logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
snowmanfisher  
#1 Gepost : maandag 23 mei 2011 15:50:23(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

hallo

ik had een vraagje,
ik vis op een water waar over het algemeen allen goed wordt gevangen op hennep,kikkererwten en tijgernoten.
zelf denk k dat dat komt omdat de vissen er rond de 10 pond zijn met uitschieters naar net over de 30 pond.
Normaal vis ik met me maat op dit water die heeft een voerboot dus kan ik lekker handig hennep en kikkers voeren.
alleen nu is mijn vraag wat voor aas trekt nogmeer veel kleine karpers aan?
want heb zelf geen voerboot en de stekken die ik bevis zijn altijd wat verder uit de kant zodat ik niet met de hand kan bijvoeren.
Boilies werken dr heel slecht heb zowel zoete als vis boilies geprobeert in 20mm en 15mm
dus mijn vraag waarmee kan ik de partikels vervangen?
moet er trouwens wel mee kunnen bijvoeren of in een pva kunnen vissen

alvast bedankt(vissen)
Sponsor
pascal van lier  
#2 Gepost : maandag 23 mei 2011 15:58:56(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

misschien zou je gewone kippemais kunnen proberen en dan bijvoeren met de spot {spomb}.
timvanzanten  
#3 Gepost : maandag 23 mei 2011 16:02:21(UTC)
timvanzanten


CarpFeeling Crew

Lid sinds: 20-11-2009(UTC)
Berichten: 4.209

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
partikels is een verzamelnaam voor verschillende kleine voerdeeltjes. je hoeft niet perse te vervangen denk. het aanbod partikels is namelijk inmens groot! enkele voorbeelden:

Peulvruchten: erwten,tuinbonen,zwarte bonen, lupines, mung bonen, witte bonen, black eyed peas, linzen
Noten en zaden: hazelnoten, pinda's, macademia's, tarwe's, mais! duivenvoer, lijnzaad, rijst en andere deegvarianten!, gierst etc etc.
bessen en vruchten en groentes: aardappel ( krieltjes) aardbeien etc.

substituten voor meer kleine karper:

pellets ( micro, steur, bloodworm, halibut etc.)
grondvoer, method mixen, stickmixen,pva bags
mini boilies van 8mm tot 10mm

en noem maar op! je kan het zo gek niet verzinnen! als het maar klein aas is!
denk ook aan de partikels die je al gebruikt en de enorme hoeveelheid aan ingredienten waarmee je ze attraktiever kan maken! ( soaks, dips, liquids, kruiden,zouten en suikers etc. etc.

Bewerkt door de gebruiker maandag 23 mei 2011 16:17:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

luukboons  
#4 Gepost : maandag 23 mei 2011 17:03:50(UTC)
luukboons


10 ponder

Lid sinds: 26-7-2010(UTC)
Berichten: 73

carpfigter  
#5 Gepost : maandag 23 mei 2011 23:56:05(UTC)
carpfigter


35 ponder

Lid sinds: 25-12-2009(UTC)
Berichten: 835

pascal van lier schreef:
misschien zou je gewone kippemais kunnen proberen en dan bijvoeren met de spot {spomb}.

of gewoon es in de kant vissen , waarschijnlijk vissen ze daar ook allemaal zo ver mogelijk grtzz
if you pay peanuts you catch monckey's ................
pascal van lier  
#6 Gepost : dinsdag 24 mei 2011 06:03:26(UTC)
pascal van lier


15 ponder

Lid sinds: 14-10-2010(UTC)
Berichten: 144

dat kan natuurlijk ook carpfighter maar hij gaf aan dat zijn stekken verder weg waren,maar ik zou de kantjes ook niet onbevist laten.
snowmanfisher  
#7 Gepost : donderdag 26 mei 2011 18:49:02(UTC)
snowmanfisher


20 ponder

Lid sinds: 24-9-2009(UTC)
Berichten: 367

Ik zoek egt een aasje die in kan vervangen voor kikkererwten en andere particles.
Als het aas maar droog is en met pva te vissen is.
tijgernoten en kikkererwten dmv zout in een pva heeft me dr tot nu toe nog geen goede resultaten opgelevert.
Daarintegen wat meer voer met hennep drbij in de voerboot wel.
Kantjes kan je niet bevissen, naja kanwel maar je gaat niks vangen
De eerste 10 meter vanaf de kant blijft erg ondiep ongeveer 20-30 cm water staat dr en zwemt geen vis tenminste nog nooit iets van bewegingen of vis gezien en het water is er erg helder.

Mvg
Mark T  
#8 Gepost : donderdag 26 mei 2011 22:12:50(UTC)
Mark T


25 ponder

Lid sinds: 18-8-2010(UTC)
Berichten: 544

Al eens 10 mm boillies geprobeerd met een pva zakje of funnelweb netje met daarin gebroken boillies?
Kun je prima mee werpen en je hebt meteen voer rond je haakaas liggen.
Als je de waarheid zoekt, begin dan het beste in het midden.
michiell_  
#9 Gepost : zaterdag 4 juni 2011 09:44:46(UTC)
michiell_


25 ponder

Lid sinds: 21-7-2010(UTC)
Berichten: 572

snowmanfisher schreef:
Ik zoek egt een aasje die in kan vervangen voor kikkererwten en andere particles.
Als het aas maar droog is en met pva te vissen is.
tijgernoten en kikkererwten dmv zout in een pva heeft me dr tot nu toe nog geen goede resultaten opgelevert.
Daarintegen wat meer voer met hennep drbij in de voerboot wel.
Kantjes kan je niet bevissen, naja kanwel maar je gaat niks vangen
De eerste 10 meter vanaf de kant blijft erg ondiep ongeveer 20-30 cm water staat dr en zwemt geen vis tenminste nog nooit iets van bewegingen of vis gezien en het water is er erg helder.

Mvg


Gewoon genoeg grondvoer bij je partikels doen. (heb zo ook een water waar de vissen geen boilies kennen)
vijver van kenissen van ons. ( mais werkt er super, ik kook dus de mais, dan haal ik deze uit het vocht (op het dekseltje van de emmer ofzo) en dan genoeg grondvoer bij doen.. het grondvoer plakt direct aan de natte mais, doe het in je pva, en gooien maar Knipoog)
zeker attractief voor de kleine karpers Knipoog ook de grote laten zich vangen Knipoog
De Doorzetter Wint !
Gebruikers aanwezig in dit topic
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.