logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
JulienH  
#1 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 12:23:20(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ik wil augustus een week gaan vissen in Frankrijk, samen met mijn vriendin die dat ook wel ziet zitten. Heb haar zelfs al zo ver dat ze er wel een wil vangen en ermee op de foto wil! Toppie....

Nu heb ik de complete lijst met vakantiewoningen hier op het forum doorgezocht, maar nog niet gevonden wat ik zocht. Veel huizen staan niet direct aan het water. Het wordt er wel bij verteld, maar in werkelijkheid zit er dan nog 50 meter tussen. Ik ben op zoek naar een huisje dat echt aan het water ligt en waar ik de hengels 's nachts kan laten liggen en de ontvanger mee het huisje in kan nemen. Dan moeten je hengels niet 50 meter verderop staan.

Wat mij ook wel wat lijkt is een water waaraan we gewoon met de tent terecht kunnen. Aan de ene kant het liefst alleen op de wereld, midden in de natuur, maar aan de andere kant moet het natuurlijk wel veilig zijn. Je hoort wel eens van die verhalen.... Die combinatie wordt waarschijnlijk moeilijk, maar ik wil het haar ook niet aandoen om op een betaalwater te gaan zitten. Dat is voor haar echt niets waard denk ik.

Wie heeft ervaring met een leuk huis of water dat geschikt is om te gaan vissen (inclusief nachten) samen met vriendin?
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Sponsor
steef zenden  
#2 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:21:14(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

50 meter is goed te doen hoor, die afstand valt reuze mee.....
De meeste draadloze ontvangers halen makkelijk die afstand en je kan gerust je hengels 's nachts kan laten liggen
Ik heb op diverse wateren gezeten waar de huisjes zover stonden van het water....
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#3 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:32:26(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

steef zenden schreef:
50 meter is goed te doen hoor, die afstand valt reuze mee.....
De meeste draadloze ontvangers halen makkelijk die afstand en je kan gerust je hengels 's nachts kan laten liggen
Ik heb op diverse wateren gezeten waar de huisjes zover stonden van het water....


Aan mijn ontvanger twijfel ik ook niet, maar de afstand lijkt mij niet ideaal. Jij denkt daar blijkbaar anders over en dat is goed om te weten. Want dat veranderd mijn kijk daarop. Ik hoor graag meer ervaringen. Heb je trouwens een voorbeeld of meerdere van wateren waar je hebt gevist? Alvast bedankt.
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
steef zenden  
#4 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:39:50(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

kijk eens bij www.visvakanties.nl naar de wateren
zoals: etang de vivalde, Puyades
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

steef zenden  
#5 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:41:49(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

of deze www.paradissurlot.com of www.riverholiday.com of www.roquelaure.be of www.vivaledordogne.com

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 februari 2010 14:50:08(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#6 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:46:16(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

steef zenden schreef:


Die had ik al gezien idd. Mooie villa, maar een beetje kostbaar voor een student! Breede lach

Die eerste link van je had ik nog niet gezien, dus die ga ik eens ff bekijken! Super man, tnx!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Wim vo  
#7 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:48:58(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

velen zijn al volgeboekt maar in eigen land,beekse bergen?
steef zenden  
#8 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:51:49(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

beekse bergen raad ik je af als je wil vissen vanuit het huisje
je kan vanuit het huisje vissen maar de karpers komen zelden in de buurt van de huisjes ze zwemmen voornamelijk aan de andere kant van het water
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

Wim vo  
#9 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 14:56:53(UTC)
Wim vo


15 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 131

Nou,ik had er al eens goed gevangen,dus gaf ik de tip maar!
JulienH  
#10 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 15:12:17(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Ik wil sowieso naar Frankrijk, ook omdat dat mijn eerste keer zal zijn. Begin wel te twijfelen over of ik wel een huisje wil. Veel regeltjes en kleine stekken. Misschien toch maar een rivier of meer? Hmmm, dilemma. Gelukkig nog genoeg tijd om advies te ontvangen....
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
steef zenden  
#11 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 15:17:46(UTC)
steef zenden


50 ponder

Lid sinds: 3-11-2009(UTC)
Berichten: 2.324

ik ben er vorig jaar geweest en had het huisje nummer 72 of 79 zover mogelijk naar het brug die het meer verbind met wilhelminakanaal ik heb die week van alles geprobeerd maar geen enkele karper gezien alleen maar brasems die geen moeite hadden met 120gram lood en makkelijk door de baitrunner zwommen die op de helft stond. Ik ving slijmjurken van zeker 60cm of meer lang tegen de 3 tot 4kg zwaar
De enige karpers die ik had gezien zwommen in het safaripark
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...

sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!

