Er zitten stukken bij van 20 mtr diep. Veelal is het vrij snel 5 mtr diep of dieper. Pop up?
Top van de hengel laag bij het water met eventueel toplood of de top hoog de lucht in?

Indruk van het water:
Toine heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
zuiderplas.jpg
Het is zoals het is.
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : maandag 2 mei 2011 00:21:07(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi Toine,

ik zou eert gaan pijlen met een pijlerdobber (markerfloat) probeer een inschatting te maken van het diepteverloop en de bodemstructuur. taluden,plateaus en harde bodem zijn ideaal! kan je geen echte diepteverschillen vinden in een bepaald stuk, ga dan voor zeker en vis in de kantjes. na het pijlen zou ik lekker gaan spodden met partikels. kies een goede spod ( spomb ofzo) en leg door je lijn te clippen, een mooie verspreid voerbedje aan. je kan er dan op vissen met partikels, boilies of pop-ups. hierbij gaat weer het simpele feit op dat een pop-upje op een zachte bodem beter tot zijn recht komt. Ik zou gaan voor een lekkere zoete instant boilie of gewoon de oldskool string met mais.

toplood heeft geen zin als je een grillig bodemverloop hebt. dan is een zo vertikale lijn, nog het beste.



Ron van Houtum  
#3 Gepost : maandag 2 mei 2011 07:07:04(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Think jij hebt toch een voerboot:-"

Nee zonder gekheid
Je hebt nog 2 weken je hebt een grote kans dat je langs het lange stuk komt te zitten
doe het zoals tim het zegt of ga nu met een markerrod op pad en peil alles alvast uit en zet het op kaart voor je eigen
Volgens mijn krijg je ook een diepte kaart bij de wedstrijd
er zijn ook rot stekken bij bv in de bocht bij dat riet
als je recht voorruit moet vissen moet je of verder dan 80m gooien (vaak wind op de kop)
of tegen de kant vissen en de ander tegen het riet
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
jvs  
#4 Gepost : maandag 2 mei 2011 07:10:23(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

zuiderplas?
rechtsboven in dat hoekje zit bijna elke week wel iemand te karperen,dus dat zal wel een goede plek zijn,daar zou ik tegen het riet aan vissen.
houdoe en bedankt
Ron van Houtum  
#5 Gepost : maandag 2 mei 2011 11:39:11(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Helaas heb je het niet voor het zeggen stukken worden geloot
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Toine  
#6 Gepost : maandag 2 mei 2011 20:41:52(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ron,

Ik heb ook een oude diepte kaart. Het is inderdaad een loting.Ik ben dan ook op zoek naar tips die Tim o.a. aangeeft:
zoete instant boilie of gewoon de oldskool string met mais. Zit er een lijn in waarmee iedereen momenteel karper vangt. Is dit met zoete boilies? zijn het misschien de tijgernoten? Natuurlijk geef je niet graag prijs waarmee je vangt maar toch blijf ik nieuwsgierig! Spodden? oké iedere tip is welkomKnipoog

Ron, jouw opmerking van 1 dagje vissen is te weinig omdat je intussen een voerplek maakt ben ik overigens niet vergeten.
Ben benieuwd omdat we nu van vrijdag t/m zondag blijven zitten wat er uit het water komtBreede lach Breede lach

Bewerkt door de gebruiker maandag 2 mei 2011 20:45:43(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is zoals het is.
jvs  
#7 Gepost : maandag 2 mei 2011 22:52:39(UTC)
jvs


40 ponder

Lid sinds: 1-11-2010(UTC)
Berichten: 1.023

Toine.
ik vis ook op een soort plas(wel wat kleiner) en ik vang de laatste tijd wel aan een zoete boullie meer,als aan mijn oude vertrouwde.
de laatste tijd doen het van die witte goed,die ruik je door de zak heen.
houdoe en bedankt
carpfigter  
#8 Gepost : maandag 2 mei 2011 23:16:13(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

als het water echt zo diep is zou ik voor de zig rig gaan karper zit meestalniet in de diepte in zo een weer alsof het de laatste weken is geweest , ik ken natuurlijk het water niet hé , probeer maar te helpen grtzzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
DavidT  
#9 Gepost : dinsdag 3 mei 2011 21:08:57(UTC)
DavidT


40 ponder

Lid sinds: 8-2-2011(UTC)
Berichten: 1.050

Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
Toine, dat kan niemand zeggen. Een karper reageert op wind, watertemperatuur, licht, voedselbronnen, beschutting, hengeldruk, zuurstof etc. De juiste beslissing maak je als je aan de waterkant zit. Het kan zijn dat je heel veel moet bijvoeren. Het kan ook zijn dat je met en single hookbait succesvol bent.

Is de vis uitgepaaid? Meer voeren dan tijdens de paai. Hoeveel hangt af van het bestand en aanwezigheid van natuurlijke voedselbronnen.

