logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

3 Pagina's123>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Mister X  
#1 Gepost : woensdag 11 mei 2011 18:09:28(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Gistermiddag bezig geweest met het creëren van "nieuwe" rigjes 1 met kurv shank 1 met longshank op
de kurv shank gister mijn 1e vis gevangen netjes in de onderlip. Wil jullie dit niet onthouden ok succes.

PS: Vragen hoe ze zijn gemaakt laat een bericht achter het is heel simpel zo als je kan zien op de fotos.
Voor het aas is gekozen een wafter half om half boilie/pop-up belangrijk is het aanbrengen van foam
op de haak zo dat bij het in gooien het rigje zijn werk kan doen. Gebruik zelf een kleine zakje pva Knipoog

Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 mei 2011 19:54:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Rigjes 1.JPG
Rigjes 2.JPG
Sponsor
Ger heijnen  
#2 Gepost : woensdag 11 mei 2011 18:14:41(UTC)
Ger heijnen


25 ponder

Lid sinds: 10-5-2010(UTC)
Berichten: 481
Nederland

Ziet er goed uit JowanKnipoog
Davey Remmig  
#3 Gepost : donderdag 12 mei 2011 00:39:17(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Jowan, hoe krimp je je krimp kous?? met een aansteker volgens mij of niet?
dit denk ik te zien omdat het erg onregelmatig gekrompen is op de foto te zien.

misschien een tip het te laten krimpen in kokend water heb je een mooier gekrompen krimp kousje.

en een vraagje wat is het meerwaarden denk je van de boilie zo te bevestigen?? lijkt mij alleen maar lastiger met het bevestigen.

peter servais  
#4 Gepost : donderdag 12 mei 2011 10:51:41(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Netjes jowan, het is een beetje een combi van uitgedachte onderdelen.
Leuk gedaan en het werkt goed zo te horen!

Mooi man!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Erwin  
#5 Gepost : donderdag 12 mei 2011 11:48:14(UTC)
Erwin


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 8-1-2009(UTC)
Berichten: 7.647
Man
Nederland
Locatie: Kampen

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Dat viel mij ook op Jowan. Het lijkt of je het krimpkous met een aansteker hebt laten krimpen. Als dit zo is, zou dit echt afraden. Je beschadigd namelijk je rig en creëert een erg zwak punt. Hier kun je vis op verspelen. Ik spreek uit ervaring. Ik zou het gewoon in kokend water houden of in de stoom houden.

Verder zien ze er erg goed uit!
Mister X  
#6 Gepost : donderdag 12 mei 2011 13:31:06(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Haha allemaal fout moet niet denken een aansteker gebruiken fik ik zo mijn rigje door. Het kan heel
simpel stoom het krimpkous in een hoek van 45 graden, met mijn vingers trek ik het krimpkous uit zie
fotos. Je krijgt dus het zelfde effect als en line-aligner met een stukje putty voor tegen gewicht draait
en haakt hij super. Maakt niet uit welke rig's of aas soort je gebruikt let wel op de haak maat bij een
klein haakje trek het krimpkous niet verder tot de haak punt. Bijkomend voordeel het krimpkous sluit
goed rond de karper zijn onderlip tegen inscheuren. Kortom zeer tevreden mijn vangsten zijn met zowel
bottom bait wafter & pop-up vooruitgegaan. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee succes dames & heren.

@ Davey Remmig tijdens de handpalm test haak het rigje onmiddellijk zowel links als recht de haak kan
vrij naar links recht onder & boven bewegen. Wanneer het rigje onder water verdwijnen staat hij scherp
in een klauw wil hier nog wel fotos van maken. Het knopen is piece of cake plaats je boilienaald tegen
de haaksteel draai nu 4 keer rond stop het uiteinde tussen het lipje van jouw boilienaald aantrekken
klaar is kees, je hair zit nu gefixeerd op de haaksteel niet vergeten puntje blobben! Knip nu een stukje
onderlijn materiaal of flosdraad rijg hier nu je pop-up of wafter aan, let op bij een pop-up gebruik wel
en shotje loodhagel het stukje putty is niet voldoende tegen gewicht. Haal het lusje door je "hair" met
een grinner knot maak je het zaakje vast hier geld ook even blobben afbraden. Tip trek voorzichtig de
knoop in je pop-up of wafter hij kan nu onmogelijk loskomen vragen stel ze rusitg succes met knopen Knipoog

