logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
ratjetoe  
#1 Gepost : zondag 8 mei 2011 13:19:27(UTC)
ratjetoe


15 ponder

Lid sinds: 29-3-2011(UTC)
Berichten: 167

hallo.
ik begin een beetje gek te worden van de 7 nachten die ik er nu op heb en ik blijf maar blanken.
ik heb echt geen goed gevoel meer en geen vertrouwen soms denk ik wel eens daar zit je weer voor de katse kut.
k doe er alles aan om een mooie karper te vangen. het enige wat nog wel lukt is kleine vijvertjes met veel vis.
maar een mooie karper van boven de 20pond snachts een dikke run... hou maar op er ligt nou al zon beetje aan 100 euro voer in het water en nog geen resultaat. jullie wel eens overkomen? vast wel nog tips ... behalve niet opgeven. Breede lach

groetten stef
vissen,.. er valt nog zo veel te leren. its no game no sport but a passion Breede lach
Sponsor
Ron van Houtum  
#2 Gepost : zondag 8 mei 2011 13:26:44(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
wat probeer je zoal?
Je moet zorgen dat je anders vist dan de andere op dat water
probeer 14 of 10 mm boilies of single hook 10 mm pop-up
Presenteer je aas op andere plekken dan de meeste
karper kan de vaste stekken gaan wijken
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Frank Avezaat  
#3 Gepost : zondag 8 mei 2011 13:28:27(UTC)
Frank Avezaat


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 22-6-2010(UTC)
Berichten: 1.664
Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Ag,

op het water waar ik veel vis heb ik in drie jaar tijd drie vissen gevangen :-"
Dit op een bestand van ongeveer 12/13 vissen.

Het kan dus erger haha
Mister X  
#4 Gepost : zondag 8 mei 2011 14:12:44(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Heel belangerijk observatie water craft waar waneer zitten de vissen het is een tijd
rover klusje maar goed voor wat hoort wat. Vis nu 8.5 maand nog steeds het water
niet meester (weer is hier zeer belangerijk)! Hou je oren & ogen gespit op buiggolven
springende karpers kom achter trek routes hots spots karper snelweg je bent voor en
groot deel binnen. Wordt op het betreffende water veel gevoerd pas je strategie hier
op aan vergroot kansen zorg dat bijna altijd jou voer in kleine hoeveelheid aanwezig
is (introductieperiode vertrouwd zijn van aas) Wanneer weinig wordt gevoerd geld dit
omgekeerd. Hoe groot is het bestand waar op gevist wordt 1 karper gemiddeld van
formaat kan ongeveer 1 kilo boilies opeten reken uit hoeveel je kwijt bent dat altijd
iets in of rond op je stek blijft ok. Middel tot grote Groep karpers stofzuigen je voer
stek binnen no-time schoon. Je systeem montage kan je hier meer over vertellen hier
kunnen wij je misschien nog mee helpen? vis je op harde zachte bodum tussen wier
obstakels tegen talutten allemaal belangrijke informatie! Last but not least het weer
speel hier handig op in waar dat moment de karpers zich prettig voelen vergeet niet
intuitie is jouw grootste wapen maak je niet druk luister naar goed advies van het CF
forum (durf veranderen) eigen ervaring koppig zijn levert je geen vis op. Veel succes
met je visserij hopelijk kunnen wij je helpen zodat het ijs bij je gebroken wordt Knipoog

Bewerkt door de gebruiker zondag 8 mei 2011 14:17:26(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Ger heijnen  
#5 Gepost : zondag 8 mei 2011 14:29:17(UTC)
Ger heijnen


25 ponder

Lid sinds: 10-5-2010(UTC)
Berichten: 481
Nederland

Dit jaar ook al negen keer geblank,
Dat hoor er ook bij denk ik maar,
Je moet maar zo denken er komt een dag dat het wel goed gaat,
En dan ben je dat blanken zo weer vergeten:-"