JulienH  
#12 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 21:22:03(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Een camping zou ook kunnen! Maakt de keuze wel groter. Ik denk alleen wel dat mijn voorkeur toch uitgaat naar een water midden in de natuur, zonder commercie eromheen!! Maar goed, nogmaals: al jullie ervaringen en tips zijn welkom!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
hanzaa  
#13 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 22:24:10(UTC)
hanzaa


5 ponder

Lid sinds: 6-10-2009(UTC)
Berichten: 16

la poiteviniere,is wel een betaalwater maar je zit er wel midden in de natuur.
ik ben er meerdere keren geweest en het is daar echt geweldig mooi.
boek wel een stek van stek 20 tot 27 dan heb je genoeg privacy en zit je de hele week lekker rustig.
als je boodschappen wil doen of effe een dagje wil gaan shoppen dan kan je gewoon je spullen laten staan.
het is pas in beheer gegaan bij fisherman holidays dus meer info op hun site of kijk bij betaalwater.nl of google la poiteviniere.
als je thuis zit,dan vang je ze niet.
carphunter  
#14 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 23:00:15(UTC)
carphunter


5 ponder

Lid sinds: 17-1-2010(UTC)
Berichten: 39

Nielsz  
#15 Gepost : dinsdag 2 februari 2010 23:58:10(UTC)
Nielsz


20 ponder

Lid sinds: 18-10-2009(UTC)
Berichten: 219

Je vriendin gaat mee? Wat heb je daar voor moeten doen Julien?
JulienH  
#16 Gepost : woensdag 3 februari 2010 10:38:02(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Nielsz schreef:
Je vriendin gaat mee? Wat heb je daar voor moeten doen Julien?


1 keer vragen Nielsz. Breede lach
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
JulienH  
#17 Gepost : woensdag 3 februari 2010 10:46:14(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

carphunter schreef:
http://www.catchcarpinfrance.com/facilities/facilities.htm

Dit water is mij te klein! Met zoveel stekken, moet je dan bijna op schoot van je buren zitten en dat is nou net niet wat ik zoek...


hanzaa schreef:
la poiteviniere,is wel een betaalwater maar je zit er wel midden in de natuur.
ik ben er meerdere keren geweest en het is daar echt geweldig mooi.
boek wel een stek van stek 20 tot 27 dan heb je genoeg privacy en zit je de hele week lekker rustig.
als je boodschappen wil doen of effe een dagje wil gaan shoppen dan kan je gewoon je spullen laten staan.
het is pas in beheer gegaan bij fisherman holidays dus meer info op hun site of kijk bij betaalwater.nl of google la poiteviniere.

Dit lijkt een zeer geschikt water te zijn. Nadeel wat ik zo 1,2,3 kan bedenken is dat de stekken waar je de meeste privacy hebt, vol in de zon liggen en aangezien we in augustus gaan... Verder zeker het uitzoeken waard. Ga er zeker meer info over zoeken.

Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 februari 2010 10:48:03(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Arnold  
#18 Gepost : woensdag 3 februari 2010 13:34:53(UTC)
Arnold


35 ponder

Lid sinds: 13-7-2009(UTC)
Berichten: 974

In de nieuwe Karper staat een uitgebreid artikel over Poiteviniere. Heb het zelf nog niet helemaal doorgelezen maar staat denk ik wel nuttige info in.
JulienH  
#19 Gepost : woensdag 3 februari 2010 13:45:19(UTC)
JulienH


20 ponder

Lid sinds: 9-7-2009(UTC)
Berichten: 316

Arnold schreef:
In de nieuwe Karper staat een uitgebreid artikel over Poiteviniere. Heb het zelf nog niet helemaal doorgelezen maar staat denk ik wel nuttige info in.


Ok, thanks! Ik ga er zeker naar kijken!
Het is alle dagen visdag, maar geen vangdag.
Tim_Ellerman  
#20 Gepost : woensdag 3 februari 2010 13:59:33(UTC)
Tim_Ellerman


35 ponder

Lid sinds: 27-7-2009(UTC)
Berichten: 1.525

www.petitpretre.com

Is wel een betaalwater maar wel ligt wel midden in een bos! Echt prachtig,ga er dit jaar waarshijnlijk weer heenKnipoog En wat lekker voor je vriendin is dat er ook gewoon douches en wc's zijn loopafstand van de stek.

Groetjessss
Groetjes, Tim

Gebruikers aanwezig in dit topic
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.