Bewerkt door de gebruiker donderdag 12 mei 2011 14:49:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

peter servais  
#7 Gepost : donderdag 12 mei 2011 14:16:06(UTC)
peter servais


45 ponder

Lid sinds: 18-11-2010(UTC)
Berichten: 1.517
Man
Nederland

Bedankjes: 18 keer
Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
Ik ga 'm binnekort is proberen te knopen, ik ben wel benieuwd!
Groeten Peter, Knipoog

Aantal karpers 2015: 26 stuks
Davey Remmig  
#8 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 01:04:22(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Jowan schreef:
Haha allemaal fout moet niet denken een aansteker gebruiken fik ik zo mijn rigje door. Het kan heel
simpel stoom het krimpkous in een hoek van 45 graden, met mijn vingers trek ik het krimpkous uit zie
fotos. Je krijgt dus het zelfde effect als en line-aligner met een stukje putty voor tegen gewicht draait
en haakt hij super.


Volgens mij krijg je zo geen line-aligner effect hoor Think ! en de rest van je zin snap ik niet veel van.

Ook snap ik niet waarom je krimpkous niet netjes is gekrompen.

Verder zie ik er na je uitleg nog steeds de nut er niet van in om je boilie zo te bevestigen, kan je het dan niet beter bevestigen zoals bij een D-rig?
Mister X  
#9 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 09:12:02(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Vind het zelf beter werken als een line aligner het onderlijntje loopt in een hoek van 45 graden uit
het stukje krimpkous. Het krimpkous is gewoon met stoom gekrompen waneer het is afgekoeld met
mijn vingers uitgetroken (zie fotos) Het rigje heeft mijn optiek het voordeel de haak kan vrij over
het stukje onderlijn/flosdraad bewegen links recht boven & onder. Weet niet of de karper het aas kan
gebruiken om de haak te verwijderen hiervoor gebruik ik het rigje zeer kort! Ok probeer het eens uit
zou ik zeggen is het niets even goede vrienden. Moet hierbij wel vermelden naar het knopen van het 1e
rigje direct vis gevangen (netjes in de onderlip) op moeilijk water! Ok dat zegt dus natuurlijk helemaal
niets maar wel veelbelovend. Wil het gewoon anders doen als de rest een D-rig kan prima werken geef
het een kans wie weet levert het ook voor jou iets op? Wil best wel een rigje naar Erwin sturen kan
hij hem voor de Carpcam gebruiken. Begin pas met vissen pies ik naast de pot maakt mij niets uit Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 mei 2011 09:13:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Davey Remmig  
#10 Gepost : donderdag 19 mei 2011 01:47:30(UTC)
Davey Remmig


45 ponder

Lid sinds: 18-2-2010(UTC)
Berichten: 1.786

Jowan schreef:
Begin pas met vissen pies ik naast de pot maakt mij niets uit Knipoog


gaat zo lekker stinkenKnipoog
remco83  
#11 Gepost : donderdag 19 mei 2011 18:41:44(UTC)
remco83


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2010(UTC)
Berichten: 51

wat jij doet jowan heeft pb een makkelijke oplossing voor hoef je niet te stomen
of uit te trekken zie er ook geen meerwaarde in.
kun je net zo goed een stukje langere krimpkous krimpen voor het zelfde
zoniet beter.
en mensen die je tips willen geven hier op het forum vissen al wel wat langer
kun je ook aannemen en leer uit nemen halen.
niet geschoten is altijd mis
remco83  
#12 Gepost : donderdag 19 mei 2011 18:43:05(UTC)
remco83


10 ponder

Lid sinds: 11-12-2010(UTC)
Berichten: 51

ps karper gebruikt je aas iet om de haak te lossen maar het lood
niet geschoten is altijd mis
stefan everts  
#13 Gepost : donderdag 19 mei 2011 19:12:04(UTC)
stefan everts


35 ponder

Lid sinds: 16-2-2010(UTC)
Berichten: 835

ook het aas Knipoog
Pompiedomtiedom,,,,die hengels moeten krom!!!!
timvanzanten  
#14 Gepost : donderdag 19 mei 2011 23:27:43(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Zeker ook het aas! dit is zelfs een heel crusiaal punt! Verder Remco is dit een laagdrempelig forum voor zowel beginnende als gevorderde vissers. Ik heb er dan ook geen moeite mee als een visser als Jowan wat experimenteert met rigjes en ze hier plaatst. Misschien zijn zijn experimenten voor sommige van ons al done maargoed, Ik vind het juist leuk om te zien dat iemand met passie bezig is met onze geliefde hobby!