Mvg Ger
Jorden  
#6 Gepost : zondag 8 mei 2011 14:33:52(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
heb het ook aan de hand gehad (nog steeds zelfs), maar als de vangsten op mijn thuiswater tegenvallen en mijn moed zakt naar het vriespunt, dan ga ik meestal gewoon eens vissen op een lekker run-watertje waar je goed kan vangen, effe men kop leegmaken, en dan achteraf weer met volle moed beginnen op men thuiswater! vis vangen is geen kunst, HOE je de vis vangt, dat is kunst... alleen moet je soms lang wachten eer dat je de kunst volledig kan beoefenen :-"
Me...myself...and my rods!
steef zenden  
#7 Gepost : zondag 8 mei 2011 14:36:37(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Op dit moment blank ik ook aardig wat, zit nu voornamelijk ochtendsessies te draaien....
Maar vang voornamelijk alleen brasems......
Vis met partikels,pellets,boilies van 14 t/m 24mm(aanbieden als snowman) en toch krijgt de karper geen kans om door de laag brasems te komen....
Zelfs een voerstek van 3dagen met alleen 20mm boilies hielp niet...
Maar blijft toch stug door vissen,weet dat er mooie karpers op het water zitten....
De volhouder wint......
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

SnowMan  
#8 Gepost : zondag 8 mei 2011 14:52:18(UTC)
SnowMan


15 ponder

Lid sinds: 3-2-2010(UTC)
Berichten: 158

Als ik je vertel dat ik elk weekend de nacht van zaterdag op zondag ben geweest,
Als ik je vertel dat ik nog steeds wacht op mijn eerste vis dit jaar,
Als ik je vertel dat dit heel normaal is waar ik nu vis,

Verklaar je mij waarschijnlijk als Gek ...;

Maar als er dan eentje vertrekt,
krijg je haast een orgasme van intens gelukkig zijn Breede lach

Een paar weken geleden,
de topvis van dat water schiet op 1 meter van mijn landingsnet los....
zijn laatst gekende gewicht is 32 Kg.
Moet ik je eens vertellen hoe ik me toen voelde? Domme ik
Volgend weekend zit ik er gewoon opnieuw.
DannyAlmelo  
#9 Gepost : zondag 8 mei 2011 17:50:57(UTC)
DannyAlmelo


25 ponder

Lid sinds: 9-7-2010(UTC)
Berichten: 464

Gister ook geblankt... En dat terwijl we tussen half 9 en 11 toch zeker 6 karpers hebben zien springen( op een kanaal ook nog). Vertrouwen stijgt.. maar de vis laat het afweten. Er lag genoeg voer, en ook op nog op de goede plekken. Zouden ze het soms toch echt gewoon negeren? Ik heb vertrouwen in m'n onderlijnen en aasprecentatie. Voor degenen die het willen weten. Combirig met een rigring i.c.m een snowman(soms ook gewoon een single hookbait). 5 nachten achter elkaar geblankt tot dusver. Heb erger meegemaakt maar toch blijf je jezelf afvragen: Wat doe ik verkeerd?

Oh moeder, waarom vissen wij?Bidden

Haha

Groetjes
Never let the fear of striking out keep you from playing the game..!
Ron van Houtum  
#10 Gepost : zondag 8 mei 2011 18:02:39(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
en dan zeggen ze dat vissen ontspannend is hahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Jorden  
#11 Gepost : zondag 8 mei 2011 18:18:02(UTC)
Jorden


45 ponder

Lid sinds: 21-6-2010(UTC)
Berichten: 1.793

Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
karpervissen is een van de meest stresserende hobby's die er zijn! ik denk dat iedereen stress krijgt en zenuwen als de vis niet wil bijtengaah
Me...myself...and my rods!
Ruud Gosselink  
#12 Gepost : zondag 8 mei 2011 19:04:23(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

7 nachten in Nederland: 0 vissen.
7 nachten in Frankrijk op verschillende stekken.: 1 vis. (wel een dikke)

Het aantal uren voor die ene vis wil ik niet eens tellen. De kilo's voer, kilometers reizen en kilo's materiaal sjouwen ook niet.

