logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
karphunter  
#1 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 16:10:44(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Ik zou de verslag eigelijk vrijdag avond of zaterdag avond plaatsen maar vanwegen wat omstandig heden maar 2 dagen kunnen vissen dus hij hier verslag wat ik beloofd had!!

Hoop dat jullie het wat vinden , geniet ervan!
Tips uiteraard welkom!






Mijn eerste sessie alleen.

Het is vandaag 11 Mei, het beloofd een heerlijke dag te worden!
Normaal gesproken vis ik altijd met een vismaat, maar hij krijgt steeds minder zin om op karper te vissen wat overigens heel jammer is (door bepaalde redenen.) Wat ik hem niet kwalijk kan nemen!
Dit word dus dan ook mijn eerste sessie , helemaal alleen.
En nog op een heel lastig water ook nog, waar een goed bestand zit aan karpers!

Het is zo rond 9 uur sochtends , niet heel vroeg om te karpervissen en ik ga naar de waterkant.
En niet alleen om te zonnen , het is prima visweer , dus besloot ik mijn karper spullen te pakken en lekker op pad te gaan. Na een mooie stek te hebben gekozen op een groot plas van zo 9 hectare , begon ik eerst rustig alles uit te pakken.
Ondertussen zag ik soms wat brasem voor de kant , maar vooral het belangrijkste , karper op de stek waar ik wilde liggen met de rigs!
Na de spullen rustig te hebben opgezet , een shaggie gerookt te hebben , voorzie ik de rigs van vers aas. Na wat pijlwerk besloot ik om de rigs een perfecte plaats te geven, klein beetje bij voeren zo 3 handjes per stek , particels en boillies.
Nadat alles goed staat en de hengels netjes op de plaatsen liggen , volgt er na een uur al de eerste paar piepjes. Nog geen minuut later gaat me swinger van hoog naar laag , ik sla aan en ik voel een goed verzet aan de andere kant van de lijn. Na een kleine 5 minuten bezig te zijn geweest met drillen , zag ik de karper boven komen, het gaat om een spiegel.
Na de karper geschept te hebben en hem eens goed op de onthaak mat bekijk , bleek het om een oude bekende te gaan die ik al eens heb gevangen , me oude record vis wel te verstaan! Prachtig om hem nog eens te vangen, hij is nog steeds het zelfde gewicht , 32 pond mooie spiegel.
Na wat foto's te hebben gemaakt ging de vis veilig terug het water in , daarna heb ik de rig weer van vers aas voorzien. Na de rig weer op de exacte locatie te hebben gegooit moest er ook weer bijgevoerd worden , dit keer niet drie handjes maar gewoon is één handje precies op de stek. Ging ik weer lekker op me stoeltje zitten , kijken naar het water en zo af en toe wat kolke zag en paaiende karper , melde de linker hengel zich alweer! Maar helaas , ik was iets te snel met aanslaan, iets te enthousiast geweest. Daarna rig weer in positie gebracht en weer een klein handje bijgevoerd te hebben ligt de hengel zo weer op de steun en zit ik lekker op me stoeltje.
Een half uur later meldde de linker hengel zich weer! En dit keer was het raak , ik voel een goed gewicht aan de andere kant van de lijn zitten. Na een kleine 10 miniuten bezig geweest met drillen schep ik de vis. Ik kijk er nog even naar terwijl de vis in het schepnet zit , in het water ik bedacht me dat dit wel is een nieuw record kon zijn voor me! Ik woog de vis en me gedachten waren juist , een nieuw record voor mij, 34 pond! Ik kon me geluk niet op na uiteraard wat foto's te hebben gemaakt ging de vis weer netjes terug. Ik was zo blij als een klein kind , kon me geluk niet op! Het was pas 2 uur en ik gooi de rig weer in positie , ik was nog vollop aan het nagenieten en een uurtje of 5 ging die weer af , deze keer voelde ik een lichtere vis aan de andere kant van de lijn zitten , maar helaas , verspeeld omdat de vis zich had vast gezwommen. Daarna besloot ik me spullen in te pakken op me gemak en lekker naar huis te gaan , mijn dag kon niet meer stuk!! GEWELDIG!! Uiteraard de vangsten thuis laten zien , en complimenten gekregen, wat altijd leuk is.
Hier eindigt dag 1 voor mij , en er zullen nog velen dagen en vangsten mij tegemoed komen, daar ben ik zeker van!