Met deze temperaturen zou ik tussen de 2 en 9 meter vissen. En dat hoeft niet onderaan een talud.

Zonnebril op, misschien liggen ze overdag 10 meter uit de kant aan de oppervlakte.

Moeilijk, moeilijk.
Say hello to my little friend
Toine  
#10 Gepost : dinsdag 3 mei 2011 23:26:17(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Heren, alle tips zijn welkom. Natuurlijk is alles afhankelijk van..Ik waardeer jullie adviezen. Ik ga morgen een bol maken met Robin Red, knoflook en nog wat ingrediënten. Ik denk dat ik komend toernooi het daar maar eens mee ga proberen. DavidT zover mij bekend hebben de karpers de paai dit jaar nog niet uitgevonden. Knipoog Een zonnebril nemen we inderdaad mee. Ik hoop dat we deze dat weekend nodig hebben.
Het is zoals het is.
ferenc  
#11 Gepost : dinsdag 3 mei 2011 23:49:18(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Wedstrijd vissen is mooi. Zorg dat je bent voorbereid op alle omstandigheden zodat je kan aanpassen als dat nodig is. Denk ook eens wat na over je visserij, zorg voor zoveel mogelijk info over het water en de gebruikte technieken daar. Zit er witvis, dieptes, eventuele stekken.

Blijf niet uren wachten op een aanbeet, probeer te varieeren. Doe eens wat geks.

20mei heb ik weer een wedstrijd, word dus de komende weken veel tijd doorbrengen bij het betreffende water. Breede lach
Toine  
#12 Gepost : woensdag 4 mei 2011 16:56:59(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ferenc, als het niet normaal lukt dan ga ik iets geks doen. Uren wachten op een aanbeet: wij willen wel wachten maar als we binnen 3 uur geen piep horen dan gaan we toch iets anders proberen. Merci Knipoog
Het is zoals het is.
ferenc  
#13 Gepost : donderdag 5 mei 2011 00:24:19(UTC)
ferenc


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-9-2010(UTC)
Berichten: 521

Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
3 uur is niet extreem lang. Veel mensen die gooien in als de toeter afgaat en halen pas weer binnen als ie weer afgaat voor het eindsignaal.

Wedstrijd vissen is keihard werken Knipoog
Toine  
#14 Gepost : donderdag 5 mei 2011 00:39:45(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Ik ben niet erg actief, maar dit gaat me wel te ver? Het idee al!d'oh!
Het is zoals het is.
Ron van Houtum  
#15 Gepost : zondag 8 mei 2011 01:36:58(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
En Toine weer lekker geoefendgigglesmil

En wat denk je zou het gaan lukken volgend weekend?
Ach gaat wel goed komen
als we maar fun hebben
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Erwin  
#16 Gepost : zondag 8 mei 2011 11:18:39(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Ik zou meteen je hengels ingooien met een fluopop-up. Elke hengel op een willekeurige plek (waar jij karper verwacht) en een andere diepte. Daarna gaan peilen. Soms levert dit een bonus vis op. Je bent dan aan het vissen terwijl je op zoek gaat naar een goede stek. Dit zoeken kan soms veel tijd kosten. Je hebt verder al aardig wat tips ontvangen, dus dat komt allemaal wel goed Blij

Succes!!
Ruud Gosselink  
#17 Gepost : zondag 8 mei 2011 11:21:49(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

In het eerste bericht staat dat de scheidsrechter, Ron van Houtum, niet om te kopen zal zijn....... Heb je het al met een pak gevulde koeken of een kipschotel geprobeerd?
Toine  
#18 Gepost : zondag 8 mei 2011 22:11:22(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
-Ruud,
ik denk dat kip of koeken niet nodig zijn. Ik heb Ron 2 keer ontmoet maar zorgt wel voor zich zelf.

-Erwin,
het mooie van dit forum is dat iedereen een handje wil helpen. diverse tips ga ik zeker gebruiken.

-Ron,
het vertrouwen is weer opgekrikt.:-" Afgelopen zaterdag had mijn maatje een karper. Een wist hij niet op de kant te
krijgen. Hij haalde de karper wel met veel geduld uit het riet, van de overkant vandaan, maar toen dook deze weer
het riet in links van hem. Afstand 3 meter van onze visplek. Hij is nog het water ingegaan maar was te laat. Het
riet had zijn snoer al gesneden.d'oh!

Wij kijken er naar uit naar het toernooi maar zijn vooral benieuwd waar we komen te zittenThink
Het is zoals het is.
pascal van lier  
#19 Gepost : donderdag 12 mei 2011 21:40:06(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

toine hoe gaat het met de voorbereidingen ?
alvast veel succes en(drillen) (vissen) (drillen) (vissen)
steef zenden  
#20 Gepost : donderdag 12 mei 2011 22:23:17(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Succes en laat weten hoe het is gegaan.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.