Wat betreft de methode van Jowan, het aas op deze manier bevestigen is natuurlijk een optie. Bij pop-ups zal ik het niet doen omdat het gat wat je creert het drijfvermogen van de pop-up niet goed zal doen. Bij bottombaits zou dit prima kunnen werken! als je niet zo handig bent met elastiek of baitfloss misschien wel de oplossing!

Wat betreft het krimpkousje, deze kan uiteraard netter worden gestoomd. toch vind ik het iets uitrekken van het krimpkousje geen slecht idee. je krimpkousje wordt dunner en dus subtieler terwijl je wel het line-aligner effect kan behouden. Verder is de curve die je creert langer wat het draaivermogen van de haak positief kan bevorderen. het ziet er misschien niet allerdaags uit maar vangen zal het wel naar mijn mening!


Verder Remco, welkom op Carpfeeling!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 20 mei 2011 15:43:36(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X  
#15 Gepost : zaterdag 3 september 2011 15:45:48(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Wat vinden jullie van dit rigje? hair braid gebruikt voor drijvende presentaties (schuivend)
op de haal steel, hair braid gebruikt voor het bevestigen van de wafter door het midden
vastgeknoopt met een stoppertje en de onderlijn los geknoopt aan de haak. Op 2 cm van
de haak steel een loodhagel. Afgerond met een lusje voor wartel/quick link gebruikers Knipoog

PS: Groot voordeel je kan het haakaas (wafter nepmais of pop-ups) afstellen naar wens!

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 3 september 2011 17:13:58(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Mister X heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
Rigje 1.jpg
Rigje 2.jpg
Rigje 3.jpg
Rigje 4.jpg
davey knol  
#16 Gepost : zondag 4 september 2011 11:41:41(UTC)
davey knol


25 ponder

Lid sinds: 17-12-2009(UTC)
Berichten: 444
Man
Nederland

Bedankjes: 5 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Zal ongetwijfelt werken... Maar ik zal er zelf nooit mee vissen totaal niet mijn ding
Leer van je fouten, geniet van je succes
kenny  
#17 Gepost : dinsdag 6 september 2011 12:47:18(UTC)
kenny


10 ponder

Lid sinds: 1-12-2010(UTC)
Berichten: 78

Als pop-up rig zou ik er nog durven mee vissen maar als dat een gewone boilie is niet.
In mijn begin jaren enkele vissen verspeelt omdat de boilie, zoals bij jou, te dicht op de haak zat.
Nu zit er altijd 1cm tussen de haakbocht en de boilie
sven vq  
#18 Gepost : dinsdag 6 september 2011 22:46:50(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

mooi rigje, maar is een ringetje op de haaksteel en een stuitje niet hetzelfde?

ik zou deze rig niet vertrouwen bij echt doorgooien. dan verschuift soms zelfs zo'n spannend stuitje, dus ik denk dat een stukje braid ook direct zal doorschuiven naar de haakbocht.

grtz
Mister X  
#19 Gepost : woensdag 7 september 2011 00:05:54(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Ringetje op de haak steel zit vast aan het onderlijnmateriaal, op deze manier kan je
zelf bepalen waar je het haakaas wil plaatsen. Met 2 stukjes foam tussen de haak kan
het het niet mis gaan, pva zakje wil ook helpen kan het rigje geen kant meer op Knipoog

PS: De hair op de fotos is te kort deze vervangen nu 2 cm ruimte tussen haak en aas.
De knoop afgeschermd met een klein stukje krimpkous, morgen plaats ik fotos van het
rigje geupdate ok. Moet zeggen haakt super agressief handpalm test, het rigje heeft de
water kant nog niet gezien. Binnenkort bevissen testen met bodem/pop-up presentaties.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 september 2011 00:12:54(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

sven vq  
#20 Gepost : woensdag 7 september 2011 00:42:30(UTC)
sven vq


20 ponder

Lid sinds: 2-3-2010(UTC)
Berichten: 363

ik bedoel dat het onderlijnmateriaal makkerlijker zal gaan schuiven dan bv zo'n rig ring stop van Fox. en foampjes en pvs sticks en bags zijn allemaal mooie atributen, maar compleet waardeloos als je echt ver moet gaan vissen.
want je levert direct een heel pak meters in van zodra er zelfs maar een miniem klein pvazakje aan komt te hangen.

gedachte achter de rig zit zeker goed, alleen zou ik gewoon het stukje braid vervangen door een ringetje op de haaksteel en in rig ring stop op de haaksteel. en dan zitten we terug bij een bestaan rig Knipoog

Gebruikers aanwezig in dit topic
3 Pagina's123>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.