Dag nummer 2 is aangebroken , het is 7 uur ‘s morgens en ik voel me niet zo heel goed. Ik besluit terug naar bed te gaan, gezondheid staat voorop!
Uiteindelijk wakker geworden om 12 uur en ik voel me al stukke beter, gelukkig.
De spullen weer klaar gezet en ik besluit rond een uurtje of 3 vanmiddag naar de waterkant te gaan. Aangekomen bij de waterkant, was het eerste wat me opviel, dat ik geen teken van karper zag.
Na 5 minuten het water bekeken te hebben, ging ik de spullen rustig klaar zetten. Ik voorzie de rigs van nieuw vers aas ik plaats ze weer op dezelfde plek. Na 2 minuten ging de linker al af, maar na het aanslaan voelde ik helemaal niks. Ik denk dat het om een lijnzwemmer ging.
Enkele minuten later krijg ik een paar enkele piepen, maar helaas zet het zich niet om in een run.
De avond begon te komen en de beetmelders bleven stil, de rest van de avond bleef het bij enkele piepen. Het begon al snel donker te worden en het zag er naar uit dat deze dag op een blank ging uitlopen. Een half uur later ging ik langzaam opruimen en me vermoedens waren juist, deze dag was helaas een blank! Voordat ik weg ging heb ik nog even voorgevoerd voor de 3e en de laatste dag. Maar dat mag de druk niet pretten dag 2 eindigt hier voor mij. Morgen de laatste dag en hopen dat het dan beter gaat!



Helaas kan ik de derde dag niet vissen wegens wat prive omstandig heden.
Ik hoop dat jullie hiervan genoten hebben en ik wens jullie allemaal veel plezier en vele vangsten toe in jullie visserij !!!

TIGHT LINES!!!

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 mei 2011 16:12:20(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Bijlagen:
SDC11499.JPG 5.121 KB, aantal downloads: 42.
Sponsor
Mister X  
#2 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 17:06:33(UTC)
Mister X


50 ponder

Lid sinds: 27-8-2010(UTC)
Berichten: 2.336

Goed verslag advies vis eens met hangers zijn lekker licht geeft subtiele beetregistratie. Het pijlen
doe dit ruim voordat je gaat vissen verstoor je de stek heel weing. Probeer eens je boilies te soaken
in het vis water vis je bijvoorbeeld ongeveer 6 a 8 uur soak je boilie voor die periode. Vis 1 hengel
met verse boilies 2e met gesoakte boilies kijk of dit verschil maakt klein aas wil ook goed werken.
Veel succes met je visserij hopelijk kan je iets met deze tips mag je nog veel meer vis vangen man Knipoog

Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 mei 2011 17:08:35(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

karphunter  
#3 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 19:48:41(UTC)
karphunter


30 ponder

Lid sinds: 5-1-2011(UTC)
Berichten: 633

Met deze tips kan ik zeker wat Jowan! Met de hangers zal ik zeker een keer proberen, pijlen moet ik ook van te voren doen heb je gelijk in en de bollie soaken ook! klein aas werkt zeker de 2 vissen had ik op een enkele drijvende maiskorrel.
peter van welij  
#4 Gepost : vrijdag 13 mei 2011 20:16:37(UTC)
peter van welij


15 ponder

Lid sinds: 20-10-2010(UTC)
Berichten: 174

mooie vis karphunter!! ze doen het goed daar.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.