Ik vind het dus niet vreemd, dat anderen daar ook last van hebben.

En Ron, je hebt een paar mooie vissen op je thuiswater, maar jij weet ook wel wat blanken is.
timvanzanten  
#13 Gepost : zondag 8 mei 2011 19:11:14(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten wat warm weer doet met karper. de aastijden worden korter en op sommige wateren gaan de vissen pas nu in de paai wat de vangsten ook niet bevordert. hoe warmer het weer, hoe langer de karper op de boven en middel laag van het water blijft hangen. dit soms zelf tot middennacht. de uurtjes dat ze effectief azen wordt korter. daarnaast is er nog het fenomeen Single Sitting Satisfication. dit is het verband tussen de hoeveelheid dat een karper kan azen en het gehalte zuurstof in het water. het komt er op neer dat karpers minder voedsel tot zich kunnen nemen als het zuurstofpeil door de warmte laag is. Dit fenomeen kan dus negatief werken voor ons op ondieper wateren. let op! het is allemaal theorie!
Ron van Houtum  
#14 Gepost : zondag 8 mei 2011 20:18:35(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Ruud Gosselink schreef:


En Ron, je hebt een paar mooie vissen op je thuiswater, maar jij weet ook wel wat blanken is.


Uiteraard iedereen blankt wel eens

Ik blank meestal als jullie er zijn
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
Ruud Gosselink  
#15 Gepost : zondag 8 mei 2011 20:32:56(UTC)
Ruud Gosselink


35 ponder

Lid sinds: 10-1-2011(UTC)
Berichten: 930

Ja hoor, geef ons de schuld...
Ron van Houtum  
#16 Gepost : zondag 8 mei 2011 20:56:45(UTC)
Ron van Houtum


50 ponder

Lid sinds: 10-2-2010(UTC)
Berichten: 2.857
Man
Nederland
Locatie: in een huis

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
Nee hoor dat doe ik niet maar het viel mijn gewoon op whahahaha
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
steef zenden  
#17 Gepost : zondag 8 mei 2011 22:14:13(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

Als je dat maar niet doet als wij samen gaan vissen,ron.....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Toine  
#18 Gepost : zondag 8 mei 2011 22:22:48(UTC)
Toine


20 ponder

Lid sinds: 12-1-2011(UTC)
Berichten: 333

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Mannen, ik dacht dat ik de enige was die rijp was voor de psycholoog.

Mijn vismaatje zat ook aan de grens van ... Dit tot afgelopen zaterdag toen hij zijn 1e karper ving en 1 verspeeld had. Het geloof is weer terug! Breede lach Ik denk dat de karper dat voelt als we onzeker zijn, Net als een hond! (grapje)Knipoog Mannen het komt allemaal goed. SuccesKnipoog
Het is zoals het is.
carpfigter  
#19 Gepost : zondag 8 mei 2011 22:25:07(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

timvanzanten schreef:
Ik denk dat we ook niet moeten vergeten wat warm weer doet met karper. de aastijden worden korter en op sommige wateren gaan de vissen pas nu in de paai wat de vangsten ook niet bevordert. hoe warmer het weer, hoe langer de karper op de boven en middel laag van het water blijft hangen. dit soms zelf tot middennacht. de uurtjes dat ze effectief azen wordt korter. daarnaast is er nog het fenomeen Single Sitting Satisfication. dit is het verband tussen de hoeveelheid dat een karper kan azen en het gehalte zuurstof in het water. het komt er op neer dat karpers minder voedsel tot zich kunnen nemen als het zuurstofpeil door de warmte laag is. Dit fenomeen kan dus negatief werken voor ons op ondieper wateren. let op! het is allemaal theorie!
zo een theorie waar een domme belg een oplossing voor heeft hé timmetje Knipoog
if you pay peanuts you catch monckey's ................
timvanzanten  
#20 Gepost : zondag 8 mei 2011 22:27:24(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Maar een oplossing die we nog even voor ons houden hea JurgenKnipoog
Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.